Créditos ECTS Créditos ECTS: 24
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 8 Clase Interactiva: 20 Clínicos EEES: 450 Total: 478
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
Áreas: Estomatoloxía
Centro Facultade de Medicina e Odontoloxía
Convocatoria: Anual
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Obxectivos
Mostar unha actitude favorable e con capacidade para traballar en equipo.
Fomentar a importancia da atención odontolóxica integral do paciente.
Desarrollar comportamentos éticos na práctica odontolóxica.
Establecer co paciente unha relación de respeto e axuda.
Ser capaz de diagnosticar e propoñer un plan de tratamento ideal e alternativas de compromiso.
Desarrollar unha filosofía clínica baseada na prevención das enfermidades bucodentais.
Conocer as técnicas actuais de tratamento odontolóxico de acordo coa mellor evidencia científica.
Adecuar o tratamento integrado individualizado para cada paciente.
Razonar os procedementos terapéuticos plantexados en base a criterios científicos, expoñendo as razóns de por qué é un tratamento óptimo respecto doutro.
Adquirir e desenvolver as habilidades manuais clínicas.
Determinar críticamente a calidade do tratamento realizado.
Establecer o protocolo adecuado de mantemento da saúde oral do paciente.
é troncal e obrigatoria, encádrase no 5º ano do Grao de Odontoloxía. Distínguense nesta materia tres subcategorías, atendendo ao tipo de pacientes que se tratan: Prácticas Tuteladas en Pacientes Adultos (representa o 50% dos créditos totais de Prácticas Tuteladas), Prácticas Tuteladas en Pacientes con Patoloxía Sistémica e discapacidade (representa o 25% dos créditos totais), e Prácticas tuteladas en Pacientes Pediátricos (representa o 25% dos créditos totais).
Os contidos desta materia son eminentemente prácticos e integrarán todas as competencias que o estudante logrou o longo dos cursos académicos precedentes. Recibiranse pacientes tanto adultos como nenos e con patoloxía sistémica e discapacidade e farase o diagnóstico, planificación e tratamento da súa enfermidade bucodental. Os tratamentos multidisciplinares que debido a súa complexidade non se podan tratar na nosa materia serán derivados a unidades de tratamento específicas.
Por outra banda, esta materia promove a actualización de coñecementos nos seminarios, que poderán ser en forma de resolución de casos-problema, exposición de casos clínicos ou busca da mellor evidencia dun tema clínico.
Na materia de Prácticas Tuteladas o alumno pon en práctica todos os coñecementos adquiridos durante o grao, de forma integrada, secuencial e ordenada, para establecer un diagnóstico e realizar un plan de tratamento ao paciente. O alumno será capaz de realizar un xuízo diagnóstico da patoloxía bucodental que presente o paciente adulto, o paciente infantil e o paciente con patoloxía sistémica e con diverso grao de discapacidade. Para poder levar esto a cabo ten que coñecer a secuencia básica de exploración oral, realizar unha historia clínica detallada e interpretar correctamente as probas radiolóxicas, analíticas e análises de modelos. Podería plantexar un plan de tratamento ideal, así como alternativas de compromiso, cando o caso o precise. Ademais, ten que ser capaz de executar cada fase do plan de tratamento cunha orde lóxica (tratamento urxente, motivación, tratamento médico quirúrxico, tratamento conservador, tratamento prostodónico e mantemento da saúde bucodental).
Estas Prácticas Tuteladas teñen un carácter profesionalizante para os futuros odontólogos, xa que é o que lles enseña a tratar o paciente de xeito integrado.
A bibliografía engloba aquelas fontes de información relacionadas coas distintas partes que compoñen Prácticas Tuteladas.
• ADULTOS
Libros non electrónicos:
• Echeverría García J, Pumarola Suñé J. El Manual de Odontología. Ed. Elsevier Masson, Amsterdam, 2008.
• Bain CA. Treatment Planning in General Dental Practice. A Problem-based Approach. Ed. Churchill Livingstone, Edinburg, 2003.
• Del Río Highsmith. Odontología Integrada para Adultos. Ed PUES, Madrid, 1999 y 2003.
• Calvo Guirado JL. Prácticum en Clínica Odontológica Integrada de Adultos, 2011.
• Kay E, Shearer AC, Humphris G. Integrated Dental Treatment Planning. A case-based approach. Ed. Amazon, Oxford, 2005.
• Cohen M. Interdisciplinary Treatment Planning. Ed. Quintessence Publ, Chicago, 2008-2012.
• Mallat Callís E. Reconstrucción de dientes endodonciados: una pauta de actuación clínica. Ed. Ediciones Especializadas Europea, 2007.
• Stephen J Stefanac. Diagnosis and Treatment Planning in Dentistry. Ed. Elsevier, 2023.
Libros electrónicos de acceso libre dende a BUSC ou PDFs de acceso libre dende Google:
• Cydulka RK et al. Emergencias orales y dentales. En: Manual de Medicina de Emergencias, 5º edición 2018. Ed. Mc Graw-Hill/Interamericana.
• Ahmad N et al. Infecciones dentales y periodontales. En: Microbiología Médica, 6º edición 2017. Ed. Mc Graw-Hill/Interamericana.
• Adams and Victor. Dolor facial de origen dental o sinusal. En: Principios de Neurología, 2017. Ed. Mc Graw-Hill/Interamericana.
• Consejo de Dentistas de España. Plan estratégico de acción para el periodo posterior a la crisis creada por el COVID-19. 2020.
• Ministerio de Sanidad. Directrices de Buenas Prácticas en las Clínicas Dentales. 2020.
• Gutmann, James L. Solución de problemas en endodoncia: prevención, identificación y tratamiento. 2012. Ed. Elsevier.
• Fradeani M, Barducci G. Tratamiento protésico: aproximación sistemática a la integración estética, biológica y funcional. 2006. Ed. Quintessence.
Web relacionadas:
• American Dental Association. https://www.ada.org/en
• European Centre for Disease Prevention and Control. Infection prevention and control in dentistry. https://www.ecdc.europa.eu/
• Council of European Dentists. The voice of dentists and oral health in Europe. https://cedentists.eu/
• American Association of Endodontics. https://www.aae.org/specialty/ Coronavirus Disease 19 (COVID-19): Implications for Clinical Dental Care; Root Canal Safety; Guide to Clinical Endodontics; Treatment Planning; Cone Beam Computed Tomography; Regenerative Endodontics
• INFANTIL
A bibliografía básica permite ao alumno afianzar os coñecementos esenciais desta parte da materia. A denominada complementaria inclúe textos para aquelas persoas que desexen profundar na Odontoloxía n pacientes pediátricos.
Libros:
- Odontoloxía pediátrica e do adolescente. 10ª Ed. Mc Donald RE. & Avery Dr., 2018
- Odontoloxía pediátrica. Cárdenas Jaramillo D., 2017. (accesible en liña)
- Odontoloxía pediátrica. Monty D., Cameron A., and Toumba J., 2014. (accesible en liña)
- Odontopediatría: a evolución do neno ao adulto novo. Buxo JR., 2012
- Manual de odontoloxía pediátrica. Cameron AC. 2010.
- Atlas de odontoloxía pediátrica. Waes, Hubertus JM., 2002
Páxinas web:
https://www.odontologiapediatrica.com/
https://www.eapd.eu/index.php/policies-and-guidelines
https://www.aapd.org/research/oral-health-policies--recommendations/
Bibliografía Complementaria
https://www.cochranelibrary.com
Libros:
- Atlas de odontoloxía infantil para pediatras e odontólogos. Elena Barbaría Leache, 2005
- Odontopediatría. Elena Barbaría Leache, 2002
• PACIENTES ESPECIAIS
Libros:
• Litle J, Falace D, Mille C, Rhodus N. Tratamiento odontológico del paciente bajo tratamiento médico. 5ª Edición. Harcourt y Mosby, 1998.
• Machuca Portillo G, Bullon Fernández P. Tratamiento Odontológico en Pacientes Especiales. 3ª edición. Laboratorios Normon, Madrid, 2013.
• Dias de Andrade E, Ranali J, Pierro Neisser M, Korytnicki D. Emergencias médicas en Odontología. Sao Paulo. Artes Médicas Latinoamericana, 2004.
• Urraco Rodríguez A, Díaz Alonso MT. Complicaciones médicas en la consulta dental. SmithKline Beecham, Madrid, 1995.
• Durán C, Feijoo JF, Limeres J et al. Guía de Prescripción farmacológica en odontología. (Editor Pedro Diz. ISBN. 987-84-695-5471-5. (se podrá solicitar a los profesores de la materia).
• Scully, Diz-Dios, Kumar. Special Care in Dentistry Handbook of Oral Healthcare.
E-Book, 1st Edition. Churchill Livingstone, 2006.
Revistas especializadas (con contenidos sobre Pacientes Especiais):
• Bristish Dental Journal
• Gerodontology
• Journal of Disability and Oral Health
• Journal of the American Dental Association (JADA)
• Medicina Oral, Patología Oral y Cirugía Bucal
• Special Care in Dentistry
Enlaces de interés:
• International Association for Disability and Oral Health (http://www.iadh.org/)
• Sociedad Española de Odontoestomatología para Pacientes con Necesidades Especiales (https://www.seoene.es/)
Coñecementos
Diagnosticar, planificar e realizar, con carácter xeral, un tratamento multidisciplinar, secuencial e integrado de complexidade limitada en pacientes de todas as idades e condicións e en pacientes con necesidades especiais (diabéticos, hipertensos, oncolóxicos, trasplantados, inmunodeprimidos, anticoagulados, entre outros) ou discapacitados. Especificamente, o dentista debe ser competente no establecemento dun diagnóstico, dun prognóstico e o desenvolvemento dunha adecuada planificación terapéutica, e de modo particular en dor orofacial, desordes témporo-mandibulares, bruxismo e outros hábitos parafuncionales; patoloxía dentaria e periapical; traumatismos buco-dentais; patoloxía periodontal e dos tecidos periimplantarios; patoloxía ósea dos maxilares, os tecidos brandos bucais e glándulas anejas; estados de edentación parcial ou total e na planificación do seu tratamento rehabilitador mediante prótese dento e mucosoportada, ou mediante implantes dentais, malposiciones e/o maloclusiones dentarias e doutras alteracións anatómicas ou funcionais da cara ou do sistema estomatognático e das súas posibles correccións ortodónticas, ortopédicas ou cirúrxicas. Debe ser competente en valores profesionais, en comunicación asistencial, en razoamento clínico, xestión clínica e xuízo crítico.
Competencias
Comp01.- Capacidade de análise e síntese.
Comp02. - Capacidade de organizar e planificar.
Comp03.- Comunicación oral e escrita na propia lingua.
Comp05.- Habilidades básicas de manexo do computador.
Comp06.- Habilidades de xestión da información (habilidade para buscar e analizar información proveniente de fontes diversas).
Comp07.- Resolución de problemas.
Comp08.- Toma de decisións.
Comp10.- Traballo en equipo.
Comp11.- Habilidades interpersoais.
Comp12.- Capacidade de traballar nun equipo interdisciplinar.
Comp13.- Capacidade para comunicarse con expertos doutras áreas.
Comp14.- Apreciación da diversidade e multiculturalidad.
Comp16.- Compromiso ético.
Comp17.- Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica.
Comp19.- Capacidade de aprendizaxe autónoma
Comp20.- Capacidade para adaptarse a novas situacións.
Comp21.- Capacidade para xerar novas ideas (creatividade).
Comp22.- Liderazgo.
Comp24.- Habilidade para traballar de forma autónoma.
Comp26.- Iniciativa e espírito emprendedor.
Comp27.- Preocupación pola calidade.
Comp28.- Motivación de logro.
Habilidades ou destrezas
H/D01.- Coñecer os elementos esenciais da profesión de odontólogo, incluíndo os principios éticos e as responsabilidades legais
H/D02.- Comprender a importancia de tales principios para o beneficio do paciente, da sociedade e a profesión, con especial atención ao segredo profesional.
H/D03.- Saber identificar as inquietudes e expectativas do paciente, así como comunicarse de forma efectiva e clara, tanto de forma oral como escrita, cos pacientes, os familiares, os medios de comunicación e outros profesionais.
H/D04.- Comprender e recoñecer os aspectos sociais e psicolóxicos relevantes ao tratamento de pacientes.
H/D05.- Saber aplicar os principios do control da ansiedade e de #o #estrés sobre un mesmo, sobre os pacientes e sobre outros membros do equipo odontolóxico.
H/D06.- Comprender a importancia de desenvolver unha práctica profesional con respecto á autonomía do paciente, ás súas crenzas e cultura.
H/D07.- Promover a aprendizaxe de maneira autónoma de novos coñecementos e técnicas, así como a motivación pola calidade.
H/D08.- Saber compartir información con outros profesionais sanitarios e traballar en equipo.
H/D09.- Comprender a importancia de manter e utilizar os rexistros con información do paciente para a súa posterior análise, preservando a confidencialidade dos datos.
H/D20.- Obter e elaborar unha historia clínica que conteña toda a información relevante.
H/D21.- Saber realizar un exame bucal completo, incluíndo as oportunas probas radiográficas e de exploración complementarias, así como a obtención de adecuadas referencias clínicas.
H/D22.- Ter capacidade para elaborar un xuízo diagnóstico inicial e establecer unha estratexia diagnóstica razoada, sendo competente no recoñecemento das situacións que requiran unha atención odontolóxica urxente.
H/D23.- Establecer o diagnóstico, prognóstico e unha adecuada planificación terapéutica en todas as áreas clínicas da Odontoloxía, sendo competente no diagnóstico, prognóstico e elaboración do plan de tratamento odontolóxico do paciente que requira coidados especiais, incluídos os pacientes médicamente comprometidos (como diabéticos, hipertensos, inmuno-deprimidos, anticoagulados, entre outros) e pacientes con discapacidade.
H/D24.- Recoñecer as situacións de risco vital e saber facer manobras de soporte vital básico.
H/D25.- Coñecer e aplicar o tratamento básico da patoloxía buco-dentaria máis habitual en pacientes de todas as idades. Os procedementos terapéuticos deberán basearse no concepto de invasión mínima e nun enfoque global e integrado do tratamento bucodental.
H/D26.- Saber planificar e realizar tratamentos odontolóxicos multidisciplinares, secuenciales e integrados de complexidade limitada en pacientes de todas as idades e condicións e dos pacientes que requiran coidados especiais.
H/D27.- Expor e propoñer as medidas preventivas adecuadas a cada situación clínica.
H/D28.- Adquirir experiencia clínica baixo a adecuada supervisión.
Os estudantes da materia Prácticas Tuteladas adquirirán e desenvolverán as habilidades clínicas que cubran as necesidades do seu exercicio profesional, atendendo ás expectativas globais do paciente odontolóxico desde un enfoque integrado.
A metodoloxía de ensino é a seguinte:
PRÁCTICAS CLÍNICAS.
É unha actividade de práctica clínica tutelada, onde o alumno adquirirá as competencias que permiten integrar os coñecementos, habilidades e destrezas adquiridas nos módulos previos, para aplicar sobre un paciente adulto, pediatrico ou con patoloxía sistémica e / ou discapacidade.
O profesor actuará como titor, guiando e axudará ao alumno nas súas decisións clínicas e na aplicación do tratamento.
No escenario 1 as prácticas desenvólvense de forma presencial nos boxes da segunda planta da facultade. Estas prácticas nos boxes poden combinarse con discusións de casos clínicos, que reciben na facultade, a través da plataforma TEAMS.
SEMINARIOS.
De temática variada serven para ampliar coñecementos, e desenvolver outro tipo de habilidades e competencias como traballo en grupo, razoamento crítico etc. Pretenden completar o enfoque eminentemente clínico que ten a materia.
O tempo estimado para os seminarios é de 20 horas, das cales 10 pertencen a Prácticas Tuteladas de Adultos, 5 a Prácticas Tuteladas en Pacientes con Patoloxía Sistémica e Discapacidade e 5 a Prácticas Tuteladas en Pacientes Pediátricos. .
TITORÍAS.
Serven para contrastar os avances na adquisición de competencias, seguimento continuo, aclarar dúbidas da práctica clínica, fornecer información e orientar sobre actividades investigadoras.
As titorías serán preferentemente presenciais, aínda que por mutuo acordo profesor-alumno poderíanse realizar de forma virtual. Solicitarase a titoría a través do correo electrónico da USC. A plataforma para titorías en liña será a de microsoft TEAMS, pero poderán empregarse outras ferramentas de comunicación institucionais como o propio correo electrónico, ou a aula virtual.
É importante que o estudante revise con frecuencia o correo electrónico da USC e a aula Virtual xa que se utilizarán para as notificacións.
A asistencia a prácticas é obrigatoria idenpendentemente do rol a desenvolver.
Na avaliación da materia Prácticas Tuteladas distínguense tres partes:
1) Prácticas Tuteladas adultos
2) Prácticas Tuteladas infantil
3) Prácticas Tuteladas pacientes con necesidades especiais
A cualificación final do alumnado realizarase mediante unha suma ponderada das notas destas tres partes da materia do seguinte modo: 50% Prácticas Tuteladas adultos; 25% Prácticas Tuteladas pacientes infantís e 25% Prácticas Tuteladas pacientes especiais. É necesario superar idividualmente cada unha das tres partes da materia para poder facer a media.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións
En cada unha das tres partes a cualificación do estudantado levará a cabo mediante a avaliación continua da parte práctica e a realización dunha avaliación final teórica.
1) Avaliación de prácticas
A avaliación continua das prácticas terá un valor ponderado do 80% da nota final en cada unha das subpartes. Os/as docentes que supervisasen a docencia clínica valorará as aptitudes, actitudes, habilidades, competencias e destrezas desenvolvidas por cada estudante a medida que se imparte a materia segundo a rúbrica adxunta.
RÚBRICA DE AVALIACIÓN DE PRÁCTICAS (ADULTOS E PACIENTES ESPECIAIS)
Data:
BOX Nº:
Actividade programada para a práctica:
Alumno/a operador/a:
Alumno/a axudante:
Alumno/a circulante:
Profesores/as:
_________________________
1 Normas Xerais de funcionamento:
- Puntualidade
- Roupa clínica correcta (adecuada, limpa, EPI se procede)
- Material básico de exploración preparado
- Historia clínica revisada e comentada co profesor/titor
BEN (4) REGULAR (2-3) MAL (1)
2 Documentación:
- Documento LOPD asinado
- Plan de tratamento asinado
- Historia clínica cuberta e actualizada
- Odontograma actualizado
- Visitas están ben recollidas
- Pagos correctamente xestionados
BEN (5-6) REGULAR (4-3) MAL (1-2)
3 Diagnóstico xeral (primeira visita e revisión):
- Identifica factores sistémicos que poidan condicionar o tratamento (patoloxías, medicación etc.)/ etc.)
- Toma de radiografías xustificada e coñece a técnica
- Xustifica outras probas complementarias: modelos, periodontograma etc. (de ser necesarias)
- Identifica/descarta factores de risco (dentais, oclusales etc.)/ etc.)
- Recoñece a necesidade de solicitar interconsulta/á outro/s facultativos (se procede)
- Informa o paciente sobre as seguintes visitas
BEN (5-6) REGULAR (3-4) MAL (1-2)
4 Plan de tratamento:
- O plan integra todos os datos obtidos na exploración e inclúe todas as patoloxías que requiren tratamento
- O plan de tratamento inclúe modificacións derivadas dos condicionantes sistémicos
- Os procedementos propostos son correctos
- A secuencia para desenvolver o plan é correcta
- Son capaces de xustificar todos os aspectos do plan
- Explica con claridade o plan ao paciente
BEN (5-6) REGULAR (3-4) MAL (1-2)
5 Anestesia local:
- Instrumental completo, preparado
- Coñece a técnica para empregar (troncular, infiltrativa, intraligamentosa) e as estruturas anatómicas implicadas
- Repasa co/a auxiliar os pasos para dar
- Coñece agullas, principios activos e doses máximas
- Execución: posición do paciente, uso de anestesia tópica, s, aspira antes de infiltrar, comproba a eficacia, etc
BEN (4-5) REGULAR (3) MAL (1-2)
6 Illamento:
- Todo o instrumental necesario preparado e de fácil acceso
- Valora o grao de erupción e anatomía do dente
- Selección do clamp adecuado
- Correcta colocación do clamp e obtén un bo illamento
BEN (4) REGULAR (3) MAL (1-2)
7 Odontoloxía Preventiva:
- Instrumental necesario preparado e de fácil acceso
- O operador dirixe o gabinete como profesional sanitario responsable e o resto traballa en equipo. Todos implicados na sesión de tratamento
- Coñece os materiais/instrumental a empregar en función das características do paciente (idade, factores de risco etc.)/ etc.)
- Responde correctamente as cuestións que vaia propoñendo o titor (propiedades do material, materiais alternativos, outras técnicas de uso etc.)/ etc.)
- Executa correctamente o tratamento
BEN (5) REGULAR (3-4) MAL (1-2)
8 Odontoloxía Restauradora/Rehabilitadora:/Cirúrxica/Endodoncia:
- Instrumental necesario preparado e de fácil acceso
- O operador dirixe o gabinete como profesional sanitario responsable e o resto traballa en equipo. Todos implicados na sesión de tratamento
- Coñece o material/instrumental que debe utilizarse
- Responde correctamente as cuestións que vaia propoñendo o titor (propiedades do material, materiais alternativos, outras técnicas de uso etc.)/ etc.)
- Executa correctamente o tratamento
BEN (5) REGULAR (3-4) MAL (1-2)
9 Prescrición de medicamentos (se procede):
- Decide en base ao uso racional de medicamentos
- Coñece a posibilidade de alerxias, intolerancias ou interaccións - Coñece a posología adecuada a cada caso e as súas alternativas.
- Confecciona correctamente a receita e preséntaa terminada á firma do profesor/titor clínico
BEN (4) REGULAR (3) MAL (1-2)
10 Comentarios específicos sobre a cita/matices cualitativos:
Puntuación total alcanzada=
Máxima puntuación posible=
NOTA FINAL SOBRE 10=
A rúbrica de PT Infantil será similiar, introducindo as pequenas variacións que diferencian ao paciente pediátrico do paciente adulto. As rúbricas explicaranse na aula a principio de curso e posteriormente estarán dispoñibles na Aula Virtual.
Todos os integrantes do box deberán participar co máximo grao de implicación no desenvolvemento das prácticas idependientemente do rol que estean a desempeñar en cada momento (operador, auxiliar, circulante). Os alumnos deberán mostrar a maior variedade posible de tratamentos dentro dos distintos ámbitos da odontoloxía: coservadora, prótese, cirurxía, #etc e ter claros os obxectivos pedagóxicos das distintas subpartes da materia.
2) Avaliación final teórica
Será presencial e terá un valor ponderado do 20% sobre a nota final en cada subparte. Realizaranse 3 probas consecutivas, correspondentes a cada unha das subpartes da materia.
Cada proba consistirá nun exame sobre un ou varios supostos clínicos. Os docentes que supervisasen as prácticas elaborarán un ou varios supostos clínicos para cada grupo de estudantes aos que supervisasen. Terá lugar o día e lugar establecido no calendario de exames do Centro. No caso de que o alumno non realice o exame final a cualificación do mesmo será Non Presentado.
O traballo individual do alumno nesta asignatura e de 120 horas.
É conveniente que o alumno repase as asignaturas do primeiro ciclo e as que fan prelación coa materia. Ademais, recoméndase utilizar a bibliografía recomendada e algún artigo que proporcione o profesor.
Os tratamentos, que polas súas características non poidan interrumpirse ata o seguinte curso académico, deberán finalizarse entre os alumnos responsables, que iniciaron ese tratamento, e o profesor que os tutorizou, incluso mais ala da data de fin de docencia.
Maria Mercedes Suarez Cunqueiro
Coordinador/a- Departamento
- Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
- Área
- Estomatoloxía
- Teléfono
- 881812437
- Correo electrónico
- mariamercedes.suarez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Maria Amparo Romero Mendez
- Departamento
- Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
- Área
- Estomatoloxía
- Teléfono
- 881812351
- Correo electrónico
- mariaamparo.romero [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOSU
Maria Carmen Bahillo Gonzalez
- Departamento
- Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
- Área
- Estomatoloxía
- Correo electrónico
- mcarmen.gonzalez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOSU
Victor Alonso De La Peña
- Departamento
- Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
- Área
- Estomatoloxía
- Correo electrónico
- victor.alonso [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOSU
Karen Rodriguez Pena
- Departamento
- Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
- Área
- Estomatoloxía
- Correo electrónico
- karen.rodriguez.pena [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOSU
Gonzalo Lopez Castro
- Departamento
- Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
- Área
- Estomatoloxía
- Correo electrónico
- gonzalo.lopez.castro [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOSU
Flavio Seijas Naya
- Departamento
- Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
- Área
- Estomatoloxía
- Correo electrónico
- flavio.seijas.naya [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOSU
Maria Dolores Reboiras Lopez
- Departamento
- Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
- Área
- Estomatoloxía
- Correo electrónico
- mariadolores.reboiras [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOSU
Jose Manuel Pose Rodriguez
- Departamento
- Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
- Área
- Estomatoloxía
- Correo electrónico
- josemanuel.pose [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOSU
Jacobo Limeres Posse
- Departamento
- Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
- Área
- Estomatoloxía
- Correo electrónico
- jacobo.limeres [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Constantino Lagaron Sanjurjo
- Departamento
- Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
- Área
- Estomatoloxía
- Correo electrónico
- constantino.lagaron [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOSU
Cintia Micaela Chamorro Petronacci
- Departamento
- Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
- Área
- Estomatoloxía
- Correo electrónico
- cintia.chamorro [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOSU
Marta Fernandez Varela
- Departamento
- Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
- Área
- Estomatoloxía
- Correo electrónico
- marta.fernandez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOSU
Juan Manuel Seoane Romero
- Departamento
- Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
- Área
- Estomatoloxía
- Correo electrónico
- juanmanuelseoane.romero [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOSU
Santiago Mareque Bueno
- Departamento
- Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
- Área
- Estomatoloxía
- Correo electrónico
- santiago.mareque [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOSU
Márcio Diniz Freitas
- Departamento
- Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
- Área
- Estomatoloxía
- Correo electrónico
- marcio.diniz [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Miguel Ricardo Quevedo Bisonni
- Departamento
- Cirurxía e Especialidades Médico-Cirúrxicas
- Área
- Estomatoloxía
- Correo electrónico
- miguel.quevedo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOSU
Martes | |||
---|---|---|---|
09:00-12:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Odontoloxía-A. Suárez Nuñez |
Mércores | |||
09:00-12:00 | Grupo /CLIS_02 | Castelán | Odontoloxía-A. Suárez Nuñez |
Xoves | |||
16:00-17:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Odontoloxía-A. Suárez Nuñez |
16:00-17:00 | Grupo /CLIS_02 | Castelán | Odontoloxía-Salón de Actos |
Venres | |||
09:00-10:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Odontoloxía-A. Suárez Nuñez |
27.05.2026 09:00-11:00 | Grupo /CLIS_01 | Odontoloxía-A. Suárez Nuñez |
17.06.2026 12:30-14:30 | Grupo /CLIS_01 | Odontoloxía-A. Suárez Nuñez |