Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Departamento externo vinculado ás titulacións
Áreas: Área externa M.U en Arqueoloxía e Ciencias da Antigüidade (3ª ed)
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Esta materia céntrase no estudo das grandes civilizacións que, entre o IV e o I milenio a. C., establecéronse na chaira aluvial delimitada polos ríos Tigris e Éufrates no actual Iraq e parte de Siria, a saber: Sumer, Acad, Asiria e Babilonia. Os tres grandes obxectivos desta materia son:
-Estudar e comprender a evolución das civilizacións mesopotámicas.
-Comprender a dinámica das primeiras cidades da historia.
-Comprender a relevancia histórica das achegas de Mesopotamia.
• Mesopotamia: xeografía, redescubrimiento e periodización.
• Fuentes para o estudo de Mesopotamia I: o tell.
• Fuentes para o estudo de Mesopotamia II: os textos cuneiformes.
• Primeiras cidades I: urbanismo.
• Primeiras cidades II: arquitectura.
• Mesopotamia hoxe: patrimonio arqueolóxico e conflito armado.
Desenvolverase unha práctica de estudo con tablillas cuneiformes orixinais, a partir da colección do Departamento de Historia da USC.
Bibliografía básica
J.C. Margueron, Los mesopotámicos, Madrid, 1996.
J.L. Montero Fenollós, Babilonia y la torre de Babel: desenterradas por la arqueología, Barcelona, 2020.
A.H. Podany, El antiguo Oriente Próximo: una breve introducción, Madrid, 2016.
M. Roaf, Mesopotamia y el antiguo Oriente Medio, 2 vols., Madrid, 1992.
M. van de Mieroop, Historia del Próximo Oriente antiguo, ca. 3000-323 AEC, Madrid, 2020.
Bibliografía complementaria
Z. Bahrani, Mesopotamia. Ancient Art and Architecture, London, 2017.
P. Bienkowski y A. Millard, Dictionary of the Ancient Near East, London, 2000.
P. Bordreuil et al., Les débuts de l’Histoire. Le Proche-Orient, de l’invention de l’écriture à la naissance du monothéisme, Paris, 2008.
P. Butterlin, Histoire de la Mésopotamie. Paris, 2019.
R. da Riva y J. Vidal eds. Descubriendo el antiguo Oriente, Barcelona, 2015.
B. Foster y K.P. Foster, Las civilizaciones antiguas de Mesopotamia, Barcelona, 2011.
J.L. Huot, Une archéologie des peuples du Proche-Orient, 2 vols. Paris, 2004.
F. Joannès ed., Dictionnaire de la civilisation mésopotamienne, Paris, 2001.
A. Kurt, El Oriente Próximo en la Antigüedad, 2 vols. Barcelona, 2000.
B. Lafont et al., La Mésopotamie: De Gilgamesh à Artaban 3300-120 av. J.-C.: De Gilgamesh à Artaban (3000 av.-120 av. J.-C.), Paris, 2017.
M. Liverani, El antiguo Oriente, Barcelona, 1996.
M. Liverani, Asiria. La Prehistoria del imperialismo, Madrid, 2022.
J.C. Margueron, Cités invisibles. La naissance de l’urbanisme au Proche-Orient ancien, Paris, 2013.
P. Matthiae, Dalla terra alla storia. Scoperte leggendarie di archeologia orientale, Torino, 2018.
E.M. Meyer ed., The Oxford Encyclopedia of Archaeology in the Near East, 5 vols., 1997.
D. Nadali y A. Polcaro eds. Archeologia della Mesopotamia antica, Roma, 2015.
A.L. Oppenheim, La antigua Mesopotamia, Madrid, 2000.
J.N. Postgate, La Mesopotamia arcaica, Madrid, 1999.
D.T. Potts, A Companion to the Archaeology of the Ancient Near East, Oxford, 2012.
R. da Riva, Babilonia. Una introducción a su historia más reciente (900-539 a.C.), Barcelona, 2022.
G. Roux, Mesopotamia. Historia política, económica y cultural, Madrid, 1997.
J.M. Sasson, Civilizations of the Ancient Near East, 4 vols., Peabody, 2000.
COMPETENCIAS BÁSICAS:
(CB-1) Que os estudantes posúan coñecementos susceptibles de ser orixinais e por tanto útiles para o desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
(CB-2) Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos para resolver problemas en contornas novas ou pouco coñecidos en contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
(CB-3) Que os estudantes teñan a capacidade de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
(CB-4) Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións (e os coñecementos e as razóns que as sustentan) a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
(CB-5) Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que permitan continuar o estudo dun modo en boa medida autónomo.
COMPETENCIAS XERAIS:
( CG-1) Que os estudantes demostrasen unha comprensión sistemática dun campo de estudo e o dominio das habilidades e métodos de investigación relacionados co devandito campo;
( CG-4) Que os estudantes sexan capaces de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas;
( CG-5) Que os estudantes saiban comunicarse cos seus colegas, coa comunidade académica no seu conxunto e coa sociedade en xeral acerca das súas áreas de coñecemento;
( CG-7) Que os estudantes demostrasen ao longo da investigación capacidade para establecer relacións mutuas entre os tres eixos principais que configuran o programa: histórico, arqueolóxico-artístico e lingüístico-literario.
( CG-9) Que sexan capaces de abrir vías de especialización novas no ámbito dos estudos arqueolóxicos.
( CG-10) Que a súa formación avanzada contribúa ao desenvolvemento cultural europeo a través da correcta transmisión e interpretación crítica do patrimonio histórico e cultural do mundo clásico.
COMPETENCIAS ESPECÍFICAS:
(CE-2) Ser capaz de colaborar na xestión de coleccións e museos.
(CE-5) Adquirir as capacidades necesarias para dirixir actividades de campo, de prospección e de escavación arqueolóxica e de tratamento e estudo de materiais e mostras.
COMPETENCIAS TRANSVERSAIS:
( CT-1) Utilizar bibliografía e ferramentas de procura de recursos bibliográficos
xenerais e específicos, que inclúe o acceso por Internet, vendo as súas enormes posibilidades e potenciando a capacidade discriminatoria do alumno sobre os seus contidos.
( CT-2) Xestionar de forma óptima o tempo de traballo e organizar os recursos dispoñibles, establecendo prioridades, camiños alternativos e identificando erros na toma de decisións.
( CT-3) Potenciar a capacidade de traballo en equipo, en contornas cooperativas, pluridisciplinares ou de alto nivel competitivo.
Clases expositivas: correspóndense á impartición de clases maxistrais con contidos teóricos.
Clases interactivas: sesións de análises de textos e documentos arqueolóxicos con casos prácticos,
Titorías: de atención individualizada e/ou de grupo.
Traballo tutorizado do alumno/a: traballo individual para seguimento da materia.
A docencia da materia é presencial e utilizarase a aula virtual como marco de desenvolvemento da materia, colgándose materiais para os estudantes.
A avaliación será continua e incluirá:
- 1 traballo escrito tutelado: 8 puntos sobre 10.
- 1 caso práctico: 2 puntos sobre 10.
Na segunda convocatoria, en xullo, o/o alumno/para terá que realizar o mesmo tipo de probas de avaliación continua que se realizou ao longo do curso.
En caso de dispensa oficial, examinarase ao alumno/a con os mesmos criterios que os aplicados na docencia presencial.
Sistema de cualificación: expresado mediante cualificación final numérica de 0 a 10 segundo a lexislación vixente (Real Decreto 1125/2003 do 5 de setembro; BOE 18 de setembro).
O art. 16 da Normativa de avaliación do rendemiento académico dos estudantes (DOG 21 de xullo de 2011) establece o seguinte: “A realización fraudulenta dalgún exercicio ou proba exixida na avaliación dunha materia implicará a cualificación de suspenso na convocatoria correspondente, con independencia do proceso disciplinario que se poida seguir contra ou alumno infractor. Considerase fraudulenta, entre outras, a realización de traballos plaxiados ou obtidos de fontes accesibles ao público sen reelaboración ou reinterpretación e sen citas aos autores e dás fontes”.
ACTIVIDADES PRESENCIAIS DO ALUMNO HORAS PRESENCIAIS DO ALUMNO TRABALLO DO ALUMNO HORAS DE TRABALLO DO ALUMNO
Clase maxistral 18 Estudo autónomo individual 20
Clase práctica 2
Lecturas recomendadas (actividades de biblioteca) 20
Visitas e saídas 2
Avaliación 1 Outras tarefas 10
Titorías 1
TOTAL PARA 3 CRÉDITOS ECTS 25 TOTAL PARA 3 CRÉDITOS ECTS 50
O estudante debe saber manexar programas colaborativos estándares, como Microsoft Teams, para a docencia non presencial.
Xoves | |||
---|---|---|---|
10:30-14:00 | Grupo /CLE_01 | - | Aula 15 |
04.06.2024 11:30-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 15 |
11.07.2024 11:30-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 15 |