Créditos ECTS Créditos ECTS: 5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 85 Horas de Titorías: 5 Clase Expositiva: 15 Clase Interactiva: 20 Total: 125
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Departamento externo vinculado ás titulacións, Historia
Áreas: Área externa M.U en Historia Moderna: Monarquía de España Séculos XVI-XVIII, Historia Moderna
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Esta asignatura procura dotar aos/as alumnos/as que a cursen con unha ampla gama de contidos relacionados ca historia social e cultural da España moderna. Ao mesmo tempo o tema das identidades non só abarca numerosas dimensións da experiencia histórica, se non que as confronta dende o punto de vista e da subxectividade dos mesmos actores históricos. Poucas temáticas se prestan tan directamente á conexión entre estos diferentes niveis de análise do "como" das identidades, e poucos teñen tanta relevancia para a comprensión de fenómenos de longa duración da historia española. Así, o propósito principal é profundizar na relación entre as esferas social e cultural da historia da España moderna, que inclue: a identificación e análisis dos principais axentes históricos nos dous campos, dende a aristocracia ata os estratos medianos e populares; a dinámica das múltiples relacions entre os diferentes niveles das diversas xerarquías sociais e culturais; e o complexo intercambio social, económico e cultural que contribue á consolidación das distintas identidades xeradas pola transformación do mundo hispánico nos primeiros séculos da modernidade
1. Identidades e prácticas culturais urbanas
2. Identidades e prácticas culturais rurais
3. Identidades sociais: vocabulario e imaxe da distinción
4. Rituais e cultura material
5. Identidade social e cultural da aristocracia hispana
- Atienza Hernández, J.: Aristocracia, poder y riqueza en la España moderna la Casa de Osuna siglos XV-XIX.Siglo Veintiuno de España Editores, 1987.
- Colomer, J. L., ed.: Vestir a la española. Prestigio y vigencia del atuendo español en las cortes europeas (siglos XVI y XVII). Madrid, 2014.
- Del Rio Barredo, M.J., Madrid, urbs regia. La capital ceremonial de la monarquía católica, Madrid, 2000.
- Domínguez Ortiz, A.: Las clases privilegiadas en la España del Antiguo Régimen. Editorial Istmo, 1973.
-Hernández Franco, J., Guillén Berrendero, A. y Martínez Hernández, S. (dirs.): Nobilitas. Estudios sobre la nobleza y lo nobiliario en la Europa Moderna, Madrid, Doce Calles, 2014.
- Kagan, Richard L. y Dyer, Abigail, eds.: Vidas infames: Herejes y criptojudíos ante la Inquisición. Donostia-San Sebastián, Nerea, 2010
- Mantecón Movellán, T.: Conflictividad y disciplinamiento social en la Cantabria rural de los S. XVII y XVIII. Santander, Universidad de Cantabria-Fundación Marcelino Botín, 1997.
- Rey Castelao, O. y Mantecón Movellán, T.A.:Identidades urbanas en la monarquía hispánica,
Servicio de Publicaciones, Universidad de Santiago de Compostela, 2015.
- Rodríguez-Salgado, M.J.: "Christians, Civilised and Spanish: Multiple Identities in Sixteenth-Century Spain.” Transactions of the Royal Historical Society, 8, 1998, 233-251.
- Trexler, R.C. ed.: Persons in groups. Social Behaviour as Identity formation in Medieval Renaissance Europe, Nueva York, 1985.
xERAIS
G1 - Dominar las tradiciones historiográficas y los recursos metodológicos y Conceptuales orientados hacia el análisis de la historiamoderna en sus distintos ámbitos y enfoques
G5 - Aplicar adecuadamente unha metodoloxía científica propia da Historia, na execución de traballos bibliográficos, na elaboración de estados da cuestión, no análise e interpretación das fontes
G11 - Coñocer e aplicar con rigor aspectos teóricos e metodolóxicos relacionados coa archivística, bibliografía histórica e documentación relativa á Historia Moderna
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrentarse á complexidade de formular xuicios a partires dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclua reflexions sobre as responsabilidades socias e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuicios
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusions e os coñecementos e razons últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüdades
TRANSVERSAIS:
T3 - Ser capaces de diseñar e executar traballos académicos avanzados tanto individual como colectivamente
T4 - Exercer unha autoavaliación crítica sobre a propia adquisición de saberes e competencias
ESPECÍFICAS:
E1 - Coñecer e comprender a nivel avanzado os sistemas e as estructuras sociais, económicas, institucionais, culturais, ideolóxicas, relixiosas que configuran os territorios que conformaban a Monarquía de España.
E2 - Formular xuicios e análises críticos sobre a "Monarquía de España", e diseñar plantexamentos referidos ao mesmo tema, que poidan ser obxecto de investigación
E8 - Aplicar, a nivel avanzado, as teorías, métodos e técnicas propias das ciencias humanas e sociais ao estudo da Historia.
O proceso de aprendizaxe das competencias que integran coñecementos e habilidades establecidas no apartado dos obxectivos da materia desenvolverase a través dunha metodoloxía de aprendizaxe artellada en leccions expositivas na aula, que garanten os obxectivos en competencias de coñecementos, seminarios e traballos orientados á formación na competencia de traballar en grupo, exposición oral dos traballos orientados á competencia de comunicación oral, redacción de traballos e lecturas que permitan acadar o análise crítico das fuentes e sintetizar ideas. A través da combinación destas técnicas de aprendizaxe preténdese a formación integral do estudante nesta materia en términos das competencias establecidas. A taboa que reflicte o reparto equilibrado dos diferentes aspectos metodolóxicos é a siguiente:
METODOLOXÍAS DOCENTES
-Leccions expositivas teóricas.
-Realización de exercicios de análise ou de recensión
-Traballos prácticos e/ou traballos de campo tutelados polo profesorado.
-Seminarios en aula ou a través de foros on-line
-Leituras tuteladas polo profesorado
-Titorías individuais e de grupo (presenciais e on-line; nacionais e internacionais).
-Exposicions orais por parte dos/as estudantes de traballos desenvolvidos individualmente
PONDERACIÓN MÍNIMA PONDERACIÓN MÁXIMA
Avaliación de traballos prácticos e teóricos, recensions, de análise discursivo, presentacions, etc. Ponderación mínima: 40; máxima: 50
Avaliación continua sobre a asistencia e participación en actividades presenciais: ponderación mínima: 30; máxima: 40
O sistema de avaliación da materia ten como finalidade asegurar os resultados da aprendizaxe das competencias de coñecemento (examen e asistencia), de síntese de ideas e traballos complexos (traballo e seminario), de acadar capacidade de intercomunicación oral (traballo e debate en seminario). Polo tanto, tense escollido un sistema de avaliación continua e multivariable, a longo do curso e que garante unha formación complexa do estudante como resultado da aprendizaxe en función dos obxectivos en términos de competencia
TEMPO DAS ACTIVIDADES FORMATIVAS
Desenrolo dos contidos teórico-prácticos das asignaturas, tanto na aula/on-line, como en traballos de campo
fora da aula 35 horas 100% presencia
Comentarios de texto aplicando técnicas específicas ao análise das fontes (primarias e secundarias) que serán
feitas individualmente ou en grupos: 20 horas 50% presencia
Debates e/ou foros on-line: 10 horas 0% presencia
Estudo autónomo do/a estudante relacionado cos contidos expostos nas clases teóricas e prácticas: 50 horas 0% presencia
Estudo autónomo do/a estudante relacionado con investigación ou a actividade profesional, guiado por un titor académico ou profesional que o/a asesorará sobre tema, fontes e bibliografía básica. 55 horas 0% presencia
Atención personalizada do traballo autónomo realizado polo alumnado (presencial) 5 horas 100 % presencia
TEMPO ESTIMADO DE TRABALLO DO/A ESTUDANTE: 125 Horas
Recomendase a lectura da bibliografía indicada en cada unidade temática
Recomendase a consulta de revistas especializadas
Recomnedase a consulta de webs de bibliotecas das universidades responsables do título
Recomendase a consulta de webs especializadas, como o portal documental PARES, o bibliográfico DIALNET, etc.
1. E importante un nivel suficiente para leer textos en idiomas modernos.
Roberto Javier Lopez Lopez
- Departamento
- Historia
- Área
- Historia Moderna
- Teléfono
- 881812612
- Correo electrónico
- robertojavier.lopez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Ofelia Rey Castelao
Coordinador/a- Departamento
- Historia
- Área
- Historia Moderna
- Teléfono
- 881812610
- Correo electrónico
- ofelia.rey [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Manuel Reyes García Hurtado
- Departamento
- Departamento externo vinculado ás titulacións
- Área
- Área externa M.U en Historia Moderna: Monarquía de España Séculos XVI-XVIII
- Categoría
- Profesor/a área externa
Mércores | |||
---|---|---|---|
16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Seminario Historia da Arte |