Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 1 Clase Expositiva: 6 Clase Interactiva: 17 Total: 24
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Enxeñaría Química
Áreas: Enxeñaría Química
Centro Escola Técnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Os obxectivos principais desta materia son:
• Coñecer os problemas asociados aos contaminantes emerxentes.
• Coñecer os mecanismos de eliminación de contaminantes emerxentes en augas potables e estacións depuradoras de augas residuais.
• Coñecer a evolución da lexislación ao respecto.
• Coñecer os principios xerais da valorización das augas residuais.
• Estudar casos concretos de produción de enerxía.
• Estudar casos concretos de recuperación de produtos.
BLOQUE I. CONTAMINANTES EMERXENTES (6 h (E) + 6 h (S))
Tema 1 (1 h (E)). Aspectos xerais dos contaminantes emerxentes: definición, tipos, características, lexislación.
Tema 2 (3 h (E) + 3 h (S)). Eliminación de microcontaminantes orgánicos en plantas de tratamento de augas (EDAR e ETAP). Estudio de casos.
Tema 3 (2 h (E) + 3 h (S)). Eliminación de contaminantes microbiolóxicos en plantas de tratamento de augas (EDAR e ETAP). Estudio de casos.
BLOQUE II. VALORIZACIÓN DE AUGAS RESIDUAIS (7 h (E) + 6 h (S))
Tema 4 (1 h (E)). Aspectos xerais na valorización de augas residuais.
Tema 5 (3 h (E) + 3 h (S)). Valorización enerxética de augas residuais. Estudio de casos.
Tema 6 (3 h (E) + 3 h (S)). Valorización material de augas residuais. Estudio de casos.
Bibliografía básica
LEMA, J. M., SUÁREZ, S., 2017. Innovative Wastewater Treatment & Resource Recovery Technologies: Impacts on Energy, Economy and Environment. Londres: IWA Publishing. ISBN: 978-1-78040-786-9
ATLAS, R. M., BARTHA, R. Ecología microbiana y microbiología ambiental. Madrid: Pearson Educación. ISBN: 978-8478290390
Bibliografía complementaria
MOSQUERA CORRAL, A., 2009 Tecnologías avanzadas para el tratamiento de aguas residuales. Santander: Universidad de Cantabria. ISBN 978-84-692-5028-0.
JUDD, S., JEFFERSON, B., 2003. Membranes for Industrial Wastewater Recovery and Re-use. Oxford: Elsevier. ISBN 978-1-85617-389-6.
VAL DEL RÍA, Á., CAMPOS GÓMEZ, J. L., MOSQUERA CORRAL, A., 2017. Technologies for the Treatment and Recovery of Nutrients from Industrial Wastewater. Hershey, PA: IGI Global. ISBN 978-1-5225-1037-6.
FATTA-KASSINOS, D., BESTER, K., KÜMMERER K., 2010. Xenobiotics in the Urban Water Cycle: Mass Flows, Environmental Processes, Mitigation and Treatment Strategies. Dordrecht: Springer. ISBN 978-90-481-3508-0.
OSORIO ROBLES, F., TORRES ROJO, J. C., SÁNCHEZ BAS, M., 2011. Tratamiento de aguas para la eliminación de microorganismos y agentes contaminantes: Aplicación de procesos industriales a la reutilización de aguas residuales. Madrid: Ediciones Díaz de Santos. ISBN 978-84-9969-020-9.
NÚÑEZ-DELGADO, A., ARIAS-ESTÉVEZ, M., 2023. Emerging Pollutants in Sewage Sludge and Soils. Cham: Springer. ISBN 978-3-031-07611-4.
GAVRILESCU, M., DEMNEROVÁ, K., AAMAND, J., AGATHOS, S., FAVA, F., 2015. Emerging pollutants in the environment: present and future challenges in biomonitoring, ecological risks and bioremediation. New Biotechnology, vol. 32, n.º 1, p. 147–156. DOI: 10.1016/j.nbt.2014.01.001.
Os resultados da formación e aprendizaxe que o estudante adquire ao superar esta materia son:
• CON4: Enumerar os sistemas de tratamento de augas, tanto para o abastecemento a poboacións ou industrias, como para a depuración e posterior restitución a medios naturais e reutilización de augas recuperadas. Identificar e describir os retos emerxentes no tratamento da auga.
• HAB3: Seleccionar e operar sistemas de tratamento innovadores adaptados ás diferentes realidades, contornos xeográficos e requisitos de calidade, incluíndo retos emerxentes e aplicación de tratamentos verdes ou baseados na natureza. Experimentar con sistemas piloto de tratamento de auga.
• COM3: Xulgar o rendemento e a idoneidade de diversas propostas de tratamento de augas. Comparar diferentes alternativas. Integrar criterios expertos na planificación dos sistemas de tratamento de auga, tendo en conta os retos emerxentes e as solucións verdes.
A metodoloxía de ensinanza proposta é unha combinación de docencia presencial para estudantes da USC e docencia telemática síncrona para estudantes da UVigo e da UDC, utilizando a ferramenta MS Teams.
Nas clases expositivas empregarase unha docencia de tipo maxistrais para presentar e desenvolver os conceptos teóricos da axenda. (CON4)
Os seminarios centraranse no estudo de casos prácticos. Para iso contarase coa participación de relatores empresariais e centros de investigación, que presentarán proxectos relacionados co temario. O estudante entregará algunhas tarefas desenvolvidas durante as clases do seminario para a súa avaliación. (HAB3, COM3)
Procurarase e fomentarase a participación activa do estudante, tanto nas horas expositivas como nos seminarios.
Durante a primeira semana do curso indicarase a realización obrigatoria dun traballo (preferentemente en equipo). Para a súa presentación empregarase a titoría grupal. (CON4, HAB3, COM3)
A Aula Virtual empregarase cos seguintes obxectivos:
• Facilitar información sobre a materia (guía docente, horarios, exames, convocatorias, etc.).
• Facilitar o material didáctico para as clases (diapositivas dos temas, casos prácticos, material complementario, etc.).
• Servir como medio de comunicación entre o estudantado e o profesorado.
• Entrega de tarefas.
A ferramenta MS Teams tamén se utilizará como medio de comunicación non presencial entre estudantado e profesorado.
Realizarase unha avaliación do rendemento do estudante tendo en conta catro aspectos diferentes:
• Exame (30%).
• Actividades (30%).
• Traballo obrigatorio (30%).
• Participación activa (10%).
A nota do estudante será unha media ponderada dos catro elementos, esixindo unha puntuación mínima do 40% no exame e no traballo obrigatorio.
Exame final. A través do Campus Virtual realizarase un exame final de forma sincronizada a través de MS Teams coa cámara e o micrófono activados na data sinalada no calendario académico. Este exame terá unha duración determinada e o alumnado poderá consultar o material didáctico da materia durante a súa realización (salvo problemas e casos prácticos). É obrigatorio realizar esta actividade.
Actividades. As actividades entregadas durante os seminarios e demais propostas terán un peso do 30% na nota final.
Titorías en grupo. A realización do traballo en equipo xunto coa súa exposición oral terá un peso do 30% na nota final. É obrigatorio realizar esta actividade.
Participación activa: 10%. Valorarase a participación activa (formulación de preguntas ou respostas) durante as clases expositivas e interactivas.
A asistencia a clase non é obrigatoria, aínda que moi recomendable, pero afectará a avaliación da participación activa.
O estudante que non supere a materia na 1ª Oportunidade deberá acudir á 2ª Oportunidade coa/s parte/s non superada/s.
O estudante que non realice ningunha das actividades avaliables considerarase NON PRESENTADO.
Os resultados da aprendizaxe a avaliar son:
• Exame: CON4, HAB3, COM3
• Actividades: HAB3, COM3
• Titorías grupais: CON4, HAB3, COM3
• Participación activa: CON4, COM3
Para os supostos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o disposto na “Normativa de avaliación do rendemento académico do alumnado e revisión de cualificacións”.
A materia ten unha carga de traballo de 3 ECTS, correspondendo 1 crédito ECTS a 25 horas de traballo total, que se distribúen do seguinte xeito:
• Expositivas: 13 h (100% presencial)
• Interactivas de seminario: 12 h (100% presencial)
• Titorías grupais: 1 h (100% presencial)
• Exame: 2 horas (100 % presencial)
• Traballo persoal do alumnado: 47 h (0% presencial)
É recomendable que o estudante teña coñecementos básicos de uso de Microsoft Word, Excel e Powerpoint, así como un nivel medio de comprensión oral e escrita en inglés.
As clases impartiranse en castelán, aínda que tamén se utilizará material didáctico en inglés.
Marta Carballa Arcos
Coordinador/a- Departamento
- Enxeñaría Química
- Área
- Enxeñaría Química
- Teléfono
- 881816020
- Correo electrónico
- marta.carballa [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Luns | |||
---|---|---|---|
17:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula A8 |
Mércores | |||
17:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula A8 |
Venres | |||
17:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula A8 |
12.01.2026 15:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aula A8 |
12.01.2026 15:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula A8 |