Materia |
Fundamentos metodolóxicos e novas tecnoloxías |
||||||||||||||||||||||||||||||
Créditos ECTS |
6 |
||||||||||||||||||||||||||||||
Carácter |
Obrigatoria |
||||||||||||||||||||||||||||||
Curso / Cuadrimestre |
1º Cuadrimestre |
||||||||||||||||||||||||||||||
Competencias e resultados de aprendizaxe que o estudante adquire ao superar a materia. |
· Coñecer a tipoloxía e casuística das fontes históricas, artísticas, lingüísticas e literarias, o seu adecuado tratamento, a súa inserción nos contextos respectivos e as distintas posibilidades que ofrece a análise sistemática destas fontes no ámbito investigador. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Profesorado |
· Dra. Mariña Arbor Aldea (coordinadora) |
||||||||||||||||||||||||||||||
Obxectivos |
· Reforzar a formación teórica adquirida previamente para o estudo da historia, a arte, a lingua e a literatura medievais nas súas diferentes manifestacións.Capacidade para vincular as distintas modalidades de peregrinación e viaxe nas súas coordenadas históricas, políticas e doutra índole. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Contidos |
A materia pretende aproximar o alumno á Filoloxía, Historia e Historia da Arte como disciplinas fundamentais para o estudo da Idade Media, á aprendizaxe do método que define a investigación nestas áreas de coñecemento e á praxe e manexo analítico das fontes históricas, artísticas e literarias. Dada a previsible heteroxeneidade do alumnado, o grao de afondamento en cada un dos temas variará segundo os intereses dos discentes, que serán avaliados e comentados na primeira sesión do curso; do mesmo modo, os contidos poden sufrir leves modificacións en función das necesidades dos estudantes. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Recomendacións sobre formación previa |
Recoméndase ter coñecementos básicos de informática e capacidade para ler en diferentes linguas europeas. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Bibliografía |
1. O desenvolvemento da Filoloxía Románica e as súas implicacións metodolóxicas e ideolóxicas. 2. Introdución á paleografía. 3. Crítica textual. 4. Análise de recursos e ferramentas informáticas de interese para os estudos medievais. Sitios web |
||||||||||||||||||||||||||||||
Actividades formativas co seu contido en horas para o alumno
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Indicacións metodolóxicas específicas |
A docencia da materia terá dúas vertentes: a primeira comprenderá unha serie de actividades formativas presenciais; a segunda contemplará un conxunto de actividades formativas non presenciais. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Criterios de avaliación |
Todos os alumnos deberán participar obrigatoriamente nas clases presenciais. Ademais, deberán tomar parte activa nelas, xa que se conciben como un recurso co que fomentar a implicación dos estudantes na adquisición e asimilación dos contidos. Na avaliación, a participación activa e continuada do alumno en todas as actividades presenciais suporá un 60% da cualificación. O traballo escrito individual que os alumnos deben realizar, e que se describe na epígrafe precedente, suporá o 40% restante da cualificación total. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Observacións |
Os profesores encargados da materia distribuiranse a impartición dos contidos da mesma do seguinte modo: -Profesor S. Gutiérrez García. 1. O desenvolvemento da Filoloxía Románica e as súas implicacións metodolóxicas e ideolóxicas: primeiros estudos sobre provenzalismo, comparatismo e estudos nacionais. O espazo cultural románico e a súa importancia para un estudo comparado da literatura. A literatura medieval románica como sistema interliterario. 1 crédito ECTS. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Recomendacións para o estudo da materia |