Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego, Inglés
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Matemáticas
Áreas: Álxebra
Centro Facultade de Matemáticas
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (En extinción)
Matrícula: Non matriculable (Só alumnado repetidor)
A Álxebra Lineal é unha parte fundamental das ferramentas matemáticas necesarias para o estudio moderno en moitas áreas, como as ciencias do comportamento, da natureza, físicas ou sociais, en economía, en enxeñaría ou informática e por suposto nas matemáticas puras e aplicadas. O propósito deste curso é desenvolver os conceptos fundamentais da álxebra lineal ó tempo que ilustramos a súa aplicabilidade mediante un conxunto selecto de aplicacións. Máis en concreto, poderiamos dicir que os obxectivos son:
i) Unha primeira aproximación ás estruturas alxebraicas: os espazos vectoriais e as aplicacións lineais como xeneralización dos vectores de R3. Aprender a operar con vectores, bases, subespazos e aplicacións lineais.
ii) Familiarizarse co uso das matrices en diversas ramas do saber.
iii) Comprensión da necesidade de reducir matrices a formas predeterminadas e práctica dos algoritmos.
1.- Espazos vectoriais. (5 horas expositivas)
Definición de espazo vectorial. Exemplos. Subespazos vectoriais. Espazo vectorial cociente. Intersección e suma de subespazos. Sistemas de xeradores.
2.- Independencia lineal e dimensión. (6 horas expositivas)
Dependencia e independencia lineal. Bases e dimensión dun espazo vectorial. Ecuacións implícitas dun subespazo. Coordenadas dun vector nunha base. Subespazos suplementarios.
3.- Aplicacións lineais. (9 horas expositivas)
Definición de aplicación lineal, propiedades e exemplos. Subespazos asociados a unha aplicación lineal. O espazo vectorial das aplicacións lineais. Matriz asociada a unha aplicación lineal. Matriz de cambio de base.
4.- Cálculo matricial. (5 horas expositivas)
Operacións con matrices. Matrices non singulares. Matrices elementais. Equivalencia de matrices. Rango dunha matriz.
5.- Sistemas de ecuacións lineais. (3 horas expositivas)
Sistemas de ecuacións lineais. Eliminación de Gauss. Teorema de Rouché-Frobenius.
Básica:
1.-Cohn, P. M. Algebra, Vol. 1(2ª Ed.). Wiley and Sons, Chichester, 1982.(colgarase no curso virtual, cando este esté operativo, o pdf contendo as páxinas relacionadas coa materia).
2.-Jeronimo, G., Sabia, J., Tesauri, S. Álgebra lineal. http://mate.dm.uba.ar/~jeronimo/algebra_lineal/AlgebraLineal.pdf
3.-López Camino, Rafael. Apuntes Geometría I. Curso 2003-2004. Universidad de Granada.
https://www.ugr.es/~rcamino/docencia/geo1-03/g1tema1.pdf
https://www.ugr.es/~rcamino/docencia/geo1-03/g1tema2.pdf
https://www.ugr.es/~rcamino/docencia/geo1-03/g1tema3.pdf
4.-Notas para un curso de Álgebra Lineal. https://www.usc.es/regaca/apuntes/notas_alg_lin.pdf
Complementaria:
1.-Bolos, J.; Cayetano, J.; Requejo, B. Álgebra lineal y Geometría. UNEX, 2007.
2.-Merino, L.; Santos, E. Álgebra lineal con métodos elementales. Thomson, 2006.
Contribuir a alcanzar as competencias básicas, xerais e transversais recollidas na memoria do Título de Grao en Matemáticas da USC: CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CG1, CG2, CG3, CG4, CG5, CT1, CT2, CT3, CT5.
Coñecer os conceptos básicos da Álxebra Lineal.
Coñecer os algoritmos para reducir matrices a formas escalonadas e saber aplicalas ó cálculo do rango, cálculo de base, resolución de sistemas, etc.
Entender a íntima relación entre matrices, aplicacións lineais e sistemas de ecuacións lineais e ser capaz de utilizalos en distintos contextos.
Utilizaranse as clases expositivas para a presentación dos contidos básicos que compoñen esta materia (CE1, CE2, CE6, CG1, CG4).
As clases interactivas de seminario en grupos reducidos, que servirán para a ilustración dos contidos teóricos, dedicaranse á resolución de cuestións e problemas por parte do profesor coa participación dos alumnos (CB4, CT3, CE5, CE6).
Nas clases interactivas de laboratorio en grupos moi reducidos traballaranse de forma individual e/ou en grupo cuestións e problemas propostos (CB2, CB3, CE3, CE4) e levaranse a cabo presentacións (CB4, CG4).
Nas titorías na aula en grupos moi reducidos farase un seguimento personalizado da aprendizaxe dos alumnos e do seu traballo fóra da clase (CG5, CG4, CT5).
Abrirase un curso no Campus Virtual no que se contará con diversos materiais de apoio e con programación de actividades (CT1, CT2, CT5, CG5).
Colgaranse boletíns de problemas no curso virtual programándoos de forma escalonada e sempre en relación coa teoría.
Prévese como criterio de avaliación a avaliación contínua combinada cunha proba final. Esta proba final celebrarase na data fixada pola facultade de Matemáticas para ese efecto.
A avaliación contínua consistirá na resolución individual de tarefas, como por exemplo exercicios, e probas. Tamén computará na avaliación contínua a participación nas clases.
Cómputo da cualificación final:
A proba final, que será obrigatoria, será presencial. A cualificación, tanto da primeira oportunidade como da segunda, será o max{F; 0,3xC + 0,7xF}, onde C denota a cualificación da avaliación contínua e F a nota da proba final.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Enténderase por Non Presentado aquel alumno que non se presente á proba final tanto na primeira como na segunda oportunidade.
Clases expositivas: 28
Clases de seminario : 14
Clases de laboratorio: 14
Titorías en grupos moi reducidos: 2
Traballo persoal (non presencial) do alumno: 92
Total: 150
Estudar diariamente coa axuda de material bibliográfico.
Leer atentamente a parte teórica ata asimilala e tratar de responder ás cuestións, exercicios ou problemas presentados nos boletíns.
PLAN DE CONTINGENCIA:
Metodoloxía
Escenario 2.
Dado que a docencia presencial convivirá coa virtual e lle corresponde ao centro definir as fórmulas de convivencia de ambas modalidades de docencia, unha vez coñecidas estas utilizaranse os medios telemáticos: Teams e curso virtual. Levarase a cabo preferentemente de xeito síncrono tanto nas explicacións dos contidos como nas prácticas da materia.
Escenario 3.
A docencia que será totalmente de carácter virtual levarase a cabo de forma preferentemente síncrona utilizando Teams e o curso virtual.
As sesións de titorías serán por vía telemática e tamén se poderá utilizar o e-mail para o seu desenrolo.
En calquera dos escenarios colgaranse boletíns de problemas no curso virtual programándoos de forma escalonada e sempre en relación coa teoría.
SISTEMA DE AVALIACIÓN.
Prévese como criterio de avaliación a avaliación contínua combinada cunha proba final. Esta proba final celebrarase na data fixada pola facultade de Matemáticas para ese efecto.
A avaliación contínua consistirá na resolución individual de tarefas, como por exemplo exercicios, e probas que nos casos dos escenarios 2 e 3 serán propostas a través do curso virtual.
Cómputo da cualificación final:
-No segundo escenario a proba final, que será obrigatoria, será preferentemente presencial e neste caso a cualificación tanta da primeira oportunidade como da segunda será o max{F; 0,3xC + 0,7xF}, onde C denota a cualificación da avaliación contínua e F a nota da proba final. Se a proba final fose telemática, tanto na primeira oportunidade como na segunda, a nota final será a suma do 40 % da nota da avaliación contínua e o 60 % da nota da proba final.
- No terceiro escenario a proba final, que será obrigatoria, será telemática. Tanto na primeira oportunidade como na segunda a nota final será a suma do 40 % da nota da avaliación contínua e o 60 % da nota da proba final.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Enténderase por Non Presentado aquel alumno que non se presente á proba final tanto na primeira como na segunda oportunidade.
Jose Manuel Fernandez Vilaboa
- Departamento
- Matemáticas
- Área
- Álxebra
- Teléfono
- 881813167
- Correo electrónico
- josemanuel.fernandez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Maria Purificacion Lopez Lopez
Coordinador/a- Departamento
- Matemáticas
- Área
- Álxebra
- Teléfono
- 881813157
- Correo electrónico
- mpurificacion.lopez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Rosa Mª Fernandez Rodriguez
- Departamento
- Matemáticas
- Área
- Álxebra
- Teléfono
- 881813158
- Correo electrónico
- rosam.fernandez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Beatriz Álvarez Díaz
- Departamento
- Matemáticas
- Área
- Álxebra
- Teléfono
- 881813175
- Correo electrónico
- beatriz.alvarez.diaz [at] rai.usc.es
- Categoría
- Predoutoral Ministerio
Luns | |||
---|---|---|---|
10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula Magna Ramón María Aller Ulloa |
11:00-12:00 | Grupo /CLIL_06 | Castelán, Galego | Aula 09 |
12:00-13:00 | Grupo /CLIL_05 | Castelán, Galego | Aula 09 |
13:00-14:00 | Grupo /CLIL_04 | Galego, Castelán | Aula 09 |
Martes | |||
10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula Magna Ramón María Aller Ulloa |
12:00-13:00 | Grupo /CLIS_04 | Castelán, Galego | Aula 08 |
13:00-14:00 | Grupo /CLIS_03 | Galego, Castelán | Aula 08 |
Mércores | |||
10:00-11:00 | Grupo /CLIS_02 | Castelán | Aula 08 |
11:00-12:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Aula 05 |
12:00-13:00 | Grupo /CLE_02 | Galego, Castelán | Aula 06 |
Xoves | |||
12:00-13:00 | Grupo /CLE_02 | Galego, Castelán | Aula Magna Ramón María Aller Ulloa |
Venres | |||
09:00-10:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán, Galego | Aula 09 |
10:00-11:00 | Grupo /CLIL_03 | Castelán | Aula 09 |
11:00-12:00 | Grupo /CLIL_02 | Castelán | Aula 09 |
16.05.2022 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 06 |
05.07.2022 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 06 |