Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Escola Técnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (En extinción)
Matrícula: Non matriculable (Só plans en extinción)
Esta é unha materia básica dentro da área de Arquitectura de Computadores en Enxeñaría de Computadores. Introduce ao alumno nos coñecementos básicos dos sistemas dixitais, o seu funcionamento e deseño. Estúdanse sistemas combinacionais e secuenciais, o que finalmente permite abordar o deseño de sistemas dixitais completos de certa complexidade. A materia presenta un compoñente práctico e un deseño elevado en comparación co compoñente teórico.
- Introdución aos sistemas dixitais
Presenta todo o que imos estudar sobre o tema e resalta a importancia que estes elementos teñen nos sistemas informáticos. Resalte cal é a contribución da materia ao currículo.
- Tema 1: Sistemas de numeración e códigos
A codificación de números enteiros segundo a súa base e o xeito de facer cambios de base introdúcense dun xeito xeral. sei
tamén introducen outros códigos fundamentais e códigos de detección e corrección de erros.
Numeros enteiros: base do sistema, cambio de base, parte enteira, parte decimal, conversións a binario,
hexadecimal, octal, decimal.
Código gris.
Código Johnson.
Código BCD.
Código ASCII.
Códigos do detector e correctores de erros.
- Tema 2: álxebra booleana e a súa implementación de hardware
Algrebra básica e leis de Morgan
Funcións de álxebra de conmutación: OR de Minterms e AND de Maxterms.
Implementación por hardware da lóxica combinacional: portas básicas e funcións de conmutación.
- Tema 3: Simplificación de circuítos combinacionais
Introdución aos métodos básicos para a simplificación das funcións de conmutación.
Presente un modelo de retardo de área que axude a implementar o camiño
funcións máis eficientes posibles. Dar a coñecer a simplificación por medios automatizados.
Comparación de modelos básicos con modelos automáticos.
Método de Karnaugh para a simplificación: Ou de minterms.
Método de Karnaugh para a simplificación: e de máximos.
Funcións incompletas e indefinidas.
Implementación de hardware: modelo de retardo de área.
Funcións cun número elevado de variables: simplificación automática.
Comparación da simplificación automática e do método de Karnaugh.
-Tema 4: Aritmética con números binarios e BCD
Este tema presenta as principais representacións para números binarios e
BCD e a aritmética correspondente.
Signo-Magnitude
Complemento de Two
Complemento a un
B C D
Representación en coma flotante
-Tema 5: Circuítos aritméticos básicos
Este tema mostra a implementación básica de hardware do main
circuítos aritméticos.
Multiplexores
Sumador / resta de complemento de Two
Complemento de sumador / subtractor a un binario
Sumador / restante BCD
Codificadores, comparadores
Codificador prioritario, descodificador
Cambiadores paralelos
-Tema 6: Circuítos secuenciais e flip-flop
Introdúcese o concepto de circuítos secuenciais e a forma de representar
autómatas e para simplificar estas representacións.
Definición e concepto de circuíto secuencial
Mealy e Moore's Automata e as súas representacións
Simplificación reducindo estados equivalentes
-Tema 7: Módulos secuenciais
Descríbense os módulos secuenciais de operación específica.
Chanclas RS, J-K, T, D.
Conversión entre chanclas: concepto.
Contadores
Divisores de frecuencia
Rexistros de quendas
Xeradores de secuencias
Lembranzas
PLA
- Tema 8: Implementación dun procesador numérico
Arquitectura básica dun procesador numérico en serie para levar a cabo na parte práctica da materia. O procesador pode ser de distinta complexidade segundo a opción escollida.
Contido da materia principal con abundantes libros que abarcan contido extensamente.
Un libro interesante que se centra moi ben no contido do tema e cunha versión Kindle é:
Deseño dixital usando VHDL: A Systems Approach (edición en inglés) versión Kindle e tamén rústica.
de William J. Dally (Autor), R. Curtis Harting (Autor), Tor M. Aamodt (Autor)
Editorial: Cambridge University Press; Edición: 1 (17 de decembro de 2015)
ASIN: B01NAEBMKR
Dous libros recentes moi ben centrados no tema, tamén cunha versión Kindle son:
Introdución ao deseño de sistemas dixitais (edición en inglés) versión Kindle, e tamén de tapa dura e rústica.
de Giuliano Donzellini (Autor), Luca Oneto (Autor), Domenico Ponta (Autor), Davide Anguita (Autor) Formato: versión Kindle
Editorial: Springer; Edición: 1 (23 de agosto de 2018)
ASIN: B07GTDDVF8
Deseño de lóxica dixital (edición en inglés) versión Kindle e tamén en rústica.
por M.H. Hassan (Autor)
Editor: Amazon Kindle Direct Publishing; Edición: 2 (17 de novembro de 2018)
ASIN: B07KNQRFGW
Na biblioteca podemos atopar libros de consulta sobre o tema como:
- "Introdución aos sistemas dixitais", M.D. Ercegovac, T. Lang, J.H. Moreno, John Wiley & Sons, 1999.
Libro de referencia sobre este tema, que reflicte os cursos sobre lóxica dixital que os autores impartiron na Universidade de California durante moitos anos. Despois de máis de 20 anos de publicación, este libro segue sendo un dos mellores para a introdución aos sistemas dixitais, con contido independente da tecnoloxía.
- "Deseño dixital e arquitectura de computadores" 2a edición, David Harris, Sarah Harris
ISBN-13: 978-0123944245 ISBN-10: 0123944244
Libro de contidos básicos sobre lóxica dixital con abundantes opinións positivas. Non podemos dicir que sexan "autores máis". O seu contido enlaza coa arquitectura básica dos ordenadores.
Finalmente, introdúcese o material elaborado polo profesor que centra e cubre completamente os contidos da materia do xeito adecuado ao tempo dispoñible. Estes contidos pretenden ser unha axuda fundamental no caso dos tres escenarios, aínda que será de maior axuda no caso de que se reduza o número de clases presenciais.
As competencias globais que adquirirá o alumno cursando esta materia desenvolven parcialmente CG4, CG8 e CG9 e son as seguintes (ver páxinas 20-28 do Informe GREI en www.usc.es/etse/info).
As habilidades TR1 e TR2 e FB3 e FB5 tamén están parcialmente desenvolvidas.
Sistemas dixitais é un tema do módulo de enxeñaría informática (ver páxina 54 do informe GREI) e desenvolve as seguintes habilidades e resultados de aprendizaxe dese módulo:
- Coñecer as bases matemáticas e os dispositivos electrónicos que interveñen no deseño de sistemas dixitais e que sentarán as bases para o estudo do ordenador como sistema dixital que o alumno verá máis adiante en distintas materias.
Dora Blanco Heras
- Departamento
- Electrónica e Computación
- Área
- Arquitectura e Tecnoloxía de Computadores
- Teléfono
- 881816462
- Correo electrónico
- dora.blanco [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Elisardo Antelo Suarez
- Departamento
- Electrónica e Computación
- Área
- Arquitectura e Tecnoloxía de Computadores
- Teléfono
- 881813577
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
16.01.2023 09:15-14:00 | Grupo de exame | Aula A1 |
29.06.2023 16:00-20:45 | Grupo de exame | Aula A1 |