Ir o contido principal

Educación Física Saudable II

Docente da USC: Uxía Garrido Filgueira

N.º de créditos: 3

Introdución

Esta materia ten o propósito de contribuír, a través da práctica motriz, á mellora da calidade de vida e do sentimento de benestar das persoas participantes.

Mediante actividades motrices diversas, motivadoras e socializadoras, proporase un traballo corporal que dea resposta ás necesidades e capacidades psicomotrices de todas as persoas participantes. Paralelamente buscarase favorecer a autoconciencia corporal e as relacións intragrupais.

Esta materia ofértase a todas as persoas que cursaron as materias Educación Física Saudable (Obradoiro) e Educación Física Saudable (Optativa).

Obxectivos

  • Recoñecer o valor da actividade física como ferramenta para unha vida máis saudable.
  • Practicar e vivenciar actividades físicas diversas buscando o desenvolvemento e a mellora:
    • Da conciencia corporal
    • Da coordinación e o equilibrio.
    • Do ritmo e a percepción espacial.
    • Das estratexias, da superación e dos medos respecto á propia motricidade.
    • Das relación entre iguais.

Contidos

  • A conciencia corporal.
  • O control postural.
  • O equilibrio.
  • A respiración.
  • A relaxación.
  • A coordinación.
  • A percepción do espazo e do tempo.
  • O ritmo e as danzas.
  • Os xogos motores.

Metodoloxía

Esta materia será totalmente práctica; polo tanto desenvolverase no ximnasio da Facultade de Formación do Profesorado.

Posto que as sesións requiriran a participación motriz do alumnado, será preciso acudir con roupa cómoda e calzado deportivo e ben axustado ao pé.

Concrecións metodolóxicas:

  • Os agrupamentos serán diversos e estableceranse en función das actividades e dos obxectivos buscados: individuais, por parellas, pequenos grupos ou gran grupo.
  • As propostas serán pechadas cando requiran unha reprodución o máis exacta posible da acción motriz; e máis abertas, cando se busque a experimentación e a mellora progresiva da acción motriz.
  • Teranse en conta e respectaranse os distintos niveis de competencia motriz das persoas participantes.
  • Estimularase a superación de retos motrices apropiados ás situacións de partida de cada quen.
  • Fomentarase a colaboración entre iguais.
  • Todas as sesións terán unha organización progresiva en canto ao nivel de esforzo. Na parte final, buscarase a calma motriz e psicolóxica con actividades de estiramento e/ou relaxación.

Sistema de avaliación

Para avaliar a materia terase en conta:

  • A asistencia diaria.
  • A participación nas sesións prácticas.

Bibliografía básica

  • Consejo Superior de Deportes (2016): Guía de actividad física para el envejecimiento activo de las personas mayores. Disponible en https://www.csd.gob.es/es/guia-de-actividad-fisica-para-el-envejecimien…
  • Febrer de los Ríos, Antonia e Soler Vila, Ángeles (1989): Cuerpo, Dinamismo y Vejez. Barcelona: Inde.
  • Garatachea Vallejo, Nuria (2006): Actividad física y envejecimiento. Sevilla: Wanceulen.
  • Organización Mundial de la Salud (2018): La actividad física en los adultos mayores. Disponible en http://www.who.int/dietphysicalactivity/factsheet_olderadults/es/
  • Pérez Serrano, Gloria (2012): Tratamiento educativo de la diversidad en personas mayores. Edición Madrid: Universidad Nacional de Educación a Distancia. (Recurso electrónico). Dispoñible en https://www.librosuned.com/LU25440/Tratamiento-educativo-de-la-diversid…
  • Pont Geis, Pilar et al. (2008): Tercera edad, actividad física y salud: Teoría y práctica. Barcelona: Paidotribo.
  • Ruiz Juan, Francisco;  García Montes, María Elena;  Piéron,  Maurice  (2009). Actividad física y estilos de vida saludables : análisis de los determinantes de la práctica en adultos. Sevilla. Wanceulen.
  • Tomás Carús, Pablo; Timón Andrada,  Rafael (2008): Personas mayores y ejercicio físico: un plan de trabajo anual. Sevilla: Wanceulen.
  • Valbuena Ruiz,  Julio; Fernández Hawrylak, María (2007): La actividad física en las personas mayores : Implicaciones físicas, sociales e intelectuales. Madrid: CCS.
Os contidos desta páxina actualizáronse o 21.07.2023.