Ir o contido principal

Nutrición

Docente externo: Cristina Gómez Cantorna

N.º de créditos: 3

Introdución

A Nutrición é un proceso físico e químico mediante o calo organismo asimila, integra e utiliza os nutrientes, é dicir, as sustancias necesarias para o seu funcionamento, recambio e desenrolo. A función de nutrición é aquela mediante a que los organismos repoñen a materia destruída e aportan la enerxía que necesitamos continuamente.

É moi importante que a sociedade coñeza unha serie de conceptos básicos sobre nutrición e alimentación para poder seleccionar os alimentos adecuados para levar a cabo unha vida saudable.

Obxectivos

  • Coñecer os conceptos básicos da Nutrición
  • Coñecer os diferentes tipos de nutrientes e necesidades dos mesmos no ser humán
  • Coñecer os fundamentos dunha dieta saudable
  • Coñecer as características da alimentación nas diferentes etapas da vida
  • Coñecer a influencia da alimentación nalgunhas enfermidades comúns da poboación
  • Coñecer os distintos trastornos alimentarios
  • Aprender a seleccionar alimentos e confeccionar menús para unha dieta saudable
  • Aprender a interpretar o etiquetados dos alimentos
  • Interpretar a pirámide de alimentos
  • Estudar as diferencias entre a dieta mediterránea e a dieta atlántica

Competencia

A competencia básica que deberá adquirir ó alumnado de dita materia será a de coñecer as bases e fundamentos da alimentación e da nutrición humana, xunto cos seus conceptos básicos. Coñecer a composición corporal e tipos de nutrientes. Manexar a pirámide nutricional. Coñecer os diferentes tipos de dietas e patoloxías que poden aparecer no ser humano relacionadas coa nutrición. 

Contidos

Tema 1: HISTORIA DA NUTRICIÓN

Tema 2: CONCEPTOS BÁSICOS

Tema 3: TIPOS DE NUTRICIÓN NOS SERES VIVOS

Tema 4: APARATOS E SISTEMAS DO ORGANISMO QUE INTERVEÑEN NA ALIMENTACIÓN

Tema 5: COMPOSICIÓN CORPORAL E TIPOS DE NUTRIENTES

Tema 6: PIRÁMIDE NUTRICIONAL

Tema 7: DIETA ATLÁNTICA E  DIETA MEDITERRANEA

Tema 8: ETIQUETADO DOS ALIMENTOS

Tema 9:  ALIMENTACIÓN NAS DIFERENTES ESTAPAS DA VIDA

Tema 10: NUTRICIÓN E ENFERMIDADE

Tema 11: TRASTORNOS ALIMENTARIOS

Tema 12: INTOXICACIÓN POR ALIMENTOS

Tema 13: A DIETA SALUDABLE

Metodoloxía

  • Clases teóricas con apoio de novas tecnoloxías e medios audiovisuais: presentacións en Power Point, vídeos informativos, noticias de periódicos dixitais, etc
  • Resolución de problemas relacionados cos contidos teóricos da materia
  • Realización de debates e traballos
  • Seminarios sobre temas de nutrición e saúde que sexan de actualidade cada ano
  • Clases prácticas relacionados cos contidos teóricos da materia
  • Visualización de películas/documentais relacionadas cos contidos da materia

Sistema de avaliación

  • O sistema de avaliación levarase a cabo o longo do curso mediante a presentación de traballos curtos e sinxelos relacionados coa materia explicada na clase 80% da nota.
  • Participación activa na aula 20% da nota.
  • Asistencia a clase.

Bibliografía básica

  • Bezares, V. R. (2012): Evaluación del estado de nutrición en el ciclo vital humano. México: Mc GrauHill.
  • Burke, L. (2010): Nutrición en el deporte. Madrid: Editorial Médica Panamericana.
  • Cao, M. J. (2001).: Nutrición y dietética. Barcelona: Masson.
  • Gil, A. et al. (2010): Tratado de nutrición. Madrid: Editorial Médica Panamericana.
  • ICB (2012): Atención de enfermería en nutrición y dietética: Manuel del alumno. Málaga: ICB Editores.
  • Martín, C. (2009): Nutrición y dietética. Madrid: Difusión avances de enfermería.
  • Müller. M. (2008): Nutrición y salud pública. Zaragoza: Acribia.
  • Olveira, G. (2007): Manual de nutrición clínica y dietética. Madrid: Díaz de Santos.
  • Thompson, J. (2008): Nutrición. Madrid: Pearson. 
  • Thompson, J. L., Manore, M. M. e Vaughan, L. A. (2008): Nutrición. Madrid: Pearson Educación.
Os contidos desta páxina actualizáronse o 19.07.2023.