“Imigraçao e transición sanitaria na Galiza urbana, (Santiago de Compostela, 1844-1920)”
Autores: Dubert, Isidro
Ano: 2012
A cidade industrial (Atas do I Congresso Histórico Internacional: As cidades na Historia: Populaçao), Guimaraes, Cámara Municipal de Guimaraes, vol. 4, pp. 135-159.
Palabra clave: inmigración urbana, transición sanitaria, mortalidade urbana, urbanización, industrialización, século XIX.
A existencia en Santiago de Compostela dun importante complexo hospitalario-asistencial explica o protagonismo que na súa vida demográfica tiveron os inmigrantes temporais. No entanto, a pesar desa existencia, a caída experimentada pola mortalidade compostelá a partir de 1870 non se acompañou de cambios significativos na morbilidade urbana até máis aló de 1900. O cadro patolóxico da cidade caracterízase entón polo marcado protagonismo que nela tiñan as enfermidades infecciosas. A súa persistencia no tempo, máis que facerse eco dunha herdanza do pasado, respondía en realidade á actuación de factores externos froito das circunstancias do momento, como os efectos derivados da emigración a América. Doutra banda, no seo da urbe coexistiron dous grandes patróns de mortalidade, o de inmigrantes e naturais, que apenas gardaron diferenzas entre se. Algo que, con todo, non sucedía coas súas respectivas estruturas da mortalidade, visto o peso que entre os composteláns tiveron os falecementos causados polas enfermidades infecciosas e as patoloxías propias da infancia.
Bibliografía:
La existencia en Santiago de Compostela de un importante complejo hospitalario-asistencial explica el protagonismo que en su vida demográfica tuvieron los inmigrantes temporales. No obstante, pese a esa existencia, la caída experimentada por la mortalidad compostelana a partir de 1870 no se acompañó de cambios significativos en la morbilidad urbana hasta más allá de 1900. El cuadro patológico de la ciudad se caracteriza entonces por el marcado protagonismo que en ella tenían las enfermedades infecciosas. Su persistencia en el tiempo, más que hacerse eco de una herencia del pasado, respondía en realidad a la actuación de factores externos fruto de las circunstancias del momento, como los efectos derivados de la emigración a América. Por otro lado, en el seno de la urbe coexistieron dos grandes patrones de mortalidad, el de inmigrantes y naturales, que apenas guardaron diferencias entre si. Algo que, sin embargo, no sucedía con sus respectivas estructuras de la mortalidad, visto el peso que entre los compostelanos tuvieron los fallecimientos causados por las enfermedades infecciosas y las patologías propias de la infancia.