Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Tutorías: 4.5 Clase Expositiva: 13.5 Clase Interactiva: 18 Total: 36
Lenguas de uso Castellano, Gallego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Departamento externo vinculado a las titulaciones, Psiquiatría, Radiología, Salud Pública, Enfermería y Medicina
Áreas: Área externa M.U en Atención Sanitaria, Xestión e Coidados, Enfermería
Centro Facultad de Enfermería
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
- Conocer la calidad en la atención sanitaria.
- Planificación, organización, xestión da calidade e o seu control.
- Os recursos humanos e a calidade.
- Calidade total.
- Calidade na atención sanitaria.
- Calidade na atención de enfermaría.
- Calidade nun servizo hospitalario.
- O cidadán e usuario da sanidade. Percepción da calidade.
Almodóvar, F. (2009): Organización de los recursos materiales en una unidad/servicio. Comunicación y atención al paciente: gestión de la calidad del centro sanitario. Ed. Ideas propias.
Aranaz, J.M.; Aibar, C; Vitaller, J.; Mira, J. (2008): Gestión sanitaria: calidad y seguridad de los pacientes. Ed. Díaz de Santos.
Cabo, J. (2010): Gestión sanitaria integral: pública y privada. Ed. Centro de estudios financieros.
Casadesús, M.; Saizarbitoria, I.; Díaz de Cerio, J. (2005): Calidad práctica: una guía para no perderse en el mundo de la calidad. Ed. Pearson educación.
Miranda, F.J.; Chamorro, A.; Rubio, S. (2007): Introducción a la gestión de la calidad. Ed. Delta.
Petrick. J.A. (2003): Calidad total en la dirección de recursos humanos. Ed. Gestión 2000.
Rodés, J. (director) (2009): El futuro de la gestión clínica. Ed. Ars Medicina.
SEMICYUC. Indicadores de calidad. 2021. Disponible en: https://semicyuc.org/indicadores-de-calidad/
- Gestiona la calidad.
-Trabaja con calidad y en equipo.
- Aplica la calidad en la práctica diaria.
- Evalús el cumplimiento de los criterios de calidad.
- Domina sistemas de evaluación de calidad .
-Actividades presenciais (expositivas, seminarios) 15 horas
-Actividades non presenciais síncronas 9 horas
-Actividades non presenciais asíncronas 12 horas
-Traballo autónomo estudante 76,5 horas
ASISTENCIA A CLASE
Regulamento de asistencia á clase nas ensinanzas oficiais de grao e máster da Universidade de Santiago de Compostela, aprobado en Consello de Goberno con data do 25 de novembro de 2024.
A ensinanza desta titulación é de tipo presencial, sendo obrigatoria a asistencia ás clases, tanto expositivas como interactivas. En caso de falta por causa de forza maior, esta deberá ser xustificada en tempo e forma ao docente responsable da materia.
A asistencia como mínimo ao 80% das clases de seminario é preceptiva para poder presentarse ao exame final e poder superar a materia
Aplicarase a exención de docencia só nos casos determinados polo centro, no referente á docencia expositiva, pero non na interactiva.
ENTREGA DE TRABALLOS
Os traballos realizados polo estudantado deben entregarse a través da aula virtual.
RESPONSABILIDADE MEDIOAMBIENTAL
En relación aos traballos persoais ou de grupo que se realicen para a materia cómpre ter en conta as seguintes indicacións:
- Evitar tapas de plástico ou outros envoltorios externos innecesarios.
- Sempre que sexa posible, empregar grampas en lugar de encanutillados.
- Imprimir a dúas caras en calidade “aforro de tinta”.
- Non empregar folios en branco como separadores de capítulos ou partes.
- Evitar anexos que non teñan referencia directa cos temas desenvolvidos.
PERSPECTIVA DE XÉNERO
En atención a criterios de igualdade de xénero no ámbito universitario, recoméndase facer uso da linguaxe non sexista tanto no traballo cotiá de aula como nos traballos académicos encomendados.
CONTA RAI
É obrigatorio que o alumnado faga uso da conta de correo rai.
FERRAMENTAS TECNOLÓXICAS INSTITUCIONAIS
É obrigatorio o uso das ferramentas tecnolóxicas institucionais: Campus Virtual, Microsoft Office 365, e outras ferramentas facilitadas pola facultade e autorizadas como ferramentas institucionais pola USC.
USO DE DISPOSITIVOS ELECTRÓNICOS
Atendendo ao artigo 9.2.a do Estatuto do Estudante da USC e ao artigo 36 da Lei Orgánica do Sistema Universitario, nas clases expositivas e interactivas non está autorizado o uso de dispositivos electrónicos (teléfonos móbiles, tablets, ordenadores, etc.) salvo cando o autoricen expresamente os profesores. O alumnado responsabilizarase das consecuencias legais e académicas que poidan derivarse dun emprego non axeitado do mesmo.
ALUMNADO CON NECESIDADES ESPECÍFICAS
Para a atención do alumnado con necesidades específicas de apoio educativo terase en conta o establecido no Protocolo de atención a persoas condiscapacidade (Área de Integración do Servizo de Participación e Integración Universitaria da USC). Realizaranse as debidas adaptacións metodolóxicase/ou adaptacións curriculares para dar resposta ás necesidades educativas do citado alumnado.
PROCESO DE ENSINO-APRENDIZAXE:
Ter en conta que o proceso de ensino-aprendizaxe (clases / titorías) é de carácter privado. Neste senso, enténdese que se trata dun acto de comunicación e intercambio entre o/a docente e o estudantado matriculado na materia.
PROTECCIÓN DE DATOS
No referido á protección de datos a normativa de referencia pode ser consultada no seguinte enlace: https://www.usc.gal/es/politica-privacidad-proteccion-datos.
NOTA: “Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
Lucia Ordoñez Mayan
Coordinador/a- Departamento
- Psiquiatría, Radiología, Salud Pública, Enfermería y Medicina
- Área
- Enfermería
- Correo electrónico
- lucia.ordonez.mayan [at] usc.es
- Categoría
- PROFESOR/A PERMANENTE LABORAL
Martes | |||
---|---|---|---|
16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Gallego | Aula 2.03 |
Miércoles | |||
16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Gallego | Aula 2.03 |
08.06.2026 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.03 |
16.07.2026 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2.02 |