Pasar al contenido principal

Un consorcio europeo liderado pola USC converterá o CO2 en biocombustible verde

Estudantes no laboratorio de procesos químicos
Estudantes no laboratorio de procesos químicos
A investigación está coordinada polo profesor da USC Manuel Arturo López Quintela do grupo de investigación NANOMAG
Santiago de Compostela

O proxecto europeo Bac-To-Fuel, coordinado polo profesor da USC Manuel Arturo López Quintela, desenvolverá unha planta prototipo que producirá biocombustible avanzado mediante o uso de bacterias xeneticamente  melloradas  para  converter o CO2,  xunto con hidróxeno renovable, nun biocombustible renovable e respectuoso co medio ambiente. López Quintela pertence ao grupo de investigación NANOMAG

O proceso consta de dúas fases, que conforman unha “folla  biónica”, que imitará a  fotosíntese. No primeiro paso do proceso, utilizaranse  nanomateriais innovadores (Atomic  Quantum Clústers, ou  AQCs) para imitar o proceso natural da  fotosíntese mediante o uso de luz solar directa e augas residuais, para obter hidróxeno renovable. Estes novos materiais  sub  nanométricos poden lograr producións de hidróxeno a prezos competitivos ao permitir un proceso escalable e eficiente. No segundo paso, o hidróxeno producido no paso anterior é alimentado nun  biorreactor xunto con CO2 en bruto e bacterias modificadas xeneticamente mediante CRISP-CAS, para obter biocombustibles avanzados e adecuados ao sector do transporte.

“Este novo proceso, cando se implemente, podería favorecer que Europa se sitúe á cabeza mundial no competitivo mercado da produción de biocombustibles respectuosos co medio ambiente”, afirman dende o consorcio. O proxecto financiado con 3 millóns de euros por parte da UE, tamén inclúe un centro tecnolóxico belga (VITO), unha empresa española (NANOGAP), e as universidades de Lancaster (Reino Unido), Wageningen (Holanda) e a Universidade Técnica de Berlín (Alemaña).

Descarbonizar o sector do transporte
Os biocombustibles desenvolverán un papel importante na substitución dos combustibles fósiles líquidos, en particular para aqueles modos de transporte que non poden electrificarse aínda. A produción e o uso de biocombustibles pode proporcionar beneficios tales como unha maior seguridade enerxética, a redución da dependencia das importacións de petróleo e a redución da volatilidade dos prezos do petróleo. Ademais, os biocombustibles de nova xeración tamén poden apoiar o desenvolvemento económico mediante a creación de novas fontes de ingresos. Espérase que o consumo convencional e avanzado de bioetanol e  biodiésel aumente en toda a Unión Europea, impulsado polo aumento das taxas de incorporación prevista por cada estado membro, sinalan dende o consorcio.
 

 

Los contenidos de esta página se actualizaron el 09.12.2019.