Reimaxinando a Virginia Woolf: Bioficción e as difusas fronteiras da vida e a literatura.
Autoría
A.A.R.
Máster Universitario en Estudos Ingleses Avanzados e as súas Aplicacións (2ªed)
A.A.R.
Máster Universitario en Estudos Ingleses Avanzados e as súas Aplicacións (2ªed)
Data da defensa
16.07.2025 10:00
16.07.2025 10:00
Resumo
Na ficción contemporánea, as fronteiras entre biografía e invención son cada vez máis fluídas. A través do prisma da bioficción, figuras literarias como Virginia Woolf non só son lembradas, senón reimaginadas. As Horas constrúe unha narración de múltiples capas na que Woolf existe simultaneamente como autora, personaxe e eco cultural, desafiando as ideas tradicionais de autoría, memoria e verdade histórica. A teoría feminista, as técnicas metaficcionales e a narración interxeracional converxen para explorar como a literatura pode preservar, transformar e democratizar o legado. As tecnoloxías de narración dixital amplían aínda máis estas posibilidades, convidando os lectores a participar na remodelación do significado biográfico a través dos medios de comunicación.
Na ficción contemporánea, as fronteiras entre biografía e invención son cada vez máis fluídas. A través do prisma da bioficción, figuras literarias como Virginia Woolf non só son lembradas, senón reimaginadas. As Horas constrúe unha narración de múltiples capas na que Woolf existe simultaneamente como autora, personaxe e eco cultural, desafiando as ideas tradicionais de autoría, memoria e verdade histórica. A teoría feminista, as técnicas metaficcionales e a narración interxeracional converxen para explorar como a literatura pode preservar, transformar e democratizar o legado. As tecnoloxías de narración dixital amplían aínda máis estas posibilidades, convidando os lectores a participar na remodelación do significado biográfico a través dos medios de comunicación.
Dirección
Lojo Rodríguez, Laura María (Titoría)
Lojo Rodríguez, Laura María (Titoría)
Tribunal
BLANCO SUAREZ, ZELTIA (Coordinador)
ESTEVEZ SAA, MARGARITA (Presidente/a)
JIMENEZ PLACER, SUSANA MARIA (Secretario/a)
SACIDO ROMERO, JORGE (Vogal)
BLANCO SUAREZ, ZELTIA (Coordinador)
ESTEVEZ SAA, MARGARITA (Presidente/a)
JIMENEZ PLACER, SUSANA MARIA (Secretario/a)
SACIDO ROMERO, JORGE (Vogal)
Proposta de creación dun dicionario en liña de expresións idiomáticas para aprendentes avanzados de ruso como lingua estranxeira.
Autoría
V.B.
Máster Universitario Erasmus Mundus en Lexicografía (2ª ed)
V.B.
Máster Universitario Erasmus Mundus en Lexicografía (2ª ed)
Data da defensa
17.07.2025 10:00
17.07.2025 10:00
Resumo
Esta tese de máster propón o desenvolvemento e deseño dun dicionario en liña orientado especificamente a estudantes avanzados (niveis B1-C1 do MCER) de ruso como lingua estranxeira, centrándose en expresións idiomáticas que teñen un substantivo como compoñente principal. O estudo aborda os retos que os estudantes teñen ao dominar lexemas idiomáticos de varias palabras, esenciais para acadar a competencia comunicativa en niveis intermedios e avanzados. A investigación combina a análise baseada en corpus coa lexicografía pedagóxica para asegurar a selección de expresións idiomáticas relevantes e actuais, procedentes tanto de fontes literarias como da web, excluíndo aquelas obsoletas ou pouco frecuentes. A estrutura proposta para o dicionario fai fincapé no acceso amigable para o usuario, a integración multimedia e a presentación clara de información semántica, gramatical e contextual. A metodoloxía inclúe a compilación dun mínimo idiomático, a análise da frecuencia en corpus e a revisión de recursos fraseolóxicos existentes. Os resultados subliñan a importancia da lexicografía dixital para apoiar a adquisición de linguas e suxiren recomendacións prácticas para o deseño e implementación do dicionario.
Esta tese de máster propón o desenvolvemento e deseño dun dicionario en liña orientado especificamente a estudantes avanzados (niveis B1-C1 do MCER) de ruso como lingua estranxeira, centrándose en expresións idiomáticas que teñen un substantivo como compoñente principal. O estudo aborda os retos que os estudantes teñen ao dominar lexemas idiomáticos de varias palabras, esenciais para acadar a competencia comunicativa en niveis intermedios e avanzados. A investigación combina a análise baseada en corpus coa lexicografía pedagóxica para asegurar a selección de expresións idiomáticas relevantes e actuais, procedentes tanto de fontes literarias como da web, excluíndo aquelas obsoletas ou pouco frecuentes. A estrutura proposta para o dicionario fai fincapé no acceso amigable para o usuario, a integración multimedia e a presentación clara de información semántica, gramatical e contextual. A metodoloxía inclúe a compilación dun mínimo idiomático, a análise da frecuencia en corpus e a revisión de recursos fraseolóxicos existentes. Os resultados subliñan a importancia da lexicografía dixital para apoiar a adquisición de linguas e suxiren recomendacións prácticas para o deseño e implementación do dicionario.
Dirección
MELISS , MEIKE (Titoría)
MELISS , MEIKE (Titoría)
Tribunal
DOMINGUEZ VAZQUEZ, MARIA JOSE (Coordinador)
PEREIRA FARIÑA, MARTIN (Presidente/a)
Margalitadze , Tinatin (Secretario/a)
Gouws , Rufus Hjalmar (Vogal)
DOMINGUEZ VAZQUEZ, MARIA JOSE (Coordinador)
PEREIRA FARIÑA, MARTIN (Presidente/a)
Margalitadze , Tinatin (Secretario/a)
Gouws , Rufus Hjalmar (Vogal)
O constituínte temático en galego
Autoría
R.B.G.
Máster Universitario en Lingüística Aplicada
R.B.G.
Máster Universitario en Lingüística Aplicada
Data da defensa
22.07.2025 10:00
22.07.2025 10:00
Resumo
O constituínte temático en galego é un tema moi descoidado na lingüística galega e practicamente só se trata nas seccións de morfoloxía das gramáticas do galego: os traballos dedicados enteiramente a esta materia son poucos. Ademais, sempre recibiu máis atención a vogal temática dos verbos cós outros tipos de constituíntes temáticos. Neste traballo búscanse alternativas ós problemas que se detectan nas descricións tradicionais dos constituíntes temáticos, que a miúdo pasan inadvertidos a causa da desatención ó tema. Trátanse, ademais do constituínte temático dende unha perspectiva global, a vogal temática dos verbos irregulares de pretérito forte, a noción da flexión de xénero e os procesos derivativos de conversión, parasíntese e circunfixación. Examino a natureza léxica do constituínte temático, a súa función como seleccionador da clase temática, o seu funcionamento nas distintas clases léxicas e as particularidades do seu comportamento en cada unha delas. Disputo a asociación entre os índices temáticos e morfemas de xénero en substantivos, adxectivos e pronomes e rexeito a idea de que existe a flexión de xénero no galego. Tamén exploro o papel do constituínte temático nos procesos derivativos de conversión e parasíntese (ou circunfixación).
O constituínte temático en galego é un tema moi descoidado na lingüística galega e practicamente só se trata nas seccións de morfoloxía das gramáticas do galego: os traballos dedicados enteiramente a esta materia son poucos. Ademais, sempre recibiu máis atención a vogal temática dos verbos cós outros tipos de constituíntes temáticos. Neste traballo búscanse alternativas ós problemas que se detectan nas descricións tradicionais dos constituíntes temáticos, que a miúdo pasan inadvertidos a causa da desatención ó tema. Trátanse, ademais do constituínte temático dende unha perspectiva global, a vogal temática dos verbos irregulares de pretérito forte, a noción da flexión de xénero e os procesos derivativos de conversión, parasíntese e circunfixación. Examino a natureza léxica do constituínte temático, a súa función como seleccionador da clase temática, o seu funcionamento nas distintas clases léxicas e as particularidades do seu comportamento en cada unha delas. Disputo a asociación entre os índices temáticos e morfemas de xénero en substantivos, adxectivos e pronomes e rexeito a idea de que existe a flexión de xénero no galego. Tamén exploro o papel do constituínte temático nos procesos derivativos de conversión e parasíntese (ou circunfixación).
Dirección
Dubert García, Francisco Xosé (Titoría)
Dubert García, Francisco Xosé (Titoría)
Tribunal
MARIÑO PAZ, RAMON (Presidente/a)
ZAS VARELA, MARIA LUZ (Secretario/a)
PREGO VAZQUEZ, GABRIELA (Vogal)
MARIÑO PAZ, RAMON (Presidente/a)
ZAS VARELA, MARIA LUZ (Secretario/a)
PREGO VAZQUEZ, GABRIELA (Vogal)
Construción de espazos singulares: fronteira e representacións liminais na narrativa galega
Autoría
I.C.N.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
I.C.N.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
Data da defensa
16.07.2025 10:00
16.07.2025 10:00
Resumo
A aplicación da noción antropolóxica da liminalidade ós estudos espaciais a partir do xiro supuxo un novo paradigma á hora de analizar certos lugares definidos polo seu carácter transitorio, lugares cuxa indefinición dos límites determina unha realidade en si mesma. Este é o caso dos espazos de fronteira, onde a delimitación dos valores simbólicos que definen o externo é posta en cuestionamento. No eido galego a fronteira gozou historicamente dunha representación moi produtiva na literatura, dada a importancia que tivo na formación da identidade comunitaria, así como a súa potencialidade para construír o fantástico, un dos xéneros autóctonos por excelencia. O presente estudo busca, valéndose de dúas novelas contemporáneas, O bosque é grande e profundo de Manuel Darriba e Ninguén Queda de Brais Lamela, unha de carácter realista e outra fantástica, afondar na forma na que se constrúe a fronteira a través desta subversión e transformación da significación dos límites, así como avaliar os diferentes resultados que esta elaboración presenta en función do paradigma narrativo sobre o que se leva a cabo.
A aplicación da noción antropolóxica da liminalidade ós estudos espaciais a partir do xiro supuxo un novo paradigma á hora de analizar certos lugares definidos polo seu carácter transitorio, lugares cuxa indefinición dos límites determina unha realidade en si mesma. Este é o caso dos espazos de fronteira, onde a delimitación dos valores simbólicos que definen o externo é posta en cuestionamento. No eido galego a fronteira gozou historicamente dunha representación moi produtiva na literatura, dada a importancia que tivo na formación da identidade comunitaria, así como a súa potencialidade para construír o fantástico, un dos xéneros autóctonos por excelencia. O presente estudo busca, valéndose de dúas novelas contemporáneas, O bosque é grande e profundo de Manuel Darriba e Ninguén Queda de Brais Lamela, unha de carácter realista e outra fantástica, afondar na forma na que se constrúe a fronteira a través desta subversión e transformación da significación dos límites, así como avaliar os diferentes resultados que esta elaboración presenta en función do paradigma narrativo sobre o que se leva a cabo.
Dirección
VILAVEDRA FERNANDEZ, DOLORES (Titoría)
GARCIA MARTINEZ, PABLO Cotitoría
VILAVEDRA FERNANDEZ, DOLORES (Titoría)
GARCIA MARTINEZ, PABLO Cotitoría
Tribunal
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CORRAL DIAZ, MARIA ESTHER (Presidente/a)
GONZALEZ MARTINEZ, DEBORA (Secretario/a)
NOGUEIRA OTERO, XOSE (Vogal)
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CORRAL DIAZ, MARIA ESTHER (Presidente/a)
GONZALEZ MARTINEZ, DEBORA (Secretario/a)
NOGUEIRA OTERO, XOSE (Vogal)
Diagnosticando o Invisíbel: A Evolución da Histeria Feminina e os Roles Sociais en The Bell Jar de Sylvia Plath e Sorrow and Bliss de Meg Mason
Autoría
N.C.V.
Máster Universitario en Estudos Ingleses Avanzados e as súas Aplicacións (2ªed)
N.C.V.
Máster Universitario en Estudos Ingleses Avanzados e as súas Aplicacións (2ªed)
Data da defensa
16.07.2025 11:00
16.07.2025 11:00
Resumo
A figura literaria da muller tola manifestou durante moito tempo os ideais masculinos sobre a feminidade e o discurso psiquiátrico, o cal retratou ás mulleres como irracionais, histéricas ou emocionalmente inestábeis ao longo da historia, especialmente cando non se axustaban ás normas patriarcais. Con todo, a evolución das perspectivas sobre a saúde mental e o xénero comezaron a reimaxinar esta personaxe. Co tempo, a muller tola pasou de ser unha vítima pasiva ou histérica definida polas narracións dos homes, a ser un personaxe complexo que ofrece unha profunda análise da súa contorna e de como este lle afecta. Esta tese ofrece unha análise comparativa entre The Bell Jar (1963) de Sylvia Plath e Sorrow and Bliss (2020) de Meg Mason, explorando como cada novela reflicte e desafía as representacións tradicionais da tolemia feminina en dúas épocas diferentes. Mediante a análise das narracións en primeira persoa das protagonistas, este estudo pretende amosar o cambio na representación da enfermidade mental feminina, tendo en conta a influencia das expectativas de xénero. Mentres que a década de 1950 se caracterizou por un estigma excesivo e uns roles de xénero opresores, houbo un cambio cara á desestigmatización na década de 2020. Malia a que o tópico da muller rola mudou, esta tese revela como o xénero segue sedo persistente. Para lograr estes obxectivos, a metodoloxía empregada nesta tese baséase nunha exploración en profundidade da “tolemia” como fenómeno culturalmente construído e influenciado por normas patriarcais, apoiándose en conceptos fundacionais como “the female malady” de Elaine Showalter e “o problema que non ten nome” de Betty Friedan. Entre as obras críticas que abordan este tema consideraranse artigos como “Women and Hysteria in the History of Mental Health” de Cecilia Tasca, o cal explora a historia da vinculación da muller 4 coa histeria, e libros como The Madwoman in the Attic de Gilbert e Gubar (1979), que describe a denigración da muller ao longo da historia.
A figura literaria da muller tola manifestou durante moito tempo os ideais masculinos sobre a feminidade e o discurso psiquiátrico, o cal retratou ás mulleres como irracionais, histéricas ou emocionalmente inestábeis ao longo da historia, especialmente cando non se axustaban ás normas patriarcais. Con todo, a evolución das perspectivas sobre a saúde mental e o xénero comezaron a reimaxinar esta personaxe. Co tempo, a muller tola pasou de ser unha vítima pasiva ou histérica definida polas narracións dos homes, a ser un personaxe complexo que ofrece unha profunda análise da súa contorna e de como este lle afecta. Esta tese ofrece unha análise comparativa entre The Bell Jar (1963) de Sylvia Plath e Sorrow and Bliss (2020) de Meg Mason, explorando como cada novela reflicte e desafía as representacións tradicionais da tolemia feminina en dúas épocas diferentes. Mediante a análise das narracións en primeira persoa das protagonistas, este estudo pretende amosar o cambio na representación da enfermidade mental feminina, tendo en conta a influencia das expectativas de xénero. Mentres que a década de 1950 se caracterizou por un estigma excesivo e uns roles de xénero opresores, houbo un cambio cara á desestigmatización na década de 2020. Malia a que o tópico da muller rola mudou, esta tese revela como o xénero segue sedo persistente. Para lograr estes obxectivos, a metodoloxía empregada nesta tese baséase nunha exploración en profundidade da “tolemia” como fenómeno culturalmente construído e influenciado por normas patriarcais, apoiándose en conceptos fundacionais como “the female malady” de Elaine Showalter e “o problema que non ten nome” de Betty Friedan. Entre as obras críticas que abordan este tema consideraranse artigos como “Women and Hysteria in the History of Mental Health” de Cecilia Tasca, o cal explora a historia da vinculación da muller 4 coa histeria, e libros como The Madwoman in the Attic de Gilbert e Gubar (1979), que describe a denigración da muller ao longo da historia.
Dirección
Lojo Rodríguez, Laura María (Titoría)
Lojo Rodríguez, Laura María (Titoría)
Tribunal
BLANCO SUAREZ, ZELTIA (Coordinador)
SACIDO ROMERO, JORGE (Presidente/a)
Pereira Ares, Noemí (Secretario/a)
JIMENEZ PLACER, SUSANA MARIA (Vogal)
BLANCO SUAREZ, ZELTIA (Coordinador)
SACIDO ROMERO, JORGE (Presidente/a)
Pereira Ares, Noemí (Secretario/a)
JIMENEZ PLACER, SUSANA MARIA (Vogal)
Traballo Fin de Máster: A presenza da lírica trobadoresca galegoportuguesa no mundo académico na Galiza e en Portugal (1974/75actualidade).
Autoría
M.F.V.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
M.F.V.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
Data da defensa
16.07.2025 10:40
16.07.2025 10:40
Resumo
A lírica trobadoresca galegoportuguesa constitúese como un dos patrimonios literarios máis ricos da Idade Media na Península Ibérica. A súa recepción ten seguido camiños moi diversos aquén e alén Miño, evidenciando como unha tradición literaria común pode ser mobilizada en función de estratexias culturais e identitarias máis amplas. Como patrimonio compartido, favorece un ollar comparativo e ofrece un escenario propicio para a comprensión do proceso de elaboración e difusión de narrativas a partir dun mesmo repertorio. Nun traballo de orientación esencialmente práctica, preténdese analizar a presenza da poesía medieval na Galiza e en Portugal desde o fin das respectivas ditaduras até a actualidade, co foco na dimensión académica. A través de manuais escolares, currículos e historias da literatura, explóranse a forma, as dinámicas didácticas e a linguaxe mediante as cales a herdanza literaria é apropiada e vivida. A proposta quere contribuír á reflexión sobre a construción e o uso da memoria literaria en contextos transnacionais
A lírica trobadoresca galegoportuguesa constitúese como un dos patrimonios literarios máis ricos da Idade Media na Península Ibérica. A súa recepción ten seguido camiños moi diversos aquén e alén Miño, evidenciando como unha tradición literaria común pode ser mobilizada en función de estratexias culturais e identitarias máis amplas. Como patrimonio compartido, favorece un ollar comparativo e ofrece un escenario propicio para a comprensión do proceso de elaboración e difusión de narrativas a partir dun mesmo repertorio. Nun traballo de orientación esencialmente práctica, preténdese analizar a presenza da poesía medieval na Galiza e en Portugal desde o fin das respectivas ditaduras até a actualidade, co foco na dimensión académica. A través de manuais escolares, currículos e historias da literatura, explóranse a forma, as dinámicas didácticas e a linguaxe mediante as cales a herdanza literaria é apropiada e vivida. A proposta quere contribuír á reflexión sobre a construción e o uso da memoria literaria en contextos transnacionais
Dirección
FEIJO TORRES, ELIAS JOSE (Titoría)
FEIJO TORRES, ELIAS JOSE (Titoría)
Tribunal
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CORRAL DIAZ, MARIA ESTHER (Presidente/a)
GONZALEZ MARTINEZ, DEBORA (Secretario/a)
NOGUEIRA OTERO, XOSE (Vogal)
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CORRAL DIAZ, MARIA ESTHER (Presidente/a)
GONZALEZ MARTINEZ, DEBORA (Secretario/a)
NOGUEIRA OTERO, XOSE (Vogal)
Fronteiras inquietantes: Liminalidade, o gótico e a feminidade de mediados de século en The Breaking Point de Daphne du Maurier
Autoría
A.F.B.
Máster Universitario en Estudos Ingleses Avanzados e as súas Aplicacións (2ªed)
A.F.B.
Máster Universitario en Estudos Ingleses Avanzados e as súas Aplicacións (2ªed)
Data da defensa
16.07.2025 12:30
16.07.2025 12:30
Resumo
O período de posguerra en Gran Bretaña marcou unha reafirmación dos roles de xénero tradicionais, xa que os valores dominantes occidentais reforzaron a subordinación das mulleres á autoridade patriarcal e confináronas en gran medida ao ámbito doméstico. Na década de 1950, moitas mulleres sentíanse atrapadas no seu papel de amas de casa, experimentando angustia e unha sensación de falta de propósito. Daphne du Maurier, unha destacada escritora gótica da época, capta estas ansiedades en The Breaking Point (1959), unha obra composta por oito relatos, cada un dos cales retrata un punto de ruptura psicolóxica que transforma a visión do mundo dos protagonistas. Aínda que académicas como Gina Wisker (2022) e Setara Pracha (2023) teñen examinado a submisión feminina en relatos individuais, prestouse pouca atención a como The Breaking Point cuestiona de maneira sistemática as narrativas dominantes de xénero. A partir dos Estudos Góticos dentro dun marco de teoría de xénero e estudos sobre a liminalidade, esta tese propón analizar catro relatos de The Breaking Point que destacan pola súa exploración da dinámica entre o masculino e o feminino: “The Alibi”, “The Blue Lenses”, “The Pool” e “The Chamois”. Deste xeito, esta tese sostén que os relatos seleccionados desafían as narrativas culturais que sustentan a construción dos roles de xénero en The Breaking Point. Tal e como demostra a análise, é a través de estratexias góticas como a desfamiliarización e a aparición de espazos e estados liminais que se desestabiliza a visión do mundo dos personaxes respecto a esas narrativas culturais de xénero. En última instancia, as conclusións desta tese posicionan The Breaking Point como unha obra clave do Gótico Feminino na Gran Bretaña de mediadios do século XX e contribúen ao crecente, aínda que aínda limitado, estudo crítico sobre a ficción breve de du Maurier.
O período de posguerra en Gran Bretaña marcou unha reafirmación dos roles de xénero tradicionais, xa que os valores dominantes occidentais reforzaron a subordinación das mulleres á autoridade patriarcal e confináronas en gran medida ao ámbito doméstico. Na década de 1950, moitas mulleres sentíanse atrapadas no seu papel de amas de casa, experimentando angustia e unha sensación de falta de propósito. Daphne du Maurier, unha destacada escritora gótica da época, capta estas ansiedades en The Breaking Point (1959), unha obra composta por oito relatos, cada un dos cales retrata un punto de ruptura psicolóxica que transforma a visión do mundo dos protagonistas. Aínda que académicas como Gina Wisker (2022) e Setara Pracha (2023) teñen examinado a submisión feminina en relatos individuais, prestouse pouca atención a como The Breaking Point cuestiona de maneira sistemática as narrativas dominantes de xénero. A partir dos Estudos Góticos dentro dun marco de teoría de xénero e estudos sobre a liminalidade, esta tese propón analizar catro relatos de The Breaking Point que destacan pola súa exploración da dinámica entre o masculino e o feminino: “The Alibi”, “The Blue Lenses”, “The Pool” e “The Chamois”. Deste xeito, esta tese sostén que os relatos seleccionados desafían as narrativas culturais que sustentan a construción dos roles de xénero en The Breaking Point. Tal e como demostra a análise, é a través de estratexias góticas como a desfamiliarización e a aparición de espazos e estados liminais que se desestabiliza a visión do mundo dos personaxes respecto a esas narrativas culturais de xénero. En última instancia, as conclusións desta tese posicionan The Breaking Point como unha obra clave do Gótico Feminino na Gran Bretaña de mediadios do século XX e contribúen ao crecente, aínda que aínda limitado, estudo crítico sobre a ficción breve de du Maurier.
Dirección
Lojo Rodríguez, Laura María (Titoría)
Lojo Rodríguez, Laura María (Titoría)
Tribunal
BLANCO SUAREZ, ZELTIA (Coordinador)
SACIDO ROMERO, JORGE (Presidente/a)
Pereira Ares, Noemí (Secretario/a)
ESTEVEZ SAA, MARGARITA (Vogal)
BLANCO SUAREZ, ZELTIA (Coordinador)
SACIDO ROMERO, JORGE (Presidente/a)
Pereira Ares, Noemí (Secretario/a)
ESTEVEZ SAA, MARGARITA (Vogal)
A estética queer, o camp e as distintas formas de representación transxénero no audiovisual contemporáneo
Autoría
V.G.V.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
V.G.V.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
Data da defensa
17.07.2025 10:00
17.07.2025 10:00
Resumo
Dende sempre existiron representacións de persoas LGBTIQ+ nas artes e estas teñen un gran impacto cultural, social e político. A partir dunha revisión teórica, explóranse os conceptos de queer e camp, identificando as súas principais características temáticas e estéticas, como o humor, o exceso, a artificiosidade e a súa capacidade para subverter normas sociais e culturais. Abórdase tamén o papel do audiovisual na visibilización da experiencia transxénero, considerando como estas narrativas contribúen a cuestionar o binarismo de xénero, desmantelar estereotipos e ofrecer modelos de identidade máis inclusivos e complexos. Por medio do estudo de casos en cinema, televisión e plataformas dixitais, analízanse obras que combinan transgresión estética e activismo, revelando o potencial do audiovisual como ferramenta de resistencia e transformación no marco da loita polos dereitos da comunidade LGTBIQ+.
Dende sempre existiron representacións de persoas LGBTIQ+ nas artes e estas teñen un gran impacto cultural, social e político. A partir dunha revisión teórica, explóranse os conceptos de queer e camp, identificando as súas principais características temáticas e estéticas, como o humor, o exceso, a artificiosidade e a súa capacidade para subverter normas sociais e culturais. Abórdase tamén o papel do audiovisual na visibilización da experiencia transxénero, considerando como estas narrativas contribúen a cuestionar o binarismo de xénero, desmantelar estereotipos e ofrecer modelos de identidade máis inclusivos e complexos. Por medio do estudo de casos en cinema, televisión e plataformas dixitais, analízanse obras que combinan transgresión estética e activismo, revelando o potencial do audiovisual como ferramenta de resistencia e transformación no marco da loita polos dereitos da comunidade LGTBIQ+.
Dirección
NOGUEIRA OTERO, XOSE (Titoría)
NOGUEIRA OTERO, XOSE (Titoría)
Tribunal
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CABO ASEGUINOLAZA, FERNANDO (Presidente/a)
ULLA LORENZO, ALEJANDRA (Secretario/a)
GARCIA MARTINEZ, MANUEL (Vogal)
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CABO ASEGUINOLAZA, FERNANDO (Presidente/a)
ULLA LORENZO, ALEJANDRA (Secretario/a)
GARCIA MARTINEZ, MANUEL (Vogal)
As relacións de autos sacramentais calderonianos na imprenta da Idade Moderna
Autoría
M.A.G.L.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
M.A.G.L.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
Data da defensa
16.07.2025 09:00
16.07.2025 09:00
Resumo
A relación é un xénero editorial que surxe no contexto da imprenta do século XVIII. Constitúe un tipo de impreso teatral breve no que se imprimían fragmentos ou tiradas extraídas de comedias famosas ou autos sacramentais áureos que seguiron tendo éxito no ámbito editorial e escénico do século XVIII. O obxectivo principal deste traballo é o estudo das relacións de autos de Calderón de la Barca no contexto da polémica que surxe con respecto a este xénero e que desembocou na súa prohibición en 1765. En primeiro lugar, elaborarase un corpus que recolle todas as relacións de autos calderonianos e, despois, atenderanse con detalle tódolos aspectos definitorios destes impresos: as súas características materiais, un estudo dos talleres dos que saen estas impresións, os títulos dos autos dos cales veñen e o número de edicións de cada unha destas relacións, para entender, deste xeito, cales puideron ter maior éxito no século XVIII. Por último, incluirase un estudo do fragmento escollido para reproducir nas relacións coa finalidade de entender que parte do auto tivo maior éxito literario e escénico.
A relación é un xénero editorial que surxe no contexto da imprenta do século XVIII. Constitúe un tipo de impreso teatral breve no que se imprimían fragmentos ou tiradas extraídas de comedias famosas ou autos sacramentais áureos que seguiron tendo éxito no ámbito editorial e escénico do século XVIII. O obxectivo principal deste traballo é o estudo das relacións de autos de Calderón de la Barca no contexto da polémica que surxe con respecto a este xénero e que desembocou na súa prohibición en 1765. En primeiro lugar, elaborarase un corpus que recolle todas as relacións de autos calderonianos e, despois, atenderanse con detalle tódolos aspectos definitorios destes impresos: as súas características materiais, un estudo dos talleres dos que saen estas impresións, os títulos dos autos dos cales veñen e o número de edicións de cada unha destas relacións, para entender, deste xeito, cales puideron ter maior éxito no século XVIII. Por último, incluirase un estudo do fragmento escollido para reproducir nas relacións coa finalidade de entender que parte do auto tivo maior éxito literario e escénico.
Dirección
ULLA LORENZO, ALEJANDRA (Titoría)
ULLA LORENZO, ALEJANDRA (Titoría)
Tribunal
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CASAS VALES, ARTURO (Presidente/a)
MORAN CABANAS, MARIA ISABEL (Secretario/a)
GARCIA TRABAZO, JOSE VIRGILIO (Vogal)
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CASAS VALES, ARTURO (Presidente/a)
MORAN CABANAS, MARIA ISABEL (Secretario/a)
GARCIA TRABAZO, JOSE VIRGILIO (Vogal)
Traballo fin de máster
Autoría
W.G.
Máster Universitario en Lingüística Aplicada
W.G.
Máster Universitario en Lingüística Aplicada
Data da defensa
23.07.2025 10:00
23.07.2025 10:00
Resumo
Este estudo investiga as dificultades específicas que os estudantes sinofalantes enfrontan ao aprender os verbos de movemento en español. Baseándose na teoría da semántica cognitiva de Talmy, analízase a diverxencia tipolóxica entre o español, como lingua de marco verbal, e o chinés mandarín e o inglés, como linguas de marco satélite. Mentres que o español codifica a traxectoria na raíz verbal (p. ex., entrar, saír), o chinés e o inglés priorizan a maneira no verbo principal, expresando a traxectoria mediante elementos periféricos. Esta diferenza estrutural provoca unha transferencia cognitiva negativa e erros predicibles. Mediante unha análise cualitativa dos verbos nos libros de texto Nuevo Sueña (A1-B1), identifícanse os principais desafíos conceptuais. O estudo demostra que o problema non é meramente léxico, senón que require unha reconceptualización do evento de movemento por parte do aprendiz. Como solución, propóñense estratexias pedagóxicas prácticas centradas en facilitar este cambio cognitivo. Estas inclúen o uso de esquemas visuais, o ensino por colocacións (chunks), a análise contrastiva explícita e a simulación de contextos reais. Destácase o rol do profesor como un mediador que debe enriquecer os materiais didácticos, clarificar os patróns gramaticais e conectar o aprendizaxe co uso auténtico do idioma. En conclusión, o ensino eficaz dos verbos de movemento a sinofalantes esixe ir máis aló da tradución, guiando o estudante na construción de novos modelos mentais para lograr unha comunicación máis fluída e natural en español.
Este estudo investiga as dificultades específicas que os estudantes sinofalantes enfrontan ao aprender os verbos de movemento en español. Baseándose na teoría da semántica cognitiva de Talmy, analízase a diverxencia tipolóxica entre o español, como lingua de marco verbal, e o chinés mandarín e o inglés, como linguas de marco satélite. Mentres que o español codifica a traxectoria na raíz verbal (p. ex., entrar, saír), o chinés e o inglés priorizan a maneira no verbo principal, expresando a traxectoria mediante elementos periféricos. Esta diferenza estrutural provoca unha transferencia cognitiva negativa e erros predicibles. Mediante unha análise cualitativa dos verbos nos libros de texto Nuevo Sueña (A1-B1), identifícanse os principais desafíos conceptuais. O estudo demostra que o problema non é meramente léxico, senón que require unha reconceptualización do evento de movemento por parte do aprendiz. Como solución, propóñense estratexias pedagóxicas prácticas centradas en facilitar este cambio cognitivo. Estas inclúen o uso de esquemas visuais, o ensino por colocacións (chunks), a análise contrastiva explícita e a simulación de contextos reais. Destácase o rol do profesor como un mediador que debe enriquecer os materiais didácticos, clarificar os patróns gramaticais e conectar o aprendizaxe co uso auténtico do idioma. En conclusión, o ensino eficaz dos verbos de movemento a sinofalantes esixe ir máis aló da tradución, guiando o estudante na construción de novos modelos mentais para lograr unha comunicación máis fluída e natural en español.
Dirección
LUBKE , BARBARA (Titoría)
LUBKE , BARBARA (Titoría)
Tribunal
Dubert García, Francisco Xosé (Presidente/a)
MIGUEZ REGO, VITOR (Secretario/a)
Gamallo Otero, Pablo (Vogal)
Dubert García, Francisco Xosé (Presidente/a)
MIGUEZ REGO, VITOR (Secretario/a)
Gamallo Otero, Pablo (Vogal)
A experiencia estética do desagradable. A posta en risco da integridade física nas prácticas performativas contemporáneas.
Autoría
L.M.G.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
L.M.G.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
Data da defensa
17.07.2025 10:30
17.07.2025 10:30
Resumo
O presente traballo tenta achegar grosso modo os diversos contextos e motivacións que levan na posmodernidade á producción de performances onde o corpo do artista é receptor de violencia. Así pois, faráse unha revisión cronolóxica dalgúns dos movementos e artistas que introducen estas prácticas autolesivas nas súas obras, pasando logo a facer unha valoración ético-estética da cuestión, para, finalmente, reflexionar sobre cómo as novas tecnoloxías nos permiten ampliar o debate ao aportar a posibilidade da realización de performances de caracter autolesivo, mesmo suicida, por parte de robots.
O presente traballo tenta achegar grosso modo os diversos contextos e motivacións que levan na posmodernidade á producción de performances onde o corpo do artista é receptor de violencia. Así pois, faráse unha revisión cronolóxica dalgúns dos movementos e artistas que introducen estas prácticas autolesivas nas súas obras, pasando logo a facer unha valoración ético-estética da cuestión, para, finalmente, reflexionar sobre cómo as novas tecnoloxías nos permiten ampliar o debate ao aportar a posibilidade da realización de performances de caracter autolesivo, mesmo suicida, por parte de robots.
Dirección
NOGUEIRA OTERO, XOSE (Titoría)
NOGUEIRA OTERO, XOSE (Titoría)
Tribunal
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CABO ASEGUINOLAZA, FERNANDO (Presidente/a)
ULLA LORENZO, ALEJANDRA (Secretario/a)
GARCIA MARTINEZ, MANUEL (Vogal)
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CABO ASEGUINOLAZA, FERNANDO (Presidente/a)
ULLA LORENZO, ALEJANDRA (Secretario/a)
GARCIA MARTINEZ, MANUEL (Vogal)
“A Elbereth Gilthoniel”. Cancións e memoria na triloxía The Lord of the Rings, de J. R. R. Tolkien.
Autoría
M.F.M.M.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
M.F.M.M.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
Data da defensa
16.07.2025 10:00
16.07.2025 10:00
Resumo
As cancións en The Lord of the Rings de John Ronald Reuel Tolkien son unha ponte que permite a unión e a comuñón entre o pasado e o presente. Esta relación non foi estudada en profundidade por diversos expertos na obra. O obxectivo deste traballo é demostrar a relación entre as cancións e a memoria na obra de Tolkien. Para iso, seleccionaranse algunhas cancións cuxa letra narra eventos do pasado e posúan grande importancia nos sucesos que viven os personaxes e nas decisións que estes toman. A análise aborda aspectos como a letra, o lugar e as circunstancias nas que se entoan, os personaxes que as interpretan e a súa relación con outros personaxes do universo de Tolkien, entre outros. Estúdase a relación que teñen as cancións co ton da trama e o número delas en cada parte da obra, xa que diminúen a medida que o relato se volve máis triste e a esperanza do triunfo do ben sobre o mal se reduce. Este traballo achega un enfoque diferente ao estudo das cancións na obra de Tolkien, porque xeralmente estas foron analizadas nas adaptacións cinematográficas ou en relación coa vida do autor, pero non en termos intradiexéticos. Os estudos da memoria proporcionan un marco analítico para calibrar a importancia dun pasado que perdura nas cancións que son lembradas e entoadas polos habitantes da Terra Media.
As cancións en The Lord of the Rings de John Ronald Reuel Tolkien son unha ponte que permite a unión e a comuñón entre o pasado e o presente. Esta relación non foi estudada en profundidade por diversos expertos na obra. O obxectivo deste traballo é demostrar a relación entre as cancións e a memoria na obra de Tolkien. Para iso, seleccionaranse algunhas cancións cuxa letra narra eventos do pasado e posúan grande importancia nos sucesos que viven os personaxes e nas decisións que estes toman. A análise aborda aspectos como a letra, o lugar e as circunstancias nas que se entoan, os personaxes que as interpretan e a súa relación con outros personaxes do universo de Tolkien, entre outros. Estúdase a relación que teñen as cancións co ton da trama e o número delas en cada parte da obra, xa que diminúen a medida que o relato se volve máis triste e a esperanza do triunfo do ben sobre o mal se reduce. Este traballo achega un enfoque diferente ao estudo das cancións na obra de Tolkien, porque xeralmente estas foron analizadas nas adaptacións cinematográficas ou en relación coa vida do autor, pero non en termos intradiexéticos. Os estudos da memoria proporcionan un marco analítico para calibrar a importancia dun pasado que perdura nas cancións que son lembradas e entoadas polos habitantes da Terra Media.
Dirección
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Titoría)
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Titoría)
Tribunal
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CASAS VALES, ARTURO (Presidente/a)
MORAN CABANAS, MARIA ISABEL (Secretario/a)
GARCIA TRABAZO, JOSE VIRGILIO (Vogal)
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CASAS VALES, ARTURO (Presidente/a)
MORAN CABANAS, MARIA ISABEL (Secretario/a)
GARCIA TRABAZO, JOSE VIRGILIO (Vogal)
O subxuntivo na aula ELE: unha aproximación a través do CAES
Autoría
E.M.R.
Máster Universitario en Lingüística Aplicada
E.M.R.
Máster Universitario en Lingüística Aplicada
Data da defensa
22.07.2025 10:45
22.07.2025 10:45
Resumo
O presente Traballo de Fin de Máster analiza o uso do modo subxuntivo en textos escritos por aprendentes de español como lingua estranxeira dos niveis B1 e B2 do Marco Común Europeo de Referencia para as Linguas (MCER), a partir de datos extraídos do Corpus de Aprendices de Español (CAES). O estudo adopta un enfoque mixto e examina como varía o uso do subxuntivo segundo o nivel, a lingua inicial (L1) e o xénero das aprendentes, así como o tipo de oración na que aparece e a función que cumpre. Neste sentido, analízanse os tempos máis frecuentes do modo: presente, pretérito imperfecto, pretérito perfecto e pretérito pluscuamperfecto, e identifícanse tamén algúns dos usos incorrectos na alternancia modal. O obxectivo é achegar datos que permitan comprender mellor como empregan o subxuntivo as aprendentes en niveis intermedios e ofrecer claves que poidan resultar útiles para a súa ensinanza.
O presente Traballo de Fin de Máster analiza o uso do modo subxuntivo en textos escritos por aprendentes de español como lingua estranxeira dos niveis B1 e B2 do Marco Común Europeo de Referencia para as Linguas (MCER), a partir de datos extraídos do Corpus de Aprendices de Español (CAES). O estudo adopta un enfoque mixto e examina como varía o uso do subxuntivo segundo o nivel, a lingua inicial (L1) e o xénero das aprendentes, así como o tipo de oración na que aparece e a función que cumpre. Neste sentido, analízanse os tempos máis frecuentes do modo: presente, pretérito imperfecto, pretérito perfecto e pretérito pluscuamperfecto, e identifícanse tamén algúns dos usos incorrectos na alternancia modal. O obxectivo é achegar datos que permitan comprender mellor como empregan o subxuntivo as aprendentes en niveis intermedios e ofrecer claves que poidan resultar útiles para a súa ensinanza.
Dirección
CONDE NOGUEROL, MARIA EUGENIA (Titoría)
CONDE NOGUEROL, MARIA EUGENIA (Titoría)
Tribunal
MARIÑO PAZ, RAMON (Presidente/a)
ZAS VARELA, MARIA LUZ (Secretario/a)
PREGO VAZQUEZ, GABRIELA (Vogal)
MARIÑO PAZ, RAMON (Presidente/a)
ZAS VARELA, MARIA LUZ (Secretario/a)
PREGO VAZQUEZ, GABRIELA (Vogal)
Activismo lingüístico nas redes sociais: análise comparativa de organizacións promotoras do asturiano, do galego ou do leonés
Autoría
P.N.
Máster Universitario en Lingüística Aplicada
P.N.
Máster Universitario en Lingüística Aplicada
Data da defensa
22.07.2025 11:30
22.07.2025 11:30
Resumo
Este Traballo de Fin de Mestrado analiza o activismo lingüístico nas redes sociais como un fenómeno emerxente vinculado á promoción das linguas minoritarias en España. Estúdase a actividade de trece organizacións que traballan pola normalización do asturiano, do galego e do leonés. O obxectivo do estudo é examinar como estas entidades empregan as plataformas dixitais para visibilizar, promover e reivindicar o uso da lingua. Para iso, aplícase unha metodoloxía mixta que combina análise cuanti-tativa coa análise dos temas das publicacións e o ton discursivo. O corpus inclúe publicacións reali-zadas en tres redes sociais (Facebook, Instagram e X) durante o primeiro trimestre de 2025. Estable-céronse criterios específicos para distinguir entre publicacións lingüísticas e xerais, e propóñese unha clasificación funcional dos perfís dixitais segundo o seu enfoque.
Este Traballo de Fin de Mestrado analiza o activismo lingüístico nas redes sociais como un fenómeno emerxente vinculado á promoción das linguas minoritarias en España. Estúdase a actividade de trece organizacións que traballan pola normalización do asturiano, do galego e do leonés. O obxectivo do estudo é examinar como estas entidades empregan as plataformas dixitais para visibilizar, promover e reivindicar o uso da lingua. Para iso, aplícase unha metodoloxía mixta que combina análise cuanti-tativa coa análise dos temas das publicacións e o ton discursivo. O corpus inclúe publicacións reali-zadas en tres redes sociais (Facebook, Instagram e X) durante o primeiro trimestre de 2025. Estable-céronse criterios específicos para distinguir entre publicacións lingüísticas e xerais, e propóñese unha clasificación funcional dos perfís dixitais segundo o seu enfoque.
Dirección
Ramallo Fernández, Fernando (Titoría)
Ramallo Fernández, Fernando (Titoría)
Tribunal
MARIÑO PAZ, RAMON (Presidente/a)
ZAS VARELA, MARIA LUZ (Secretario/a)
PREGO VAZQUEZ, GABRIELA (Vogal)
MARIÑO PAZ, RAMON (Presidente/a)
ZAS VARELA, MARIA LUZ (Secretario/a)
PREGO VAZQUEZ, GABRIELA (Vogal)
A urxencia épica na literatura da nación: o caso galego (1980-1999)
Autoría
E.N.B.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
E.N.B.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
Data da defensa
16.07.2025 11:30
16.07.2025 11:30
Resumo
A recuperación dos momentos do pasado presentados como épicos pola historia do nacionalismo galego foi levada a cabo na literatura por algunhas figuras autoriais que, á morte do ditador en 1975, quixeron renovar o imaxinario nacional. Cales foron os acontecementos rescatados, cales as mensaxes tiradas deles aproveitables para a unión da comunidade imaxinada no presente mais no futuro, cales os motivos da coincidencia na fórmula literaria da narrativa ou cales os modos nos que se operou, son algunhas das preguntas que orixinan esta investigación. Crónica de nós (1980), de Xosé Luis Méndez Ferrín; Trasalba ou Violeta e o militar morto (1985) mais Porta blindada (1990), de Margarita Ledo Andión; Morte de rei (1996), de Darío Xohán Cabana e No ventre do silencio (1999), tamén de X. L. Méndez Ferrín, son as obras onde se buscaron as respostas. A agrupación destes escritores e destas escritoras que manteñen certas conexións xeracionais, un posicionamento ideolóxico próximo e mesmo a concorrencia na recén creada Xerais responde ao desexo de definición dun corpus con coherencia interna que, ao situalo no contexto do campo literario dos anos 80 e 90, deveña nunha achega aos estudos sobre literatura, sociedade e historia que se veñen facendo.
A recuperación dos momentos do pasado presentados como épicos pola historia do nacionalismo galego foi levada a cabo na literatura por algunhas figuras autoriais que, á morte do ditador en 1975, quixeron renovar o imaxinario nacional. Cales foron os acontecementos rescatados, cales as mensaxes tiradas deles aproveitables para a unión da comunidade imaxinada no presente mais no futuro, cales os motivos da coincidencia na fórmula literaria da narrativa ou cales os modos nos que se operou, son algunhas das preguntas que orixinan esta investigación. Crónica de nós (1980), de Xosé Luis Méndez Ferrín; Trasalba ou Violeta e o militar morto (1985) mais Porta blindada (1990), de Margarita Ledo Andión; Morte de rei (1996), de Darío Xohán Cabana e No ventre do silencio (1999), tamén de X. L. Méndez Ferrín, son as obras onde se buscaron as respostas. A agrupación destes escritores e destas escritoras que manteñen certas conexións xeracionais, un posicionamento ideolóxico próximo e mesmo a concorrencia na recén creada Xerais responde ao desexo de definición dun corpus con coherencia interna que, ao situalo no contexto do campo literario dos anos 80 e 90, deveña nunha achega aos estudos sobre literatura, sociedade e historia que se veñen facendo.
Dirección
GARCIA MARTINEZ, PABLO (Titoría)
GARCIA MARTINEZ, PABLO (Titoría)
Tribunal
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CASAS VALES, ARTURO (Presidente/a)
MORAN CABANAS, MARIA ISABEL (Secretario/a)
GARCIA TRABAZO, JOSE VIRGILIO (Vogal)
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CASAS VALES, ARTURO (Presidente/a)
MORAN CABANAS, MARIA ISABEL (Secretario/a)
GARCIA TRABAZO, JOSE VIRGILIO (Vogal)
Reescribir a traxedia grega na era posmoderna: os espazos dramático-escénicos entre o político e o dionisíaco.
Autoría
A.R.C.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
A.R.C.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
Data da defensa
17.07.2025 11:00
17.07.2025 11:00
Resumo
A traxedia grega foi para a comunidade ateniense un dos elementos máis importantes da vida comunitariorelixiosa. Mais o festival das Grandes Dionisíacas xogaba ademais un papel moi importante na vida política da cidade en relación co resto de polis gregas. Así, nunha certame que reunía no koilon do Teatro de Dioniso a espectadores de tódalas partes do mundo heleno, os traxediógrafos puñan en funcionamento unha serie de elementos para a exaltación do sistema democrático. Estas dúas caras do fenómeno teatral, a ideolóxica e a ritual, serán os eixos vertebradores do presente traballo, que procurará atopar pegadas disto nas reescrituras destas traxedias realizada no século XX. Con esta fin, tras unha problematización de conceptos como o de 'tradución', 'adaptación' ou 'reescritura', pasaráse a unha análise de obras do século V, Filoctetes de Sófocles e As Bacantes de Eurípides, en diálogo coas súas análogas na era posmoderna, The Cure at Troy de Seamus Heaney e Dionysus in 69 de Schechner, poñendo especial atención na súa dimensión espacial, por considerala unha categoría semiótica especialmente reveladora para entender os discursos e valores tras da escena.
A traxedia grega foi para a comunidade ateniense un dos elementos máis importantes da vida comunitariorelixiosa. Mais o festival das Grandes Dionisíacas xogaba ademais un papel moi importante na vida política da cidade en relación co resto de polis gregas. Así, nunha certame que reunía no koilon do Teatro de Dioniso a espectadores de tódalas partes do mundo heleno, os traxediógrafos puñan en funcionamento unha serie de elementos para a exaltación do sistema democrático. Estas dúas caras do fenómeno teatral, a ideolóxica e a ritual, serán os eixos vertebradores do presente traballo, que procurará atopar pegadas disto nas reescrituras destas traxedias realizada no século XX. Con esta fin, tras unha problematización de conceptos como o de 'tradución', 'adaptación' ou 'reescritura', pasaráse a unha análise de obras do século V, Filoctetes de Sófocles e As Bacantes de Eurípides, en diálogo coas súas análogas na era posmoderna, The Cure at Troy de Seamus Heaney e Dionysus in 69 de Schechner, poñendo especial atención na súa dimensión espacial, por considerala unha categoría semiótica especialmente reveladora para entender os discursos e valores tras da escena.
Dirección
DE CARLOS VILLAMARIN, HELENA ROSA (Titoría)
DE CARLOS VILLAMARIN, HELENA ROSA (Titoría)
Tribunal
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CABO ASEGUINOLAZA, FERNANDO (Presidente/a)
ULLA LORENZO, ALEJANDRA (Secretario/a)
GARCIA MARTINEZ, MANUEL (Vogal)
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CABO ASEGUINOLAZA, FERNANDO (Presidente/a)
ULLA LORENZO, ALEJANDRA (Secretario/a)
GARCIA MARTINEZ, MANUEL (Vogal)
Dante, o cabaleiro cruzado. Traslados narrativos da Commedia ao videoxogo Dante's Inferno
Autoría
W.H.R.O.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
W.H.R.O.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
Data da defensa
16.07.2025 11:20
16.07.2025 11:20
Resumo
A Commedia de Dante Alighieri é unha obra literaria que influíu en diversas formas de arte e medios de comunicación, incluídos os videoxogos. Dante’s Inferno reimaxina a Dante como un cabaleiro cruzado que loita a través dos nove círculos infernais para rescatar a Beatriz. Aínda que a primeira vista non semella haber unha relación profunda entre ambos produtos, isto suscita preguntas sobre como as narrativas de obras antigas son transferidas a sistemas culturais contemporáneos e como son interpretadas nestes medios. Este traballo explora estas cuestións mediante un estudo comparativo e culturolóxico. Analízase como as narrativas literarias e culturais do poema foron transferidas, establecendo relacións de intermedialidade ou transmedialidade. Presta atención á configuración dos elementos narratolóxicos e á súa adaptación. Finalmente, estúdase a transmisión á actualidade de ideas como a viaxe ao alén, a culpa, o castigo e a redención a través do videoxogo.
A Commedia de Dante Alighieri é unha obra literaria que influíu en diversas formas de arte e medios de comunicación, incluídos os videoxogos. Dante’s Inferno reimaxina a Dante como un cabaleiro cruzado que loita a través dos nove círculos infernais para rescatar a Beatriz. Aínda que a primeira vista non semella haber unha relación profunda entre ambos produtos, isto suscita preguntas sobre como as narrativas de obras antigas son transferidas a sistemas culturais contemporáneos e como son interpretadas nestes medios. Este traballo explora estas cuestións mediante un estudo comparativo e culturolóxico. Analízase como as narrativas literarias e culturais do poema foron transferidas, establecendo relacións de intermedialidade ou transmedialidade. Presta atención á configuración dos elementos narratolóxicos e á súa adaptación. Finalmente, estúdase a transmisión á actualidade de ideas como a viaxe ao alén, a culpa, o castigo e a redención a través do videoxogo.
Dirección
FEIJO TORRES, ELIAS JOSE (Titoría)
GUTIERREZ CAROU, JAVIER Cotitoría
FEIJO TORRES, ELIAS JOSE (Titoría)
GUTIERREZ CAROU, JAVIER Cotitoría
Tribunal
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CORRAL DIAZ, MARIA ESTHER (Presidente/a)
GONZALEZ MARTINEZ, DEBORA (Secretario/a)
NOGUEIRA OTERO, XOSE (Vogal)
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CORRAL DIAZ, MARIA ESTHER (Presidente/a)
GONZALEZ MARTINEZ, DEBORA (Secretario/a)
NOGUEIRA OTERO, XOSE (Vogal)
Literatura, tradución e redes sociais: As narrativas creadas pola comunidade fandom de Haikyuu!!
Autoría
M.V.F.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
M.V.F.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
Data da defensa
16.07.2025 12:30
16.07.2025 12:30
Resumo
A través dunha análise comparativa entre o texto oficial e as diversas producións creadas pola comunidade de fans en diferentes formatos (literario, audiovisual, musical, etc.), esta neste traballo pretendese estudar os cambios producidos na trama e nas personaxes da historia durante o proceso de tradución e contextualización a unha lingua e a un marco cultural distintos ao propio. En base a isto, este Traballo de Fin de Mestrado centrarase na tradución do manga e anime Haikyuu!!, debido ao seu significativo impacto nas comunidades en liña. Esta análise considerará principalmente o modo de transmisión da historia; pero tamén estudará a fan fiction, creacións de índoles narrativas e o fan art, de natureza máis artística, sen esquecer as obras multimedia que combinan diversas disciplinas.
A través dunha análise comparativa entre o texto oficial e as diversas producións creadas pola comunidade de fans en diferentes formatos (literario, audiovisual, musical, etc.), esta neste traballo pretendese estudar os cambios producidos na trama e nas personaxes da historia durante o proceso de tradución e contextualización a unha lingua e a un marco cultural distintos ao propio. En base a isto, este Traballo de Fin de Mestrado centrarase na tradución do manga e anime Haikyuu!!, debido ao seu significativo impacto nas comunidades en liña. Esta análise considerará principalmente o modo de transmisión da historia; pero tamén estudará a fan fiction, creacións de índoles narrativas e o fan art, de natureza máis artística, sen esquecer as obras multimedia que combinan diversas disciplinas.
Dirección
GOMEZ PATO, ROSA MARTA (Titoría)
GOMEZ PATO, ROSA MARTA (Titoría)
Tribunal
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CASAS VALES, ARTURO (Presidente/a)
MORAN CABANAS, MARIA ISABEL (Secretario/a)
GARCIA TRABAZO, JOSE VIRGILIO (Vogal)
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CASAS VALES, ARTURO (Presidente/a)
MORAN CABANAS, MARIA ISABEL (Secretario/a)
GARCIA TRABAZO, JOSE VIRGILIO (Vogal)
Imaxes do laberinto: un estudo comparado do París de Jacques Rivette
Autoría
B.V.V.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
B.V.V.
Máster Universitario en Estudos da Literatura e da Cultura
Data da defensa
17.07.2025 11:30
17.07.2025 11:30
Resumo
O seguinte traballo pretende analizar o tratamento do espazo en catro das películas filmadas por Jacques Rivette na cidade de París utilizando o método comparatista: Paris nous appartient, Out 1, Duelle e Le pont du Nord. A xeografía urbana e o espazo foron un dos grandes temas da literatura desde o século XIX e o mesmo acontece co cine. Traballos como os de Darío Villanueva, Imaxes da cidade, afondaron nesta cuestión e a teoría literaria contemporánea amosou a importancia da análise espacial en termos do concepto baxtiniano de cronotopo. O cine de Jacques Rivette sempre estivo asociado á cidade e á exploración do espazo. Nas súas películas, París é o personaxe máis importante e o máis difícil de clasificar; é un lugar máxico, e literario, no que habita o fantástico; pero onde tamén existe unha violencia política na sombra. Para Francisco Algarín, trátase da cidade da vida paralela. A pesar da existencia de numerosos traballos sobre a relación entre o cine de Rivette, sobre todo con Balzac, non hai apenas estudos comparados sobre o espazo e a cidade na súa obra. A través da comparación dos filmes mencionados con varias novelas, entre as que se barallan Histoire des Treize, de Honoré de Balzac, Les Mystères de Paris, de Eugène Sue, e La Disparition, de Georges Perec, amosaranse as peculiaridades dos usos espaciais na obra de Rivette.
O seguinte traballo pretende analizar o tratamento do espazo en catro das películas filmadas por Jacques Rivette na cidade de París utilizando o método comparatista: Paris nous appartient, Out 1, Duelle e Le pont du Nord. A xeografía urbana e o espazo foron un dos grandes temas da literatura desde o século XIX e o mesmo acontece co cine. Traballos como os de Darío Villanueva, Imaxes da cidade, afondaron nesta cuestión e a teoría literaria contemporánea amosou a importancia da análise espacial en termos do concepto baxtiniano de cronotopo. O cine de Jacques Rivette sempre estivo asociado á cidade e á exploración do espazo. Nas súas películas, París é o personaxe máis importante e o máis difícil de clasificar; é un lugar máxico, e literario, no que habita o fantástico; pero onde tamén existe unha violencia política na sombra. Para Francisco Algarín, trátase da cidade da vida paralela. A pesar da existencia de numerosos traballos sobre a relación entre o cine de Rivette, sobre todo con Balzac, non hai apenas estudos comparados sobre o espazo e a cidade na súa obra. A través da comparación dos filmes mencionados con varias novelas, entre as que se barallan Histoire des Treize, de Honoré de Balzac, Les Mystères de Paris, de Eugène Sue, e La Disparition, de Georges Perec, amosaranse as peculiaridades dos usos espaciais na obra de Rivette.
Dirección
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Titoría)
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Titoría)
Tribunal
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CABO ASEGUINOLAZA, FERNANDO (Presidente/a)
ULLA LORENZO, ALEJANDRA (Secretario/a)
GARCIA MARTINEZ, MANUEL (Vogal)
DOMINGUEZ PRIETO, CESAR PABLO (Coordinador)
CABO ASEGUINOLAZA, FERNANDO (Presidente/a)
ULLA LORENZO, ALEJANDRA (Secretario/a)
GARCIA MARTINEZ, MANUEL (Vogal)