MPC. Un xeoportal galego para a cidadanía
Autoría
S.A.S.
Máster Universitario en Patrimonio Cultural Dixital
S.A.S.
Máster Universitario en Patrimonio Cultural Dixital
Data da defensa
02.07.2025 09:45
02.07.2025 09:45
Resumo
Nos últimos anos estamos achegándonos a novas realidades e posibilidades dixitais que poden ser exploradas dende o campo das humanidades. Neste marco, nace este proxecto baseado no desenvolvemento dunha aplicación a modo de xeoportal que tentará resolver a problemática de achegar a importancia do patrimonio á cidadanía de maneira amena. Esta nova proposta ofrece a posibilidade de aprender en canto ó patrimonio e contribuír na súa conservación de maneira colaborativa, sen necesidade de acudir a diferentes portais de información. Memoria, Patrimonio e Cidadanía (MPC) converxen na App, axudando a descubrir e redescubrir sentimentos e/ou recordos para moitos esquecidos. Deste xeito, preséntase un achegamento da conceptualización teórica, a par que unha aplicación real da mesma (Concello de Outes, A Coruña), converxendo desta forma o campo das humanidades co tecnolóxico nun diálogo común a prol do patrimonio. Viaxemos cara ó futuro tomando como punto de partida o presente, sen esquecer o pasado e coa tecnoloxía como aliada.
Nos últimos anos estamos achegándonos a novas realidades e posibilidades dixitais que poden ser exploradas dende o campo das humanidades. Neste marco, nace este proxecto baseado no desenvolvemento dunha aplicación a modo de xeoportal que tentará resolver a problemática de achegar a importancia do patrimonio á cidadanía de maneira amena. Esta nova proposta ofrece a posibilidade de aprender en canto ó patrimonio e contribuír na súa conservación de maneira colaborativa, sen necesidade de acudir a diferentes portais de información. Memoria, Patrimonio e Cidadanía (MPC) converxen na App, axudando a descubrir e redescubrir sentimentos e/ou recordos para moitos esquecidos. Deste xeito, preséntase un achegamento da conceptualización teórica, a par que unha aplicación real da mesma (Concello de Outes, A Coruña), converxendo desta forma o campo das humanidades co tecnolóxico nun diálogo común a prol do patrimonio. Viaxemos cara ó futuro tomando como punto de partida o presente, sen esquecer o pasado e coa tecnoloxía como aliada.
Dirección
MONTERROSO MONTERO, JUAN MANUEL (Titoría)
CHAVES FRAGA, DAVID Cotitoría
MONTERROSO MONTERO, JUAN MANUEL (Titoría)
CHAVES FRAGA, DAVID Cotitoría
Tribunal
MUÑOZ ABELEDO, LUISA MARIA (Presidente/a)
MENDEZ FERNANDEZ, ROI (Secretario/a)
MIGUEZ MACHO, ANTONIO (Vogal)
MUÑOZ ABELEDO, LUISA MARIA (Presidente/a)
MENDEZ FERNANDEZ, ROI (Secretario/a)
MIGUEZ MACHO, ANTONIO (Vogal)
Un percorrido polo imaxinario popular galego a través da realidade virtual
Autoría
M.A.T.
Máster Universitario en Patrimonio Cultural Dixital
M.A.T.
Máster Universitario en Patrimonio Cultural Dixital
Data da defensa
20.02.2025 15:30
20.02.2025 15:30
Resumo
Este traballo propón a creación dun proxecto para a divulgación de determinadas lendas e seres míticos do imaxinario popular galego a través da realidade virtual, de maneira que sexa posible interaccionar con elas. O obxectivo é estudar as lendas e os seres que as protagonizan, reflexionando sobre o seu significado no contexto social no que xerminaron, e dalas a coñecer en novos formatos adaptados á sociedade actual, dada a creba da súa transmisión espontánea. En concreto, abórdanse as lendas sobre mouras, cidades asolagadas, lobishomes, trasnos e as aparicións de ánimas, especialmente, da compaña. Mediante as novas tecnoloxías, a intención é crear un maior interese na cidadanía e fomentar a súa conservación de cara ao futuro, continuando como patrimonio vivo.
Este traballo propón a creación dun proxecto para a divulgación de determinadas lendas e seres míticos do imaxinario popular galego a través da realidade virtual, de maneira que sexa posible interaccionar con elas. O obxectivo é estudar as lendas e os seres que as protagonizan, reflexionando sobre o seu significado no contexto social no que xerminaron, e dalas a coñecer en novos formatos adaptados á sociedade actual, dada a creba da súa transmisión espontánea. En concreto, abórdanse as lendas sobre mouras, cidades asolagadas, lobishomes, trasnos e as aparicións de ánimas, especialmente, da compaña. Mediante as novas tecnoloxías, a intención é crear un maior interese na cidadanía e fomentar a súa conservación de cara ao futuro, continuando como patrimonio vivo.
Dirección
MIGUEZ MACHO, ANTONIO (Titoría)
MENDEZ FERNANDEZ, ROI Cotitoría
MIGUEZ MACHO, ANTONIO (Titoría)
MENDEZ FERNANDEZ, ROI Cotitoría
Tribunal
SANCHEZ SANCHEZ, XOSE MANOEL (Presidente/a)
VILLARMEA ALVAREZ, XOSE IVAN (Secretario/a)
CAPELAN FERNANDEZ, MONTSERRAT (Vogal)
SANCHEZ SANCHEZ, XOSE MANOEL (Presidente/a)
VILLARMEA ALVAREZ, XOSE IVAN (Secretario/a)
CAPELAN FERNANDEZ, MONTSERRAT (Vogal)
As posibilidades dos Sistemas de Información Xeográfica. A evolución urbanística de Santiago de Compostela.
Autoría
J.M.B.N.
Máster Universitario en Patrimonio Cultural Dixital
J.M.B.N.
Máster Universitario en Patrimonio Cultural Dixital
Data da defensa
19.02.2025 10:00
19.02.2025 10:00
Resumo
Esta investigación explora as potencialidades de QGIS, un Sistema de Información Xeográfica (SIX) cuxas funcionalidades e posibilidades expóñense e analizan a partir da aplicación desta ferramenta dixital a un caso de estudo concreto: Santiago de Compostela e a evolución do seu tecido urbano desde as súas orixes ata o século XIX. Neste traballo escrito recóllese pormenorizadamente o procedemento aplicado coa ferramenta no transcurso desta investigación e faise unha valoración do produto, co fin de dar a coñecer a utilidade destas magníficas ferramentas de difusión do patrimonio cultural.
Esta investigación explora as potencialidades de QGIS, un Sistema de Información Xeográfica (SIX) cuxas funcionalidades e posibilidades expóñense e analizan a partir da aplicación desta ferramenta dixital a un caso de estudo concreto: Santiago de Compostela e a evolución do seu tecido urbano desde as súas orixes ata o século XIX. Neste traballo escrito recóllese pormenorizadamente o procedemento aplicado coa ferramenta no transcurso desta investigación e faise unha valoración do produto, co fin de dar a coñecer a utilidade destas magníficas ferramentas de difusión do patrimonio cultural.
Dirección
SANCHEZ PARDO, JOSE CARLOS (Titoría)
Díaz Rodríguez, Mikel Cotitoría
SANCHEZ PARDO, JOSE CARLOS (Titoría)
Díaz Rodríguez, Mikel Cotitoría
Tribunal
MIGUEZ MACHO, ANTONIO (Presidente/a)
MENDEZ FERNANDEZ, ROI (Secretario/a)
SANCHEZ SANCHEZ, XOSE MANOEL (Vogal)
MIGUEZ MACHO, ANTONIO (Presidente/a)
MENDEZ FERNANDEZ, ROI (Secretario/a)
SANCHEZ SANCHEZ, XOSE MANOEL (Vogal)
A infraestrutura verde de Santiago de Compostela
Autoría
J.B.Q.
Máster Universitario en Planificación e Xestión Territorial [S]
J.B.Q.
Máster Universitario en Planificación e Xestión Territorial [S]
Data da defensa
21.02.2025 10:15
21.02.2025 10:15
Resumo
A análise da infraestrutura verde de Santiago de Compostela destaca a importancia da rede fluvial e os bosques de ribeira como elementos clave para a cidade. Estes espazos multifuncionais proporcionan beneficios culturais, de regulación hídrica e de conservación da biodiversidade. É esencial establecer zonas de protección e amortecemento para garantir unha xestión adecuada. A presenza de especies exóticas como o eucalipto supón un risco para a biodiversidade, a pesar de ser unha fonte económica. Os bosques autóctonos, como o bosque atlántico, deben ser promovidos para mitigar o cambio climático e conservar ecosistemas sustentables. O acceso a espazos verdes é limitado en áreas urbanas densamente poboadas, afectadas polos efectos da illa de calor. Para mellorar isto, deberase priorizar intervencións en zonas con menor acceso a espazos verdes.
A análise da infraestrutura verde de Santiago de Compostela destaca a importancia da rede fluvial e os bosques de ribeira como elementos clave para a cidade. Estes espazos multifuncionais proporcionan beneficios culturais, de regulación hídrica e de conservación da biodiversidade. É esencial establecer zonas de protección e amortecemento para garantir unha xestión adecuada. A presenza de especies exóticas como o eucalipto supón un risco para a biodiversidade, a pesar de ser unha fonte económica. Os bosques autóctonos, como o bosque atlántico, deben ser promovidos para mitigar o cambio climático e conservar ecosistemas sustentables. O acceso a espazos verdes é limitado en áreas urbanas densamente poboadas, afectadas polos efectos da illa de calor. Para mellorar isto, deberase priorizar intervencións en zonas con menor acceso a espazos verdes.
Dirección
MARTI EZPELETA, ALBERTO (Titoría)
MARTI EZPELETA, ALBERTO (Titoría)
Tribunal
Pérez Fra, Mª do Mar (Presidente/a)
VILA VAZQUEZ, JOSE IGNACIO (Secretario/a)
MARTI EZPELETA, ALBERTO (Vogal)
Pérez Fra, Mª do Mar (Presidente/a)
VILA VAZQUEZ, JOSE IGNACIO (Secretario/a)
MARTI EZPELETA, ALBERTO (Vogal)
Dixitalización cartográfica: unha proposta teórica para a Cidade Vella da Coruña
Autoría
D.C.F.
Máster Universitario en Patrimonio Cultural Dixital
D.C.F.
Máster Universitario en Patrimonio Cultural Dixital
Data da defensa
02.07.2025 09:00
02.07.2025 09:00
Resumo
Este traballo pretende apoiar unha posible dixitalización patrimonial da Cidade Vella da Coruña. Neste sentido, preténdese recuperar o mapa como ferramenta dixital fundamental para a difusión do patrimonio, así como a posibilidade de crear unha relación máis estreita co cidadán. Para isto, créase un relato urbano coherente que nos aporta a información necesaria para levar a cabo o hipotético proxecto, ademais dunha análise crítica dos diferentes recursos dixitais que temos ao noso alcance e cales son útiles á hora de elaborar o noso mapa interactivo.
Este traballo pretende apoiar unha posible dixitalización patrimonial da Cidade Vella da Coruña. Neste sentido, preténdese recuperar o mapa como ferramenta dixital fundamental para a difusión do patrimonio, así como a posibilidade de crear unha relación máis estreita co cidadán. Para isto, créase un relato urbano coherente que nos aporta a información necesaria para levar a cabo o hipotético proxecto, ademais dunha análise crítica dos diferentes recursos dixitais que temos ao noso alcance e cales son útiles á hora de elaborar o noso mapa interactivo.
Dirección
SANCHEZ SANCHEZ, XOSE MANOEL (Titoría)
SANCHEZ SANCHEZ, XOSE MANOEL (Titoría)
Tribunal
MUÑOZ ABELEDO, LUISA MARIA (Presidente/a)
MENDEZ FERNANDEZ, ROI (Secretario/a)
MIGUEZ MACHO, ANTONIO (Vogal)
MUÑOZ ABELEDO, LUISA MARIA (Presidente/a)
MENDEZ FERNANDEZ, ROI (Secretario/a)
MIGUEZ MACHO, ANTONIO (Vogal)
A evolución da capilla de música da catedral de Santiago entre as Cortes de Cádiz (1810) e o Concordato (1851)
Autoría
C.C.D.
Máster Universitario en Xestión do Patrimonio Artístico e Arquitectónico, Museos e Mercado da Arte
C.C.D.
Máster Universitario en Xestión do Patrimonio Artístico e Arquitectónico, Museos e Mercado da Arte
Data da defensa
25.06.2025 10:00
25.06.2025 10:00
Resumo
Tras as Cortes de Cádiz, a redución do orzamento da capela de música da catedral de Santiago de Compostela implica rebaixas nos salarios dos seus músicos, obrigándoos a introducirse na vida civil na busca de segundos empregos. Os traballos de investigación publicados ao respecto, así como os artigos de prensa das décadas posteriores ao período que nos interesa, fixeron posible realizar unha revisión do tema, co obxectivo de comprender cara que tipo de eventos ou espazos se orientaron estes instrumentistas, ademais de analizar as consecuencias que isto terá tras a publicación do Concordato de 1851. Deste xeito, establecemos que, por tratarse esta etapa dunha transición, a localización dos músicos é máis ben itinerante entre as posibilidades da cidade: festas, a Banda de Música, o Teatro, etc., o que lles causaría problemas coa Igrexa e non favorecería a súa situación de precariedade; porén, non romperían o vínculo coa catedral. Isto constitúe una síntese do estudado por autores como Pilar Alén, María García Caballero ou Carlos Villanueva, profundizando así na tese que este último establece en “De la iglesia al salón: una crónica desde el concordato al motu proprio en Galicia (1851-1903)”.
Tras as Cortes de Cádiz, a redución do orzamento da capela de música da catedral de Santiago de Compostela implica rebaixas nos salarios dos seus músicos, obrigándoos a introducirse na vida civil na busca de segundos empregos. Os traballos de investigación publicados ao respecto, así como os artigos de prensa das décadas posteriores ao período que nos interesa, fixeron posible realizar unha revisión do tema, co obxectivo de comprender cara que tipo de eventos ou espazos se orientaron estes instrumentistas, ademais de analizar as consecuencias que isto terá tras a publicación do Concordato de 1851. Deste xeito, establecemos que, por tratarse esta etapa dunha transición, a localización dos músicos é máis ben itinerante entre as posibilidades da cidade: festas, a Banda de Música, o Teatro, etc., o que lles causaría problemas coa Igrexa e non favorecería a súa situación de precariedade; porén, non romperían o vínculo coa catedral. Isto constitúe una síntese do estudado por autores como Pilar Alén, María García Caballero ou Carlos Villanueva, profundizando así na tese que este último establece en “De la iglesia al salón: una crónica desde el concordato al motu proprio en Galicia (1851-1903)”.
Dirección
CAPELAN FERNANDEZ, MONTSERRAT (Titoría)
CAPELAN FERNANDEZ, MONTSERRAT (Titoría)
Tribunal
RODRIGUEZ GONZALEZ, MIGUEL ANXO (Presidente/a)
VILLARMEA ALVAREZ, XOSE IVAN (Secretario/a)
DE LLANO NEIRA, PEDRO (Vogal)
RODRIGUEZ GONZALEZ, MIGUEL ANXO (Presidente/a)
VILLARMEA ALVAREZ, XOSE IVAN (Secretario/a)
DE LLANO NEIRA, PEDRO (Vogal)
A silicose como reflexo da expansión industrial: A crise dos afectados pola industria do granito en Porriño e a comarca da Louriña (1980-actualidade)
Autoría
M.C.R.
Máster Universitario en Historia Contemporánea (3ªed)
M.C.R.
Máster Universitario en Historia Contemporánea (3ªed)
Data da defensa
19.02.2025 12:00
19.02.2025 12:00
Resumo
A industria do granito en Porriño comezou a súa andaina dende comezos do século XX. A partir das décadas de 1970 e 1980, experimenta unha forte expansión, traendo consigo a bonanza económica e a creación de numerosos empregos. Sen embargo, as pésimas condicións ambientais de traballo provocaron un alto número de intoxicados pola sílice que se suspendía no aire; como consecuencia centenas de afectados pola industria comezaron a sufrir silicose. A partir deste traballo búscase dar visibilidade á gran cantidade de afectados pola enfermidade, mais tamén se busca demostrar a relación que ten a expansión económica e a erosión da saúde dos traballadores. Para aliviar a situación deste contexto tan daniño foi necesario a acción de médicos e institucións sanitarias que destaparon os casos e demostraron que os niveis ambientais estaban lonxe de ser os adecuados. Ademais, a mobilización obreira foi esencial para acadar unha mellora nas súas condicións e tamén unhas compensacións dignas. A contextualización deste traballo establécese dentro do marco da Grande Aceleración e o Wasteoceno. A través das entrevistas e diversos documentos búscase chegar ao nivel de conciencia e responsabilidade que cada actor tivo dentro do proceso.
A industria do granito en Porriño comezou a súa andaina dende comezos do século XX. A partir das décadas de 1970 e 1980, experimenta unha forte expansión, traendo consigo a bonanza económica e a creación de numerosos empregos. Sen embargo, as pésimas condicións ambientais de traballo provocaron un alto número de intoxicados pola sílice que se suspendía no aire; como consecuencia centenas de afectados pola industria comezaron a sufrir silicose. A partir deste traballo búscase dar visibilidade á gran cantidade de afectados pola enfermidade, mais tamén se busca demostrar a relación que ten a expansión económica e a erosión da saúde dos traballadores. Para aliviar a situación deste contexto tan daniño foi necesario a acción de médicos e institucións sanitarias que destaparon os casos e demostraron que os niveis ambientais estaban lonxe de ser os adecuados. Ademais, a mobilización obreira foi esencial para acadar unha mellora nas súas condicións e tamén unhas compensacións dignas. A contextualización deste traballo establécese dentro do marco da Grande Aceleración e o Wasteoceno. A través das entrevistas e diversos documentos búscase chegar ao nivel de conciencia e responsabilidade que cada actor tivo dentro do proceso.
Dirección
BARCA , STEFANIA (Titoría)
BARCA , STEFANIA (Titoría)
Tribunal
LANERO TABOAS, DANIEL (Presidente/a)
DIAZ GEADA, ALBA (Secretario/a)
MIGUEZ MACHO, ANTONIO (Vogal)
LANERO TABOAS, DANIEL (Presidente/a)
DIAZ GEADA, ALBA (Secretario/a)
MIGUEZ MACHO, ANTONIO (Vogal)
A muller na portada do século XX. Estado do arte e proposta expositiva.
Autoría
I.D.L.
Máster Universitario en Xestión do Patrimonio Artístico e Arquitectónico, Museos e Mercado da Arte
I.D.L.
Máster Universitario en Xestión do Patrimonio Artístico e Arquitectónico, Museos e Mercado da Arte
Data da defensa
25.06.2025 10:00
25.06.2025 10:00
Resumo
Este traballo ten como obxectivo a creación dunha proposta expositiva sobre os cambios no prototipo de muller ideal ao longo do século XX a través das portadas das revistas femeninas de alta gama. En primeiro lugar se analizarán os arquetipos propostos, poñendo atención na moda e no físico ideal de cada momento, recurrindo a exemplos do mass media. A continuación, farase un estudo das revistas femeninas, en concreto das de alta gama e as súas características. Por último, presentarase a proposta de exposición na que se combinarán as portadas elixidas con outros recursos que dan contexto a cada momento histórico. O obxectivo e amosar de maneira clara as transformación ás que víronse expostas as imaxes de muller que se presentan nos medios de masas.
Este traballo ten como obxectivo a creación dunha proposta expositiva sobre os cambios no prototipo de muller ideal ao longo do século XX a través das portadas das revistas femeninas de alta gama. En primeiro lugar se analizarán os arquetipos propostos, poñendo atención na moda e no físico ideal de cada momento, recurrindo a exemplos do mass media. A continuación, farase un estudo das revistas femeninas, en concreto das de alta gama e as súas características. Por último, presentarase a proposta de exposición na que se combinarán as portadas elixidas con outros recursos que dan contexto a cada momento histórico. O obxectivo e amosar de maneira clara as transformación ás que víronse expostas as imaxes de muller que se presentan nos medios de masas.
Dirección
CORTÉS LÓPEZ, MIRIAM ELENA (Titoría)
CORTÉS LÓPEZ, MIRIAM ELENA (Titoría)
Tribunal
RODRIGUEZ GONZALEZ, MIGUEL ANXO (Presidente/a)
VILLARMEA ALVAREZ, XOSE IVAN (Secretario/a)
DE LLANO NEIRA, PEDRO (Vogal)
RODRIGUEZ GONZALEZ, MIGUEL ANXO (Presidente/a)
VILLARMEA ALVAREZ, XOSE IVAN (Secretario/a)
DE LLANO NEIRA, PEDRO (Vogal)
Os lugares sagrados do Lacio romano: unha aproximación dende a astronomía na cultura
Autoría
N.D.C.F.R.
Máster Universitario en Arqueoloxía e Ciencias da Antigüidade (4ªed)
N.D.C.F.R.
Máster Universitario en Arqueoloxía e Ciencias da Antigüidade (4ªed)
Data da defensa
25.06.2025 13:00
25.06.2025 13:00
Resumo
Nas últimas décadas, a astronomía cultural gañou popularidade e alcance, o que a converteu nunha disciplina consolidada entre outras especialidades arqueolóxicas. Neste senso, este proxecto pretende dilucidar se existe algunha relación entre a astronomía e o mundo relixioso romano, máis concretamente estudando a materialidade dos seus templos e santuarios. Para conseguilo, analizamos as orientacións de 25 templos, tanto da cidade de Roma como de diferentes partes da rexión do Lacio, construídos entre os períodos monárquico e republicano. Tras analizar estes datos, determinamos que o 68 % dos edificios analizados teñen unha clara orientación cara ao leste, con concentracións significativas nos puntos correspondentes á saída do Sol no Equinoccio e no Solsticio de Inverno. Estas cifras demostran, en primeiro lugar, que, efectivamente, existiu unha relación entre os fenómenos astronómicos e a arquitectura relixiosa romana. En segundo lugar, fan que nos preguntemos se os santuarios que se desvían deste patrón responden a dinámicas de orientación relacionadas con cultos locais ou se existen outras explicacións para estas anomalías.
Nas últimas décadas, a astronomía cultural gañou popularidade e alcance, o que a converteu nunha disciplina consolidada entre outras especialidades arqueolóxicas. Neste senso, este proxecto pretende dilucidar se existe algunha relación entre a astronomía e o mundo relixioso romano, máis concretamente estudando a materialidade dos seus templos e santuarios. Para conseguilo, analizamos as orientacións de 25 templos, tanto da cidade de Roma como de diferentes partes da rexión do Lacio, construídos entre os períodos monárquico e republicano. Tras analizar estes datos, determinamos que o 68 % dos edificios analizados teñen unha clara orientación cara ao leste, con concentracións significativas nos puntos correspondentes á saída do Sol no Equinoccio e no Solsticio de Inverno. Estas cifras demostran, en primeiro lugar, que, efectivamente, existiu unha relación entre os fenómenos astronómicos e a arquitectura relixiosa romana. En segundo lugar, fan que nos preguntemos se os santuarios que se desvían deste patrón responden a dinámicas de orientación relacionadas con cultos locais ou se existen outras explicacións para estas anomalías.
Dirección
GARCIA QUINTELA, MARCO VIRGILIO (Titoría)
González García, César Cotitoría
GARCIA QUINTELA, MARCO VIRGILIO (Titoría)
González García, César Cotitoría
Tribunal
Reboreda Morillo, Susana María (Presidente/a)
DIEZ PLATAS, MARIA DE FATIMA (Secretario/a)
VILLANUEVA ACUÑA, MANUEL (Vogal)
Reboreda Morillo, Susana María (Presidente/a)
DIEZ PLATAS, MARIA DE FATIMA (Secretario/a)
VILLANUEVA ACUÑA, MANUEL (Vogal)
Pinceladas de Vida: Unha app que revitaliza o Museo das Peregrinacións de Santiago de Compostela
Autoría
A.G.G.
Máster Universitario en Patrimonio Cultural Dixital
A.G.G.
Máster Universitario en Patrimonio Cultural Dixital
Data da defensa
02.07.2025 11:15
02.07.2025 11:15
Resumo
O presente Traballo de Fin de Máster desenrola o concepto dunha aplicación móvil deseñada para dinamizar e difundir dunha maneira innovadora o Museo das Peregrinacións a través da Realidade Aumentada (RA). O obxetivo é enriquecer a experiencia dos visitantes ao proporcionar contido interactivo que de vida ás obras expostas no museo. Así mesmo, a premisa é transformar a forma na que se perciben e comprenden as pezas do museo, ofrecendo narrativas visuais e contextuais que conectan ao usuario ca historia e a cultura da propia institución. Este traballo tambén aborda gran parte dos aspectos técnicos do desarrollo da aplicación, como a selección de plataformas, o deseño de interfaz e a integración de tecnoloxía de RA. Asimesmo, evalúanse os beneficios potenciais desta ferramenta en términos de aumento de afluencia de visitantes e o fomento del interés. En conclusión, Pinceladas de Vida representa unha innovadora proposta para conectar á sociedad actual co Patrimonio Cultural, promovendo unha experiencia novedosa, enriquecedora e interactiva.
O presente Traballo de Fin de Máster desenrola o concepto dunha aplicación móvil deseñada para dinamizar e difundir dunha maneira innovadora o Museo das Peregrinacións a través da Realidade Aumentada (RA). O obxetivo é enriquecer a experiencia dos visitantes ao proporcionar contido interactivo que de vida ás obras expostas no museo. Así mesmo, a premisa é transformar a forma na que se perciben e comprenden as pezas do museo, ofrecendo narrativas visuais e contextuais que conectan ao usuario ca historia e a cultura da propia institución. Este traballo tambén aborda gran parte dos aspectos técnicos do desarrollo da aplicación, como a selección de plataformas, o deseño de interfaz e a integración de tecnoloxía de RA. Asimesmo, evalúanse os beneficios potenciais desta ferramenta en términos de aumento de afluencia de visitantes e o fomento del interés. En conclusión, Pinceladas de Vida representa unha innovadora proposta para conectar á sociedad actual co Patrimonio Cultural, promovendo unha experiencia novedosa, enriquecedora e interactiva.
Dirección
MONTERROSO MONTERO, JUAN MANUEL (Titoría)
Gestal Pose, Marcos Cotitoría
MONTERROSO MONTERO, JUAN MANUEL (Titoría)
Gestal Pose, Marcos Cotitoría
Tribunal
MIGUEZ MACHO, ANTONIO (Presidente/a)
SANCHEZ SANCHEZ, XOSE MANOEL (Secretario/a)
MENDEZ FERNANDEZ, ROI (Vogal)
MIGUEZ MACHO, ANTONIO (Presidente/a)
SANCHEZ SANCHEZ, XOSE MANOEL (Secretario/a)
MENDEZ FERNANDEZ, ROI (Vogal)
Achega á materialidade e o simbolismo das láminas órficas
Autoría
I.G.R.
Máster Universitario en Arqueoloxía e Ciencias da Antigüidade (4ªed)
I.G.R.
Máster Universitario en Arqueoloxía e Ciencias da Antigüidade (4ªed)
Data da defensa
25.06.2025 18:30
25.06.2025 18:30
Resumo
Este traballo pretende achegarse ás láminas órficas dende unha perspectiva multidisciplinar dada a súa dobre natureza. Por un lado, procuraráse comprender a realidade material detrás da súa produción e uso, polo outro, analizaranse os textos orixinais inscritos nelas. Preténdese con isto, non limitar o estudo das láminas a unha soa das súas facetas senón aproximarse a elas, tendo en conta a información achegada polas súas múltiples dimensións en conxunto. O obxectivo deste traballo é comprender mellor o pensamento órfico a través das láminas, tanto pola súa realidade material como pola realidade simbólica que implica a súa produción, uso e contido textual.
Este traballo pretende achegarse ás láminas órficas dende unha perspectiva multidisciplinar dada a súa dobre natureza. Por un lado, procuraráse comprender a realidade material detrás da súa produción e uso, polo outro, analizaranse os textos orixinais inscritos nelas. Preténdese con isto, non limitar o estudo das láminas a unha soa das súas facetas senón aproximarse a elas, tendo en conta a información achegada polas súas múltiples dimensións en conxunto. O obxectivo deste traballo é comprender mellor o pensamento órfico a través das láminas, tanto pola súa realidade material como pola realidade simbólica que implica a súa produción, uso e contido textual.
Dirección
GONZALEZ GARCIA, FRANCISCO JAVIER (Titoría)
VALDERRABANO GONZALEZ, IRUNE Cotitoría
GONZALEZ GARCIA, FRANCISCO JAVIER (Titoría)
VALDERRABANO GONZALEZ, IRUNE Cotitoría
Tribunal
Reboreda Morillo, Susana María (Presidente/a)
DIEZ PLATAS, MARIA DE FATIMA (Secretario/a)
VILLANUEVA ACUÑA, MANUEL (Vogal)
Reboreda Morillo, Susana María (Presidente/a)
DIEZ PLATAS, MARIA DE FATIMA (Secretario/a)
VILLANUEVA ACUÑA, MANUEL (Vogal)
Liber Sancti IAcobi. Proposta dun chatbot para divulgar o patrimonio documental do Códice Calixtino a través da IA
Autoría
C.H.G.
Máster Universitario en Patrimonio Cultural Dixital
C.H.G.
Máster Universitario en Patrimonio Cultural Dixital
Data da defensa
20.02.2025 15:30
20.02.2025 15:30
Resumo
O proceso de inclusión das novas tecnoloxías en diferentes ámbitos considerados tradicionais é unha das características que define o contexto histórico e social dos últimos anos. Por este motivo, preséntase unha nova proposta que introduce a intelixencia artificial como ferramenta para divulgar o patrimonio documental. Desta forma, emerxe o proxecto Liber Sancti IAcobi, unha demo de chatbot ou asistente conversacional, que emprega a intelixencia artificial xenerativa para difundir o contido do manuscrito. O elemento central escollido na proposta é o Códice Calixtino, por tratarse dunha obra fundamental da Idade Media, para o coñecemento da Compostela tanto medieval como contemporánea, que posúe uns contidos valiosos que se reflicten nas prácticas actuais. A novidade que marca a diferenza desta proposta é que o modelo de chatbot emprega fontes documentais e bibliográficas escollidas e seleccionadas de xeito minucioso, marcando o rigor no resultado e a transferencia. O obxectivo final é a creación dunha ferramenta que poida ser empregada polos usuarios para satisfacer as incertezas relacionadas coa orixe, evolución e transformación do volume de Santiago de Compostela, con aplicación na investigación, transferencia e mesmo no turismo. Deste xeito, será posible coñecer a evolución histórica e artística, personaxes como a raíña Lupa, o Apóstolo Santiago, a relación de Carlomagno con Compostela, os milagres que protagoniza o Apóstolo, ou incluso en qué consistiu a “traslatio”, entre moitas outras singularidades.
O proceso de inclusión das novas tecnoloxías en diferentes ámbitos considerados tradicionais é unha das características que define o contexto histórico e social dos últimos anos. Por este motivo, preséntase unha nova proposta que introduce a intelixencia artificial como ferramenta para divulgar o patrimonio documental. Desta forma, emerxe o proxecto Liber Sancti IAcobi, unha demo de chatbot ou asistente conversacional, que emprega a intelixencia artificial xenerativa para difundir o contido do manuscrito. O elemento central escollido na proposta é o Códice Calixtino, por tratarse dunha obra fundamental da Idade Media, para o coñecemento da Compostela tanto medieval como contemporánea, que posúe uns contidos valiosos que se reflicten nas prácticas actuais. A novidade que marca a diferenza desta proposta é que o modelo de chatbot emprega fontes documentais e bibliográficas escollidas e seleccionadas de xeito minucioso, marcando o rigor no resultado e a transferencia. O obxectivo final é a creación dunha ferramenta que poida ser empregada polos usuarios para satisfacer as incertezas relacionadas coa orixe, evolución e transformación do volume de Santiago de Compostela, con aplicación na investigación, transferencia e mesmo no turismo. Deste xeito, será posible coñecer a evolución histórica e artística, personaxes como a raíña Lupa, o Apóstolo Santiago, a relación de Carlomagno con Compostela, os milagres que protagoniza o Apóstolo, ou incluso en qué consistiu a “traslatio”, entre moitas outras singularidades.
Dirección
SANCHEZ SANCHEZ, XOSE MANOEL (Titoría)
Martínez Torres, Javier Cotitoría
SANCHEZ SANCHEZ, XOSE MANOEL (Titoría)
Martínez Torres, Javier Cotitoría
Tribunal
MENDEZ FERNANDEZ, ROI (Presidente/a)
VILLARMEA ALVAREZ, XOSE IVAN (Secretario/a)
CAPELAN FERNANDEZ, MONTSERRAT (Vogal)
MENDEZ FERNANDEZ, ROI (Presidente/a)
VILLARMEA ALVAREZ, XOSE IVAN (Secretario/a)
CAPELAN FERNANDEZ, MONTSERRAT (Vogal)
Unha reconstrucción en 3D da arquitectura popular de Santiago de Compostela. O Pazo do Espiño.
Autoría
V.I.D.L.F.
Máster Universitario en Patrimonio Cultural Dixital
V.I.D.L.F.
Máster Universitario en Patrimonio Cultural Dixital
Data da defensa
19.02.2025 10:00
19.02.2025 10:00
Resumo
Grazas ás novas tecnoloxías, a preservación dixital do patrimonio permite recuperar arquitecturas desaparecidas ou que está nun estado crítico de conservación, sempre que se dispoña das fontes documentais adecuadas. Mediante a modelaxe 3D, este proxecto busca unha nova vida a unha das múltiples construcións que, no seu momento, formaron parte da paisaxe urbana de Santiago de Compostela. Ademais do seu valor histórico e cultural, esta iniciativa planea unha estratexia alternativa para descentralizar o turismo, reducindo a presión sobre as zonas máis transitadas e evitando o seu desgaste acelerado. Deste modo, a dixitalización do patrimonio non só facilita a súa conservación e difusión, senón que tamén fomenta un debate sobre a protección do patrimonio popular. Máis alá dos grandes monumentos, é fundamental preservar aquelas construcións que deron forma á identidade da cidade, contribuíndo así a unha xestación máis sostible do entorno urbano e a unha experiencia máis equilibrada.
Grazas ás novas tecnoloxías, a preservación dixital do patrimonio permite recuperar arquitecturas desaparecidas ou que está nun estado crítico de conservación, sempre que se dispoña das fontes documentais adecuadas. Mediante a modelaxe 3D, este proxecto busca unha nova vida a unha das múltiples construcións que, no seu momento, formaron parte da paisaxe urbana de Santiago de Compostela. Ademais do seu valor histórico e cultural, esta iniciativa planea unha estratexia alternativa para descentralizar o turismo, reducindo a presión sobre as zonas máis transitadas e evitando o seu desgaste acelerado. Deste modo, a dixitalización do patrimonio non só facilita a súa conservación e difusión, senón que tamén fomenta un debate sobre a protección do patrimonio popular. Máis alá dos grandes monumentos, é fundamental preservar aquelas construcións que deron forma á identidade da cidade, contribuíndo así a unha xestación máis sostible do entorno urbano e a unha experiencia máis equilibrada.
Dirección
SANCHEZ SANCHEZ, XOSE MANOEL (Titoría)
BALSA BARREIRO, JOSE Cotitoría
SANCHEZ SANCHEZ, XOSE MANOEL (Titoría)
BALSA BARREIRO, JOSE Cotitoría
Tribunal
MIGUEZ MACHO, ANTONIO (Presidente/a)
MENDEZ FERNANDEZ, ROI (Secretario/a)
SANCHEZ SANCHEZ, XOSE MANOEL (Vogal)
MIGUEZ MACHO, ANTONIO (Presidente/a)
MENDEZ FERNANDEZ, ROI (Secretario/a)
SANCHEZ SANCHEZ, XOSE MANOEL (Vogal)
Desenvolvemento eólico e desenvolvemento rural en Galicia. O caso da Comunidade de Montes de Baroña
Autoría
I.J.A.
Máster Universitario en Planificación e Xestión Territorial [S]
I.J.A.
Máster Universitario en Planificación e Xestión Territorial [S]
Data da defensa
21.02.2025 11:00
21.02.2025 11:00
Resumo
As enerxías renovables, entre as que se atopa a eólica, sitúanse habitualmente en áreas rurais. Estas áreas atópanse, a miúdo, afectadas por situacións de declive demográfico e económico. Así, o desenvolvemento da enerxía eólica preséntase como unha oportunidade para revitalizar estes espazos. O obxectivo deste traballo é analizar como o desenvolvemento eólico pode contribuír a impulsar o desenvolvemento rural. Sendo así, realízase unha análise dos principais fluxos económicos que recibe unha comunidade local derivados da instalación dun parque eólico. Tamén se realiza o estudo dun caso de éxito, o da CMVMC de Baroña, que logrou aproveitar os ingresos procedentes da enerxía eólica para impulsar a súa aposta por unha xestión multifuncional do monte. Grazas a esta estratexia, a comunidade de montes xera actividade económica e emprego para Baroña, ao tempo que promove diferentes actividades socioculturais e ofrece múltiples beneficios para os comuneiros. Os resultados obtidos mostran que o modelo galego apenas conta coas comunidades locais para o desenvolvemento eólico, ofrecendo certos privilexios aos promotores dos parques eólicos. Isto limita o seu potencial para impulsar o desenvolvemento rural. Malia todo, a instalación de moitos parques eólicos en terras de titularidade comunitaria (a través da figura do MVMC) contribúe a compensar algunha das eivas do modelo. A propiedade compartida das terras posibilita un reparto de beneficios máis xusto, e a vinculación da participación na mesma á residencia, asegura que eses beneficios permanecen na propia comunidade local.
As enerxías renovables, entre as que se atopa a eólica, sitúanse habitualmente en áreas rurais. Estas áreas atópanse, a miúdo, afectadas por situacións de declive demográfico e económico. Así, o desenvolvemento da enerxía eólica preséntase como unha oportunidade para revitalizar estes espazos. O obxectivo deste traballo é analizar como o desenvolvemento eólico pode contribuír a impulsar o desenvolvemento rural. Sendo así, realízase unha análise dos principais fluxos económicos que recibe unha comunidade local derivados da instalación dun parque eólico. Tamén se realiza o estudo dun caso de éxito, o da CMVMC de Baroña, que logrou aproveitar os ingresos procedentes da enerxía eólica para impulsar a súa aposta por unha xestión multifuncional do monte. Grazas a esta estratexia, a comunidade de montes xera actividade económica e emprego para Baroña, ao tempo que promove diferentes actividades socioculturais e ofrece múltiples beneficios para os comuneiros. Os resultados obtidos mostran que o modelo galego apenas conta coas comunidades locais para o desenvolvemento eólico, ofrecendo certos privilexios aos promotores dos parques eólicos. Isto limita o seu potencial para impulsar o desenvolvemento rural. Malia todo, a instalación de moitos parques eólicos en terras de titularidade comunitaria (a través da figura do MVMC) contribúe a compensar algunha das eivas do modelo. A propiedade compartida das terras posibilita un reparto de beneficios máis xusto, e a vinculación da participación na mesma á residencia, asegura que eses beneficios permanecen na propia comunidade local.
Dirección
Pérez Fra, Mª do Mar (Titoría)
COPENA RODRIGUEZ, DAMIAN Cotitoría
Pérez Fra, Mª do Mar (Titoría)
COPENA RODRIGUEZ, DAMIAN Cotitoría
Tribunal
Pérez Fra, Mª do Mar (Presidente/a)
VILA VAZQUEZ, JOSE IGNACIO (Secretario/a)
MARTI EZPELETA, ALBERTO (Vogal)
Pérez Fra, Mª do Mar (Presidente/a)
VILA VAZQUEZ, JOSE IGNACIO (Secretario/a)
MARTI EZPELETA, ALBERTO (Vogal)
Pasado, presente e futuro do Patrimonio Marítimo de Bueu
Autoría
L.N.D.
Máster Universitario en Xestión do Patrimonio Artístico e Arquitectónico, Museos e Mercado da Arte
L.N.D.
Máster Universitario en Xestión do Patrimonio Artístico e Arquitectónico, Museos e Mercado da Arte
Data da defensa
06.02.2025 10:00
06.02.2025 10:00
Resumo
O patrimonio marítimo constitúe un elemento fundamental para entender o desenvolvemento e a identidade dos pobos costeiros. A vila de Bueu, situada na comarca do Morrazo en Pontevedra, preséntase como un escenario ideal para analizar, estudar e catalogar o seu patrimonio marítimo, así como buscar fórmulas para unha xestión sostible do mesmo. O presente traballo analiza os posibles bens patrimoniais e o estado no que se atopan. Teranse en conta aqueles bens desaparecidos, os que sufriron algunha transformación, os que aínda se conservan, e os que se atopan en risco de desaparecer. Explóranse aspectos como a preservación, a conservación e a xestión de bens materiais, como poden ser, construcións arquitectónicas, embarcacións, artes de pesca, etc., e bens inmateriais, como oficios, marcacións ou toponimia entre outros. Para darlle un sentido práctico, buscase a súa integración en dinámicas turísticas, educativas e económicas. O obxecto de estudo non so pretende documentar e valorar o patrimonio marítimo de Bueu, senón tamén poñelo en valor como recurso estratéxico na configuración dunha identidade local. É importante comprender como as comunidades locais perciben e participan na conservación do seu patrimonio, e como este pode servir de motor de cohesión social e reactivación cultural.
O patrimonio marítimo constitúe un elemento fundamental para entender o desenvolvemento e a identidade dos pobos costeiros. A vila de Bueu, situada na comarca do Morrazo en Pontevedra, preséntase como un escenario ideal para analizar, estudar e catalogar o seu patrimonio marítimo, así como buscar fórmulas para unha xestión sostible do mesmo. O presente traballo analiza os posibles bens patrimoniais e o estado no que se atopan. Teranse en conta aqueles bens desaparecidos, os que sufriron algunha transformación, os que aínda se conservan, e os que se atopan en risco de desaparecer. Explóranse aspectos como a preservación, a conservación e a xestión de bens materiais, como poden ser, construcións arquitectónicas, embarcacións, artes de pesca, etc., e bens inmateriais, como oficios, marcacións ou toponimia entre outros. Para darlle un sentido práctico, buscase a súa integración en dinámicas turísticas, educativas e económicas. O obxecto de estudo non so pretende documentar e valorar o patrimonio marítimo de Bueu, senón tamén poñelo en valor como recurso estratéxico na configuración dunha identidade local. É importante comprender como as comunidades locais perciben e participan na conservación do seu patrimonio, e como este pode servir de motor de cohesión social e reactivación cultural.
Dirección
CORTÉS LÓPEZ, MIRIAM ELENA (Titoría)
CORTÉS LÓPEZ, MIRIAM ELENA (Titoría)
Memoria e esquecemento: estudo de valoración patrimonial, propostas de recuperación e difusión a partires de tres xacementos prehistóricos de Santiago de Compostela.
Autoría
E.O.R.
Máster Universitario en Arqueoloxía e Ciencias da Antigüidade (4ªed)
E.O.R.
Máster Universitario en Arqueoloxía e Ciencias da Antigüidade (4ªed)
Data da defensa
25.06.2025 11:30
25.06.2025 11:30
Resumo
A presente proposta pretende realizar unha análise do estado actual de conservación, así como abordar propostas de valoración patrimonial, partindo do exemplo de tres xacementos da Prehistoria Recente, localizados no concello de Santiago de Compostela. Desde o punto de vista cronolóxico o traballo abarca desde o Neolítico ata a Idade de Ferro a partires do estudo da Mámoa 1 de Sabugueira, o petróglifo do Castriño de Conxo e o Castro de Santa Eulalia de Bando. A análise partirá do estado da cuestión no tocante á conservación destes xacementos, para desenvolver unha serie de propostas encamiñadas á conservación, mantemento e difusión, de cara á súa preservación e valorización patrimonial. A información aportada neste documento pretende destacar a relevancia do patrimonio arqueolóxico compostelán, situado ao pé de dúas vías históricas de peregrinación como son o Camiño Francés e o Camiño Portugués e a escasa distancia da cidade, esquecido da memoria social, feito que provoca o seu actual estado de abandono e degradación.
A presente proposta pretende realizar unha análise do estado actual de conservación, así como abordar propostas de valoración patrimonial, partindo do exemplo de tres xacementos da Prehistoria Recente, localizados no concello de Santiago de Compostela. Desde o punto de vista cronolóxico o traballo abarca desde o Neolítico ata a Idade de Ferro a partires do estudo da Mámoa 1 de Sabugueira, o petróglifo do Castriño de Conxo e o Castro de Santa Eulalia de Bando. A análise partirá do estado da cuestión no tocante á conservación destes xacementos, para desenvolver unha serie de propostas encamiñadas á conservación, mantemento e difusión, de cara á súa preservación e valorización patrimonial. A información aportada neste documento pretende destacar a relevancia do patrimonio arqueolóxico compostelán, situado ao pé de dúas vías históricas de peregrinación como son o Camiño Francés e o Camiño Portugués e a escasa distancia da cidade, esquecido da memoria social, feito que provoca o seu actual estado de abandono e degradación.
Dirección
CESAR VILA, MARIO (Titoría)
CESAR VILA, MARIO (Titoría)
Tribunal
FERNÁNDEZ FERNÁNDEZ, ADOLFO (Presidente/a)
RABUÑAL GAYO, JOSÉ RAMÓN (Secretario/a)
Garcia Casas, David (Vogal)
FERNÁNDEZ FERNÁNDEZ, ADOLFO (Presidente/a)
RABUÑAL GAYO, JOSÉ RAMÓN (Secretario/a)
Garcia Casas, David (Vogal)
Viñetas en vegliota, o nacemento da Banda Deseñada Galega
Autoría
U.P.L.
Máster Universitario en Xestión do Patrimonio Artístico e Arquitectónico, Museos e Mercado da Arte
U.P.L.
Máster Universitario en Xestión do Patrimonio Artístico e Arquitectónico, Museos e Mercado da Arte
Data da defensa
05.02.2025 10:00
05.02.2025 10:00
Resumo
No presente traballo pretendese contextualizar e explicar o nacemento da Banda Deseñada Galega (BDG), profundando no seu carácter reivindicativo e na súa importancia patrimonial como nova canle de creación e expresión artística, prestando especial atención a incidencia que teñen na súa xestación tanto o arte e a cultura galega do século XX, como a cultura undeground e os movementos contraculturais internacionais. Con isto en mente, comezaremos por describir os antecedentes da banda deseñada que atopamos no noso territorio dende o século XIX, así como os cambios sociais e cultural da Galicia tardo-franquista, para en conxunto mostrar un contexto que nos axude a comprender en base a que referentes e en que circunstancias nace a nosa Banda Deseñada (BD). Posteriormente presentaremos aqueles autores que impulsan o nacemento da BDG na década de 1970, explicando como entran en contracto co medio e a visión que tiñan do mesmo, analizando como esta se materializa nos diversos proxectos de BD que levan a cabo. Con este fin, se realizara unha lectura analítica de varias obras seleccionadas, prestando atención especialmente aos rasgos temáticos e estilísticos que axudarán a definir aqueles aspectos singulares e identitarios da nosa BD.
No presente traballo pretendese contextualizar e explicar o nacemento da Banda Deseñada Galega (BDG), profundando no seu carácter reivindicativo e na súa importancia patrimonial como nova canle de creación e expresión artística, prestando especial atención a incidencia que teñen na súa xestación tanto o arte e a cultura galega do século XX, como a cultura undeground e os movementos contraculturais internacionais. Con isto en mente, comezaremos por describir os antecedentes da banda deseñada que atopamos no noso territorio dende o século XIX, así como os cambios sociais e cultural da Galicia tardo-franquista, para en conxunto mostrar un contexto que nos axude a comprender en base a que referentes e en que circunstancias nace a nosa Banda Deseñada (BD). Posteriormente presentaremos aqueles autores que impulsan o nacemento da BDG na década de 1970, explicando como entran en contracto co medio e a visión que tiñan do mesmo, analizando como esta se materializa nos diversos proxectos de BD que levan a cabo. Con este fin, se realizara unha lectura analítica de varias obras seleccionadas, prestando atención especialmente aos rasgos temáticos e estilísticos que axudarán a definir aqueles aspectos singulares e identitarios da nosa BD.
Dirección
RODRIGUEZ GONZALEZ, MIGUEL ANXO (Titoría)
RODRIGUEZ GONZALEZ, MIGUEL ANXO (Titoría)
Tribunal
RODRIGUEZ GONZALEZ, MIGUEL ANXO (Presidente/a)
VILLARMEA ALVAREZ, XOSE IVAN (Secretario/a)
DE LLANO NEIRA, PEDRO (Vogal)
RODRIGUEZ GONZALEZ, MIGUEL ANXO (Presidente/a)
VILLARMEA ALVAREZ, XOSE IVAN (Secretario/a)
DE LLANO NEIRA, PEDRO (Vogal)
A presenza das prácticas colectivas artísticas nas coleccións museísticas españolas
Autoría
E.P.T.
Máster Universitario en Xestión do Patrimonio Artístico e Arquitectónico, Museos e Mercado da Arte
E.P.T.
Máster Universitario en Xestión do Patrimonio Artístico e Arquitectónico, Museos e Mercado da Arte
Data da defensa
05.02.2025 10:00
05.02.2025 10:00
Resumo
O presente traballo parte dunha experiencia previa. Esta versou sobre as prácticas artísticas colaborativas no mundo contemporáneo e o estudo de tres colectivos, analizando cuestións como o feito de que estas prácticas artísticas responden a unha concepción actual, pero tamén atendendo ao carácter político nos seus discursos. Por tanto, a partir desa análise, elaborouse un estudo sobre a presenza das prácticas artísticas colectivas nas coleccións dos principais museos españois contemporáneos, considerando, entre outros factores, se estes museos fixéronse eco destas prácticas e a súa representación nos mesmos. Partese dun tema que non foi examinado en profundidade a nivel nacional. Deste xeito, e confeccionando un baleirado artístico de colectivos nos museos seleccionados (e presentando a dicotomía co denominado ''parellas'' ou ''dúos''), tentarase mostrar a representación museística destes no estado español.
O presente traballo parte dunha experiencia previa. Esta versou sobre as prácticas artísticas colaborativas no mundo contemporáneo e o estudo de tres colectivos, analizando cuestións como o feito de que estas prácticas artísticas responden a unha concepción actual, pero tamén atendendo ao carácter político nos seus discursos. Por tanto, a partir desa análise, elaborouse un estudo sobre a presenza das prácticas artísticas colectivas nas coleccións dos principais museos españois contemporáneos, considerando, entre outros factores, se estes museos fixéronse eco destas prácticas e a súa representación nos mesmos. Partese dun tema que non foi examinado en profundidade a nivel nacional. Deste xeito, e confeccionando un baleirado artístico de colectivos nos museos seleccionados (e presentando a dicotomía co denominado ''parellas'' ou ''dúos''), tentarase mostrar a representación museística destes no estado español.
Dirección
DE LLANO NEIRA, PEDRO (Titoría)
DE LLANO NEIRA, PEDRO (Titoría)
Tribunal
RODRIGUEZ GONZALEZ, MIGUEL ANXO (Presidente/a)
VILLARMEA ALVAREZ, XOSE IVAN (Secretario/a)
DE LLANO NEIRA, PEDRO (Vogal)
RODRIGUEZ GONZALEZ, MIGUEL ANXO (Presidente/a)
VILLARMEA ALVAREZ, XOSE IVAN (Secretario/a)
DE LLANO NEIRA, PEDRO (Vogal)
A neolitización da península ibérica a partir dos datos carpolóxicos: modelos de dispersión
Autoría
P.D.L.R.D.L.P.
Máster Universitario en Arqueoloxía e Ciencias da Antigüidade (4ªed)
P.D.L.R.D.L.P.
Máster Universitario en Arqueoloxía e Ciencias da Antigüidade (4ªed)
Data da defensa
25.06.2025 10:00
25.06.2025 10:00
Resumo
Preséntase un estado da cuestión das investigacións carpolóxicas orientadas á interpretación dos inicios do proceso de neolitización na península ibérica. Esta revisión susténtase na compilación sistemática dunha base de datos que integra os macrorrestos vexetais datados dispoñibles até a actualidade. A información recompilada foi empregada na construción dun modelo de dispersión xeográfica, co obxectivo de ofrecer novas perspectivas e interpretacións espaciais sobre o Neolítico peninsular desde unha óptica arqueobotánica. O modelo proposto contrástase con outros existentes, o que permite artellar unha visión máis integrada e crítica do estado actual da investigación.
Preséntase un estado da cuestión das investigacións carpolóxicas orientadas á interpretación dos inicios do proceso de neolitización na península ibérica. Esta revisión susténtase na compilación sistemática dunha base de datos que integra os macrorrestos vexetais datados dispoñibles até a actualidade. A información recompilada foi empregada na construción dun modelo de dispersión xeográfica, co obxectivo de ofrecer novas perspectivas e interpretacións espaciais sobre o Neolítico peninsular desde unha óptica arqueobotánica. O modelo proposto contrástase con outros existentes, o que permite artellar unha visión máis integrada e crítica do estado actual da investigación.
Dirección
CARRERO PAZOS, MIGUEL (Titoría)
Cerrillo Cuenca, Enrique Cotitoría
CARRERO PAZOS, MIGUEL (Titoría)
Cerrillo Cuenca, Enrique Cotitoría
Tribunal
CARRERO PAZOS, MIGUEL (Coordinador)
Grandal d' Anglade, Aurora María (Presidente/a)
MARTIN SEIJO, MARIA (Secretario/a)
Sanjurjo Sánchez, Jorge (Vogal)
CARRERO PAZOS, MIGUEL (Coordinador)
Grandal d' Anglade, Aurora María (Presidente/a)
MARTIN SEIJO, MARIA (Secretario/a)
Sanjurjo Sánchez, Jorge (Vogal)
Redescubrindo a muralla de Santiago: Proposta para a súa revaloración e reconstrucción
Autoría
N.R.C.
Máster Universitario en Patrimonio Cultural Dixital
N.R.C.
Máster Universitario en Patrimonio Cultural Dixital
Data da defensa
21.02.2025 10:00
21.02.2025 10:00
Resumo
A muralla de Santiago de Compostela é un elemento na súa maioría desaparecido debido á súa demolición nos séculos XIX e XX, que forma parte da historia da cidade. O presente proxecto intentará reconstruíla dixitalmente, utilizando as novas tecnoloxías como son o modelado 3D e a Realidade Aumentada (RA) para ofrecer unha experiencia interactiva aos cidadáns e turistas, sensibilizando sobre o valor do patrimonio perdido e o deber da sociedade de preservar o que temos.
A muralla de Santiago de Compostela é un elemento na súa maioría desaparecido debido á súa demolición nos séculos XIX e XX, que forma parte da historia da cidade. O presente proxecto intentará reconstruíla dixitalmente, utilizando as novas tecnoloxías como son o modelado 3D e a Realidade Aumentada (RA) para ofrecer unha experiencia interactiva aos cidadáns e turistas, sensibilizando sobre o valor do patrimonio perdido e o deber da sociedade de preservar o que temos.
Dirección
SANCHEZ SANCHEZ, XOSE MANOEL (Titoría)
BALSA BARREIRO, JOSE Cotitoría
SANCHEZ SANCHEZ, XOSE MANOEL (Titoría)
BALSA BARREIRO, JOSE Cotitoría
Tribunal
MIGUEZ MACHO, ANTONIO (Presidente/a)
MENDEZ FERNANDEZ, ROI (Secretario/a)
VILLARMEA ALVAREZ, XOSE IVAN (Vogal)
MIGUEZ MACHO, ANTONIO (Presidente/a)
MENDEZ FERNANDEZ, ROI (Secretario/a)
VILLARMEA ALVAREZ, XOSE IVAN (Vogal)
O corpo político: estudo da metáfora no discurso político do último século da República romana.
Autoría
M.R.R.
Máster Universitario en Arqueoloxía e Ciencias da Antigüidade (4ªed)
M.R.R.
Máster Universitario en Arqueoloxía e Ciencias da Antigüidade (4ªed)
Data da defensa
25.06.2025 18:30
25.06.2025 18:30
Resumo
Durante o último século da República romana, o sistema político experimentou unha notable axitación política que foi expresada e elaborada a través da linguaxe metafórica. A imaxe do corpo político adquiriu un papel central como recurso retórico para representar a división e a unidade ideal da comunidade republicana. Este traballo analiza como dita metáfora foi empregada para conceptualizar a crise institucional e xustificar posicións políticas enfrontadas. A través da definición da división dentro do sistema e do discurso de autores catalogados como optimates e populares, revisamos como a metáfora se converte nunha clave para interpretar o solpor da República
Durante o último século da República romana, o sistema político experimentou unha notable axitación política que foi expresada e elaborada a través da linguaxe metafórica. A imaxe do corpo político adquiriu un papel central como recurso retórico para representar a división e a unidade ideal da comunidade republicana. Este traballo analiza como dita metáfora foi empregada para conceptualizar a crise institucional e xustificar posicións políticas enfrontadas. A través da definición da división dentro do sistema e do discurso de autores catalogados como optimates e populares, revisamos como a metáfora se converte nunha clave para interpretar o solpor da República
Dirección
LOPEZ BARJA DE QUIROGA, PEDRO MANUEL (Titoría)
LOPEZ BARJA DE QUIROGA, PEDRO MANUEL (Titoría)
Tribunal
Reboreda Morillo, Susana María (Presidente/a)
DIEZ PLATAS, MARIA DE FATIMA (Secretario/a)
VILLANUEVA ACUÑA, MANUEL (Vogal)
Reboreda Morillo, Susana María (Presidente/a)
DIEZ PLATAS, MARIA DE FATIMA (Secretario/a)
VILLANUEVA ACUÑA, MANUEL (Vogal)
O fenómeno neorrural no cinema español. Os casos de Alcarràs (Carla Simón, 2022) e El Agua (Elena López Riera, 2022).
Autoría
E.A.R.C.
Máster Universitario en Xestión do Patrimonio Artístico e Arquitectónico, Museos e Mercado da Arte
E.A.R.C.
Máster Universitario en Xestión do Patrimonio Artístico e Arquitectónico, Museos e Mercado da Arte
Data da defensa
05.02.2025 10:00
05.02.2025 10:00
Resumo
O presente Traballo de Fin de Mestrado analiza o fenómeno do cinema neorrural en España, tomando como casos de estudo os filmes Alcarràs (Carla Simón, 2022) e El Agua (Elena López Riera, 2022). Para iso, proporciónase un contexto histórico e social do fenómeno neorrural, entendido como o conxunto de migracións da cidade ao campo, así como un contexto sobre a evolución do cinema rural español desde os seus inicios ata a actualidade. A través dun enfoque cualitativo, examínanse os elementos estéticos, narrativos e temáticos que conectan e diferencian ambas as producións, situándoas dentro do debate cultural da ‘España vacía (da)’. Deste xeito, o traballo explora o papel do cinema como ferramenta artística contemporánea para reflexionar sobre as transformacións sociais e territoriais nas últimas décadas.
O presente Traballo de Fin de Mestrado analiza o fenómeno do cinema neorrural en España, tomando como casos de estudo os filmes Alcarràs (Carla Simón, 2022) e El Agua (Elena López Riera, 2022). Para iso, proporciónase un contexto histórico e social do fenómeno neorrural, entendido como o conxunto de migracións da cidade ao campo, así como un contexto sobre a evolución do cinema rural español desde os seus inicios ata a actualidade. A través dun enfoque cualitativo, examínanse os elementos estéticos, narrativos e temáticos que conectan e diferencian ambas as producións, situándoas dentro do debate cultural da ‘España vacía (da)’. Deste xeito, o traballo explora o papel do cinema como ferramenta artística contemporánea para reflexionar sobre as transformacións sociais e territoriais nas últimas décadas.
Dirección
VILLARMEA ALVAREZ, XOSE IVAN (Titoría)
VILLARMEA ALVAREZ, XOSE IVAN (Titoría)
Tribunal
RODRIGUEZ GONZALEZ, MIGUEL ANXO (Presidente/a)
VILLARMEA ALVAREZ, XOSE IVAN (Secretario/a)
DE LLANO NEIRA, PEDRO (Vogal)
RODRIGUEZ GONZALEZ, MIGUEL ANXO (Presidente/a)
VILLARMEA ALVAREZ, XOSE IVAN (Secretario/a)
DE LLANO NEIRA, PEDRO (Vogal)
Afectos (anti)patrimoniais: Unha Historia do Incorrecto para Recordar
Autoría
C.S.F.
Máster Universitario en Patrimonio Cultural Dixital
C.S.F.
Máster Universitario en Patrimonio Cultural Dixital
Data da defensa
02.07.2025 10:30
02.07.2025 10:30
Resumo
No presente traballo de fin de máster propoñemos un percorrido polos elementos que son populares e apreciados socialmente na vida cotiá pero que non están lexitimados por un sector patrimonial. A través de imaxes, lugares e non lugares exemplificaremos casos de estudo e reflexionaremos sobre como se decide que é patrimonio. Atravesando o paradigma dixital contemporáneo, analizaremos tamén as problemáticas das Intelixencias Artificiais (IA), do mundo hiperconectado/hipercansado, a xeración de elementos patrimoniais futuros nados dixitalmente ou a construcción dunha nova sensibilidade contemporánea pola máquina que vai alterar (ou que xa está alterando) o noso proceso de creación.
No presente traballo de fin de máster propoñemos un percorrido polos elementos que son populares e apreciados socialmente na vida cotiá pero que non están lexitimados por un sector patrimonial. A través de imaxes, lugares e non lugares exemplificaremos casos de estudo e reflexionaremos sobre como se decide que é patrimonio. Atravesando o paradigma dixital contemporáneo, analizaremos tamén as problemáticas das Intelixencias Artificiais (IA), do mundo hiperconectado/hipercansado, a xeración de elementos patrimoniais futuros nados dixitalmente ou a construcción dunha nova sensibilidade contemporánea pola máquina que vai alterar (ou que xa está alterando) o noso proceso de creación.
Dirección
VILLARMEA ALVAREZ, XOSE IVAN (Titoría)
VILLARMEA ALVAREZ, XOSE IVAN (Titoría)
Tribunal
MUÑOZ ABELEDO, LUISA MARIA (Presidente/a)
MENDEZ FERNANDEZ, ROI (Secretario/a)
MIGUEZ MACHO, ANTONIO (Vogal)
MUÑOZ ABELEDO, LUISA MARIA (Presidente/a)
MENDEZ FERNANDEZ, ROI (Secretario/a)
MIGUEZ MACHO, ANTONIO (Vogal)
Cuestión nacional, milicias e guerra revolucionaria: unha aproximación ao internacionalismo do Partido Obrero de Unificación Marxista (1936 - 1939))
Autoría
F.J.S.G.
Máster Universitario en Historia Contemporánea (3ªed)
F.J.S.G.
Máster Universitario en Historia Contemporánea (3ªed)
Data da defensa
17.02.2025 14:00
17.02.2025 14:00
Resumo
Este estudo examina o papel central do internacionalismo proletario no Partido Obrero de Unificación Marxista (POUM) durante a guerra civil española (1936-1939). O traballo plantexa como a defensa do internacionalismo foi fundamental na disputa polo relato dentro do bando republicano, na procura de cohesionar ideoloxicamente a militancia do partido e na mobilización bélica realizada polo POUM. Dende un enfoque cultural, estudarase a relación entre os debates acerca da cuestión nacional, a organización das milicias durante a guerra civil e a procura por conducir o esforzo bélico republicano cara a o triunfo da revolución socialista. A partir da hipótese da existencia dunha cultura de guerra revolucionaria forxada ao longo do conflito, buscarase tamén mostrar a circulación ideolóxica do internacionalismo «dende abaixo» centrándonos especialmente no discurso e uso da linguaxe dos milicianos do POUM.
Este estudo examina o papel central do internacionalismo proletario no Partido Obrero de Unificación Marxista (POUM) durante a guerra civil española (1936-1939). O traballo plantexa como a defensa do internacionalismo foi fundamental na disputa polo relato dentro do bando republicano, na procura de cohesionar ideoloxicamente a militancia do partido e na mobilización bélica realizada polo POUM. Dende un enfoque cultural, estudarase a relación entre os debates acerca da cuestión nacional, a organización das milicias durante a guerra civil e a procura por conducir o esforzo bélico republicano cara a o triunfo da revolución socialista. A partir da hipótese da existencia dunha cultura de guerra revolucionaria forxada ao longo do conflito, buscarase tamén mostrar a circulación ideolóxica do internacionalismo «dende abaixo» centrándonos especialmente no discurso e uso da linguaxe dos milicianos do POUM.
Dirección
NUÑEZ SEIJAS, XOSE MANOEL (Titoría)
NUÑEZ SEIJAS, XOSE MANOEL (Titoría)
Tribunal
VILLARES PAZ, RAMON (Presidente/a)
MIGUEZ MACHO, ANTONIO (Secretario/a)
GRANDIO SEOANE, EMILIO FRANCISCO (Vogal)
VILLARES PAZ, RAMON (Presidente/a)
MIGUEZ MACHO, ANTONIO (Secretario/a)
GRANDIO SEOANE, EMILIO FRANCISCO (Vogal)
Aproximación ao estudo da indumentaria feminina na Idade do Bronce exea a través da glíptica
Autoría
E.T.B.
Máster Universitario en Arqueoloxía e Ciencias da Antigüidade (4ªed)
E.T.B.
Máster Universitario en Arqueoloxía e Ciencias da Antigüidade (4ªed)
Data da defensa
26.06.2025 10:00
26.06.2025 10:00
Resumo
O presente traballo pretende levar a cabo unha aproximación ao estudo das prendas básicas que conformaron a indumentaria das mulleres da Idade do Bronce exea, empregando como fonte principal os selos minoicos y micénicos, a través da creación dun exhaustivo corpus de selos específicamente destinado ao estudo da indumentaria feminina das mulleres minoicas e micénicas. A parte da análise dos tipos de prendas e os posíbles precedentes, levarabase a cabo un estudo da relación entre a iconografía dos selos que conforman o noso corpus e cada tipo de prenda, para tratar de plantexar respostas á certa anonimidade da arte exea
O presente traballo pretende levar a cabo unha aproximación ao estudo das prendas básicas que conformaron a indumentaria das mulleres da Idade do Bronce exea, empregando como fonte principal os selos minoicos y micénicos, a través da creación dun exhaustivo corpus de selos específicamente destinado ao estudo da indumentaria feminina das mulleres minoicas e micénicas. A parte da análise dos tipos de prendas e os posíbles precedentes, levarabase a cabo un estudo da relación entre a iconografía dos selos que conforman o noso corpus e cada tipo de prenda, para tratar de plantexar respostas á certa anonimidade da arte exea
Dirección
DIEZ PLATAS, MARIA DE FATIMA (Titoría)
DIEZ PLATAS, MARIA DE FATIMA (Titoría)
Tribunal
CARRERO PAZOS, MIGUEL (Coordinador)
LOPEZ BARJA DE QUIROGA, PEDRO MANUEL (Presidente/a)
López Gómez, Helena (Secretario/a)
GONZALEZ GARCIA, FRANCISCO JAVIER (Vogal)
CARRERO PAZOS, MIGUEL (Coordinador)
LOPEZ BARJA DE QUIROGA, PEDRO MANUEL (Presidente/a)
López Gómez, Helena (Secretario/a)
GONZALEZ GARCIA, FRANCISCO JAVIER (Vogal)
Aplicando novas comunicacións. Narrativas Transmedia e Museos.
Autoría
E.V.T.
Máster Universitario en Patrimonio Cultural Dixital
E.V.T.
Máster Universitario en Patrimonio Cultural Dixital
Data da defensa
02.07.2025 12:00
02.07.2025 12:00
Resumo
O presente traballo de fin de máster ten por obxecto explorar as diversas aplicacións das narrativas transmedia aos museos. Cando falamos de narrativa transmedia se fai referencia a aquela forma de comunicación que dispersa os relatos en multitude de medios, na súa maioría dixitais, e que xeran una acción-reacción nos espectadores. Estes novos formatos comunicativos veñen a abrir novas vías para a transferencia dixital do patrimonio, incorporando de forma activa ao espectador. Os museos son quen de abordar novas estratexias de comunicación dixital, aportando una nova dimensión a este espazo tradicional, grazas a aplicación das posibilidades ofrecidas polas narrativas transmedia.
O presente traballo de fin de máster ten por obxecto explorar as diversas aplicacións das narrativas transmedia aos museos. Cando falamos de narrativa transmedia se fai referencia a aquela forma de comunicación que dispersa os relatos en multitude de medios, na súa maioría dixitais, e que xeran una acción-reacción nos espectadores. Estes novos formatos comunicativos veñen a abrir novas vías para a transferencia dixital do patrimonio, incorporando de forma activa ao espectador. Os museos son quen de abordar novas estratexias de comunicación dixital, aportando una nova dimensión a este espazo tradicional, grazas a aplicación das posibilidades ofrecidas polas narrativas transmedia.
Dirección
FERNANDEZ RODRIGUEZ, BEGOÑA (Titoría)
FERNANDEZ RODRIGUEZ, BEGOÑA (Titoría)
Tribunal
MIGUEZ MACHO, ANTONIO (Presidente/a)
SANCHEZ SANCHEZ, XOSE MANOEL (Secretario/a)
MENDEZ FERNANDEZ, ROI (Vogal)
MIGUEZ MACHO, ANTONIO (Presidente/a)
SANCHEZ SANCHEZ, XOSE MANOEL (Secretario/a)
MENDEZ FERNANDEZ, ROI (Vogal)
Área Metropolitana de Vigo: Lexitimación, Conflito e Prospectiva.
Autoría
P.V.D.
Máster Universitario en Planificación e Xestión Territorial [S]
P.V.D.
Máster Universitario en Planificación e Xestión Territorial [S]
Data da defensa
21.02.2025 09:30
21.02.2025 09:30
Resumo
Esta investigación pescuda sobre a Área Metropolitana de Vigo, centrándose no proceso, na lexitimación e na prospectiva. O obxectivo principal consiste na validación, ou non, da hipótese da investigación, que é a seguinte: os diferentes axentes realizan unha constatación xeral de que a materialización da Área Metropolitana de Vigo melloraría a calidade de vida, en canto a oferta de servizos públicos e eficacia dos mesmos, dos habitantes dos 14 concellos incluídos na mesma, mais os desacordos partidistas baseados nas axendas e orientacións políticas diverxentes dos diferentes partidos, nos distintos niveis territoriais, imposibilitan a súa posta en funcionamento. Para acadar este obxectivo, desenvólvese unha análise bibliográfica, con especial atención na conceptualización do termo “área metropolitana” e os antecedentes existentes deste ente supramunicipal, tanto a nivel internacional como no caso español. Metodolóxicamente, realízanse entrevistas aos principais actores dos concellos involucrados na Área Metropolitana de Vigo, para posteriormente realizar unha análise discursiva. Os resultados acadados permiten evidenciar como o conflito político é o principal motivo da paralización deste ente metropolitano.
Esta investigación pescuda sobre a Área Metropolitana de Vigo, centrándose no proceso, na lexitimación e na prospectiva. O obxectivo principal consiste na validación, ou non, da hipótese da investigación, que é a seguinte: os diferentes axentes realizan unha constatación xeral de que a materialización da Área Metropolitana de Vigo melloraría a calidade de vida, en canto a oferta de servizos públicos e eficacia dos mesmos, dos habitantes dos 14 concellos incluídos na mesma, mais os desacordos partidistas baseados nas axendas e orientacións políticas diverxentes dos diferentes partidos, nos distintos niveis territoriais, imposibilitan a súa posta en funcionamento. Para acadar este obxectivo, desenvólvese unha análise bibliográfica, con especial atención na conceptualización do termo “área metropolitana” e os antecedentes existentes deste ente supramunicipal, tanto a nivel internacional como no caso español. Metodolóxicamente, realízanse entrevistas aos principais actores dos concellos involucrados na Área Metropolitana de Vigo, para posteriormente realizar unha análise discursiva. Os resultados acadados permiten evidenciar como o conflito político é o principal motivo da paralización deste ente metropolitano.
Dirección
VILA VAZQUEZ, JOSE IGNACIO (Titoría)
VILA VAZQUEZ, JOSE IGNACIO (Titoría)
Tribunal
Pérez Fra, Mª do Mar (Presidente/a)
VILA VAZQUEZ, JOSE IGNACIO (Secretario/a)
MARTI EZPELETA, ALBERTO (Vogal)
Pérez Fra, Mª do Mar (Presidente/a)
VILA VAZQUEZ, JOSE IGNACIO (Secretario/a)
MARTI EZPELETA, ALBERTO (Vogal)
Traballo Fin de Máster
Autoría
A.V.R.
Máster Universitario en Arqueoloxía e Ciencias da Antigüidade (4ªed)
A.V.R.
Máster Universitario en Arqueoloxía e Ciencias da Antigüidade (4ªed)
Data da defensa
13.02.2025 10:30
13.02.2025 10:30
Resumo
O presente traballo ten por obxectivo analizar as dinámicas de incendio durante a prehistoria recente na serra do Xistral. A través do estudo de microcarbóns, presentes en preparacións paleopalinolóxicas obtidas dun rexistro de turba de 8000 anos de antigüidade, do estudo dos patróns espaciais de bens de interese cultura e da revisión da literatura especializada, tratarase de coñecer a relación entre os réximes de incendios do pasado e os patróns de asentamento na zona. O reconto de microcarbóns dun total de 23 mostras, que abranguen un marco cronolóxico que vai dende o ca. 4000 BP ata o ca. 1050 BP, permitiunos relacionar os eventos de incendio da serra do Xistral cos xacementos arqueolóxicos da zona coa axuda de sistemas de información xeográfica. Así mesmo, a comparación cos datos xeoquímicos do mesmo rexistro permitiu distinguir eventos de incendio a escala local e a escala rexional. O impacto do lume modificou drasticamente a paisaxe cara finais da Idade do Ferro e o período romano, sen embargo, a presencia de eventos de queima anteriores advirten da importancia do seu emprego dende, cando menos, a Idade do Bronce Inicial. Ademais, a comparativa con outros puntos do noroeste peninsular permitiunos coñecer que a transformación da paisaxe como consecuencia da actividade humana non foi igual en toda a rexión, existindo distintos ritmos entre as zonas estudadas. Advertiuse tamén como certos factores como a localización dos rexistros pode influír na captación das sinais, provocando que turbeiras moi próximas poidan amosar diferencias significativas. Así mesmo, a ausencia dunha bibliografía sobre o rexistro arqueolóxico do Xistral relativo á prehistoria recente fai moi difícil relacionar os xacementos detectados cos SIX coas sinais de lume detectadas no rexistro ao descoñecer as fases de ocupación.
O presente traballo ten por obxectivo analizar as dinámicas de incendio durante a prehistoria recente na serra do Xistral. A través do estudo de microcarbóns, presentes en preparacións paleopalinolóxicas obtidas dun rexistro de turba de 8000 anos de antigüidade, do estudo dos patróns espaciais de bens de interese cultura e da revisión da literatura especializada, tratarase de coñecer a relación entre os réximes de incendios do pasado e os patróns de asentamento na zona. O reconto de microcarbóns dun total de 23 mostras, que abranguen un marco cronolóxico que vai dende o ca. 4000 BP ata o ca. 1050 BP, permitiunos relacionar os eventos de incendio da serra do Xistral cos xacementos arqueolóxicos da zona coa axuda de sistemas de información xeográfica. Así mesmo, a comparación cos datos xeoquímicos do mesmo rexistro permitiu distinguir eventos de incendio a escala local e a escala rexional. O impacto do lume modificou drasticamente a paisaxe cara finais da Idade do Ferro e o período romano, sen embargo, a presencia de eventos de queima anteriores advirten da importancia do seu emprego dende, cando menos, a Idade do Bronce Inicial. Ademais, a comparativa con outros puntos do noroeste peninsular permitiunos coñecer que a transformación da paisaxe como consecuencia da actividade humana non foi igual en toda a rexión, existindo distintos ritmos entre as zonas estudadas. Advertiuse tamén como certos factores como a localización dos rexistros pode influír na captación das sinais, provocando que turbeiras moi próximas poidan amosar diferencias significativas. Así mesmo, a ausencia dunha bibliografía sobre o rexistro arqueolóxico do Xistral relativo á prehistoria recente fai moi difícil relacionar os xacementos detectados cos SIX coas sinais de lume detectadas no rexistro ao descoñecer as fases de ocupación.
Dirección
SILVA SANCHEZ, NOEMI (Titoría)
SILVA SANCHEZ, NOEMI (Titoría)
Tribunal
CARRERO PAZOS, MIGUEL (Coordinador)
MARTINEZ CORTIZAS, ANTONIO MANUEL (Presidente/a)
MARTIN SEIJO, MARIA (Secretario/a)
Sanjurjo Sánchez, Jorge (Vogal)
CARRERO PAZOS, MIGUEL (Coordinador)
MARTINEZ CORTIZAS, ANTONIO MANUEL (Presidente/a)
MARTIN SEIJO, MARIA (Secretario/a)
Sanjurjo Sánchez, Jorge (Vogal)