Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Total: 0
Linguas de uso Castelán, Galego, Inglés
Tipo: Complementos formativos Doutorado RD99/2011
Departamentos: Produción Vexetal e Proxectos de Enxeñaría, Departamento da Área do Profesional da USC 991
Áreas: Produción Vexetal, Área do Profesional da USC
Centro Escola Politécnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Anual
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
• Coñocer o método científico e a súa evolución histórica
• Coñocer e empregar as diferentes fontes de información e en particular as Bases de Datos Bibliográficas.
• Coñocer a estrutura dos diferentes tipos de publicacións científicas.
• Coñocer o proceso de publicación en revistas científicas
• Coñocer o proceso de redación de propostas de investigación
• Coñocer os mecanismos de revisión de proxectos de investigación
A. CLASES EXPOSITIVAS
Bloque I. introducción á investigación
1. ¿Qué é a investigación?
2. ¿Cómo empezar?
3. Adquisición do coñecemento
4. O método científico
5. Dedución e Indución
5.1. Método hipotético-deductivo
5.2. Ventaxas e limitacións do pensamiento hipotético-deductivo
6. Desarrollo da ciencia: Observacións, problemas, hipótesis, modelos, teorías, predicións…
7. Aspectos lóxicos e prácticos de testar hipótesis: Requisitos dunha hipótese
8. Ciencia e tecnoloxía
Horas expositivas: 3 Horas interactivas: 4
Bloque II: A comunicación científica
- Comunicación científica
Tipos de publicacións
- Acceso a literatura primaria
Revistas de acceso aberto
Revistas en formato clásico
Servizos de apoio: bases de datos, buscadores, medidores de impacto etc.
Redes sociais profesionais e científicas
Redes de traballo
Horas expositivas: 7 Horas interativas:5
Bloque III. Bases para a redación de unha proposta de investigación
- Propostas de traballos académicos: TFM, tesis doctoral
Estructura básica e modelos
- Propostas de Proxectos de Investigación
Estructura básica e apartados específicos da convocatoria
Indicacións para elaborar propostas con éxito
Erros mais frecuentes
Horas expositivas: 7 Horas interactivas: 8
Bloque IV. Criterios para a avaliación de proxectos
- Interés da proposta
- Metodoloxía
- Viabilidade
- Capacidade do IP
- Capacidade do grupo
Horas expositivas: 1 Horas interactivas: 1
B. CLASES INTERACTIVAS
Práctica 1: Hipótese de traballo
- O alumno debe propor unha hipótese de traballo dentro da súa área de coñecmento, establecer predicións e deseñar un experimento sinxelo para testarla.
- Posta en común das distintas hipótesis plantexadas
- Identificación da hipótese de traballo en distintas publicacións
Práctica 2. Manexo das fontes de información
- Manexo de bases de datos
- Xestión de bibliografía
Práctica 3. Onde publicar
- Análise de publicacións
- Índice de impacto de revistas
- Índice de impacto persoal
Práctica 4. Redación e avaliación de proxectos/propostas de investigación
- Redación e defensa de unha proposta de tesis doctoral
- Redación/discusión apartados básicos de un Proyecto de Investigación
Bloque I
ELLIOTT, L. P.; BROOK, B. W. 2007. Revisiting Chamberlin: multiple working hypotheses for the 21st century. Bioscience 57: 608-614.
FORSCHER, B.K. 1963. Chaos in the brickyard. Science 142: 339
LOEHLE, C. 1990. A guide to increased creativity in research: inspiration or perspiration? BioScience 40:123-129.
PIRSIG, R.M. 1974. Zen and the Art Motorcycle Maintenance, pp. 92-96. Bantam Books, Toronto.
SCHMITZ, O.U.J. 2001. From interesting details to dynamical relevance: toward more effective use of empirical insights in theory construction. Oikos 94(1): 39-50.
UNDERWOOD, A.J. 1990. Experiments in ecology and management: their logics, functions and interpretations. Aust. J. Ecol. 15:365-389.
ZIMAN, J. 1988. What is Science? Pages 28-33 in E. D. Klemke, R. Hollinger, and A. D. Kline, editors. Introductory Readings in the Philosophy of Science. Prometheus Books, New York.
Bloque II:
MADEIRA, A.C.; ABREU, M.M.2004. Comunicar em Ciência, como redigir e apresentar traballos científicos. Escolar Editora Lisboa.
NAS-USA 1994. On Being A Scientist. Responsible Conduct in Research, National Academy of Sciences: Washington.
SAND-JENSEN, K. 2007. How to write consistently boring scientific literature. Oikos 116: 723-727.
Bloque III:
Caro Vargas, B. 2001. La elaboración de los proyectos de investigación.
Farrugia, P., B.A. Petrisor, F. Farrokhyar, M. Bhandari. 2010. Research questions, hypotheses and objectives. Can J Surg. 2010 Aug; 53(4): 278–281.
Odgen, T.E. and I.A. Goldberg. 2002. Research Proposals, Third Edition: A Guide to success. Elsevier Science, USA.
Phillips, E.M. and D.S. Pugh. 2008. La tesis doctoral: Un manual para estudiantes y sus directores. Ed. Profit.
Ribera.Camino, J. 2014. Cómo escribir y publicar una tesis doctoral (2ª ed.) ESIC Editorial, Madrid.
Wong, T.P.T. How to write a research proposal. Pdf en http://www.meaning.ca/archives/archive/art_how_to_write_P_Wong.htm
CB15 - Capacidade de comunicación ca comunidade académica e científica e ca sociedade en xeral acerca dos seus ámbitos de coñecementoi nos modos e idiomas de uso habitual na súa comunidade científica internacional.
CA01 - Desenvolverse en contextos nos que hai poca información específica.
CA02 - Encontrar as preguntas claves que hai que responder para resolver un problema complexo.
CA03 - Deseñar, crear, desenvolver e emprender proxectos novedosos e innovadores no seu ámbito de coñecemento.
CA04 - Traballar tanto en equipo como de manera autónoma nun contexto internacional ou multidisciplinar.
OC10 - Capacidade de desarrollar a actividad investigadora con responsabilidad social e integridade científica
A enseñanza básase en clases expositivas e interativas. As clases expositivas introducen conceptos básicos dando pé a discusión. As clases interativas son un apoio as clases expositiva onde o alumno debe traballar o aprendido nas clases expositivas.
A asignatura impartese tamén a través da USC virtual. Os estudantes poden ver as calificacións, baixar material de clase (ex. Lecturas complementarias, apuntes de clase, guions e abrir enlaces con outras páxinas web). No portal proporcionase tamén foros onde os estudantes poden deixar comentarios e opinións e interatuar con compañeiros de clase.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios o probas será de aplicación o establecido na “Normativa de avaluición de rendimento académico dos estudantes e de revisión das calificacións”.
Asistencia e participación nas discusións das clases presenciais e/ou virtuais: 20 %. Competencias avaliadas: CB15, CA02, OC10
Dominio de conceptos teóricos e operativos da materia: 30 %. farase unha avaliación continua da participación do alumno nas actividades e discusións propostas. Competencias avaliadas: CB15, Ca01, Ca02, CA03, CA04, OC10
Dominio dos conceptos prácticos: 50 %. Valoraranse os traballos realizados polos alumnos (Identificación da estructura lóxica do pensamento científico, Manexo de bases bibliográficas e índices de impacto, selección de revistas para publicar, Valoración de proposta de Tesis etc.). Competencias avaliadas: CB15, Ca01, Ca02, CA03, CA04, OC10
O tempo de estudo e traballo persoal do alumno repártese do modo seguinte:
Docencia expositiva presencial incluida a virtual sincrona: 18 horas
Docencia interactiva presencial incluida a virtual sincrona: 18 h
Tutorías en grupos presenciais incluida a virtual sincrona: 2 h
Lectura e preparación de temas: 32 h
Elaboración de traballos de curso: 23 h
A asistencia as clases presenciais incluidas as virtuais sincronas é básica. O curso estruturouse para aprender activamente sobre a marcha e non é posible participar nas discusións si non se está presente. O alumno debe completar esa información contrastando ca bibliografía e co su propio traballo de investigación. Recoméndase acudir a titorías cando se presenten dúbidas específicas tanto cos contidos da materia ou utilizar os recursos de la web virtual.
Santiago Pereira Lorenzo
- Departamento
- Produción Vexetal e Proxectos de Enxeñaría
- Área
- Produción Vexetal
- Correo electrónico
- santiago.pereira.lorenzo [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
María Rosa Mosquera Losada
Coordinador/a- Departamento
- Produción Vexetal e Proxectos de Enxeñaría
- Área
- Produción Vexetal
- Correo electrónico
- mrosa.mosquera.losada [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Ana Maria Ramos Cabrer
- Departamento
- Departamento da Área do Profesional da USC 991
- Área
- Área do Profesional da USC
- Teléfono
- 982823110
- Correo electrónico
- ana.ramos [at] usc.es
- Categoría
- Profesional da USC