Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (En extinción)
Matrícula: Non matriculable (Só plans en extinción)
Introducir ao alumno no coñecemento dos principais procesos demográficos, económicos, sociais, políticos e culturais de Europa desde mediados do século XVII ata o final do século XVIII e conseguir que adquira conciencia das coordenadas espazo-temporais.
Segunda metade do século XVII e século XVIII na súa integridade.
A.- As bases socioeconómicas
1. A poboación: do réxime demográfico antigo aos inicios da "revolución demográfica".
2. O sector agrario: continuidade e renovación.
3. A expansión do comercio. A industria e as orixes da "revolución industrial".
4. A sociedade: permanencias e transformacións.
B.- Goberno e política. As relacións internacionais
5. A situación política na Europa da segunda metade do século XVII.
6. A situación política no século XVIII.
7. O Despotismo Ilustrado.
C.- Pensamento e cultura
8. Cultura e relixiosidade no século do Barroco.
9. As novas correntes do pensamento.
10. A Ilustración e os seus condutos difusores.
A) BIBLIOGRAFÍA BÁSICA:
EIRAS ROEL, A., Historia Universal, vol. 12. Siglo XVII, Barcelona, 1994.
ENCISO RECIO, L.M., Historia Universal, vol. 13. Siglo XVIII, Barcelona, 1994.
FLORISTÁN IMÍZCOZ, A. (coord.), Historia Moderna Universal, Barcelona, 2005.
HINRICHS, Introducción a la Historia de la Edad Moderna, Barcelona, 2001.
MOLAS RIBALTA, P. et al., Manual de Historia Moderna, Barcelona, 1993.
TENENTI, A., La Edad Moderna: siglos XVI-XVIII, Barcelona, 2000.
B) BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA:
BARDET, J.-P., y DUPÂQUIER, J. (dirs.), Historia de las poblaciones de Europa, Madrid, 2001.
BLACK, G., La Europa del siglo XVIII, 1700-1789, Madrid, 1997.
CHARTIER, R., El orden de los libros. Lectores, autores, bibliotecas en Europa entre los siglos XIV y XVIII, Barcelona, 1992.
CIPOLLA, C.M., Historia económica de la Europa preindustrial, Madrid, 1976.
VRIES, J. de, La economía de Europa en un período de crisis, 1600-1750, Madrid, 1979.
DUPLESSIS, R.S., Transiciones al capitalismo en Europa durante la Edad Moderna, Zaragoza, 2001.
FLANDRIN, J.-L., Los orígenes de la familia moderna, Barcelona, 1979.
FLINN, M.W., El sistema demográfico europeo, 1500-1820, Barcelona, 1989.
HALL, A.R., La revolución científica, 1500-1750, Barcelona, 1985.
KRIEDTE, P., Feudalismo tardío y capital mercantil. Líneas maestras de la historia económica europea desde el siglo XVI hasta finales del XVIII, Barcelona, 1992.
LIVI-BACCI, M., Ensayo sobre la historia demográfica europea. Población y alimentación en Europa, Barcelona, 1988.
MARAVALL, J.A., La cultura del Barroco: análisis de una estructura histórica, Barcelona, 2008.
MUNCK, Th., La Europa del siglo XVII, 1598-1700, Madrid, 1994.
NAVA RODRÍGUEZ, M.T., La educación en la Europa moderna, Madrid, 1992.
REINHARD, W. (ed.), Las élites de poder y la construcción del Estado, Madrid, 1996.
RENOUVIN, P. (dir.), Historia de las relaciones internacionales, Madrid, 1967.
RIVERO RODRÍGUEZ, M., Diplomacia y relaciones exteriores en la Edad Moderna. De la Cristiandad al sistema europeo, 1453-1794, Madrid, 2000.
ROLL, E., Historia de las doctrinas económicas, México, 1982.
ROSSI, P., El nacimiento de la ciencia moderna en Europa, Barcelona, 1997.
SCHULTZ, H., Historia económica de Europa, 1500-1800. Artesanos, mercaderes y banqueros, Madrid, 2001.
SIMPLICIO, O. de, Las revueltas campesinas en Europa, Barcelona, 1989.
SLICHER VAN BATH, B.H., Historia agraria de Europa occidental, 500-1850, Barcelona, 1974.
VALLESPIN, F. (ed.), Historia de la teoría política, Madrid, 1990.
VOVELLE, M., Ideologías y mentalidades, Barcelona, 1985.
Coñecer e analizar as principais claves explicativas da Historia Moderna Universal desde mediados do século XVII ata o final do século XVIII.
Comprender e interpretar mapas, gráficos, textos e fontes históricas.
Traballar de forma autónoma, con responsabilidade e iniciativa, desenvolvendo capacidades de xestión da información, organización e planificación.
- Materia en extinción. Sen docencia. Con dereito a exame.
- Farase uso do Campus Virtual para soporte da docencia da materia.
-A cualificación da materia resultará do exame escrito.
Considerarase como "non presentado" na cualificación final a todo aquel alumno que non se presente ao exame.
- En caso de fraude académica tal como se define no artigo 42 da Lei de Convivencia da USC de marzo de 2023 aplicaranse as sancións previstas no artigo 11 de producirse plaxio en traballos académicos ou exames ou ben emprego non consentido de ferramentas de Intelixencia Artificial.
En virtude da carga docente da materia, estímase que o tempo de traballo persoal do alumno debería establecerse ao redor das 150 horas.
-A lectura da bilbiografía recomendada.
-Considérase así mesmo conveniente a realización de comentarios de textos e outros documentos históricos (mapas, cadros estatísticos, gráficos).
-A consulta de atlas históricos e de dicionarios específicos debería ser algo habitual.
-Tratar sempre de aclarar as dúbidas que poidan xurdir nas titorías.
1. Estímase necesario cursar previamente a materia de Historia Moderna I.
Maria Del Carmen Saavedra Vazquez
- Departamento
- Historia
- Área
- Historia Moderna
- Teléfono
- 881812611
- Correo electrónico
- mdelcarmen.saavedra [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade