Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 20 Clase Interactiva: 16 Total: 38.25
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
Áreas: Enfermaría
Centro Facultade de Enfermaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
• Coñecer as alteracións de saúde do adulto, identificando as manifestacións que aparecen nas súas distintas fases.
• Identificar as necesidades de coidado derivadas dos problemas de saúde.
• Aplicar o proceso de atención de enfermería en situacións de urxencias, analizando os datos recolleitos na valoración, priorizando os problemas do paciente, establecendo e executando o plan de coidados e realizando a súa avaliación. Selecciona as intervencións encamiñadas a tratar ou previr os problemas derivados das desviacións de saúde.
• Aplicar o proceso de atención de enfermería no ámbito dos coidados críticos, analizando os datos recolleitos na valoración, priorizando os problemas do paciente, establecendo e executando o plan de coidados e realizando a súa avaliación. Selecciona as intervencións encamiñadas a tratar ou previr os problemas derivados das desviacións de saúde.
• Ter unha actitude cooperativa cos diferentes membros do equipo.
• Estar capacitado para recoñecer e interpretar signos normais ou cambiantes de saúde-mala saúde, sufrimento, incapacidade da persoa (valoración e diagnóstico enfermeiro).
• Basear as intervencións de enfermería na evidencia científica e nos medios dispoñibles.
• Realizar as técnicas e procedementos de enfermería relacionados con coidados en situacións de urxencia e coidados críticos, establecendo unha relación terapéutica cos enfermos e familiares.
• Seleccionar as intervencións encamiñadas a tratar ou previr os problemas derivados das desviacións de saúde no ámbito das urxencias e os coidados críticos.
• Desenvolver aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
Módulo 1. Urxencias e emerxencias extrahospitalarias. Principios xerais da asistencia e transporte de pacientes críticos.
Módulo 2. Soporte Vital Básico e Avanzado
Módulo 3. A unidade de urxencias e o triaxe
Módulo 4. Coidados de enfermería ao paciente con patoloxía urxente
Módulo 5. Coidados de enfermería xerais nas unidades de críticos e seguridade do paciente
Módulo 6. Coidados de enfermería no soporte hemodinámico, respiratorio e alteracións metabólicas
Módulo 7. Humanización das unidades de críticos
Aragonés Manzanares, María del Rocío et al. Cuidados intensivos: atención integral del paciente crítico. 2.a edición. Madrid: Editorial Médica Panamericana, 2022. Disponible en línea Bilbioteca USC.
Wiener-Kronish, Jeanine P. Manual de Medicina Intensiva Del Massachusetts General Hospital. 6th ed. Barcelona: Wolters Kluwer, 2016. Disponible en línea Bilbioteca USC.
Unidad de cuidados intensivos. Estándares y recomendaciones [documento en Internet]. Madrid: Ministerio de Sanidad y Política Social; 2010. https://www.mscbs.gob.es/organizacion/sns/planCalidadSNS/docs/UCI.pdf
Jameson JL, Fauci AS, Kasper DL, Hauser SL, Longo DL, Loscalzo J. Harrison. Manual de Medicina (20ª ed.). Mac Graw Hill; 2020. https://accessmedicina-mhmedical-com.ezbusc.usc.gal/book.aspx?bookid=29… Ministerio de Sanidad. Seguridad del Paciente [sede Web]. Plan de Calidad para el Sistema Nacional de Salud. https://seguridaddelpaciente.sanidad.gob.es/practicasSeguras/seguridadP…
Humanizando los cuidados intensivos. Proyecto HUCI [Sede web]. 2024. https://proyectohuci.com/es/inicio/
Sociedad Española de Medicina Intensiva, Crítica y Unidades Coronarias. SEMICYUC [Web]. https://semicyuc.org/
European Resuscitation Council (ERC). https://www.erc.edu/
Cuidados enfermeria en la atención extrahospitalaria. EPES 2017
Actuación de la Enfermera/o en el ámbito de los cuidados en situaciones de Urgencias y Emergencias. Consejo general de enfermería
CG1 - Ser capaz, no ámbito da enfermería, de prestar unha atención sanitaria técnica e profesional adecuada ás necesidades de saúde das persoas que atenden, #de acordo con o estado de desenvolvemento dos coñecementos científicos de cada momento e cos niveis de calidade e seguridade que se establecen nas normas legais e deontolóxicas aplicables.
CG2 - Planificar e prestar coidados de enfermería dirixidos ás persoas, familia ou grupos, orientados aos resultados en saúde avaliando o seu impacto, a través de guías de práctica clínica e asistencial, que describen os procesos polos cales se diagnostica, trata ou coida un problema de saúde.
CG3 - Coñecer e aplicar os fundamentos e principios teóricos e metodolóxicos da enfermería
CG5 - Deseñar sistemas de coidados dirixidos ás persoas, familia ou grupos, avaliando o seu impacto e establecendo as modificacións oportunas.
CG6 - Basear as intervencións da enfermería na evidencia científica e nos medios dispoñibles.
CG7 - Comprender sen prexuízos ás persoas, considerando os seus aspectos físicos, psicolóxicos e sociais, como individuos
autónomos e independentes, asegurando o respecto ás súas opinións, crenzas e valores, garantindo o dereito á intimidade, a través da
confidencialidade e o secreto profesional.
CG10 - Protexer a saúde e o benestar das persoas, familia ou grupos atendidos, garantindo a súa seguridade.
CG11 - Establecer unha comunicación eficaz con pacientes, familia, grupos sociais e compañeiros e fomentar a educación para a saúde.
CG15 - Traballar co equipo de profesionais como unidade básica na que se estruturan de forma uni ou multidisciplinar e interdisciplinar os profesionais e demais persoal das organizacións asistenciais.
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
TRANSVERSAIS
CT1 - Capacidade de aplicar os coñecementos á práctica.
CT2 - Capacidade para o traballo en equipo.
CT5 - Capacidade para a resolución de problemas.
CT9 - Capacidade para a toma de decisións
CT13 - Habilidade para traballar de maneira autónoma.
ESPECÍFICAS
CE8A - (ANECA) Capacidade para recoñecer e interpretar signos normais ou cambiantes de saúde-mala saúde, sufrimento, incapacidade da persoa (valoración e diagnóstico)
CE17 - Coñecer as alteracións de saúde do adulto, identificando as manifestacións que aparecen nas súas distintas fases. Identificar as necesidades de coidado derivadas dos problemas de saúde. Analizar os datos recolleitos na valoración, priorizar os problemas do paciente adulto, establecer e executar o plan de coidados e realizar a súa avaliación. Realizar as técnicas e procedementos de coidados de enfermería, establecendo unha relación terapéutica cos enfermos e familiares. Seleccionar as intervencións encamiñadas a tratar ou previr os problemas derivados das desviacións de saúde. Ter unha actitude cooperativa cos diferentes membros do equipo.
A docencia expositiva e interactiva será fundamentalmente de carácter presencial. As titorías poderán realizarse parcialmente de maneira virtual.
1. DOCENCIA EXPOSITIVA:
Traballaranse os contidos teóricos da materia a través da metodoloxía activa e participativa. Do mesmo xeito, propoñeranse actividades para a aplicación dos coñecementos adquiridos
2. DOCENCIA INTERACTIVA:
Seminarios:
Traballaranse contidos da materia mediante diferentes estratexias docentes recollidas na guía docente.
LABORATORIOS:
Realizaranse prácticas en laboratorio para a adquisición de habilidades básicas de enfermería mediante o uso de material específico e simuladores para a realización da aprendizaxe dos procedementos de coidado incluídos no programa da materia.
Nas sesións interactivas traballarase a adquisición de competencias técnicas e non técnicas a través da simulación.
Utilización das ferramentas proporcionadas pola USC para o seguimento da materia e comunicación co alumnado.
Docencia expositiva
A avaliación realizarase de forma continua e global mediante os seguintes criterios e ferramentas:
Exame teórico que avaliará a docencia expositiva avaliarase o dominio dos coñecementos teóricos da materia por medio de probas obxectivas.
Terá un valor na nota final do 60% (será necesario superar esta fase para superar a materia)
DOCENCIA INTERACTIVA
A asistencia a docencia interactiva é obrigatoria, sendo imprescindible ter o 90% de asistencia para poder superar a materia. Valórase o cumprimento de horarios, asistencia, participación, coñecementos, actitude e aptitudes (10%).
Revisión e resolución de casos (30%)
- A avaliación da adquisición das competencias, poderá realizarse a través dunha avaliación baseada en simulación sobre as competencias da materia se o profesorado da materia así o considera. Ben sexa nunha avaliación final ou durante a docencia interactiva.
- No caso de non realizar unha avaliación práctica, a resolución de casos poderá realizarse no exame teórico ou ben.
O tipo de avaliación deste ítem será comunicado con antelación aos/as alumnos/as.
Cada ECTS equivale a 25h, das cales 17 corresponden a traballo autónomo do alumnado e 8h a docencia presencial.
Por cada hora de docencia expositiva e interactiva, considérase necesario dedicar ao estudo 1,5 horas e 1,5 horas de traballo do alumnado (revisión de conceptos e consulta de bibliografía).
Recomendase o estudo da materia e do material do campus virtual previamente aos laboratorios.
1. O ensino desta titulación é de tipo presencial, sendo obrigatoria a asistencia ás clases, tanto expositivas como interactivas.
2. Aplicarase a exención de docencia (nos casos determinados polo centro) nas clases expositivas pero non nas interactivas e de acordo á normativa vixente.
3. Avaliación:
a. Para aprobar a materia será necesario superar tanto a docencia teórica como as prácticas de laboratorio.
b. Valorarase a actitude do estudante, mostras de interese, participación, traballo en equipo, comportamento e respecto cara ás profesoras e cara ao resto de compañeiros/as, así como o cumprimento de horarios.
c. Cando o/a alumno/a non se presente á proba final escrita considerarase como non presentado.
d. Na proba da 2ª oportunidade manterase a avaliación continuada da docencia interactiva.
e. A asistencia ás prácticas de laboratorios é requisito preceptivo para superar a materia. O número máximo de faltas non xustificadas ao longo do curso académico é de 1.
4. Asistencia a clase.
a. Regularase de acordo ao regulamento de asistencia a clase nos ensinos oficiais de grao e #máster da USC (25 novembro 2024).
USO DE DISPOSITIVOS ELECTRÓNICOS EN CLASE
- De acordo con o artigo 9.2.a de o Estatuto do Estudante da USC e o artigo 36 da Lei de Organización do Sistema Universitario, nas clases expositivas e interactivas non se permitirá o uso de dispositivos electrónicos (teléfonos móbiles, tabletas, ordenadores etc.)/ etc.)
salvo autorización expresa da facultade.
RESPONSABILIDADE AMBIENTAL
Promoverase a entrega de traballos en formato dixital. Se se solicita algún traballo impreso da materia, xa sexa individual ou grupal, teranse en conta as seguintes indicacións:
- Evite fundas de plástico ou outros envoltorios externos innecesarios.
- Sempre que sexa posible, utilizar grampas en lugar de espirais.
- Impresión por ambas as caras en calidade "aforro de tinta".
- Non utilizar páxinas en branco como separadores de capítulos ou partes.
- Evitar arquivos adxuntos que non teñan unha referencia directa aos temas tratados nos traballos.
Para máis información visite a ligazón https://www.usc.gal/es/usc/institucional/desarrollo-sostible
PERSPECTIVA DE XÉNERO
De acordo con os criterios de igualdade de xénero no ámbito universitario, recoméndase utilizar unha linguaxe non sexista tanto no traballo cotián da aula como nos traballos académicos solicitados. Información respecto diso pódese obter na seguinte ligazón:
http://www.usc.es/export/sites/default/gl/servizos/oix/descargas/lingua…
Tamén se utilizarán outras medidas para aplicar o enfoque de xénero na docencia, como o recoñecemento e consideración das situacións particulares das estudantes, a promoción dun clima de interaccións igualitarias, a organización igualitaria de grupos sempre que sexa posible, a exhibición de contribucións científicas. e técnicas das mulleres na materia e dos propios estudantes, e a introdución do xénero como categoría de análise do traballo dos estudantes.
PROTECCIÓN DE DATOS PERSOAIS
Seguiranse as normas de privacidade e protección de datos persoais dispoñibles en https://www.usc.gal/gl/normativa/protecciondatos/index.html
Sandra Vidal Martínez
- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Enfermaría
- Correo electrónico
- sandravidal.martinez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOSU
Jose Antonio Iglesias Vázquez
- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Enfermaría
- Correo electrónico
- joseantonio.iglesias.vazquez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Asociado/a de Universidade LOSU
Maria Garcia Martinez
- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Enfermaría
- Correo electrónico
- maria.garcia.martinez [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Ministerio
Santiago Martinez Isasi
Coordinador/a- Departamento
- Psiquiatría, Radioloxía, Saúde Pública, Enfermaría e Medicina
- Área
- Enfermaría
- Correo electrónico
- santiago.martinez.isasi [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Martes | |||
---|---|---|---|
16:00-18:00 | Grupo /CLE_02 | Galego, Castelán | Aula 6 - Roberto Novoa Santos |
18:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán, Galego | Aula 5 - Roberto Novoa Santos |
Venres | |||
16:00-17:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula 5 - Roberto Novoa Santos |
17:00-18:00 | Grupo /CLE_02 | Galego, Castelán | Aula 6 - Roberto Novoa Santos |
02.06.2026 16:00-18:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 5 - Roberto Novoa Santos |
02.06.2026 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 5 - Roberto Novoa Santos |
02.06.2026 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 - Roberto Novoa Santos |
02.06.2026 16:00-18:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 6 - Roberto Novoa Santos |
02.06.2026 16:00-18:00 | Grupo /CLE_02 | R.N.S.-Aula Magna |
02.06.2026 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | R.N.S.-Aula Magna |
23.06.2026 16:00-18:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 5 - Roberto Novoa Santos |
23.06.2026 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 5 - Roberto Novoa Santos |
23.06.2026 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 6 - Roberto Novoa Santos |
23.06.2026 16:00-18:00 | Grupo /CLE_02 | Aula 6 - Roberto Novoa Santos |
23.06.2026 16:00-18:00 | Grupo /CLE_02 | R.N.S.-Aula Magna |
23.06.2026 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | R.N.S.-Aula Magna |