Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 6 Clase Expositiva: 26 Clase Interactiva: 8 Clínicos EEES: 20 Total: 60
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física Aplicada
Áreas: Optometría
Centro Facultade de Óptica e Optometría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
1) Acadar a capacidade de medir e interpretar os datos psicofísicos obtidos na avaliación da percepción visual.
2) Coñecelos modelos básicos da visión do color, forma e movemento.
3) Coñecer, aplicar e interpretar as probas instrumentais relacionadas cos problemas da saúde visual.
4) Habilidade para prescribir, controlar e face-lo seguimento das correccións ópticas.
5) Saber realizar unha anamneses completa.
6) Adquirir destreza nas probas instrumentais de avaliación das funciones visuais e de saúde ocular.
7) Adquirir a destreza para a interpretación e xuicio clínico dos resultados das probas visuais, para establecer o diagnóstico e o tratamento idóneo.
BLOQUE 1. INTRODUCIÓN AO CURSO DE OPTOMETRÍA III
Tema 1. PLANIFICACIÓN DO CURSO
Tema 2. INTRODUCIÓN: ATENCIÓN PRIMARIA DA SAÚDE VISUAL
BLOQUE 2. FUNCIÓN DE SENSIBILIDADE AO CONTRASTE
Tema 3. INTRODUCIÓN E OBXECTIVOS
Tema 4. CONDICIÓNS DO FSC
Tema 5. INSTRUMENTOS:
Tema 6. APLICACIÓNS CLÍNICAS
BLOQUE 3. EXAME DA VISIÓN CROMÁTICA
Tema 7. INTRODUCIÓN E OBXECTIVOS
Tema 8. EPIDEMIOLOXÍA DA DISCROMATOPSIA
Tema 9. CLASIFICACIÓN
Tema 10. INSTRUMENTAIS: PROBAS PSEUDOISOCROMÁTICAS, DE ORDEN E PROFESIONAIS
Tema 11. APLICACIÓNS CLÍNICAS
BLOQUE 4.TONOMETRÍA
Tema 12. INTRODUCIÓN E OBXECTIVOS
Tema 13. INSTRUMENTOS: TONOMETRÍA DE SANGUACION
Tema 14. INSTRUMENTAL: TONOMETRÍA DE APLICACION
Tema 15. INSTRUMENTAL: TONOMETRÍA SIN CONTACTO (NEUMÁTICA)
Tema 16. APLICACIÓNS CLÍNICAS
BLOQUE 5. EXAME DO ÁNGULO DA CÁMARA ANTERIOR
Tema 17. INTRODUCIÓN E OBXECTIVOS
Tema 18. O ÁNGULO CAMERULAR: VALORACIÓN
Tema 19. TÉCNICA DE VAN HERICK
Tema 20. OUTRAS TÉCNICAS PARA A ESTIMACIÓN DO ÁNGULO DA CÁMARA ANTERIOR
Tema 21. APLICACIÓNS CLÍNICAS
BLOQUE 6. CAMPO VISUAL
Tema 22. FUNDAMENTO E INTRODUCIÓN
Tema 23. FACTORES CONDICIONANTES DO CV: FÍSICOS, FISIOLÓXICOS E PSICOLÓXICOS
Tema 24. PERIMETRÍA ESTÁTICA E CINÉTICA
Tema 25. INSTRUMENTAL: DA RED DE AMSLER Á CAMPIMETRÍA INFORMATIZADA
Tema 26. APLICACIÓNS CLÍNICAS
BLOQUE 7. EXPLORACIÓN DA RETINA
Tema 27. OFTALMOSCOPIA INDIRECTA
Tema 28. ANÁLISE DA CAPA DE FIBRAS NERVIOSAS
Tema 29. RETINOGRAFÍA E OUTRAS PROBAS DE ANÁLISE DA RETINA
Tema 30. SATURACIÓN E RECUPERACIÓN DO FOTOSTRÉS
Tema 31. APLICACIÓNS CLÍNICAS
BLOQUE 8. OUTRAS PROBAS COMPLEMENTARIAS
Tema 32. PAQUIMETRÍA
Tema 33. EXOFTLMOMETRÍA
Tema 34. MICROSCOPIA ESPECULAR
Tema 35. MICROSCOPÍA CONFOCAL
Tema 36. OCT E ECOGRAFÍA
1. Optometría de Atención Primaria. Grosvenor. Masson. Barcelona, 2004.
2. Optometría: Principios Básicos y Aplicación Clínica. Montes-Mico R y cols. Elsevier. Barcelona, 2011.
3. Optometría: Aspectos Avanzados y Consideraciones Especiales. Montes-Mico R y cols. Elsevier. Barcelona, 2012.
4. Manual de Optometría. Martin, Vecilla. Panamericana. Madrid, 2010.
5. Birch J. Diagnosis of Defective Colour Vision, Oxford University Press, 1993.
6. Carlson NB, Kurtz D, Heath DA, Hines C. Procedimientos Clínicos en el Examen Visual. Génova. Madrid, 1990.
7. Edwards K, Llewellyn R. Optometría. Barcelona. Masson-Salvat, 1993.
8. Eskridge JB, Amos JF, Bartlett JD. Clinical Procedures in Optometry, Lippincot, 1991.
9. Harrington DO, Drake MV. Los Campos Visuales: Texto y Atlas de Perimetría Clínica, Masson-Salvat, 1993.
10. Henson DB. Visual Fields, Butterworth-Heinemann, 2000.
11. Kanski JJ. Oftalmología Clínica, 7ª edición, Mosby, 2012.
Coñecementos:
• Con_42. Coñecer as técnicas actuais de cirurxía ocular e ter capacidade para realizar as probas oculares incluídas no exame pre e postoperatorio.
• Con_43. Coñecer as probas instrumentais relacionadas cos problemas de saúde visual.
• Con_47. Coñecer os modelos básicos de visión da cor, forma e movemento.
Habilidades e Destrezas:
• HyD_1. Pensar de forma integrada e abordar os problemas desde diferentes puntos de vista con razoamento crítico.
• HyD_2. Organizar e planificar o traballo.
• HyD_3. Interpretar resultados e identificar elementos consistentes e inconsistentes.
• HyD_4. Traballar en equipo.
• HyD_5. Manter un compromiso ético, así como un compromiso coa igualdade e a integración.
• HyD_8. Saber analizar datos e interpretar resultados experimentais propios dos ámbitos da Óptica e Optometría.
• HyD_24. Adquirir destreza nas probas instrumentais de avaliación das funcións visuais e da saúde ocular.
• HyD_25. Habilidade para prescribir, controlar e facer o seguimento das correccións ópticas.
• HyD_32. Medir e interpretar os datos psicofísicos obtidos na avaliación da percepción visual.
Competencias:
• Comp_1. Que o estudantado teña a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
• Comp_3. Que o estudantado teña desenvolvido aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
• Comp_4. Que o estudantado saiba aplicar os coñecementos teórico-prácticos adquiridos no grao dun xeito profesional e sexa competente no plantexamento/resolución de problemas, así como na elaboración/defensa de argumentos tanto en contextos académicos como profesionais relacionados coa Óptica e Optometría.
• Comp_5. Capacidade de aprender de forma autónoma, de traballar en equipo, de organizar o tempo e os recursos, e de adquirir novos coñecementos e técnicas en Óptica e Optometría.
• Comp_10. Interpretar e aplicar xuízo clínico sobre os resultados das probas visuais para establecer o diagnóstico e o tratamento máis axeitado.
• Comp_15. Identificar e analizar os factores de risco medioambientais e laborais que poden causar problemas visuais.
Clase maxistral, Asistencia a conferencias ou outros eventos, Resolución de problemas, Presentación en aula (dun proxecto, exercicio, etc.), estudos de casos, debate, seminario, prácticas de aula informática, prácticas clínicas, saídas de estudos, prácticas de campo, aprendizaxe colaborativa, aprendizaxe baseada en proxectos, carpeta / dossier, Aprendizaxe-Servizo, metodoloxía baseada na investigación, Design thinking (pensamento de deseño), aula invertida, gamificación na aula, estudo previo, traballo tutelado, resolución autónoma de problemas, foros de discusión - traballo en grupo.
Durante o curso realízanse dúas probas, unha correspondente aos coñecementos e habilidades adquiridos durante as prácticas (30%) e outra teórica (70%) sobre os contidos da materia. O exame teórico consta dunha proba de 30-40 preguntas con tres opcions de resposta e de resposta única, na que as respostas incorrectas teranse en conta para cotrarrestar o efecto do azar.
Para ser avaliado na proba teórica é imprescindible a asistencia ás clases (70%). O programa práctico avaliarase mediante avaliación continua segundo os criterios de asistencia, participación e competencias adquiridas no transcurso das prácticas. Así mesmo, realizarase unha proba práctica sobre os aspectos impartidos durante o curso. A nota práctica e a avaliación continua non computarán para o resultado final se non se supera a proba teórica, que será de 5,5/10 puntos.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
Artigo 16. Realización fraudulenta de exercicios ou probas.
A realización fraudulenta dalgún exercicio ou proba esixida na avaliación dunha materia implicará a cualificación de suspenso na convocatoria correspondente, con independencia do proceso disciplinario que se poida seguir contra o alumno infractor. Considerarse fraudulenta, entre outras, a realización de traballos plaxiados ou obtidos de fontes accesibles ao público sen reelaboración ou reinterpretación e sen citas aos autores e das fontes.
Estudo autónomo individual ou en grupo 40 h
Escritura de exercicios e outros traballos 4 h
Lecturas recomendadas, actividades en biblioteca ou similar 8 h
Preparación de presentacións, debates ou similar 4 h
Asistencia a charlas, exposicións ou outras actividades recomendadas 4 h
Total estudo e traballo persoal do alumno 60 h
Lectura diaria dos temas impartidos nas clases para poder solventar as dudas con inmediatez na aula. Complementar os apuntes derivados das clases teóricas coa bibliografía recomendada.
Asistencia a clase: Segundo Normativa de Asistencia a Clase nas Ensinanzas Adaptadas ao Espazo Europeo da Educación Superior (Acordo de Consello de Goberno do 25 de marzo de 2010. USC)
Os teléfonos móbiles non están permitidos e o uso de terminais de vídeo estará suxeito exclusivamente á manipulación do material complementario facilitado polo profesor.
Para los casos de realización fraudulenta de ejercicios o pruebas será de aplicación el recogido en la Normativa de evaluación del rendimiento académico de los estudiantes y de revisión de cualificaciones.
Javier González Pérez
Coordinador/a- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Optometría
- Teléfono
- 881813504
- Correo electrónico
- javier.gonzalez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Martes | |||
---|---|---|---|
18:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | - | Aula 2 |
Mércores | |||
17:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2 |
Xoves | |||
18:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2 |
Venres | |||
17:00-18:00 | Grupo /CLIS_02 | - | Aula 3 |
12.01.2026 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2 |
12.01.2026 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3 |
22.06.2026 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Magna |