Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 1 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 26 Total: 51
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Organización de Empresas e Comercialización
Áreas: Organización de Empresas
Centro Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
- Iniciar ao estudantado na xestión empresarial, proporcionándolle unha visión xeral da realidade empresarial e dos retos aos que se enfronta a dirección.
- Identificar os elementos constituíntes da empresa.
- Comprender a complexidade e o contido da área directiva: actividades, destrezas, decisións.
- Comprender os elementos que inflúen na empresa, tanto externos como internos.
- Comprender a importancia da planificación para conseguir os obxectivos da organización e do control.
- Comprender os aspectos que afectan ó deseño da estrutura dunha empresa.
- Concienciar ao estudantado da importancia que teñen as persoas e da necesidade de dirixilas adecuadamente.
- Comprender a importancia da responsabilidade social empresarial no contorno actual
1. A empresa dende a perspectiva organizativa. Actividade directiva
2. Empresa e entorno
3. Responsabilidade social corporativa
4. Planificación
5. Estrutura organizativa
6. Dirección de persoas
7. Control
Bibliografía básica
ROBBINS, Stephen; COULTER, Mary (2018). Administración (13º edición). Pearson-Prentice Hall.
CURTO RODRÍGUEZ, Eduardo; GARCÍA CHAS, Romina; CASTRO CASAL, Carmen (Coord.) (2016). Introdución á dirección de empresas. Pearson.
CURTO RODRÍGUEZ, Eduardo; GARCÍA CHAS, Romina; CASTRO CASAL, Carmen (Coord.) (2012).
Fundamentos de Dirección de Empresas. Pearson.
Bibliografía complementaria
PORTER, Michael (2012). Ventaja competitiva: Creación y sostenibilidad de un rendimiento superior (Trad. de M. E. Porter). Ediciones Pirámide.
KEELEY, Larry; PIKKEL, Ryan; QUINN, Brian; WALTERS, Helen (2013). Ten types of innovation: The discipline of building breakthroughs. Wiley.
OSTERWALDER, Alexander; VÁZQUEZ, Lara; CLARK, Tim; PIGNEUR, Yves; PIJL, Patrick Van Der; SMITH, Alan (2023) Generación de modelos de negocio: Un manual para visionarios, revolucionarios y retadores (J. Paredes, Trad.). Deusto.
TELLO CASTRILLÓN, Carlos; PINEDA -HENAO, Elkin Fabriany; LONDOÑO-CARDOZO, José (coord.) (2020). La construcción organizacional de la responsabilidad social: fundamentos teóricos y casos de estudio. Editorial Universidad Nacional de Colombia.
O profesorado poderá recomendar bibliografía específica para cada tema.
C8. Coñecer os principais elementos da dirección empresarial.
HD1. Analizar de forma crítica información procedente de distintas fontes que permita adquirir novos coñecementos e aplicalos para responder a retos, resolver problemas ou tomar decisións.
HD2. Manexar a comunicación oral e escrita de forma precisa e clara para transmitir coñecementos, resultados, problemas e solucións.
HD3. Traballar en equipo, compartindo e poñendo en común os coñecementos, integrando distintos plantexamentos.
CP6. Avaliar o impacto social, económico e medioambiental da actividade económica.
A ensinanza desta materia divídese en:
Sesións expositivas: Introdución dos contidos da materias, destacando os aspectos especialmente relevantes e as súas relacións. Tratarase de estimular a participación do estudantado con exemplos, noticias, plantexando cuestións de interese, ou mediante a realización de minicasos ou de cuestionarios.
Sesións interactivas: Aplicación práctica dos contidos teóricos. O estudantado resolverá e debaterá casos, reais ou ficticios mediante ferramentas como gamificación ou simulacións; algúns de forma individual e outros en pequenos grupos; comentará lecturas ou artigos, debaterá cuestións plantexadas polo profesorado; e elaborará e expoñerá na aula un traballo individual sobre un concepto relacionado coa materia (aula invertida) e un traballo en grupo no que se apliquen as funcións directivas nunha empresa ou organización.
Titorías: O profesorado orientará ao estudantado sobre o traballos, casos ou exposicións, resolverá as dubidas ou problemas aos que se enfronte no proceso de aprendizaxe e servirá como canal de retroalimentación.
Avaliación continua: 40% da cualificación.
A avaliación continua recollerá a cualificación derivada de todas as actividades desenvolvidas polo estudantado (participación activa no análise de clase, debate e comentario de lecturas, noticias, presentación e exposición de traballos, probas e cuestionarios) (15%); realización e defensa do traballo en grupo (15%); e asistencia a clase (10%). Para poder realizar e defender o traballo en grupo se require unha asistencia mínima do 50% ás sesións interactivas da materia. Para a valoración da asistencia a clase o profesorado establecerá o sistema de control a utilizar na guía docente da materia. Consideraránse as causas xustificadas como faltas de asistencia no marco do “Regulamento de asistencia a clase nas ensinanzas oficiais de grao e máster”.
Avaliaranse as seguintes competencias: HD1, HD2, HD3.
Exame de contidos: 60% da cualificación.
Poderá incluír preguntas de resposta curta, tipo test, de razoamento breve ou casos aos que o alumnado deberá dar solución baseándose nos contidos da materia e nas habilidades/competencias desenvolvidas ao longo de curso. A proba final realizarase nas datas establecidas polo centro.
Avaliaranse as seguintes competencias: C8, Cp6
A asistencia tanto ás clases expositivas como ás clases interactivas é un dereito, pero tamén un deber do estudantado, salvo que ao estudante lle sexa concedida a dispensa de asistencia seguindo o do “Regulamento de asistencia a clase nas ensinanzas oficiais de grao e máster”. Os estudantes a quen sexa concedida a dispensa serán avaliados cun exame final específico que supoñerá o 100% da nota final.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
A materia ten 6 créditos e cada crédito equivale a 25 horas de traballo.
As horas son distribuídas do seguinte xeito:
- Docencia teórica: 24h
- Docencia interactiva seminario: 26h
- Titorización en grupo reducido: 1h
- Traballo persoal do/da estudante: 99 horas
No se requiren coñecementos previos para cursar esta materia.
Para maximizar a aprendizaxe é convite que o estudantado realice todas as actividades planeadas polo profesorado, asista regularmente ás sesións expositivas e interactivas e utilice as titorías.
Victor Manuel Sixto Sanjose
- Departamento
- Organización de Empresas e Comercialización
- Área
- Organización de Empresas
- Correo electrónico
- victor.sixto [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Interino/a substitución redución docencia
Nailya Saifulina
- Departamento
- Organización de Empresas e Comercialización
- Área
- Organización de Empresas
- Teléfono
- 881811610
- Correo electrónico
- nailya.saifulina [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Paula Alvarez Gonzalez
Coordinador/a- Departamento
- Organización de Empresas e Comercialización
- Área
- Organización de Empresas
- Teléfono
- 881811618
- Correo electrónico
- p.alvarez.gonzalez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Luns | |||
---|---|---|---|
11:30-13:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 20 |
17:00-18:30 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 20 |
Martes | |||
09:30-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 20 |
16:30-18:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 20 |
Xoves | |||
16:30-18:00 | Grupo /CLE_02 | Castelán | Aula 20 |
Venres | |||
11:00-12:30 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 20 |
13.01.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_05 | Aula A |
13.01.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_06 | Aula A |
13.01.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula A |
13.01.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLE_02 | Aula A |
13.01.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLE_01 | Aula A |
13.01.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_04 | Aula A |
13.01.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_03 | Aula A |
13.01.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula A |
13.01.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_05 | Aula C |
13.01.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_06 | Aula C |
13.01.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLE_01 | Aula C |
13.01.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula C |
13.01.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLE_02 | Aula C |
13.01.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_04 | Aula C |
13.01.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_03 | Aula C |
13.01.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula C |
26.06.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_03 | Aula B |
26.06.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula B |
26.06.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_05 | Aula B |
26.06.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_06 | Aula B |
26.06.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula B |
26.06.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLE_02 | Aula B |
26.06.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLE_01 | Aula B |
26.06.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_04 | Aula B |
26.06.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLE_02 | Aula C |
26.06.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_04 | Aula C |
26.06.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_03 | Aula C |
26.06.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLE_01 | Aula C |
26.06.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula C |
26.06.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_05 | Aula C |
26.06.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_06 | Aula C |
26.06.2026 12:00-15:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula C |