Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (En extinción)
Matrícula: Non matriculable (Só plans en extinción)
Resultados da Aprendizaxe:
- Coñecer os principios da xeorreferenciación
- Coñecer os distintos sistemas de coordenadas
- Interpretar información topográfica
- Interpretar información planimétrica
- Coñecer os principios da linguaxe cartográfica
Historia da Cartografía. Cartografía básica: fontes documentais e tipos de mapas. Proxeccións cartográficas. Sistemas de georeferenciación. Coordenadas xeográficas. Coordenadas UTM. Escala e resolución espacial. O mapa topográfico: elementos, simboloxía. Lectura e interpretación. Fuentes de erro. Fundamentos da cartografía Dixital
Os contidos da materia desenvolveranse nos seguintes temas:
Teóricos
1. Introdución. Historia da Cartografía
2. Superficies de referencia en Cartografía
3. Elipsoides e datums
4. Sistemas de Coordenadas: Coordenadas xeográficas
5. Sistemas de Coordenadas: Coordenadas UTM
6. Datum vertical
7. Topografía. Pendentes e Orientacións
8. Análise de redes e cuncas fluviais
9. Información planimétrica. Elementos antrópicos
10. Análise territorial con Cartografía Básica
Prácticos
1. Cálculos de coordenadas xeográficas e UTM
2. Realización de exercicios de escalas e cálculo de pendentes
3. Elaboración de cortes topográficos
4. Exercicios con redes fluviais
5. Interpretación e manexo de Cartografía Básica a distintas escalas
ARANAZ DEL RÍO, F. (1995): Tu amigo el mapa. Instituto Geográfico Nacional. Madrid.
FRAILE GILPÉREZ, L. (1986): Lectura de planos. Penthalon. JOLY, F. (1982): La cartografía. Oikos Tau. Barcelona.
LE FUR, A. (2000): Practiques de la Cartographie. Ed. Armand Colin. Paris.
LIZET, B.; de RAVIGNAN, F. (1987): Comprendre un paysage. INRA. Paris, 147 pp.: 23-50. LORENZO MARTÍNEZ, R (2001): Cartografía. Ed Dossat.
MARTÍN LÓPEZ, J. (1999): Cartografía. Colegio Oficial de Ingenieros Técnicos en Cartografía.
PUYOL, R. y ESTÉBANEZ, J. (1978): Análisis e interpretación del mapa topográfico. Tebar Flores. Madrid.
ROBINSON, A.; SALE, R.; MORRISON, J.; MUEHRCKE, Ph. (1987): Elementos de Cartografía. Ed. Omega. Barcelona, 543 pp.:3-105.
VÁZQUEZ MAURE, F. y MARTÍN LÓPEZ, J. (1989): Lectura de mapas. IGN. Madrid.
Básicas e xerais
CG2 - Coñecer, comprender e interpretar o territorio
CG3 - Interrelacionar o medio físico e ambiental coa esfera social e humana
CG4 - Combinar un enfoque xeneralista cunha análise especializada
CG5 - Interrelacionar os fenómenos a diferentes escalas territoriais
CG6 - Explicar a diversidade de lugares, rexións e localizacion
CG7 - Comprender as relacións espaciais. Valorar os aspectos culturais na súa interpretación
CG8 - Analizar e interpretar as paisaxes
CG9 - Xerar sensibilidade e interese polos temas territoriais e ambientais
CB1 - Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
Transversais
CT4 - Combinar as dimensións temporal e espacial na explicación dos procesos socioterritoriales
CT7 - Xestionar a complexidade
CT5 - Relacionar e sintetizar información territorial transversal
CT6 - Xerar acordos en equipos interdisciplinares
CT8 - Ordenar e sintetizar a información
CT9 - Expoñer e transmitir os coñecementos xeográficos
Específicas
CE1 - Realizar análises integradas do territorio
CE2 - Coñecer as técnicas de traballo de campo e de captura de datos sobre a terreo
CE4 - Expresar información cartográficamente
A materia forma parte da 2ª Edición do Grao en Xeografía e O.T., en procesos de extinción
Polo tanto a materia NON TEN DOCENCIA
Calendario de Implantación e extinción dos Graos:
https://assets.usc.gal/sites/default/files/paragraphs/links/2024-07/cal…
A materia forma parte da 2ª Edición do Grao en Xeografía e O.T., en procesos de extinción
Polo tanto a materia NON TEN DOCENCIA
A evaluación consistirá na entrega das probas prácticas (40 %) e proba final (60 %) realizadas no último curso con docencia
Na 2ª Oportunidade, poderase concorrer soamente coas prácticas suspensas.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na Normativa de Avaliación do Rendimento Académico dos Estudantes e de Revisión de Cualificacións.
A materia forma parte da 2ª Edición do Grao en Xeografía e O.T., en procesos de extinción
Polo tanto a materia NON TEN DOCENCIA
A materia forma parte da 2ª Edición do Grao en Xeografía e O.T., en procesos de extinción
Polo tanto a materia NON TEN DOCENCIA
Ramon Blanco Chao
Coordinador/a- Departamento
- Xeografía
- Área
- Xeografía Física
- Teléfono
- 881812675
- Correo electrónico
- ramon.blanco [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade