Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (En extinción)
Matrícula: Non matriculable (Só plans en extinción)
Estudar os fundamentos da análise demográfica, atendendo á evolución e distribución espacial da poboación, á mobilidade (natural e migratoria), á proxección e á estrutura.
Non hai docencia de acordo co calendario polo que se extingue o grafo de 2019. Máis información: https://assets.usc.gal/sites/default/files/paragraphs/links/2024-07/cal…).
O estudo xeográfico da poboación: definición, contidos e evolución. Xeografía da poboación, demografía e xeodemografía. Fontes estatísticas. Fontes cualitativas no estudo da poboación. A distribución espacial da poboación no mundo. Principais concentracións demográficas: poboación e grandes aglomeracións urbanas no mundo. Principais fendas demográficas no mundo. Factores que explican a distribución, o espazo poboacional. dinámica demográfica. crecemento natural. Natalidade e Mortalidade. A evolución da poboación: A teoría da transición demográfica e outras teorías demográficas. Movementos migratorios: Emigración e Inmigración. Consecuencias dos movementos migratorios. Un mundo en movemento: refuxiados, exiliados, desprazados, apátridas e novas formas de mobilidade. A estrutura demográfica. Estrutura por idade e sexo. Pirámides de poboación. Taxas de actividade económica. Estruturas do fogar. O envellecemento. poboación e actividade económica. Poboación e emprego. O problema da sustentabilidade do estado de benestar. O Debate Poboación e Recursos.
Estes contidos desenvolveranse nos seguintes temas:
Lección 1.- O estudo da poboación. Teorías, políticas e fontes.
Lección 2.- Mobilidade da poboación: natural e migratoria.
Lección 3.- Estructura da poboación.
Lección 4.- A distribución espacial da poboación e do poboamento.
Lección 5.- Proxeccións da poboación.
MANUAL DA MATERIA:
Vegara, A, & D'Entremont, A. Introducción al análisis demográfico. Un enfoque para urbanistas. Madrid. Centro de Esudios Urbanos.
Bibliografía:
ABELLÁN, A. et al.: La población del mundo. Madrid, Ed. Síntesis.
REQUES VELASCO, P.: Geodemografía. Santander, Universidad de Cantabria
RUBIO BENITO, Mª T.: Estado actual de la población. Teoría y práctica. Madrid, UNED
THUMERELLE, P.J.: Las poblaciones del mundo. Madrid, Ed. Cátedra.
DAVID, O.: La population mondiale: répartition, dynamique et mobilité. Paris, Armand Colin.
ENTREMONT, A. d': Diez temas de demografía. Madrid, Ed. Internacionales Universitarias.
GUILLON, M. e SZTOKMAN, N.: Géographie mondiale de la population. Paris, Ellipses.
HORNBY, W.F. & JONES, M.: An introduction to population geography. Cambridge, University Press
NOIN, D.: Géographie de la population. Paris, Masson.
PISON, G.: La démographie mondiale. Paris, Rue des écoles
PUYOL, R. et al.: Los grandes problemas actuales de la población. Madrid, Ed. Síntesis.
WOODS, R.: Population analysis in Geography. London, Longman.
Facilitarase bibliografía específica para cada tema
BÁSICO E XERAL
CG1 - Garantir unha formación xeral e integrada sobre os contidos fundamentais das diversas áreas temáticas da Xeografía, o seu desenvolvemento epistemolóxico e os seus métodos de investigación.
CG2 - Coñecer, comprender e interpretar o territorio
CG3 - Interrelacionar o contorno físico e ambiental coa esfera social e humana
CG4 - Combinar unha abordaxe xeneralista cunha análise especializada
CG5 - Interrelacionar fenómenos a diferentes escalas territoriais
CG6 - Explicar a diversidade de lugares, rexións e localizacións
CG7 - Comprensión das relacións espaciais. Avaliar os aspectos culturais na súa interpretación
CG8 - Analizar e interpretar paisaxes
CG9 - Xerar conciencia e interese en cuestións territoriais e ambientais
CB1 - Que o alumnado demostrase que posúe e comprende coñecementos nunha área de estudo que forma parte da educación secundaria xeral e que adoita estar a un nivel que, aínda que apoiado por libros de texto avanzados, tamén inclúe algúns aspectos que implican coñecementos da vangarda do seu campo de estudo.
CB2 - Que o alumnado saiba aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación de xeito profesional e posúa as habilidades que se demostran habitualmente mediante a elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo.
CB3 - Que o alumnado teña a capacidade de recompilar e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre cuestións relevantes de natureza social, científica ou ética.
CB4 - O alumnado pode transmitir información, ideas, problemas e solucións a públicos tanto especializados como non especializados.
CB5 - Que o alumnado desenvolva as habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
TRANSVERSAIS
CT2 - Coñecer a diversidade dos espazos xeográficos e os aspectos da xeografía humana, económica e social; Xeografía física e medio ambiente
CT3 - Coñecer os principios da planificación do uso do solo
CT4 - Combinando dimensións temporais e espaciais na explicación dos procesos socioterritoriais
CT7 - Xestión da complexidade
CT5 - Relacionar e sintetizar información territorial transversal
CT8 - Organizar e sintetizar información
CT9 - Presentar e transmitir coñecementos xeográficos
ESPECÍFICAS
CE1 - Realizar análises integradas do territorio
CE2 - Coñecer as técnicas de traballo de campo e recollida de datos no campo
CE3 - Utilizar Sistemas de Información Xeográfica
CE4 - Expresar información cartograficamente
CE5 - Preparar e interpretar información estatística
Non hai docencia.
Empréganse e foméntanse as Novas Tecnoloxías da Comunicación e da Información, a utilización de Internet e de software básico. Ademais de recursos documentais bibliográficos, fotográficos e cartográficos que facilitará o profesor.
A Titoría personalizada será presencial en horario oficial no despacho do profesor e non presencial a través de correo electrónico carlos.ferr%C3%A1s [at] usc.es (carlos.ferrás[at]usc[dot]es) ou videoconferencia previa solicitude.
Potenciarase a innovación, creatividade e as habilidades informacionais a través de Internet.
Pontenciarase a aprendizaxe autónoma.
Programarese un calendario de entregas de informes e traballos.
Habilitarase un sistema de avaliación continua a partir dun Programa de Avaliación (PEC). Consistirá na elaboración de traballo obrigatorio titorizado que serán entregados según un calendario prefixado. A superación deste programa permitirá obter os créditos da materia coa calificación conseguinte.
A avaliación dependerá do rendemento mostrado polo alumno ao longo do curso en todas as actividades levadas a cabo. Basearase na programación dun calendario de entrega de informes e traballos a través da Aula Virtual.
Entrega de informes e prácticas: 60%
Exame teórico final: 40%
O alumnado terá que entregar todos os informes e traballos programados de acordo coas indicacións do profesor.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
O sistema de avaliación está en consonancia co art. 13 da Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións (https://minerva.usc.gal/rest/api/core/bitstreams/269984ac-383b-4d80-941…)
A asignatura consta de 6 créditos ECTS. O alumnando deberá dedicar ao estudo da materia a parte alícuota do total de créditos do curso.
Consulta de bibliografía. Realización das actividades que se programen. Acudir ás titorías para resolver as dúbidas.
Carlos Ferras Sexto
Coordinador/a- Departamento
- Xeografía
- Área
- Xeografía Humana
- Teléfono
- 881812704
- Correo electrónico
- carlos.ferras [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade