Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 74.2 Horas de Titorías: 2.25 Clase Expositiva: 18 Clase Interactiva: 18 Total: 112.45
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Química Orgánica
Áreas: Química Orgánica
Centro Facultade de Química
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Coñecer os métodos de estudo do mecanismo dunha reacción, os mecanismos das reaccións orgánicas máis comúns e os principais intermedios de reacción
Coñecer as técnicas utilizadas para o estudo dos mecanismos das reaccións orgánicas.
Métodos de estudo dos mecanismo das reaccións orgánicas. Factores estéricos e electrónicos e reactividad. Intermedios de reacción. Mecanismos das reaccións orgánicas máis comúns.
Temario detallado:
Tema 1. Introdución ao estudo dos mecanismos de reacción.
1.1. Conceptos xerais.
1.2. Evidencia estrutural. Estereoquímica.
1.3. Evidencia cinética.
1.4. Uso de isótopos
1.5. Relacións lineais de enerxía libre.
1.6. Soporte computacional
Tema 2.- Os principais intermedios de reacción
Tema 3.- Mecanismos das principais reaccións en Química Orgánica
3.1. - Mecanismos de substitucións nucleófilas
3.2. - Mecanismos de transposicións
3.3. - Mecanismos de adicións electrófilas a enlaces C=C
3.4. - Mecanismos das reaccións de eliminación beta
3.5. - Mecanismos de adicións a enlaces C=O
Manual de referencia
Anslyn, E. V. ; Dougherty, D. A., “Modern Physical Organic Chemistry”, University Science Books, 2006
Bibliografía complementaria
CARROLL, A.F.; Perspectives on Structure and Mechanism in Organic Chemistry. Brooks-Cole Publishing
Co. 1998
LOWRY T.H., RICHARDSON K.S.; Mechanism and Theory in Organic Chemistry, 3a edición. Harper and
Row, New York, 1986.
lSAACS N.; Physical Organic Chemistry. Longman, 1987
lSAACS N.; Reactive Intermediates in Organic Chemistry.J.Wiley, 1974.
SMITH M., MARCH J.; March´s Advanced Organic Chemistry. 5a. ed. J. Wiley, New York, 2001.
JONES R.A.Y.; Physical and Mechanistic Organic Chemistry, 2ª edición. Cambridge University Press,
1984
CAREY F.A., SUNDBERG R.J.; Advanced Organic Chemistry. 4ª edición (Parte A), Kluver Academic-
Plenum Publishers, New York, 2000.
SYKES P.:A Guidebook to Mechanism in Organic Chemistry, 6a. edición. London Scientífic and Technical,
1986.
BÁSICAS E XERAIS
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro de a súa área de estudo
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
TRANSVERSAIS
CT9 - Desarrollar habilidades nas relacións interpersoais.
CT10 - Adquirir razoamento crítico.
CT11 - Lograr compromiso ético.
CT8 - Ser capaz de traballar nun contexto internacional.
CT6 -Realizar traballo en equipo.
CT7 - Realizar traballo en equipo de carácter interdisciplinar.
ESPECÍFICAS
CE4 - Coñecer os tipos principais de reacción química e as súas principais características asociadas.
CE13 - Ser capaz de demostrar o coñecemento e comprensión dos feitos esenciais, conceptos, principios e teorías relacionadas coas áreas da Química.
CE15 - Ser capaz de recoñecer e analizar novos problemas e planear estratexias para solucionalos.
CE16 - Ser capaz de evaluar e interpretar datos
A) Clases expositivas en grupo grande: Lección impartida polo profesor que pode ter formatos diferentes (teoría, problemas e/ou exemplos xerais, directrices xerais da materia…). O profesor pode contar con apoio de medios audiovisuais e informáticos, pero, en xeral, os estudantes non necesitan manexalos en clase. Habitualmente estas clases seguirán os contidos dun Manual de referencia proposto na bibliografía da materia. A asistencia a estas clases non é obrigatoria.
B) Clases interactivas en grupo reducido: Clase teórico/práctica na que se propoñen e resolven aplicacións da teoría, problemas, exercicios… O alumno participa activamente nestas clases de distintas formas: entrega de exercicios ao profesor (algúns dos propostos en boletíns de problemas que o profesor entrega aos alumnos coa suficiente antelación); resolución de exercicios na aula, etc. O profesor pode contar con apoio de medios audiovisuais e informáticos, pero, en xeral, os estudantes non os manexarán en clase. Inclúense as probas de avaliación se as houber. A asistencia a estas clases é obrigatoria.
C) Titorías de pizarra en grupo moi reducido: Propóñense actividades como a supervisión de traballos dirixidos, aclaración de dúbidas sobre teoría ou as prácticas, problemas, exercicios, lecturas ou outras tarefas propostas; así como a presentación, exposición, debate ou comentario de traballos individuais ou realizados en pequenos grupos. A asistencia a estas clases é obrigatoria.
A cualificación do alumno farase mediante avaliación contínua e a realización dun exame final. A cualificación do alumno non será inferior á do exame final nin á obtida ponderándoa coa da avaliación contínua. A asistencia ás clases en grupo reducido (seminarios) e ás titorías será obrigatoria con carácter xeral
A avaliación contínua comprenderá o seguimento do traballo persoal do alumno mediante controis escritos, a participación do estudante na aula e as titorías.
O exame final ten por obxecto verificar que o alumno adquiriu as competencias e habilidades establecidos para a materia.
Ponderación da avaliación: exame final 70%, avaliación contínua 30%
No examen e os traballos realizados o longo do curso se evalúan as seguintes competencias:
Clases interactivas: CB2, CB3, CB4, CB5, CT9, CT10, CT11, CT8, CT6, CT7, CE13, CE15, CE16
Examen: CB2, CB3, CB4, CB5, CT10, CT11, CT8, CE4, CE13, CE15, CE16
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións. “
Total horas de traballo presencial na aula: 36 horas
Total horas de traballo persoal do alumno: 76,5 horas
Consulta previa dos materiais dispoñibles na Aula Virtual da materia
Asistencia e participación nas clases de lousa
Realización dos exercicios propostos e presentación das solucións nas clases de seminario
Participación nas clases de titoría
Francisco Javier Sardina Lopez
- Departamento
- Química Orgánica
- Área
- Química Orgánica
- Teléfono
- 881815715
- Correo electrónico
- javier.sardina [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Mércores | |||
---|---|---|---|
10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula Química Física (planta baixa) |
Xoves | |||
12:00-13:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Aula Química Técnica (planta baixa) |
Venres | |||
12:00-13:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Aula Química Física (planta baixa) |
02.06.2026 16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Matemáticas (3º andar) |
07.07.2026 10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Química Física (planta baixa) |