Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 24
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (Ofertada)
Matrícula: Non matriculable (Só alumnado repetidor)
A materia ten como obxectivos presentar ao alumnado:
a) Os métodos de investigación propios da epigrafía
b) Os principais instrumentos de investigación (especialmente as bases de datos online), imprescindibles para a realización dun traballo de epigrafía.
c) Os principais tipos de inscricións en epigrafía latina.
d) As formas estándar de estructuración e presentación dun traballo de investigación
en epigrafía.
A publicación das inscricións. A escritura no mundo romano. Tipos de soportes. Hábito epigráfico. Onomástica. Inscricións funerarias, votivas, honoríficas, xurídicas, instrumenta domestica. Introdución á epigrafía medieval de España.
Webs de epigrafía:
EAGLE: Electronic Archive of Greek and Latin Epigraphy
http://www.edr-edr.it/Italiano/index_it.php
Epigraphische Datenbank Heidelberg (G. Alföldy):
http://edh-www.adw.uni-heidelberg.de/home
Epigraphik Datenbank(M. Clauss):
http://www.manfredclauss.de/gb/index.html
Manuais:
Andreu, J. (ed.). Fundamentos de epigrafía latina. Liceus. Madrid. 2009.
Bruun, C. The Oxford Handbook of Roman Epigraphy, Nueva York, 2015
Buonopane, A. Manuale di epigrafia latina, Roma, 2009
Cooley, A. The Cambridge Manual of Latin Epigraphy, Cambridge, 2012
Corbier, P. Epigrafía latina. Universidad de Granada. Granada. 2004.
Lassère, J.M. Manuel d’épigraphie romaine. Picard. París 2005.
López Barja, P. Epigrafía Latina. Tórculo. Santiago 1993.
(CB-1) Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación.
(CB-2) que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo;
(CB-3) que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos;
(CB-4) que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións (e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan) a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades;
(CB-5) que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que deberá ser en gran medida autodirigido ou autónomo.
(CG-1) Que os estudantes demostren unha comprensión sistemática dun campo de estudo e o dominio das habilidades e métodos de investigación relacionados con devandito campo;
(CG-4) Que os estudantes sexan capaces de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas;
(CG-5) Que os estudantes saiban comunicarse cos seus colegas, coa comunidade académica no seu conxunto e coa sociedade en xeral acerca das súas áreas de coñecemento;
(CG-7) Que os estudantes demostren ao longo da investigación capacidade para establecer relacións mutuas entre os tres eixos principais que configuran o programa: histórico, arqueolóxico-artístico e lingüístico-literario.
(CG-9) Que sexan capaces de abrir vías de especialización novas no ámbito dos estudos arqueolóxicos.
(CG-10) Que a súa formación avanzada contribúa ao desenvolvemento cultural europeo a través da correcta transmisión e interpretación crítica do patrimonio histórico e cultural do mundo clásico
(CT-1) Utilizar bibliografía e ferramentas de procura de recursos bibliográficos
xenerais e específicos, que inclúe o acceso por Internet, vendo as súas enormes posibilidades e potenciando a capacidade discriminatoria do alumno sobre os seus contidos.
(CT-2) Xestionar de forma óptima o tempo de traballo e organizar os recursos dispoñibles, establecendo prioridades, camiños alternativos e identificando erros na toma de decisións.
(CT-3) Potenciar a capacidade de traballo en equipo, en contornas cooperativas, pluridisciplinares ou de alto nivel competitivo.
(CE-2) Ser capaz de colaborar na xestión de coleccións e museos
As clases consistirán nunha parte teórica, na que se irá explicando o contido do programa, e unha parte práctica, de lectura de inscripciones sinxelas, para as que se terá en conta que a maior parte dos alumnos non ten coñecementos de latín, nin sequera básicos.
O 50% da nota final corresponderá a un traballo sobre a epigrafía dunha provincia (actual) española e o outro 50% ao exame que consistirá no comentario dalgunhas inscricións latinas seleccionadas.
Para a segunda oportunidade: haberá que repetir aquela parte (traballo ou exame ou ben ambos os) que non alcance o aprobado.
Dispensa de asistencia: o exame suporá o 100% da nota.
ACTIVIDADE FORMATIVA
Clases expositivas: corresponde fundamentalmente á impartición de clases maxistrais HORAS
12 PRESENCIALIDAD
100
Clases interactivas: sesións de análises de textos, casos prácticos, tarefas e exercicios; guías e/ou resumos de lecturas obrigatorias; controis de coñecemento; fomentarase o debate 9 100
Titorias: de atención individualizada e/ou de grupo 3 100
Traballo persoal do alumno: traballo individual para seguimento da materia (incluído, de ser o caso, realización traballo escrito 49 0
Exames: proba final 2 100
Plan de contingencia
Metodología de la enseñanza. En el caso de los escenarios 2 y 3, la docencia que se establezca de modo virtual (tanto clases expositivas como interactivas) será síncrona (en el horario oficial) a través de la plataforma Teams.
Sistema de evaluación. Las exposiciones de los trabajos se harán igualmente mediante la plataforma Teams y se entregarán por escrito a través del Campus Virtual, en las fechas establecidas. Lo mismo se aplica también a la entrega de trabajos tanto en la primera como en la segunda oportunidad.
En lo referente al plagio o uso indebido de las tecnologías en la realización de trabajos o pruebas, deber tener en cuenta que para los casos de realización fraudulenta de ejercicio o pruebas será de aplicación lo recogido en la Normativa de
avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Pedro Manuel Lopez Barja De Quiroga
- Departamento
- Historia
- Área
- Historia Antiga
- Teléfono
- 881812559
- Correo electrónico
- pedro.barjadequiroga [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade