Créditos ECTS Créditos ECTS: 5
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 85 Horas de Titorías: 5 Clase Expositiva: 15 Clase Interactiva: 20 Total: 125
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Departamento externo vinculado ás titulacións, Historia
Áreas: Área externa M.U en Historia Moderna: Monarquía de España Séculos XVI-XVIII, Historia Moderna
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
O obxectivo da asignatura é lograr que o estudante coñeza as liñas principais da evolución da cultura e a espiritualidad na España moderna nas súas dúas principais vertentes: a letrada ou de élite, e a popular. Dedicarase especial atención a sinalar e explorar os múltiples puntos de contacto e coincidencia entre estas dúas liñas, para evitar calquera vinculación da experiencia cultural con esferas sociais excluíntes. Ao mesmo tempo, preténdese facilitar ao alumno a aprendizaxe na procura da información para presentar as súas reflexións sobre o tema oralmente e por escrito.
Nesta asignatura estúdase a cultura e a relixión na España moderna desde unha perspectiva ampla e diversificada. A parte máis estrictamente cultural comprende as correntes intelectuais máis relevantes da Idade Moderna, e inclúe a análise histórica de textos literarios, de formas de cultura popular como as festas e das prácticas culturais de lectura e escritura. Prestarase atención aos fenómenos relixiosos desde posturas semellantes, que inclúen temáticas tan variadas como as relacións entre as distintas confesións relixiosas ata as formas populares de espiritualidad.
1. Cultura popular e cultura das élites na España Moderna
2. Cultura letrada: alfabetización, hábitos de lectura e institucións de ensino
3. Opinión pública política: textos e representacións
4. Correntes espirituais e prácticas relixiosas
5. Relixión e secularización
- Amelang, J. S., Historias paralelas: Judeoconversos y moriscos en la
España moderna, Madrid, 2011
- Bouza Álvarez, F., Corre manuscrito. Una historia cultural del Siglo de Oro, Madrid, 2001
- Christian, W. A. Jr., Religiosidad local en la España de Felipe II, Madrid, 1991
- García Fernández, E. (ed.), Cultura de élites y cultura popular en Occidente (edades Media y Moderna), Bilbao, 2001
- Marcaida López, J.R, Arte y Ciencia en el Barroco español: historia natural, coleccionismo y cultura visual, Madrid, 2014
- Obradoiro de Historia Moderna, 20 (2011), monográfico “Poder, imagen, opinión pública y propaganda en la Edad Moderna”
- Po-chia Hsia, R., El mundo de la renovación católica, 1540-1770, Madrid, 2010
- Rey Castelao, O., Libros y lectura en Galicia, siglos XVI-XIX, Santiago de Compostela, 2003
- Rodríguez-San Pedro Bezares, L. E. y Polo Rodríguez, J. L. (eds.), Líneas de investigación sobre universidades hispánicas, Salamanca, 2008
- Schwartz, S. B., Cada uno en su ley: Salvación y tolerancia religiosa en el Atlántico ibérico, Madrid, 2010
COMPETENCIAS BÁSICAS E XERAIS:
G2 - Posuír un coñecemento avanzado dos principais recursos bibliográficos das distintas áreas temáticas e disciplinas que engloban os estudos historiográficos sobre a Monarquía de España, séculos XVI-XVIII.
G4 - Adquirir un coñecemento crítico de relación entre os acontecementos e procesos actuais e os do pasado (Historia Moderna de España)
G5 - Aplicar adecuadamente unha metodoloxía científica propia da Historia, na ejecución de traballos bibliográficos, na elaboración de estados da cuestión, na análise e interpretación das fontes
G7 - Aplicar as novas tecnoloxías á investigación histórica e ao exercicio de traballos propios dos perfís profesionais da titulación
G9 - Ser capaz de comentar, anotar e editar correctamente textos e documentos de acordo cos cánones críticos da historia.
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo.
TRANSVERSALES:
T1 - Identificar e seleccionar a metodoloxía adecuada para formular hipótese, definir problemas e deseñar estratexias de traballo propias da investigación académica
T3 - Ser capaces de deseñar e executar traballos académicos avanzados tanto individual como colectivamente.
ESPECÍFICAS:
E1 - Coñecer e comprender a nivel avanzado os sistemas e as estruturas sociais, económicas, institucionais, culturais, ideolóxicas, relixiosas que configuran os territorios que conformaban a Monarquía de España.
E3 - Comprender e valorar as diferentes perspectivas de investigadores implicados no estudo da Monarquía de España na Idade Moderna, sabendo que proceden de contextos culturais e nacionais diferentes.
E9 - Analizar e interpretar a nivel avanzado documentos históricos dos séculos XVI-XVIII.
-Leccións expositivas teóricas.
-Realización de exercicios de análises ou de recensión
-Traballos prácticos e/ou traballos de campo tutelados polo profesor.
-Seminarios no aula ou a través de foros on-line
-Lecturas tuteladas polo profesor
-Tutorías individuais e de grupo (presenciales e on-line; nacionais e internacionais).
-Exposicións orais por parte dos estudantes de traballos desenvolvidos individualmente ou en grupo.
- Exames orais e/ou escritos (ponderación mínima 20%, máxima 25%)
- Avaliación de traballos prácticos e teóricos (ponderación mínima 40%, máxima 50%)
- Avaliación continua sobre a asitencia e participación en actividades presenciales (ponderación mínima 15%, máxima 25%)
- Avaliación continua sobre a asistencia e participación en seminarios de lectura (ponderación mínima 20%, máxima 30%)
- Participación en tutorías presenciales e virtuales (ponderación mínima 5%, máxima 10%)
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
En caso de fraude académica tal como se define no artigo 42 da “Lei de Convivencia da USC” de marzo de 2023 aplicaranse as sancións previstas no artigo 11 de producirse plaxio en traballos académicos ou exames ou ben emprego non consentido de ferramentas de Intelixencia Artificial.
- Desenvolvemento dos contidos teórico-prácticos da asignatura, tanto no aula/en liña como en traballos de campo: 30 horas (presencialidad, 100%)
- Comentarios de texto que serán realizados indivualmente ou en grupo: 5 horas (presencialidad, 100%)
- Debates e/ou foros on-line: 10 horas (presencialidad, 50%)
- Estudo autónomo do estudante: 60 horas
- Atención personalizada do traballo autónomo realizado polo alumno: 5 horas (presencialidad, 100%)
- Traballos prácticos de aplicación de nievas tecnoloxías á historia: 15 horas (presencialidad, 35%)
TEMPO ESTIMADO DE TRABALLO DO ESTUDANTE: 125 Horas
Recoméndase a lectura da bibliografía indicada en cada unidade temática
Recoméndase a consulta de revistas especializadas
Recoméndase a consulta de webs de bibliotecas as universidades responsables do título
Recoméndase a consulta das webs especializadas, como o portal documental PARES, o bibliográfico DIALNET, et
1. É importante un nivel suficiente para ler textos en idiomas modernos.
Roberto Javier Lopez Lopez
Coordinador/a- Departamento
- Historia
- Área
- Historia Moderna
- Teléfono
- 881812612
- Correo electrónico
- robertojavier.lopez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Martes | |||
---|---|---|---|
18:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Seminario Historia da Arte |