Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 15 Total: 26
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Historia
Áreas: Historia de América, Historia Medieval
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
1. Achegamento aos mecanismos de construcción do relato historiográfico e as súas potencialidades narrativas dende o presente, a través da historia pública.
2. Estudo dos instrumentos de busca, interpretación e síntese da documentación histórica e/ou artística e achegamento ás inquietudes e perfís do “translector”.
3. Transmisión dos rasgos fundamentais conforme aos que se desenvolve o método científico, as formas e lugares de obtención da documentación histórica para o seu posterior tratamento e presentación de resultados conforme ás corrientes máis significativas.
4. Análise dos intereses sociais acerca da difusión de resultados audiovisuais, así como as diversas modalidades, ferramentas e medios para a xeración de discursos heteroxéneos e plurais adaptados aos diferentes públicos dende o rigor e o coñecemento do pasado.
Bloque I
1. "Translector". Perfís, intereses e necesidades.
2. Obxetos narrativos. Identificar, buscar, analizar e transmitir.
3. A historia pública como estratexia narrativa na era dixital
4. As posibilidades dos usos públicos da historia
Bloque II
5. O relato historiográfico dende posicións no eurocéntricas
6. As narrativas das voces non dominantes
7. Fontes e documentación para unha historia dende a base
8. Ferramentas e materiais para unha narrativa social da historia
Campalans Moncada, Carolina, Porto Renó, Denis, y Gosciola, Vicente (dirs.), Narrativas transmedia: entre teorías y prácticas, Barcelona, Universitat Oberta de Catalunya, 2014.
Paredes Otero, Guillermo, Narrativas y usuarios de la sociedad transmedia, Madrid, Dykinson, 2022.
De Amo Sánchez Fortún, José Manuel, Núñez Delgado, Mª Pilar, García Roca, Anastasio, y Santamarina Sancho, María (coords.), Lectura y educación literaria: Nuevos modos de leer en la era digital, Octaedro, 2019.
Espina Barrio, Ángel Baldomero, Nilton Corrêa, Luiz, y Bonatto Barcellos, Antonio Augusto (dirs.), Identidades, historia y cultura iberoamericanas, Valladolid, Instituto de Investigaciones Antropológicas de Castilla y León, 2022.
Guarinos Galán, Virginia, Sedeño Valdellós, Ana María, Gómez Tarín, Francisco Javier (coords.), Narrativas audiovisuales digitales: convergencia de medios, multiculturalidad y transmedia, Madrid, Fragua, 2013.
Mateu, Fran, “Del Homo ludens al Homo transmedia”, en Olivero Guidobono, Sandra (coord.), El devenir de las civilizaciones: interacciones entre el entorno humano, natural y cultural, Madrid, Dykinson, 2021.
Molas Castells, Núria, La guerra de los mundos: La narrativa transmedia en educación, Barcelona, Universitat Oberta de Catalunya, 2018.
Muñoz Fernández, Ángela, y del Moral Vargas, Marta (coords.), Cultura material e historia de las Mujeres, Granada, Comares, 2020.
Pardo Fernández, Rodrigo, Aquí hay dragonas. La violencia contra las otras y los otros en narrativas transmedia, León, Universidad de León, 2022.
Ponce Alberca, Julio, Ruiz Carnicer, Miguel Ángel (coords.), El pasado siempre vuelve: historia y políticas de memoria pública, Zaragoza, Universidad de Zaragoza, 2021.
Rodríguez Ferrándiz, Raúl, y Tur Viñes, Victoria (coords.), Narraciones sin fronteras: transmedia storytelling en la ficción, la información, el documental y el activismo social y político, Sociedad Latina de comunicación social, 2015.
Sánchez-Mesa Martínez, Domingo (coord.), Narrativas transmediales: la metamorfosis del relato en los nuevos medios digitales, Madrid, Gedisa, 2019.
Scolari, Carlos Alberto, Narrativas transmedia: cuando todos los medios cuentan, Barcelona, Deusto, 2013.
Scolari, Carlos Alberto, “El translector. Lectura y narrativas transmedia en la nueva ecología de la comunicación”, en Millán, José Antonio (coord.), La Lectura en España: informe 2017, Madrid, Federación de Gremio de Editores de España, 2016, pp. 175-186.
Torrado Morales, Susana, Ródenas Cantero, Gabriel, y Ferreras Rodríguez, José Gabriel (eds.), territorios transmedia y narrativas audiovisuales, Barcelona, Universitat Oberta de Catalunya, 2017.
Valls Montés, Rafael, Morant Deusa, Isabel, Ríos Lloret, Rosa Elena (dirs.), El lugar de las mujeres en la historia: desplazando los límites de la representación del mundo, Valencia, Universitat de València, 2023.
Vilariño Picos, María Teresa (coord.), Narrativas cruzadas: hibridación, transmedia y performatividad en las humanidades digitales, Editorial Academia del Hispanismo, 2017.
Vilches Manterola, Lorenzo, Diccionario de teorías narrativas: cine, televisión, transmedia, Caligrama Ediciones, 2017.
- Establecer relacións para producir coñecmento no marco da intelixencia artificial
- Elexir e presentar os resultados de proxectos de todo tipo relacionados coa xestión do patrimonio dixital
- Planificar e xestionar o desenvolvemento temporal dun proxecto de xestión patrimonial
- Posuír, comprender e trasladar coñecementos relacionados coa dinamización historiográfica e patrimonial a través do deseño de proxectos e/ou a aplicación de ideas, tanto en contextos de investigación como de divulgación
- Aplicar coñecementos adquiridos e resolver problemas en entornos novos ou pouco coñecidos detro de ámbitos multidisciplinares relacionados cunha área de estudo propia das Humanidades Dixitais.
- Comunicar conclusións, así como os coñecementos e razones que as sustentan, tanto a públicos especializados coma non especializados, con claridade e sen ambigüedades.
- Integrar destrezas de comunicación orientadas ao marketing cultural en entornos emprendedores.
- Traballar en equipos interdisciplinares en ámbitos empresariales de mercado e institucionais de xestión cultural.
- Crear contidos orixinales no ámbito do patrimonio cultural unindo coñecementos humanísticos e tecnolóxicos.
- Adquirir un compromiso ético coas diversas formas de comunicación en entornos dixitais.
As actividades formativas presenciais que se realizarán son as seguintes:
1) Clases teóricas dedicadas á explicación e comprensión dos contidos obxecto de estudo. Esas clases serán impartidas polo profesorado, pero en algún caso se solicitará para as exposicións a colaboración de algún/ha alumno/a ou grupo de alumnado. Para as explicacións se utilizarán os recursos tecnolóxicos de apoio (audiovisuais e informáticos) oportunos.
2) Clases prácticas dedicadas á lectura de textos e ao manexo de ferramientas propias das Humanidades Dixitais y de redes sociais. Estas clases prácticas estarán dirixidas polo profesorado, pero buscarán a participación activa do alumnado, tanto no desenvolvemento e resolución de exercicios realizados colectivamente na aula, como na preparación persoal fóra da aula dalgún exercicio, para a posterior posta en común na aula. Tamén para as clases interactivas se usarán todos aqueles recursos tecnolóxicos que poidan ser útiles.
3) Titorías individuais ou en grupo reducido para o seguemento do proceso de aprendizaxe e para el seguemento, no seu momento, da elaboración do traballo.
Para avaliar os resultados da aprendizaxe utilizaranse os métodos e criterios que a continuación se detallan, e as calificacións correspondentes se indicarán de acordo coa lexislación vixente:
1) Avaliación continua, para a que se valorará a participación activa e continuada do alumnado nas actividades presenciais desenvolvidas. Supoñerá o 30% da calificación total.
2) Exposición oral e defensa de traballos, na que se valorará a capacidade creativa, a análise crítica e a asimilación dos conceptos por parte do alumnado. Supoñerá o 30% da calificación total.
3) Realización de prácticas e entrega de memorias relacionadas cos casos vistos na aula e fóra dela, que permitirán valorar o nivel de asimilación dos contidos así como o manexo das ferramentas de traballo. Supoñerá o 40% da calificación total.
En todas estas tarefas que haberá de realizar e entregar o alumnado para a súa avaliación por parte do profesorado, e seguindo as indicacións normativas da USC referidas ao plaxio e ao uso indebido das tecnoloxías na realización de tarefas ou probas, é preciso indicar que para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
A materia consta de 3 créditos ECTS, equivalentes a 75 horas de traballo do alumno. Deste conxunto, 37 horas (50%) dedicaranse a traballo dirixido polo profesorado e as outras 37 horas (50%) a traballo libre por parte do alumnado. As horas de traballo dirixido distribuiranse en 27 de actividades formativas presenciais e 10 de actividades dirixidas non presenciais.
Aconséllase ter capacidade para leer en algunha lingua extranxeira, particularmente en inglés, que favoreza a comprensión e recepción dos contidos vistos na aula, así como ter coñecementos básicos de informática.
Eduardo Rey Tristan
- Departamento
- Historia
- Área
- Historia de América
- Teléfono
- 881812637
- Correo electrónico
- eduardo.rey [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Israel Sanmartín Barros
- Departamento
- Historia
- Área
- Historia Medieval
- Teléfono
- 881812621
- Correo electrónico
- israel.sanmartin [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Diana Pelaz Flores
- Departamento
- Historia
- Área
- Historia Medieval
- Teléfono
- 881812622
- Correo electrónico
- diana.pelaz [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Xoves | |||
---|---|---|---|
11:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 16 |
14.05.2024 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 16 |
28.06.2024 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 16 |