Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 24
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Historia da Arte, Xeografía
Áreas: Historia da Arte, Xeografía Humana
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
O obxectivo deste curso é comprender a natureza dinámica do turismo na sociedade do lecer desde unha perspectiva histórica e crítica. Para iso analizaranse as principais iniciativas e estratexias de posta en valor do patrimonio e o papel que desempeñan na identificación dos recursos territoriais e no deseño de produtos turísticos culturais. Polo tanto, abordarase a evolución do turismo cultural como motor de desenvolvemento territorial, endóxeno e sostible, pero sen obviar o impacto negativo do turismo sobre o patrimonio e a economía, en consonancia cos procesos de patrimonio e turistificación.
1. Introdución ao turismo. Historia, formas e tipoloxías.
2. Espazos e escalas de turismo cultural: lecturas clave para identificar recursos territoriais (atraccións e produtos). Estratexias de promoción turística e cultural. Recursos, usuarios, destinatarios, actividades con potencial turístico e mercadotecnia cultural.
3. Políticas e boas prácticas para a sustentabilidade cultural (estudo de caso crítico e comparativo).
4. Paisaxe turística e cuestionamento da diversidade. O decrecemento do século XX. XXI.
Bibliografía básica e complementaria
APAYDIN, V., Heritage, Education and Social Justice, Cambridge: Cambridge University Press, 2022.
AUGE, M., Los "no lugares" espacios del anonimato: una antropología de la sobremodernidad, Barcelona: Gedisa, 2017.
— , El Viaje imposible: el turismo y sus imágenes, Barcelona: Gedisa, 1998.
BLANQUER CRIADO, D.. Ordenación y gestión del territorio turístico. Valencia: Tirant lo Blanch, 2002.
BORTOLOTTO, C., Will Heritage Save Us? Intangible Cultural Heritage and the Sustainable Development Turn, Cambridge: Cambridge University Press, 2025.
BRILLI, A., El viaje a Italia: historia de una gran tradición cultural, Madrid: Antonio Machado Libros, 2010.
CARERI, F., Walkscapes: El andar como práctica estética, Barcelona: Gustavo Gili, 2002.
DEBORD, G., Psicogeografía, arquitectura y urbanismo, ed. de F. López Silvestre y R. C. Lois González, Madrid: Ed. Asimétricas, 2022.
ELSNER, J y J. P. RUBIÉS (eds.), Voyages and Visions: Towards a Cultural History of Travel, New York: Reaktion Books, 1999.
FAIRCLOUGH, G., R. HARRISON, R., J. SCHOFIELD y J. JAMESON (eds), The Heritage Reader, London-New York: Routledge, 2006.
GUILBAUT, S., “¿Musealización del mundo o californicación de Occidente?, Quintana, 3 (2004): 71-85.
HARRISON, R., Heritage: Critical Approaches, London: Routledge, 2013.
LÓPEZ SILVESTRE, F., "¿Paisaje y patrimonio? Sobre una relación que conviene matizar", Norba: Revista de Arte, 41 (2021): 167-184.
LOWENTHAL, D., El pasado es un país extraño, Madrid: Akal, 1998.
PULIDO FERNÁNDEZ, J.I., M. DE LA CALLLE VAQUERO, y M. VELASCO GONZÁLEZ, Turismo cultural. Madrid: Editorial Sintesis, 2013.
RICHARDS, G., Cultural tourism: global and local perspectives, New York: The Haworth Hospitality Press, 2007.
RIVAS GARCÍA, J., y M. MAGADÁN GARCÍA, Planificación turística y Desarrollo Sostenible. Oviedo: Septem ediciones, 2007.
RUBERT DE VENTÓS, X., “La ciudad turística”, DC Papers: Revista de Crítica y Teoría de la Arquitectura, 3 (1999),
ROGER, A., Breve tratado del paisaje, Madrid: Biblioteca Nueva, 2007.
SCHAMA, S., Landscape and memory, London: Fontana Press, 1996.
SMITH, L., Uses of Heritage, London-New York: Routledge, 2006.
SOJA, E J., Postmodern geographies: The Reassertion of Space in Critical Social Theory, London: Verso, 2007.
SORKIN, M. (ed.), Variaciones sobre un parque temático: la nueva ciudad americana y el fin del espacio público, Barcelona: Gustavo Gili, 2004.
Vera Rebollo, F. et alii (coords.), Análisis territorial del turismo y planificación de destinos turísticos. Valencia: Tirant Lo Blanch, 2011.
Comp03: Traballar de forma autónoma e con fins profesionais.
Comp06: Mostrar capacidade para traballar en equipo.
Comp07: Realizar actividades propias con responsabilidade social, honestidade intelectual e integridade científica.
Comp08: Xestionar e transformar contextos de traballo ou estudo complexos e imprevisibles que
demandan novos enfoques estratéxicos.
Comp10: Avaliar as responsabilidades respecto dos resultados do propio estudo ou do traballo ou dos alleos, e do desenvolvemento profesional das persoas e dos grupos.
Metodoloxía do ensino
Durante as clases maxistrais explícanse os contidos teóricos, os principios e os métodos de investigación no ámbito do turismo cultural e a súa dinamización económica. Para reforzar o coñecemento e a comprensión da materia, durante as clases interactivas ofreceranse diversas actividades, incluíndo exercicios, proxectos e estudos de casos prácticos. Estas actividades formativas realizaranse individualmente e en grupo. Durante as clases interactivas tamén se celebrarán sesións de debate e foros de debate. As actividades formativas pretenden estimular un modelo de aprendizaxe colaborativo, baseado nun proxecto de investigación a desenvolver individualmente e en grupo.
A avaliación farase a partir da suma dos seguintes valores:
- Asistencia e participación activa en clases interactivas: 30%.
- Traballo en grupo sobre un caso concreto: 70%.
Para superar esta materia é preciso puntuar nos tres ámbitos sinalados, acadando polo menos o 50% da nota parcial en cada unha delas.
TEMPO DE PRESENCIA DO ALUMNADO: 24 HORAS
Documento expositivo.................................. 9
Documento interactivo................................. 12
Titorías personalizadas................................. 3
TEMPO DE ESTUDO E ACTIVIDADE PERSOAL: 51 HORAS
Estudo da materia impartida nas clases expositivas:....................... 30 h
Lecturas recomendadas, actividades da biblioteca, etc.: ................. 15 h.
Preparación de presentacións, debates, etc. ..................................... 6 h.
- Consulta a bibliografía recomendada.
- A asistencia ás sesións interactivas é imprescindible para a superación do curso.
- Consultas co profesorado en horario de titoría.
- Asistencia a conferencias invitadas e actividades paralelas organizadas no marco do mestrado, se é o caso.
Rosa Maria Rodriguez Porto
- Departamento
- Historia da Arte
- Área
- Historia da Arte
- Categoría
- Investigador/a: Ramón y Cajal
Angel Miramontes Carballada
Coordinador/a- Departamento
- Xeografía
- Área
- Xeografía Humana
- Correo electrónico
- angel.miramontes [at] usc.es
- Categoría
- PROFESOR/A PERMANENTE LABORAL
Xoves | |||
---|---|---|---|
18:30-20:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula 15 |