Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Clase Expositiva: 5 Clase Interactiva: 25 Total: 30
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Departamento externo vinculado ás titulacións
Áreas: Área externa M.U en Neurociencia (2ª ed)
Centro Facultade de Bioloxía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
A primeira definición amplamente aceptada de Neuroloxía foi proposta n 1918 por von Monakow. Segundo este autor, a Neuroloxía é a ciencia da estrutura e a función do sistema nervioso na saúde e na enfermidade. Desde entón, a Neuroloxía consolidouse como a rama da Neurociencia con maior utilidade práctica para os seres humanos. Posteriormente, en 1957, durante o Primeiro Congreso Internacional de Ciencias Neurolóxicas, celebrado en Bruxelas, aceptouse a definición proposta por Sir Francis Walshe, que aínda segue vixente na actualidade: "A Neuroloxía é a ciencia que estuda a morfoloxía e a fisioloxía do sistema nervioso, a súa química e física, no seu estado normal e alterado pola enfermidade e a agresión... cun propósito práctico: a cura e a prevención das enfermidades que afectan o sistema nervioso humano". Este obxectivo pragmático da Neuroloxía require o desenvolvemento da investigación translacional, que, baseándose no traballo das disciplinas básicas, busca aplicar estas abordaxes para aliviar as enfermidades neurolóxicas, que actualmente constitúen a principal causa de morbilidade e mortalidade no noso medio. O envellecemento da poboación implica un aumento progresivo das enfermidades neurodexenerativas, que seguirán aumentando polo menos durante os próximos 50 anos.
Este curso de Neuroloxía para estudantes de MÁSTER EN NEUROCIENCIAS foi deseñado a partir destas bases: o coñecemento das enfermidades neurolóxicas humanas e a aplicabilidade da investigación básica e clínica na procura de novos coñecementos sobre a estrutura e a función do sistema nervioso normal e o alterado pola enfermidade, e na identificación de novas dianas diagnósticas, prognósticas e, sobre todo, terapéuticas.
1) Presentación do curso
Programa teórico (6 horas)
1) Bases celulares das enfermidades neurolóxicas
2) Bases xenéticas das enfermidades neurolóxicas
3) Bases moleculares das enfermidades neurolóxicas
4) Investigación aplicada en neurociencias clínicas
5) Que é a ciencia? Pasado, presente e futuro desta aventura
6) Xestión da investigación en neurociencias clínicas
Clases interactivas (22 horas)
a) Seminarios teóricos
1) Aplicación de cultivos celulares na investigación neurolóxica
2) Métodos bioquímicos aplicados á investigación en enfermidades neurolóxicas
3) Nanomedicina en enfermidades neurolóxicas
4) Terapéutica personalizada en neuroloxía: biomarcadores de neuroimaxes
5) Células nai e terapia celular
6) Aplicación de modelos animais na investigación neurolóxica
7) Terapéutica personalizada en neuroloxía: biomarcadores moleculares.
b) Seminarios prácticos
1) Obtención e xestión de cultivos celulares en neurociencia.
2) Modelos animais de isquemia e hemorraxia cerebral en roedores.
3) Modelos animais de enfermidades neurodexenerativas e exploración funcional de animais de experimentación en neurociencia.
4) Técnicas avanzadas de neuroimagen: resonancia magnética.
5) Estudos bioquímicos/citolóxicos de mostras de sangue periférico.
ZARRANZ, J.J. Neurología. Elsevier Science. Madrid, 2015.
BRADLEY, W.G., DAROFF, R.B., FENICHEL, G.M., MARSDEN, C.D. (eds) Neurology in Clinical Practice. Butterworth Heinemann, Boston, 2005.
Preparar o alumnado para o coñecemento da Neurociencia Clínica proporcionándolle:
1) Formación metodolóxica para recoller e medir fenómenos inducidos por enfermidades, así como coñecemento de técnicas experimentais que exploran as causas e os mecanismos das enfermidades neurolóxicas e a súa posible modificación terapéutica.
2) Coñecemento de modelos experimentais in vitro e in vivo na investigación en Neurociencia.
3) Coñecemento para a realización de estudos de investigación en Neurociencia.
Desenvolveuse un programa estruturado en torno a horas de clase maxistral obrigatorias, que proporciona os coñecementos teóricos necesarios. As prácticas serán realizadas no Laboratorio de Neurociencia Clínica por un equipo interdisciplinar de investigadores experimentados, incluíndo médicos, biólogos, químicos e físicos. Os estudantes adquirirán coñecemento de primeira man das técnicas experimentais máis avanzadas no campo da neurociencia. Finalmente, pediráselles aos estudantes que presenten unha disertación sobre un tema relacionado coa neuroloxía.
1) A asistencia é obrigatoria.
2) Exame de tipo test: 4 respostas posibles/1 resposta correcta. Por cada 3 erros restarase unha resposta correcta.
3) Traballo voluntario nos seminarios.
O exame realizarase o último día de clase na aula do Laboratorio de Investigación en Neurociencia Clínica (LINC) do Instituto de Investigación Sanitaria de Santiago de Compostela (IDIS), situado na planta 4 do Hospital Clínico Universitario.
TRABALLO PRESENCIAL NA AULA HORAS
Maxistrais 6
Clases interactivas: Seminarios ou prácticas 22
Actividades de avaliación 2
Total de horas de traballo presencial 30
Estudo individual 15
Elaboración de informes e traballos prácticos 15
Total de horas de traballo persoal do estudante 30
- Asistencia e participación activa nas clases e seminarios.
- Estudo e revisión da materia impartida, utilizando material bibliográfico e material proporcionado polo profesorado.
Mércores | |||
---|---|---|---|
09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | - | X_Hospital Clínico |
Xoves | |||
09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | - | X_Hospital Clínico |
Venres | |||
09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | - | X_Hospital Clínico |