Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Óptica e Optometría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Sen docencia (En extinción)
Matrícula: Non matriculable (Só plans en extinción)
O alumno aprenderá a:
- Aplicar e interpretar o principais test de valoración funcional.
- Test de screening de deterioración cognitiva en Alzheimer: "Addenbrooke's cognitive examination (ACE)" Test de screening de deterioro cognitivo para parkinson: "Demnentia Rating Scale Mattis (DRS)"
- Test de alteración visoespacial e visoperceptiva: "Visual Object and Space Perception Battery (VOSP)" e "Benton Judgment of Line Orientation (BJLO)".
- O alumno capacitarase para a exploración visoperceptiva e agnosias dos pacientes neurolóxicos.
- Concepto, manifestacións xerais e oftalmológicas das enfermidades dexenerativas corticales (Enfermidade de Alzheimer).
- Concepto e manifestacións xerais e oftalmológicas das enfermidades dexenerativas dos núcleos centrais grises: Enfermidade de parkinson e enfermidade de Huntington.
- Fundamentos, aplicación e interpretación do principais test de valoración funcional.
- Fundamentos, aplicación e interpretación do principais test de valoración visoespacial e visoperceptiva.
Bibliografía básica:
- Zarranz JJ Neurología. Elsevier Science España. Barcelona 2018. Capítulo de Trastornos oculomotores e visuales; Capítulo de Enfermedades caracterizadas por movimientos involuntarios anormales (enfermedades extra piramidales ou dos ganglios basales) e Capítulo de Demencias.
- Castillo J, Jiménez I Elsevier España. Barcelona 2015. Reeducación funcional tras un ICTUS.
Bibliografía complementaria:
- Revistas internacionales: Neurology.
Alzheimer Dement (Amst).
Ann Indian Acad Neurol.
Neurología.
** Libros electrónicos a través da ReBUSCa, artigos e tesis con google académico e pubmed.
- Coñecer e comprender as bases da neurofisiología visual e aplicar as súas técnicas.
- Colaborar en equipos multidisciplinares no ámbito profesional e no investigador para contribuír a desenvolver proxectos I+D+i
- Que os/as estudantes saiban Integrar, aplicar, analizar, elaborar e valorar as competencias desenvolvidas ao longo do Máster. TFM
- Aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos.
- Incorporarse ás liñas de doutoramento do programa de posgrao propias das temáticas do máster
- Clase expositiva: Lección teórica impartida na aula virtual de USC polos profesores dos coñecementos básicos relacionados coas enfermidades de estudo e fundamento do test que se aplican.
- Seminarios: Casos clínicos reais para valorar polos alumnos coa axuda dos profesores. Son presenciales e faranse na aula do LINC do Hospital de Santiago (CHUS) e na Facultade de Óptica.
- Práctica clínica: Realización de prácticas clínicas en módulos reducidos, con enfermos diagnosticados das patoloxías expostas, aplicar e interpretar o principais test de valoración funcional. Estas prácticas serán no Hospital Clínico Universitario de Santiago.
O alumno capacitarase para a exploración visoperceptiva e agnosias dos pacientes neurolóxicos.
- Titorías personalizadas.
Avaliación continuada.
- Valorarase o esforzo e progreso na aprendizaxe, entre un 15 e 20%.
- Exame final teórico /práctico, que pode ser tema, pregunta curta, tipo test e resolución de problemas/ casos. Entre un15 e un 25%.
- Avaliación das prácticas de laboratorio, clínicas ou seminarios: rendemento durante a súa realización e/ou probas obxectivas sobre o labor realizado. Resolución de casos teóricos e prácticos. entre un 20 e un 30%.
- Presentación e defensa de traballos, entre un 15 e un 25%.
- Clases expositivas: 9 horas
- Interactivas: (seminarios) 6 horas.
- Practicas clínicas, 6 horas
- Traballo autónomo 40 horas.
- Seguimento dos contenidos da aula virtual.
-Consulta da bibliografía básica e complementaria recomendada.
- Procura de traballos científicos relevantes con PubMed, EZproxy, Google escolar, etc.