Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 2 Clase Interactiva: 0.6 Total: 2.6
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Prácticum Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Departamento externo vinculado ás titulacións, Dereito Público Especial e da Empresa
Áreas: Área externa M.U en Avogacía e Procura, Dereito Procesual
Centro Facultade de Dereito
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Coa materia "Prácticas externas I: Administracións públicas. Institucións. Xulgados e tribunais. Despachos profesionais" preténdese que o/a estudante adquira os coñecementos, habilidades, destrezas e actitudes que lle permitan:
a) Recibir información actualizada sobre o desenvolvemento da carreira profesional e as posibles liñas de actividade, así como acerca dos instrumentos para a súa xestión.
b) Adquirir unha primeira experiencia práctica do exercicio profesional en diferentes lugares nos que se proxecta a actuación da Avogacía e da Procuradoría.
c) Aplicar os coñecementos adquiridos durante o Grao en Dereito, e nas materias cursadas ata a data no Máster, ás problemáticas xurídicas reais.
d) Enfrontarse a problemas deontolóxicos profesionais.
e) Coñecer as técnicas de análises de problemas e adopción de solucións que emprega a administración, os membros do Poder Xudicial e outros profesionais do Dereito.
f) Desenvolver as competencias e habilidades necesarias para o exercicio profesional da Avogacía e da Procuradoría.
g) Introducirse na sistemática do funcionamento dos servizos xurídicos das administracións públicas, dos xulgados e tribunais, e doutros órganos e institucións.
h) Iniciar contactos co persoal dos corpos xurídicos das administracións públicas, o persoal xurisdicional e do Mº Fiscal, con futuros compañeiros/as de profesión, e con profesionais do ámbito xurídico que prestan servizos noutros órganos e dependencias de interese para os futuros avogados/as e procuradores/as.
i) Percibir como se desenvolven habitualmente as funcións propias do exercicio profesional da Avogacía e da Procuradoría no ámbito das administracións públicas, os órganos xurisdicionais, e outro tipo de entidades e institucións.
j) Coñecer o funcionamento do servizos colexiais de orientación xurídica, quenda de oficio e asistencia letrada ao detido.
k) Proxección nas prácticas externas das competencias previstas no art. 10 do RD 63/2023, en desenvolvemento dos obxectivos previstos no art. 13 do mencionado RD.
Os/as profesionais titores/as da materia "Prácticas externas I: Administracións públicas. Institucións. Xulgados e tribunais.
Despachos profesionais" teñen como función preparar ao alumnado para:
(Art. 13 Real decreto 64/2023, do 9 de febreiro)
1. Enfrontarse a problemas deontolóxicos profesionais.
2. Familiarizarse co funcionamento e a problemática de institucións relacionadas co exercicio da avogacía e, no seu caso, da procuradoría.
3. Coñecer a actividade doutros operadores xurídicos, así como de profesionais relacionados co exercicio da súa profesión.
4. Recibir información actualizada sobre o desenvolvemento da carreira profesional e as posibles liñas de actividade, así como acerca dos instrumentos para a súa xestión.
5. En xeral, desenvolver as competencias e habilidades necesarias para o exercicio da avogacía e, no seu caso, da procuradoría.
Contidos específicos da materia:
1. Familiarizarse co funcionamento das asesorías, gabinetes e departamentos xurídicos das administracións públicas nos que se realicen as prácticas, e cos profesionais do ámbito xurídico que presta os seus servizos nelas e que actúa no devandito contexto.
2. Familiarizarse co funcionamento dos xulgados e tribunais que integran o Poder Xudicial, e co persoal xurisdicional, letrados/as da Administración de Xustiza e membros do Mº Fiscal que presta os seus servizos e/o colaboran en/cos devanditos órganos xurisdicionais.
3. Familiarizarse co funcionamento dun despacho de procuradores/as e/o de avogados/as, co persoal que presta nel os seus servizos, e cos medios materiais e infraestruturas necesarias para o exercicio da profesión.
4. Familiarizarse co funcionamento doutras institucións oficiais de interese para o exercicio profesional da Avogacía e da Procuradoría, co persoal que presta nelas os seus servizos, e cos medios materiais e infraestruturas.
5. Familiarizarse co funcionamento dos servizos da quenda de oficio, orientación xurídica e asistencia xurídica gratuíta dos Colexios profesionais da Avogacía e da Procuradoría; así como coas tarefas profesionais propias da Avogacía e da Procuradoría que se desenvolven en contacto con Notarias, Rexistros públicos, Establecementos penais, Forzas e Corpos de Seguridade, etc.
6. Estudo guiado, individualizado ou en grupos reducidos, de asuntos correspondentes a expedientes, procesos, procedementos arquivados e en tramitación, que a xuízo de cada titor/para resulten de interese para a formación do alumnado e que por disposición legal non teñan prohibida a súa publicidade.
7. Asistencia e observación guiada de actuacións administrativas (reunións, entrevistas, comparecencias, audiencias, mesas de contratación etc.)/ etc.) que se desenvolvan oralmente nos procedementos que dependan do departamento onde se realicen as prácticas; de actuacións procesuais propias da orde xurisdicional de que se trate: comparecencias, audiencias, vistas, xuízos, práctica de medios de proba, interrogatorios, conclusións etc.; de actuacións non xurisdicionais e procesuais orais, propias de procedementos e procesos nos que se desenvolve cotidianamente a profesión de avogado/a e de procurador/a: consultas, reunións, negociacións, comparecencias, audiencias, etc.
8. Procura de lexislación, xurisprudencia e doutrina sobre cuestións xurídicas substantivas e procesuais de interese para as materias, medios alternativos de solución de conflitos xurídicos, procedementos e procesos que son habituais no centro onde se realizan as prácticas
9. Adestramento na forma de estudar, enfocar e tramitar os asuntos propios da especialidade do centro onde se desenvolvan as prácticas.
10. Adestramento na realización simulada de actuacións escritas e orais propias dos procesos e procedementos que se tramiten nos centros onde o alumnado realiza as prácticas.
11. Elaboración de informes orais e escritos, borradores de escritos de profesionais e procesuais, escritos de trámite e resolucións administrativas, minutas de actuacións orais etc., a solicitude de cada titor/a, sobre temas, cuestións e problemas que se susciten nos autos, tramitacións procedementais e actuacións orais. que o alumnado deba analizar ou observa
12. Realización de xestións externas de interese para o exercicio profesional: actuacións en Notarias, Rexistros Públicos, Órganos xudiciais e servizos da Administración pública.
13. Coñecer as distintas funcións e perspectivas da profesión e os diferentes ámbitos de exercicio profesional.
14. Organizar eficazmente o tempo e controlar as sinalizacións e prazos.
15. Argumentar, con corrección xurídica, tanto oralmente como por escrito.
Finalmente, dentro das dispoñibilidades académicas e orzamentarias, formará parte dos contidos desta materia a participación do alumnado nas sesións de xuízos simulados que organice a Escola Xudicial de Barcelona, ou ben que organicen outras institucións, e que se atopen dirixidas ao alumnado das Escolas de Práctica Xurídica e másteres en Avogacía, e, no seu caso a outros profesionais xurídicos en formación; por canto implica unha importante actividade de preparación das funcións de representación procesual e defensa técnica de asuntos nas diversas ordes xurisdicionais, de competición co alumnado doutros másteres e escolas, e de contacto cos futuros xuíces e profesionais da Avogacía do Estado español.
Os/os profesionais titores/as da materia comunicarán ao alumnado, a medida que resulte necesario e con suficiente antelación, os materiais bibliográficos (doutrina, xurisprudencia e textos legais) que non poidan ser fornecidos polas administracións, órganos xudiciais, despachos profesionais e institucións onde realizan practícalas, e resulte necesario que sexan conseguidos por cada alumno/a para un mellor aproveitamento das prácticas.
Coñecementos
Con01: Coñecer os distintos medios de investigación da solvencia do contrario, de obtención de información útil do propio cliente e de datos ou documentos en distintos organismos, así como as técnicas dirixidas á investigación e establecemento dos feitos nos distintos tipos de procedementos, especialmente a produción de documentos, os interrogatorios e as probas periciais.
Con02: Coñecer e ser capaz de integrar a defensa e a postulación dos dereitos dos clientes no marco dos sistemas de tutela xurisdicionais nacionais e internacionais.
Con03: Coñecer as diferentes técnicas de composición de intereses, análises de problemas e toma de decisións profesionais, identificando a parcela do Dereito na que se residencia; e saber atopar solucións a problemas mediante métodos alternativos á vía xurisdicional.
Con04: Coñecer e distinguir as formas usuais de contratación privada e pública, incluída a electrónica, e de constitución e funcionamento dos diferentes tipos de sociedades; sabendo valorar a que resulte máis adecuada para cada caso, segundo o obxectivo e a necesidade do cliente, e tendo en conta todas as posibles variables que poidan interesar.
Con05: Coñecer a estrutura procedemental e particularidades máis importantes que presentan os distintos procesos propios das diferentes ordes xurisdicionais nos que interveñen con máis frecuencia os profesionais da Avogacía e de Procúraa; así como os tipos de pretensións que se poden exercitar neles, as técnicas alegatoria, probatoria e de conclusións, e manexarse nos procedementos de xurisdición voluntaria.
Con06: Coñecer as técnicas procesuais e ser capaz de executar cuantos actos encoméndenlles ou para cuxa realización estean facultados nas distintas ordes xurisdicionais, con especial atención aos prazos, actos de comunicación, medios de impugnación, execución e vías de constrinximento.
Con07: Coñecer as técnicas, tanto para a elaboración de documentos profesionais e procesuais de contido diverso, como para ter unha intervención, fluída, correcta e acertada, nas actuacións orais propias do exercicio profesional.
Con08: Coñecer e saber aplicar os dereitos e deberes deontolóxicos profesionais nas relacións da persoa que exerce a Avogacía ou a Procuradoría con clientes, outras partes, tribunais ou autoridades públicas, e entre outras persoas que exercen a Avogacía ou a Procuradoría, así como cos demais profesionais.
Con09: Coñecer o usus fori dos tribunais, organismos e oficinas públicas propias do lugar.
Con10: Coñecer e avaliar as distintas responsabilidades vinculadas ao exercicio da actividade profesional, incluíndo o funcionamento básico da asistencia xurídica gratuíta e dos servizos colexiais de quenda de oficio, asistencia letrada e orientación xurídica; e a promoción da responsabilidade social da persoa que exerce a Avogacía ou a Procuradoría.
Con11: Coñecer e aplicar as técnicas dirixidas á identificación e liquidación de honorarios, dereitos arancelarios, obrigacións tributarias, de constitución de depósitos xudiciais e de atención de cuantos gastos e costas sexan necesarios para garantir a efectiva tutela xudicial dos dereitos dos seus representados ou defendidos.
Con12: Coñecer as funcións propias da Avogacía e de Procúraa; e saber aplicar na práctica a contorna organizativa, de xestión e comercial da Avogacía e da Procuradoría, así como o seu marco xurídico asociativo, fiscal, laboral e de protección de datos de carácter persoal, e o réxime de previsión social.
Con13: Coñecer, saber organizar e planificar os recursos individuais e colectivos dispoñibles para o exercicio nas súas distintas modalidades organizativas do exercicio profesional.
Con14: Coñecer a actividade doutros operadores xurídicos, así como de profesionais relacionados co exercicio da súa profesión.
Habilidades ou destrezas
H/D01: Posuír motivación pola calidade e a excelencia profesional, mostrar predisposición cara a unha cultura emprendedora, evidenciar capacidade de iniciativa, liderado, adaptación a novas situacións e espírito de superación, e valorar o despacho desde unha óptica empresarial.
H/D02: Desenvolver un compromiso ético e deontolóxico no exercicio profesional cotián, detectando as situacións deontolóxicamente relevantes, e apreciando os beneficios que reportan á sociedade, á Avogacía e a Procúraa os principios éticos e deontolóxicos destas profesións.
H/D03: Posuír habilidades que permitan aplicar os coñecementos especializados adquiridos na licenciatura ou o grao, ao exercicio profesional ante tribunais ou autoridades públicas, así como nas funcións de asesoramento.
H/D04: Desenvolver as habilidades e destrezas necesarias para a correcta e eficaz realización dos actos de comunicación ás partes no proceso, e para unha colaboración eficaz cos tribunais na execución das resolucións xudiciais; coñecendo e diferenciando os intereses privados que representa dos de carácter público cuxa execución a Lei e os tribunais encoméndenlle.
H/D05: Desenvolver destrezas e habilidades para a elección da estratexia correcta para a defensa dos dereitos da clientela, tendo en conta as esixencias dos distintos ámbitos da práctica profesional, incluída a conveniencia de propiciar solucións negociadas aos conflitos e de preocuparse, no seu caso, pola execución das resolucións favorables ao cliente; sendo capaz de transmitir, de modo claro e fundamentado, as razóns e argumentos que sustentan unha determinada posición xurídica.
H/D06: Manexar con soltura as formas usuais de constitución e funcionamento de sociedades, así como de contratación, identificando as condicións xerais, cláusulas abusivas e escuras, contratos de adhesión etc.
H/D07: Desenvolverse con soltura nos distintos trámites dos procedementos máis habituais que son propios das diferentes ordes xurisdicionais, valorando en cada caso a viabilidade de acudir ao que resulte máis adecuado aos intereses do cliente.
H/D08: Desenvolver as destrezas e habilidades necesarias para a utilización dos procedementos, protocolos, sistemas, e aplicacións xudiciais, que requiran os actos de comunicación e cooperación coa Administración de Xustiza, con especial atención aos de natureza electrónica, informática e telemática; e para a procura de información telemática, xurídica ou non xurídica, que resulte relevante nos asuntos cuxa xestión se teña encomendada.
H/D09: Dispoñer das habilidades necesarias para auxiliarse das funcións notarial e rexistral, no exercicio da súa actividade, e para ser consciente das implicacións económicas e tributarias que teñen para o cliente as actuacións profesionais que desenvolvemos no seu nome.
H/D10: Saber manter un estrito ton profesional; e desenvolver habilidades e destrezas interpersoais, que faciliten o exercicio profesional nas súas relacións coa cidadanía, con outros profesionais e coas institucións.
H/D11: Aplicar as técnicas de redacción con fluidez en documentos profesionais e procesuais de contido diverso; e de realización das intervencións orais máis habituais no exercicio profesional, segundo as particularidades do caso ou do procedemento de que se trate.
H/D12: Afacerse a analizar con determinación as resolucións procesuais, para valorar a posible impugnación desde o óptica risco-beneficio, e elixir, no seu caso, o medio máis adecuado de entre os contemplados pola normativa de aplicación.
Competencias
Comp01: Saber identificar conflitos de intereses e coñecer as técnicas para a súa resolución; establecer o alcance do segredo profesional e da confidencialidade, e preservar a independencia de criterio.
Comp02: Saber identificar os requirimentos de prestación e organización determinantes para o asesoramento xurídico e a representación procesual.
Comp03: Coñecer e saber aplicar na práctica a contorna organizativa, de xestión e comercial da Avogacía e Procuradoría; así co mo o seu marco xurídico asociativo, fiscal, laboral e de protección de datos de carácter persoal.
Comp04: Desenvolver a capacidade para elixir os medios máis adecuados que ofrece o ordenamento xurídico para o desempeño dunha defensa e representación técnica de calidade.
Comp05: Utilizar as ferramentas das tecnoloxías e da información, e as comunicacións necesarias, para o exercicio da profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida.
Comp06:Adquirir un manexo suficiente en todas aquelas materias de dereito substantivo, incluído o dereito autonómico, que debe aplicar con máis frecuencia o profesional da Avogacía na solución xudicial e extraxudicial de conflitos xurídicos.
Comp07: Saber expoñer, de forma oral e escrita, feitos; e extraer argumentalmente consecuencias xurídicas, en atención ao contexto e ao destinatario ao que vaian dirixidas, de acordo no seu caso coas modalidades propias de cada ámbito procedemental.
Comp08: Saber desenvolver traballos profesionais en equipos específicos e interdisciplinares.
Comp09: Enfrontarse a problemas deontolóxicos profesionais.
Comp10: Familiarizarse co funcionamento e a problemática de institucións relacionadas co exercicio da Avogacía e da Procuradoría.
Comp11: Recibir información actualizada sobre o desenvolvemento da carreira profesional e as posibles liñas de actividade, así como acerca dos instrumentos para a súa xestión.
Comp12: Saber utilizar a perspectiva de xénero como ferramenta metodolóxica na actuación profesional cotiá e nas relacións profesionais.
Comp13: En xeral, desenvolver as competencias e habilidades necesarias para o exercicio da Avogacía e, no seu caso, da Procuradoría.
A materia "Prácticas externas I: Administracións públicas. Institucións. Xulgados e tribunais. Despachos profesionais" poderase realizar durante o primeiro e/o segundo semestre” do Máster, en horario matutino e vespertino, cunha duración de 150 horas presenciais.
Como norma xeral, tenderase a que o alumnado curse esta materia no segundo semestre, unha vez supere as materias impartidas durante o primeiro semestre, co fin de conseguir un maior aproveitamento das prácticas. Con todo, en función do número de alumnos/as matriculados e das dispoñibilidades das institucións receptoras, a coordinación poderá programar que unha parte da materia, ou a súa totalidade, realícese tamén durante o primeiro semestre para todos ou unha parte do alumnado.
En función do número de alumnos/as matriculados e das dispoñibilidades das institucións receptoras, procurarase que esta materia cúrsese, polo menos, en asesorías e gabinetes xurídicos de administracións públicas e en órganos xurisdicionais. De ser posible, analizarase tamén o cursar unha parte da materia en despachos de profesionais da Avogacía ou da Procuradoría. Dependendo das dispoñibilidades, esta materia tamén poderá incluír a realización de practicas e/o de visitas/estancias en notarías, rexistros, establecementos penais, institutos policiais etc.,
Ao comezo de cada curso académico a coordinación programará o calendario desta materia, en función do número de alumnos/as matriculados e das prazas dispoñibles, o cal se comunicará con suficiente antelación ao alumnado.
Durante o primeiro semestre, a coordinación do Máster comunicará ao alumnado as prazas de que se dispón para cursar esta materia. No caso, das administracións públicas, informarase das asesorías, gabinetes e servizos onde se poderán realizar practícalas e do número de prazas dispoñibles. Tratándose de órganos xurisdicionais, a coordinación informará das ordes xurisdicionais nos que existan xulgados, tribunais e fiscalías dispoñibles para a realización destas prácticas, así como o número de prazas existentes en cada orde xurisdicional. Finalmente, de existir a posibilidade de cursar unha parte da materia en despachos profesionais, a coordinación informará acerca das prazas dispoñibles por especialidades xurídicas; no caso doutras institucións, informarase das prazas dispoñibles en cada entidade ou organismo.
Con posterioridade, solicitarase a todo o alumnado que manifeste as súas preferencias, respecto das prazas ofertadas, nas que desexa cursar esta primeira materia de prácticas externas.
A coordinación asignará a cada alumno/a, de ser posible, unha praza en administracións públicas e en órganos xurisdicionais; e, de darse o caso, en despachos profesionais e/o outras institucións. Para iso, a coordinación procurará atender ás preferencias manifestadas polos/as profesionais titores/as, e ás preferencias indicadas polo alumnado.
De existir algún tipo de discrepancia na adxudicación de prazas, resolverase polo sistema de consenso e, de non ser posible, pola vía das mellores cualificacións obtidas ata a data no Máster; en caso de empate, acudirase ao sistema de sorteo.
A coordinación do Máster asignará a cada alumno/a un/a profesional titor/a en cada administración pública, órgano xurisdicional, e/o despacho profesional e institución na que vaia a realizar practícalas, e teñan convenio subscrito coa USC, os Colexios de Avogados e de Procuradores de Santiago, ou a Escola de Práctica Xurídica.
As prácticas desenvolveranse en horario de mañá, modalidade presencial, e baixo a titoría inmediata do correspondente titor/a (titores/as).
Excepcionalmente, en determinados casos (particularidades do servizo xurídico, xulgado, despacho, institución, temáticas, procedementos etc.)/ etc.), a solicitude do titor/a, co visto e prace do alumno/a, poderá realizarse unha determinada porcentaxe das prácticas baixo modalidade telemática. Corresponderá á coordinación aprobar este réxime de semipresencialidade, no seu caso, determinar a porcentaxe de horas que se poderán realizar de maneira telemática.
O seguimento das prácticas corresponderá a cada titor/a, e ao equipo de titoría de prácticas externas do Máster.
Para conseguir que o alumnado do Máster adquira os coñecementos, competencias e habilidades/destrezas esixidas e os obxectivos propostos, a metodoloxía e a programación basearanse nunha formación activa e participativa, e na asimilación progresiva de experiencias (“aprender facendo”) e razoamentos xurídicos.
A metodoloxía da aprendizaxe centrarase en potenciar todas as capacidades do alumnado, principalmente as competencias, habilidades, técnicas e actitudes necesarias para o exercicio profesional da Avogacía. Búscase conseguir un cambio de mentalidade importante no alumnado, pasando de ser simple espectador pasivo a converterse en protagonista activo dá a súa propia formación. Igualmente, preténdese ofrecer un trato o máis personalizado posible, para conseguir unha formación de calidade.
O/a titor/a de cada alumno/a programará, periodicamente e con suficiente antelación, as actividades prácticas a realizar, para o que procurará manter un contacto diario e persoal co/a alumno/a, co fin de guialo e orientalo durante a realización das actividades encomendadas, posibilitándolle a consulta de dúbidas, exposición de opinións, traballos, informes, escritos, actuacións profesionais etc.
Durante o período de prácticas os estudantes estarán suxeitos á duración, calendario, horario, lugar e actividades que se establezan, aplicaranse con dilixencias ás tarefas encomendadas, manteranse en contacto co/a titor/a e equipo de titoría; e gardarán o secreto profesional sobre as tarefas que realicen e información que reciban, tanto durante este período como unha vez finalíceno.
Nas prácticas utilizarase sobre todo o método do caso (en tramitación ou arquivados), que consiste na descrición dunha situación concreta con finalidades pedagóxicas para aprender ou perfeccionarse. Cada caso proponse para que individualmente sométase á análise e á toma de decisións. Con iso preténdese que o alumnado estude a situación, defina os problemas, chegue ás súas propias conclusións, contraste ideas, deféndaas e as reelabore con novas achegas. Trátase de axudar ao alumnado a que "aprendan a aprender" as claves para resolver calquera problema que se lles presente, tanto no ámbito substantivo como no procesual, e sempre baixo un prisma eminentemente práctico e deontolóxico.
A análise e a resolución dos asuntos/casos por parte do alumnado, a aprendizaxe colaborativa, a discusión dirixida, os talleres direccionados á presentación de simulacións, debates e solución de problemas, a elaboración de escritos profesionais, procesuais e extraxudiciais, a preparación de informes/ditames, de alegacións e interrogatorios orais, as simulacións de actuacións profesionais e procesuais tanto escritas como orais, o traballo tutelado… son os sistemas habituais de traballo. Isto significa que o alumnado debe responsabilizarse de preparar adecuadamente os contidos concretos que serán obxecto de análise nas clases (“estudo e traballo previo”), así como de resolver de maneira autónoma os casos e actividades que o/a titor/a formúlelles.
Tamén se asesora ao alumnado sobre as técnicas que ha de empregar cando exerza a profesión, tanto no ámbito xudicial como extraxudicial, sen esquecer o enfoque global da profesión. Prestarase especial atención aos aspectos de máis interese profesional, atendida a frecuencia coa que se presentan na vida profesional diaria.
O/a titor/a poderá recomendar ao alumno/á asistencia a seminarios, xornadas ou congresos que poidan ser de interese para a realización das actividades programadas. Así mesmo, o/a alumno/a deberá levar a cabo as lecturas de bibliografía, xurisprudencia, informes, ditames , expedientes e calquera outra documentación que o/a titor/a estime pertinente, para profundar nos coñecementos necesarios para levar a cabo as actividades prácticas programadas.
Para garantir o aproveitamento por parte do alumnado e constatar o seu progreso na consecución dos obxectivos propios da materia, utilizarase un sistema de avaliación continua, polo ser o que mellor contribúe a estimular ao alumnado para seguir o proceso e involucrarse na súa propia formación.
A avaliación formativa debe valorar o esforzo e o progreso na aprendizaxe, así como a adquisición dos coñecementos, competencias e habilidades/destrezas propias da materia, e incentivar unha dedicación constante á asimilación e comprensión dos contidos propios da materia.
En consecuencia, a avaliación desta materia realizarase a partir dos seguintes criterios:
a) Seguimento continuado polo/a (os/as) profesional (é) titor/a (titores/as) do grao de aprendizaxe e da calidade das tarefas encomendadas, que periodicamente (diaria, semanal, mensualmente) realice cada alumno/a.
O/a (os/as) titor/a (titores/as) deberá/n cumprimentar mensualmente un informe de valoración e, no seu caso, finalizadas as prácticas, unha memoria final. Tanto os informes como a memoria incluirán unha descrición dos estudos e tarefas realizadas por cada alumno/a, e unha valoración de diferentes ítems, como a asistencia, a aptitude (integración, motivación, empatía, dedicación, responsabilidade…), o cumprimento de normas deontolóxicas, o grao de aproveitamento de practícalas (implicación, interese, esforzo, capacidade para resolver problemas…), a evolución no aprendizaxe etc. A cualificación que conste en devanditos informes-memoria, debidamente ponderada, supoñerá o 70% da nota final da materia.
b) Elaboración por parte de cada alumno/a de informes periódicos (semanais, quincenais… en función do que estableza a coordinación) e dunha memoria mensual, comprensiva das actividades desenvolvidas durante o período de referencia e do grao de aprendizaxe, evolución, aproveitamento, titorización etc. Devanditos informes-memorias serán valoradas polo equipo de titoría atendendo a parámetros como a asistencia, extensión, exhaustividade, interese, evolución… e, debidamente ponderadas, supoñerán o 30% da nota final da materia.
De considerarse necesario, por resultar insuficiente ou contraditoria a información fornecida a través dos anteriores informes-memorias ou alcanzar o alumno/a unha cualificación final inferior ao aprobado, o equipo de titoría poderá efectuar unha proba práctica final a cada alumno/a.
Dita proba haberá de versar sobre actividades e contidos propios das prácticas, constará de diversos exercicios e actividades que evidencien o grao de aprendizaxe do alumno/a; e poderá conter: Preguntas obxectivas (test), preguntas de desenvolvemento, preguntas tipo caso práctico (con enunciado); Simulacións de actuacións extraprocesuais e de procesos correspondentes ás diferentes ordes xurisdicionais, tanto desde a perspectiva dos trámites escritos como orais; Redacción de escritos profesionais e procesuais, e de informes xurídicos; Estudo de casos e resolución de problemáticas; Procura de información relevante; etc.
O resultado da devandita proba será tido en conta polo/a titor/a e o equipo de titoría para, no seu caso, modificar a cualificación inicialmente emitida nunha proporción non superior ao 30%.
Esta materia só poderá superarse mediante a asistencia continuada de cada alumno/á practícalas, realizando o número de horas establecidas, baixo a dirección do titor/a ou equipo de titoría asignado, e o sistema de avaliación exposto anteriormente. O/a alumno/a que non realice ningunha hora de prácticas recibirá a cualificación de "non presentado".
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou de probas será de aplicación o recolleito na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión das cualificacións da USC.
En cumprimento da normativa da USC, a coordinación do Máster publicará, no taboleiro de anuncios da Escola de Práctica Xurídica, a lista coa cualificación final de cada alumno/a en os dez días seguintes á realización do exame final, con indicación da data e horario na que o alumnado poderá exercitar o seu dereito de revisión. En todo caso, esta revisión terá sempre lugar dentro dos dez días seguintes á publicación das cualificacións.
A publicación de cualificacións poderá substituírse polo envío das mesmas de maneira telemática ao correo electrónico de cada alumno/a.
Finalizada a revisión, serán publicadas as notas definitivas no mesmo taboleiro da Escola.
A materia "Prácticas externas I: Administracións públicas. Institucións. Xulgados e tribunais. Despachos profesionais " ten un total de seis créditos.
O tempo de estudo e de traballo persoal que debe dedicar un estudante para superar a materia depende, loxicamente, das peculiares capacidades intelectuais de cada alumno/a. Con todo, calcúlase, como media, que o tempo de distribución do traballo do alumno/a, entre horas presenciais e non presenciais, será o seguinte:
Horas presenciais: 150
Horas non presenciais: 0 h
Volume de traballo máximo: 150 h
Antes de iniciarse ao estudo desta materia o alumnado é recomendable que o alumnado curse e supere xa algunhas materias da titulación.
A adecuada preparación da materia aconsella que o alumnado asista ás prácticas, con constancia e puntualidade, no horario programado; realice a análise e estudo das temáticas e casos encomendados polo/a titor/a, con rigor xurídico; e entregue as tarefas nos prazos establecidos.
O alumnado non debe atopar excesivo problema en superar satisfactoriamente a materia se, xunto co devandito anteriormente, trata de involucrarse desde o principio no réxime ordinario de funcionamento do despacho, realiza con rigor os traballos encomendados, dedícalle cada día lectivo o tempo suficiente ao estudo e á preparación das tarefas e casos programados, e é capaz de preguntar ao titor/a habitualmente todas as súas dúbidas.
Lotario Vilaboy Lois
Coordinador/a- Departamento
- Dereito Público Especial e da Empresa
- Área
- Dereito Procesual
- Teléfono
- 881814634
- Correo electrónico
- lotario.vilaboy [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade