Créditos ECTS Créditos ECTS: 2
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 6 Clase Interactiva: 8 Total: 16
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Departamento externo vinculado ás titulacións, Historia
Áreas: Área externa M.U en Economía Circular, Historia Contemporánea
Centro Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Comprender a relación entre o medio ambiente e a actividade económica desde una perspectiva crítica, decolonial e feminista.
• Perspectiva histórica xeral. Raíces sociais e políticas da degradación do medio ambiente.
• Relación entre sociedade, economía e medio ambiente a través das aproximacións material e simbólica.
• Ecoloxía e xénero. Fundamentos ecofeministas para a economía circular. As tensións entre produción e reprodución.
• A economía circular na perspectiva da xustiza ambiental e climática
• Conflito ambiental e exclusión. Conflitos sociais causado polo uso e a apropiación de recursos naturais.
• Metabolismo histórico da sociedade; formas de goberno e gobernanza ambiental.
Biesecker, A, Hofmeister, S. (2010). “Focus: (Re)productivity: Sustainable relations both between society and nature and between the genders”, Ecological Economics 69(8), 1703–1711
D’Alisa, G. (2019). ‘Circular Economy’. In A. Kothari, A. Salleh, A. Escobar, F. Demaria, & A. Acosta (Eds.), Pluriverse: A post-development dictionary. Tulika Books.
Herrero, Y. et al. (2020) Como si hubiera un mañana : ensayos para una transición ecosocialista. Barcelona: Sylone.
Keucheyan, R. (2016) La naturaleza es un campo de batalla. Ensayo de ecología política. Madrid: Clave Intelectual.
Latour, B. (2013) Políticas de la naturaleza : por una democracia de las ciencias. Barcelona: RBA.
Martínez Alier, J. (2022) ‘Circularity, entropy, ecological conflicts and LFFU’. Local Environment. The International Journal of Justice and Sustainability, Volume 27, 2022 - Issue 10-11, pp 1182-1207
Martinez-Alier, J. (2021). ‘Mapping ecological distribution conflicts: The EJAtlas’. Extractive Industries and Society, 8(4). Scopus. https://doi.org/10.1016/j.exis.2021.02.003
Moure, T. (2008) O natural é político. Vigo: Xerais.
Naredo, J.M. (2006) Raíces económicas del deterioro ecológico y social. Madrid: Siglo XXI
Pellow, D. (2007). Resisting Global Toxics: Transnational Movements for Environmental Justice . MIT Press.
Perez Orozco, A. (2019). Subversión feminista de la economía. Aportes para un debate sobre el conflicto capital-vida. Traficantes de Sueños, Madrid.
Perkins, T. (2007) ‘Feminist Ecological Economics and Sustainability’. Journal of Bioeconomics, 9:227–244
Perreault, T. et al. (2020) The Routledge handbook of political ecology. London ; Routledge, Taylor & Francis Group.
Pla-Julián, I., Guevara, S. (2018). “Is circular economy the key to transitioning towards sustainable development? Challenges from the perspective of care ethics”. Futures, 105: 66-77
Rask, N. (2022): ‘An intersectional reading of circular economy policies: towards just and sufficiency-driven sustainabilities’, Local Environment, DOI: 10.1080/13549839.2022.2040467
Wuyts, W., & Marin, J. (2022). “Nobody” matters in circular landscapes. Local Environment. Scopus. https://doi.org/10.1080/13549839.2022.2040465
COM01 - Liderar e impulsar a transición do modelo lineal ao modelo de economía circular en organizacións e empresas. Deseñar proxectos e solucións, identificando os retos emerxentes, e aplicalos ás necesidades sociais da contorna social e económica. TIPO: Competencias
COM08 - Promover e difundir os principios, fundamentos e vantaxes da economía circular, así como o compromiso da organización con esta novo paradigma e coa economía social. TIPO: Competencias
CON01 - Describir os principios, conceptos e dimensións da economía circular en organizacións diversas, sexan estas públicas ou privadas, empresas mercantís ou sociais, ONG, ou organizacións doutro tipo, que promovan modelos de produción e consumo sostibles. TIPO: Coñecementos ou contidos
CON15 - Identificar oportunidades estratéxicas de negocio que repercutan beneficios para a sociedade e o medioambiente e xeren rendibilidade para a empresa a partir dos desafíos expostos pola transición cara a modelos de produción sostibles. TIPO: Coñecementos ou contidos
HAB01 - Empregar os conceptos, ferramentas e metodoloxías necesarios para afrontar os retos da transición do modelo lineal ao modelo circular da economía actual e futura. Debater e argumentar de forma construtiva as solucións aos retos. TIPO: Habilidades ou destrezas
HAB03 - Utilizar as estratexias comunicativas apropiadas para comunicar conclusións, e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan, a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. TIPO: Habilidades ou destrezas
HAB06 - Desenvolver coñecementos que permitan ao alumnado enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas derivadas dos xuízos formulados. TIPO: Habilidades ou destrezas
CON02 - Identificar as vantaxes e desafíos de facer a transición dunha economía lineal a unha economía circular, así como a súa contribución ao desenvolvemento sostible ambiental, económica, política e socialmente, avaliando os retos, barreiras e oportunidades asociados. TIPO: Coñecementos ou contidos
CON03 - Comprender os diferentes problemas ambientais e de recursos existentes na actualidade e a futuro, incidindo na conexión entre os devanditos problemas e os principais hábitos e sistemas de utilización de recursos das sociedades industriais, como principais causantes dos mesmos. TIPO: Coñecementos ou contidos
CON05 - Enumerar os retos ambientais, económicos e sociais na transición dun marco lineal a un marco circular. TIPO: Coñecementos ou contidos
CON11 - Identificar e describir o rol da enerxía na sociedade, o uso e abastecemento da enerxía e os impactos sociais e ambientais da enerxía convencional; avaliando eficiencia enerxética e deseñando a transición a fontes de enerxía de baixo impacto (enerxías renovables, hidróxeno) e as tecnoloxías limpas. TIPO: Coñecementos ou contidos
A materia incluirá clases maxistrais, talleres e traballos tutelados.
A avaliación basearase na realización dun traballo propio da/o estudante que permita demostrar o aproveitamento da materia, tanto na convocatoria ordinaria como na extraordinaria.
Carga de traballo: Horas totais estimadas de traballo do alumnado: 50 horas (2 ECTS), a distribuir da seguinte maneira: Presentación do/a profesor/a e discusión en seminario: 16 Hrs. Prácticas, presentacións alumnado e discusión: 4 Hrs. Traballo persoal (preparación de traballos): 10. Leituras fontes primarias e secundarias (200-300pp.): 20 hs.
David Soto Fernandez
Coordinador/a- Departamento
- Historia
- Área
- Historia Contemporánea
- Teléfono
- 881812638
- Correo electrónico
- david.soto.fernandez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Luns | |||
---|---|---|---|
16:30-20:30 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula de Informática 7 |
Martes | |||
16:30-20:30 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula de Informática 7 |
Mércores | |||
16:30-20:30 | Grupo /CLIS_01 | Galego | Aula de Informática 7 |
Xoves | |||
16:30-20:30 | Grupo /CLIS_01 | Galego | Aula de Informática 7 |
07.11.2025 16:30-20:30 | Grupo /CLE_01 | Aula de Informática 7 |