Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Clase Expositiva: 10 Clase Interactiva: 14 Total: 24
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Farmacia
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Esta materia apórtalle aos estudiantes as bases para:
• Identificar os descubrimentos científicos susceptibles de ser transferidos á empresa.
• Saber aplicar no seo dunha organización científica os coñecementos sobre compoñentes de negocio
e a transferencia de coñecementos ao mundo empresarial
Visión global dos estadios financeiros e a contabilidade dunha empresa.
1. Introdución á contabilidade e os estados financeiros (1.5 horas) Conceptos básicos de contabilidade. Principais estados financeiros. Balance, perdas e ganancias, conta de resultados, fluxos de caixa.
2. Análise financeira (1.5 horas) Análises de cocientes financeiros. Avaliación da saúde financeira dunha empresa.
3. Planificación financeira (1.5 horas) Proxección de ingresos e gastos. Elaboración e seguimento de orzamentos
4. Xestión de custos e control financeiro (1.5 horas) Custos fixos e variables. Estratexias de fixación de prezos
Fontes de financiamento.
1. Fontes de financiamento tradicionais (1.5 horas) Bancos e préstamos. Financiamento dilutiva vs non dilutiva.
2. Fontes de financiamento alternativas (1.5 horas) Capital de risco e business angels. Crowdfunding e financiamento colectivo
3. Subvencións e axudas públicas (1.5 horas) Subvencións nacionais e internacionais. Programas de apoio á investigación e desenvolvemento
4. Estratexias de financiamento para *startups e empresas en crecemento (1.5 horas) Roldas de financiamento. Negociación con investidores
Regulación dos medicamentos e produtos sanitarios.
1. Introdución á regulación de medicamentos e produtos sanitarios (1.5 horas) Organismos reguladores principais (AEMPS, EMA, FDA, etc.). Clasificación e tipos de produtos
2. Proceso de aprobación de medicamentos (1.5 horas) Ensaios clínicos e fases de desenvolvemento. Procedementos de rexistro e autorización
3. Normativas e cumprimento regulatorio (1.5 horas) Boas prácticas de manufactura (GMP). Produtos en investigación, uso compasivo e exención hospitalaria.
4. Regulación específica para terapias avanzadas e bioimpresión (1.5 horas) Regulación de terapias xénicas e celulares. Desafíos regulatorios en bioimpresión
Estratexia de protección intelectual, patentes e marcas.
1. Introdución á propiedade intelectual (1.5 horas) Conceptos básicos de propiedade intelectual. Tipos de propiedade intelectual: patentes, marcas, dereitos de autor
2. Proceso de obtención de patentes (3.5 horas) Criterios de patentabilidade. Secreto industrial Freedom to operate (FTO). Procedementos de solicitude e tramitación: PCT
3. Estratexias de protección da propiedade intelectual (2 horas) Xestión de portafolio de patentes. Defensa e litixio de patentes
- Francisco López Sánchez, Finanzas para no financieros: estados e indicadores económico-financieros, 978-8418944550, . ESIC Editorial, 2022
- Matthew Rimmer, 3D Printing and Beyond: Intellectual Property and Regulation, 978-1786434043, Edward Elgar Publishing, 2019
A13 Identificar aqueles descubrimentos científicos susceptibles de ser transferidos á empresa.
A14 Saber aplicar no seo dunha organización científica os coñecementos sobre compoñentes de negocio e a transferencia de coñecementos ao mundo empresarial.
B6 Bases do emprendemento e a súa aplicación no ámbito biomédico
C1 Adquirir coñecementos avanzados no campo da biofabricación e demostrar unha comprensión detallada e fundamentada dos aspectos teóricos-prácticos e da metodoloxía de traballo que a sustentan.
C2 Saber aplicar e integrar coñecementos en biofabricación na a resolución de problemas en contornas novas e de carácter multidisciplinar tanto investigadores como profesionais altamente especializados.
C6 Desenvolver a autonomía suficiente para participar en proxectos de investigación e colaboracións científicas ou tecnolóxicas no campo da biofabricación, en contextos interdisciplinares e, no seu caso, cunha alta compoñente de transferencia do coñecemento.
D1 CG1: Dominar técnicas de recuperación de información, análise crítica da información e ser capaz de identificar teorías científicas e aproximacións metodolóxicas adecuadas para o deseño e a avaliación crítica en procesos de biofabricación.
D2 CG2: Saber aplicar os coñecementos á resolución de problemas e planificación-xestión de proxectos multidisciplinares na investigación e a innovación relacionada con biofabricación.
D4 CG4: Ter capacidade de liderado, creatividade, iniciativa, espírito emprendedor e dispoñer de habilidades para participar en proxectos de investigación e colaboracións científicas ou tecnolóxicas, en contextos interdisciplinares e cun alto compoñente de transferencia do coñecemento.
D7 CG7: Capacitar para a organización e planificación no ámbito da empresa, e outras institucións e organizacións.
D8 CT1: Saber expor un proxecto de investigación de forma autónoma en contornas multidisciplinares e ter capacidade para a xestión da investigación, o desenvolvemento e a innovación tecnolóxica en biofabricación.
D9 CT2: Usar as Tecnoloxías da Información e a Comunicación (TICs) como ferramenta para a transmisión de coñecementos, resultados e conclusións en ámbitos especializados de modo claro e rigoroso.
D10 CT3: Ter iniciativa para a formación continuada e a abordaxe de novos retos científicos e tecnolóxicos.
D11 CT4: Capacitar para a comprensión do significado e aplicación da perspectiva de xénero nos distintos ámbitos de coñecemento e na práctica profesional co obxectivo de alcanzar unha sociedade máis xusta e igualitaria.
D12 CT5: Practicar a sustentabilidade e o compromiso ambiental. Uso equitativo, responsable e eficiente dos recursos
D29 CE17: Coñecer as bases do funcionamento empresarial, así como a obtención de capacidades para a análise, manexo, deseño e avaliación dos resultados científicos e a transferencia tecnolóxica.
Lección maxistral
Exposición por parte do profesor/a dos contidos sobre a materia obxecto de estudo, bases teóricas e/ou directrices dun traballo, exercicio que o/a estudante ten que desenvolver
Presentación
Exposición por parte do alumnado ante o/a docente e/ou un grupo de estudantes dun tema sobre contidos da materia ou dos resultados dun traballo, exercicio, proxecto... Pódese levar a cabo de maneira individual ou en grupo.
Estudo de casos
Análise dun feito, problema ou suceso real coa finalidade de coñecelo, interpretalo, resolvelo, xerar hipóteses, contrastar datos, reflexionar, completar coñecementos, diagnosticalo e adestrarse en procedementos alternativos de solución.
Prácticas con apoio das TIC
Actividades de aplicación dos coñecementos nun contexto determinado e de adquisición de habilidades básicas e procedementais en relación coa materia, a través das TIC.
Exame de preguntas obxectivas (80%)
Probas que inclúen preguntas abertas sobre os temas desenvolvidos, así como preguntas de resposta curta e cuestionario de resposta múltiple.
Observación sistemática (20%)
Percepción atenta, racional, planificada e sistemática para describir e rexistrar as manifestacións do comportamento do alumnado. Se contempla a avaliación dos estudantes por observación sistemática durante o desenvolvemento de traballos en grupo, análises de casos e presentación orais.
Horas na aula Horas fóra da aula Horas totais
Lección maxistral 10 18 28
Presentación 4 8 12
Estudo de casos 5 15 20
Prácticas con apoio das TIC 5 8 13
Exame de preguntas obxectivas 1 0 1
Observación sistemática 0 1 1
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientador, considerando a heteroxeneidade do alumnado.
O alumno debe evitar o simple esforzo de memorización e centrar o seu estudo na comprensión, razoamento e relación dos contidos da materia. A asistencia regular ás sesións do curso e a participación activa en actividades interactivas permitirán aos estudantes comprender mellor os temas tratados nas clases teóricas, o que facilitará a preparación para o exame final.
ASISTENCIA A CLASE
O Consello de Goberno de 25 de marzo de 2010 aprobou a Normativa de asistencia a clase nas ensinanzas adaptadas ao EEES (http://www.usc.es/export/sites/default/gl/normativa/descargas/normaasis…).
Na mesma expóñense os beneficios da asistencia á clase, entre eles facilita unha “mellor comprensión da materia, a adquisición de competencias en grupos e individuais, a aprendizaxe continua, a interacción directa con outros alumnos e alumnas ou a posibilidade dunha metodoloxía docente-discente máis participativa”. Cabe lembrar que a USC é unha universidade presencial, polo que a asistencia a un mínimo do 80% das sesións de clase é obrigatoria. Nos casos contemplados na normativa da Facultade, os/as alumnos/as poderán solicitar exención oficial de docencia.
ENTREGA DE TRABALLOS. Os traballos realizados polo alumnado deben entregarse, preferentemente, a través da aula virtual.
RESPONSABILIDADE MEDIOAMBIENTAL En relación aos traballos persoais ou de grupo que se realicen para a materia cómpre ter en conta as seguintes indicacións: - Evitar tapas de plástico ou outros envoltorios externos innecesarios. - Sempre que sexa posible, empregar grampas en lugar de encanutillados. - Imprimir a dúas caras en calidade “aforro de tinta”. - Non empregar folios en branco como separadores de capítulos ou partes. - Evitar anexos que non teñan referencia directa cos temas desenvolvidos.
PERSPECTIVA DE XÉNERO: En atención a criterios de igualdade de xénero no ámbito universitario, recoméndase facer uso da linguaxe non sexista tanto no traballo cotiá de aula como nos traballos académicos encomendados.
CONTA RAI: É obrigatorio que o alumnado faga uso da conta de correo RAI.
FERRAMENTAS TECNOLÓXICAS INSTITUCIONAIS: É obrigatorio o uso das ferramentas tecnolóxicas institucionais: Campus Virtual, Microsoft Office 365, e outras ferramentas facilitadas pola facultade e autorizadas como ferramentas institucionais pola USC.
USO DO TELÉFONO MÓBIL: Non se poderá empregar o teléfono móbil, salvo cando se use como instrumento de traballo seguindo as indicacións dadas polo equipo docente, responsabilizándose o alumnado das consecuencias legais e académicas que poidan derivarse dun emprego non axeitado do mesmo.
PROCESO DE ENSINO-APRENDIZAXE: Ter en conta que o proceso de ensino-aprendizaxe (clases / titorías) é de carácter privado. Neste senso, enténdese que se trata dun acto de comunicación e intercambio entre o/a docente e o estudantado matriculado na materia.
PROTECCIÓN DE DATOS: No referido á protección de datos a normativa de referencia pode ser consultada no seguinte enlace: https://www.usc.gal/es/politica-privacidad-proteccion-datos.
NOTA: “Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.