O Máster en Computación de Altas Prestacións, organizado polas universidades de A Coruña e de Santiago de Compostela, xunto co Centro de Supercomputación de Galicia (CESGA), especializa aos alumnos nunha temática tan importante na actualidade como é o High Performance Computing (HPC).
Duración:
1 ano académico Código RUCT: 4316445 Número de ECTS: 60 Número prazas: 12
Decano/a ou director/a do centro:
JULIA GONZALEZ ALVAREZ
Coordinador-a do título:
Pablo Quesada Barriuso pablo.quesada [at] usc.es
Linguas de uso: Castelán, Galego, Inglés
Universidade coordinadora:
Universidade da Coruña
Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela
Universidade da Coruña
Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia: Orde do 13/06/2018 (DOG do 29/06/2018)
A Computación de Altas Prestacións (HPC) permite a científicos e enxeñeiros resolver complexos problemas científicos, de enxeñaría e incluso de negocios, usando aplicacións que requiren gran ancho de banda, redes avanzadas e capacidades moi grandes de cálculo ou de análise de datos. Os profesionais que se forman nesta especialización posúen o coñecemento e as habilidades que necesitan empresas e institucións con centros I+D+i que queiran ou necesiten incorporar tecnoloxías emerxentes. O HPC está relacionado con temas tan de moda como os procesadores multinúcleo (antigamente específicos de grandes equipos informáticos, pero hoxe en día presentes en PC, tablets ou teléfonos móbiles), a computación na nube (cloud computing) ou o chamado Big Data.
O Mestrado en Computación de Altas Prestacións, ten como obxetivo fundamental a formación de profesionais, tecnólogos e investigadores no eido da arquitectura de computadores e a computación de altas prestacións. Isto incide en aspectos académicos, de investigación e de transferencia tecnolóxica que permitirá aos estudantes unirse a departamentos de I+D+i, centros tecnolóxicos ou comezar estudos de doutoramento no campo da computación de altas prestacións.
Neste mestrado colaboran empresas multinacionais tan importantes como IBM, HP, Atos, Fujitsu, AMD, Amazon Web Services ou Gompute, así como o Colexio Profesional de Enxeñaría en Informática de Galicia.
PresentaciónDesenvolvementoPlan de estudosAcceso e admisiónObxectivosResultados do proceso de formación e de aprendizaxeMobilidade e PrácticasTraballo fin de MásterEquipo docenteIndicadores de calidadePresentación
Duración:
1 ano académico Código RUCT: 4316445 Número de ECTS: 60 Número prazas: 12
Decano/a ou director/a do centro:
JULIA GONZALEZ ALVAREZ
Coordinador-a do título:
Pablo Quesada Barriuso pablo.quesada [at] usc.es
Linguas de uso: Castelán, Galego, Inglés
Universidade coordinadora:
Universidade da Coruña
Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela
Universidade da Coruña
Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia: Orde do 13/06/2018 (DOG do 29/06/2018)
A Computación de Altas Prestacións (HPC) permite a científicos e enxeñeiros resolver complexos problemas científicos, de enxeñaría e incluso de negocios, usando aplicacións que requiren gran ancho de banda, redes avanzadas e capacidades moi grandes de cálculo ou de análise de datos. Os profesionais que se forman nesta especialización posúen o coñecemento e as habilidades que necesitan empresas e institucións con centros I+D+i que queiran ou necesiten incorporar tecnoloxías emerxentes. O HPC está relacionado con temas tan de moda como os procesadores multinúcleo (antigamente específicos de grandes equipos informáticos, pero hoxe en día presentes en PC, tablets ou teléfonos móbiles), a computación na nube (cloud computing) ou o chamado Big Data.
O Mestrado en Computación de Altas Prestacións, ten como obxetivo fundamental a formación de profesionais, tecnólogos e investigadores no eido da arquitectura de computadores e a computación de altas prestacións. Isto incide en aspectos académicos, de investigación e de transferencia tecnolóxica que permitirá aos estudantes unirse a departamentos de I+D+i, centros tecnolóxicos ou comezar estudos de doutoramento no campo da computación de altas prestacións.
Neste mestrado colaboran empresas multinacionais tan importantes como IBM, HP, Atos, Fujitsu, AMD, Amazon Web Services ou Gompute, así como o Colexio Profesional de Enxeñaría en Informática de Galicia.
Desenvolvemento
Condicións de terminación:
Obrigatorias: 27
Optativas: 12
Prácticas externas 6
Traballo fin de máster: 15
Total: 60
O Máster en Computación de Altas Prestacións, organizado polas universidades de A Coruña e de Santiago de Compostela, xunto co Centro de Supercomputación de Galicia (CESGA), especializa aos alumnos nunha temática tan importante na actualidade como é o High Performance Computing (HPC).
Perfil de ingreso
-
Número mínimo de créditos ECTS de matrícula por estudante e período lectivo
Condicións de terminación:
Obrigatorias: 27
Optativas: 12
Prácticas externas 6
Traballo fin de máster: 15
Total: 60
Acción titorial e acollida
Existirá un sistema de titorías, polo cal, todos os alumnos contarán cun docente que fará os labores de titor persoal. A lista dos titores asignados a cada alumno matriculado elaborarase unha vez fechado o proceso de matriculación, e será aprobada pola Comisión Académica Interuniversitaria (CAI) do mestrado. Estará dispoñíbel para a súa consulta nos medios de difusión que ten á súa disposición a organización do mestrado. As funcións do titor serán as de atender as consultas do alumno, orientalo naqueles temas que precise e apoiarlo no desenvolvemento da súa actividade académica. Ademais, orientará o alumno naqueles aspectos que poidan serlle de utilidade para que, no momento de realizar o traballo fin de máster, poida dispoñer dunha visión ampla e adecuada do seu enfoque académico. Ademais, o coordinador do mestrado será un referente tanto para o titor persoal como para o alumno. Darase continuidade ao proceso de titorización dos estudantes durante todos os estudos, incluíndo orientación para a posterior realización da tese de doutoramento, e eventualmente a incorporación á vida laboral ou estudos posteriores.
Criterios de suspensión do título
Cando se produza a suspensión dun título oficial, a USC garante o adecuado desenvolvemento efectivo das ensinanzas que iniciasen os seus estudantes ata a súa finalización. Para iso, o Consello de Goberno aproba os criterios relacionados, entre outros, con:
A admisión de matrículas de novo ingreso na titulación.
A supresión gradual da impartición da docencia.
Se o título extinguido é substituído por outro similar (modificando a natureza do título), fixa as condicións que faciliten aos/as estudantes a continuidade de estudos no novo título e as equivalencias entre as materias dun e doutro plan.
Acceso
Acceso
Para acceder aos ensinos oficiais de Máster será necesario estar en posesión de:
A.1. Un título universitario oficial español.
A.2. Un título expedido por unha institución de educación superior pertencente a outro Estado integrante do Espazo Europeo de Educación Superior que faculte no mesmo para o acceso a ensinos de Máster.
A.3. Un título pertencente a un sistema educativo alleo ao Espazo Europeo de Educación, previa comprobación pola Universidade de que o citado título acredita un nivel de formación equivalente aos correspondentes títulos universitarios oficiais españois e faculta no país expedidor do título para o acceso a ensinos de posgrao.
A.4. Un título superior das Ensinanzas Artísticas Superiores do sistema educativo español.
Admisión
Modalidade: criterios xerais
Titulacións de acceso:
- Titulacións en Informática, Enxeñaría Informática, Telecomunicacións, Electrónica ou Industriais
- Titulacións en Física ou Matemáticas.
- Outras titulacións da rama de Ciencias ou Enxeñaría e Arquitectura.
En caso de non se cubriren as prazas dunha das modalidades poderán acumularse á outra
Ademais, será necesario acreditar unhs coñecementos mínimos de inglés correspondentes ao nivel B1 do marco común europeo de referencia. En caso de o estudante, de forma excepcional, non puider acreditarlo no momento da solicitude de admisión, ou aínda da matrícula, poderá acreditalo posteriormente mais sempre antes da obtención do título
Información actualizada en cada convocatoria de matrícula
Obxectivos
Modalidade: criterios xerais
Titulacións de acceso:
- Titulacións en Informática, Enxeñaría Informática, Telecomunicacións, Electrónica ou Industriais
- Titulacións en Física ou Matemáticas.
- Outras titulacións da rama de Ciencias ou Enxeñaría e Arquitectura.
En caso de non se cubriren as prazas dunha das modalidades poderán acumularse á outra
Ademais, será necesario acreditar unhs coñecementos mínimos de inglés correspondentes ao nivel B1 do marco común europeo de referencia. En caso de o estudante, de forma excepcional, non puider acreditarlo no momento da solicitude de admisión, ou aínda da matrícula, poderá acreditalo posteriormente mais sempre antes da obtención do título
Información actualizada en cada convocatoria de matrícula
Resultados do proceso de formación e de aprendizaxe
Competencias básicas
- Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
- Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
- Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
- Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
- Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
Competencias xerais
Os estudantes formados neste máster:
1. coñecerán a arquitectura do computador, dos sistemas multiprocesadores e dos supercomputadores así como as arquitecturas avanzadas
2. utilizarán estes coñecementos para aumentar o rendemento das aplicacións
3. serán capaces de xerar código optimizado e aplicar técnicas de computación concorrente
4. coñecerán os sistemas operativos para sistemas paralelos e distribuídos, a súa estrutura interna e as ferramentas dos mesmos
5. serán expertos en avaliar o rendemento dos computadores e os programas
6. saberán utilizar as técnicas de supercomputación e as ferramentas que proporcionan os supercomputadores para resolver problemas científicos e técnicos da súa especialidade
Competencias específicas
- Definir, avaliar e seleccionar a arquitectura e o software máis adecuado para a resolución dun problema
- Analizar e mellorar o rendemento dunha arquitectura ou un software dado
- Coñecer os conceptos e as técnicas básicas da computación de altas prestacións
- Profundar no coñecemento de ferramentas de programación e diferentes linguaxes no campo da computación de altas prestacións
- Analizar, deseñar e implementar algoritmos e aplicacións paralelas eficientes
- Coñecer as tecnoloxías e ferramentas dispoñíbeis para a computación en sistemas distribuídos sobre unha rede
- Ser capaz de formular, modelar e resolver problemas que necesitan de técnicas de computación de altas prestacións
- Coñecer as arquitecturas emerxentes no campo da supercomputación
Competencias transversais
- Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
- Estimular a capacidade para traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sustentábel ambiental, económico, político e social
- Capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, estabelecer prazos e cumprilos
- Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
- Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
Mobilidade e Prácticas
Mobilidade
Potenciarase a mobilidade tanto de profesores como de estudantes, a través de programas de intercambio ou convenios con outras universidades do ámbito nacional ou internacional. Procurarase o seu financiamento a través da concorrencia a convocatorias promovidas pola Comunidade Europea, o Ministerio de Educación, o Ministerio de Asuntos Exteriores, a Comunidade Autónoma e diversas fundacións.
A Comisión Académica Interuniversitaria (CAI) terá como función titorizar e asistir nas súas decisións académicas aos estudantes propios e de acollida e planificará, dotará mecanismos de seguimento, avaliación, asignación de créditos e recoñecemento curricular da mobilidade de estudantes tanto entre as universidades involucradas no título como noutras universidades ou centros. A selección de candidatos levarase a cabo, para cada convocatoria ou programa, pola CAI, de acordo con criterios de baremación, previamente estabelecidos, que terán en conta o expediente académico, unha memoria e, de ser o caso, as competencias en idiomas que esixe a universidade de destino.
A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. A través da Oficina de Relacións Exteriores xestiónanse programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS) e extracomunitarios (intercambios con países de América Latina ou países de fala inglesa):
As prácticas vinculadas ao contorno profesional consistirán na execución dun traballo asociado a competencias desenvolvidas no transcurso da titulación. O estudante colaborará no desenvolvemento dun proxecto aplicando e integrando os coñecementos e as habilidades vinculadas ao mestrado. A práctica fixará uns obxectivos xerais, uns resultados de aprendizaxe e un plan de actuación. O número de créditos vinculados ás prácticas profesionais é de 6.
As prácticas serán dirixidas por titores de perfil I+D+i no sector HPC. Asignarase a cada práctica un profesor-titor (interno á universidade) e un titor externo (persoal da empresa ou institución en que se realicen as prácticas) proposto pola entidade colaboradora. Ambos os titores proporán aos estudantes a resolución de problemas vixentes e reais nas institucións ou empresas colaboradoras e guiarán, asesorarán e avaliarán o traballo realizado polos estudantes. A avaliación final será realizada polo profesor-titor a partir dos informes do titor externo e da presentación do estudante da súa memoria de prácticas.
Traballo fin de Máster
O traballo fin de máster consistirá no estudo dun tema de investigación e/ou desenvolvemento no campo HPC con obxectivos concretos alcanzables nun curto espazo de tempo.
Para o seu desenvolvemento existirán dúas opcións:
a) A realización vinculada a unha práctica desenvolvida no período de prácticas profesionais en institucións ou empresas
b) A realización independente das ditas prácticas, que típicamente permitirá ao alumno introducirse de modo práctico nun traballo de investigación nalgunha das liñas en que traballan os grupos aos que pertence o equipo docente.
En calquera caso, ao finalizar o traballo o alumno ten que presentar unha memoria final e defender o traballo perante unha comisión especializada. O traballo fin de máster só se poderá defender unha vez superados os restantes créditos da titulación.
Equipo docente
O cadro docente do Máster en HPC está formado por profesores da ETSE da USC e da Facultade de Informática da UDC. Ademais ofertaranse Traballos de Fin de Máster tutelados por profesionais de empresa.
Número de prazas ofertadas para cada curso académico.
Info da escala: Número enteiro
12,0
12,0
12,0
12,0
12,0
Matrícula
IN02
Matrícula
Número de estudantes matriculados nun curso académico sen contabilizar aos estudantes de programas de mobilidade incoming.
Info da escala: Número enteiro
12,0
14,0
7,0
22,0
7,0
IN03
Matrícula de acceso
Número de estudantes que se matriculan nun plan de estudos por primeira vez. Inclúe ao alumnado que traslada o seu expediente, que accede por validación parcial de estudos estranxeiros ou que se adapta desde plans en extinción.
Info da escala: Número enteiro
12,0
12,0
6,0
16,0
5,0
IN04
Matrícula de novo ingreso por preinscrición
Número de estudantes que se matriculan no primeiro curso dun plan de estudos por primeira vez, é dicir, sen contar aos estudantes que acceden a través de validación parcial de estudos estranxeiros, traslados ou adaptacións desde plans en extinción.
Info da escala: Número enteiro
12,0
12,0
6,0
9,0
5,0
IN05
Variación da matrícula de novo ingreso por preinscrición
Taxa de variación relativa da matrícula de novo ingreso por preinscrición.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
-
0,0
-50,0
50,0
-
Perfil de entrada
IN06
Nota media de acceso por preinscrición
Nota media de acceso por preinscrición dos estudantes que inician estudos. Determina o perfil de entrada.
Info da escala: Número racional con dous decimais. O rango vai desde 0 ata o valor máximo que se pode obter en cada curso académico para a preinscrición (algúns valores históricos foron 10,00 puntos, 12,00 puntos ou 14,00 puntos).
7,832
7,2125
7,727
7,8685
9,1
IN08
Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre matriculados
Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
58,33
50,0
42,86
36,36
14,29
IN09
Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre matriculados
Porcentaje de estudiantes nacionales de fuera de Galicia sobre estudiantes matriculados, sin contabilizar los estudiantes matriculados en programas de movilidad incoming.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
0,0
7,14
28,57
18,18
14,29
IN13
Porcentaxe de matriculados que son titulados da USC
Número de estudantes matriculados no máster que son egresados da USC.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
-
-
0,0
22,73
28,57
Adecuación á demanda
IN12
Tasa de ocupación
Número de estudantes de novo ingreso por preinscrición dividido entre as prazas ofertadas.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
100,0
100,0
50,0
75,0
41,67
Mobilidade
Indicador
2018-2019
2019-2020
2020-2021
2021-2022
2022-2023
Mobilidade allea
IN18
Porcentaxe de estudantes recibidos pola USC de programas de mobilidade sobre o total de matriculados
Número de estudantes recibidos na USC nesa titulación procedentes doutras universidades (programas de mobilidade) dividido entre o número de estudantes matriculados no título.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
0,0
0,0
0,0
0,0
0,0
Prácticas
Indicador
2018-2019
2019-2020
2020-2021
2021-2022
2022-2023
IN22
Porcentaxe de estudantes egresados nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizou as prácticas en empresas e institu
Relación porcentual entre os egresados dun título nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizaron prácticas en empresas e institucións, sobre o total de estudantes egresados nese título e nese mesmo curso académico.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
80,0
83,33
100,0
50,0
100,0
Resultados
Indicador
2018-2019
2019-2020
2020-2021
2021-2022
2022-2023
Abandono
IN41
Taxa de abandono RD 1393/2007
Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de novo ingreso que deberon obter o título no ano académico anterior e que non se matricularon nin nese curso académico nin no anterior.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
-
41,67
50,0
16,67
43,75
Avaliación
IN36
Taxa de avaliación
Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios matriculados.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
87,38
83,53
63,71
81,46
61,47
Duración media dos estudos
IN38
Duración media dos estudos
Duración media (en anos) na que os estudantes tardan en superar os créditos correspondentes ao plan de estudos.
Info da escala: Número racional con dous decimais
1,0
1,0
1,0
1,5
1,3333
Eficiencia dos titulados
IN53
Taxa de eficiencia (rendemento dos egresados
Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que egresou e o número total de créditos nos que se matriculou.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
100,0
100,0
100,0
83,52
92,31
Estudantes por grupo
IN55
Media de alumnos matriculados en materias obrigatorias e de formación básica por grupo de teoría (expositivas)
Relación entre o número de alumnos matriculados en materias obrigatorias materias de formación básica e o número de grupos de teoría desas materias.
Info da escala: Número racional con dous decimais
6,1429
6,0
3,0
7,0
2,5
IN56
Media de alumnos matriculados en materias optativas por grupo de teoría (expositivas)
Relación entre o número de alumnos matriculados en materias optativas e o número de grupos de teoría desas materias.
Info da escala: Número racional con dous decimais
1,75
2,0
1,0
3,0
2,0
Éxito
IN35
Taxa de éxito
Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
91,44
87,79
89,87
87,8
94,03
IN50
Taxa de éxito dos egresados
Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que foi egresado e o número total de créditos aos que se presentou.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
100,0
100,0
100,0
97,38
100,0
Graduación
IN37
Taxa de graduación
Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou nun ano académico máis e a súa cohorte de ingreso. Amosa información sobre o grao de eficacia do alumnado e da institución con relación á súa actividade académica.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
-
41,67
50,0
83,33
50,0
Rendemento
IN34
Taxa de rendemento
Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios en que se matricularon.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
79,91
73,33
57,26
71,52
57,8
Satisfacción
IN19
Satisfacción dos estudantes coas prácticas externas
Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes coas prácticas externas.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
3,9444
-
-
-
-
IN20
Satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas
Valoración media da enquisa de satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
4,8333
-
4,3333
-
5,0
IN21
Academic tutors' satisfaction with external internships
Average rating of the satisfaction survey of academic tutors with external internships.
Info da escala: Minimum 0.00, maximum 5.00
4,88
-
-
-
-
IN42
Grao de satisfacción xeral dos egresados coa titulación
Valoración media das preguntas relativas á satisfacción coa titulación da enquisa de egresados.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
-
-
3,26
3,55
-
IN46
Satisfacción do alumnado coa docencia recibida
Valoración media da enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
5,0
-
-
-
-
IN47
Satisfacción do profesorado coa docencia impartida
Valoración media da enquisa de satisfacción do profesorado coa docencia impartida.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
4,0128
-
-
-
4,1631
IN48
Taxa de resposta na enquisa de satisfacción
Porcentaxe de resposta na enquisa de satisfacción por parte do alumnado.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
8,3333
-
-
-
-
Recursos humanos
Indicador
2019-2020
2020-2021
2021-2022
2022-2023
IN24
Porcentaxe de Persoal Docente e Investigador (PDI) con sexenios
Relación porcentual entre o PDI con sexenios e o PDI total con docencia no título e que pode ter sexenios
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
100,0
100,0
100,0
100,0
IN25
Porcentaxe de PDI doutor sobre o PDI total
Relación porcentual entre o PDI doutor e o PDI total con docencia no título.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
100,0
100,0
100,0
100,0
IN26
Porcentaxe de PDI funcionario sobre o PDI total
Relación porcentual entre o PDI funcionario e o PDI total con docencia no título.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
75,0
75,0
77,78
87,5
Condicións de terminación:
Obrigatorias: 27
Optativas: 12
Prácticas externas 6
Traballo fin de máster: 15
Total: 60
O Máster en Computación de Altas Prestacións, organizado polas universidades de A Coruña e de Santiago de Compostela, xunto co Centro de Supercomputación de Galicia (CESGA), especializa aos alumnos nunha temática tan importante na actualidade como é o High Performance Computing (HPC).
Perfil de ingreso
-
Número mínimo de créditos ECTS de matrícula por estudante e período lectivo
Condicións de terminación:
Obrigatorias: 27
Optativas: 12
Prácticas externas 6
Traballo fin de máster: 15
Total: 60
Acción titorial e acollida
Existirá un sistema de titorías, polo cal, todos os alumnos contarán cun docente que fará os labores de titor persoal. A lista dos titores asignados a cada alumno matriculado elaborarase unha vez fechado o proceso de matriculación, e será aprobada pola Comisión Académica Interuniversitaria (CAI) do mestrado. Estará dispoñíbel para a súa consulta nos medios de difusión que ten á súa disposición a organización do mestrado. As funcións do titor serán as de atender as consultas do alumno, orientalo naqueles temas que precise e apoiarlo no desenvolvemento da súa actividade académica. Ademais, orientará o alumno naqueles aspectos que poidan serlle de utilidade para que, no momento de realizar o traballo fin de máster, poida dispoñer dunha visión ampla e adecuada do seu enfoque académico. Ademais, o coordinador do mestrado será un referente tanto para o titor persoal como para o alumno. Darase continuidade ao proceso de titorización dos estudantes durante todos os estudos, incluíndo orientación para a posterior realización da tese de doutoramento, e eventualmente a incorporación á vida laboral ou estudos posteriores.
Criterios de suspensión do título
Cando se produza a suspensión dun título oficial, a USC garante o adecuado desenvolvemento efectivo das ensinanzas que iniciasen os seus estudantes ata a súa finalización. Para iso, o Consello de Goberno aproba os criterios relacionados, entre outros, con:
A admisión de matrículas de novo ingreso na titulación.
A supresión gradual da impartición da docencia.
Se o título extinguido é substituído por outro similar (modificando a natureza do título), fixa as condicións que faciliten aos/as estudantes a continuidade de estudos no novo título e as equivalencias entre as materias dun e doutro plan.
Acceso
Acceso
Para acceder aos ensinos oficiais de Máster será necesario estar en posesión de:
A.1. Un título universitario oficial español.
A.2. Un título expedido por unha institución de educación superior pertencente a outro Estado integrante do Espazo Europeo de Educación Superior que faculte no mesmo para o acceso a ensinos de Máster.
A.3. Un título pertencente a un sistema educativo alleo ao Espazo Europeo de Educación, previa comprobación pola Universidade de que o citado título acredita un nivel de formación equivalente aos correspondentes títulos universitarios oficiais españois e faculta no país expedidor do título para o acceso a ensinos de posgrao.
A.4. Un título superior das Ensinanzas Artísticas Superiores do sistema educativo español.
Admisión
Modalidade: criterios xerais
Titulacións de acceso:
- Titulacións en Informática, Enxeñaría Informática, Telecomunicacións, Electrónica ou Industriais
- Titulacións en Física ou Matemáticas.
- Outras titulacións da rama de Ciencias ou Enxeñaría e Arquitectura.
En caso de non se cubriren as prazas dunha das modalidades poderán acumularse á outra
Ademais, será necesario acreditar unhs coñecementos mínimos de inglés correspondentes ao nivel B1 do marco común europeo de referencia. En caso de o estudante, de forma excepcional, non puider acreditarlo no momento da solicitude de admisión, ou aínda da matrícula, poderá acreditalo posteriormente mais sempre antes da obtención do título
Información actualizada en cada convocatoria de matrícula
Modalidade: criterios xerais
Titulacións de acceso:
- Titulacións en Informática, Enxeñaría Informática, Telecomunicacións, Electrónica ou Industriais
- Titulacións en Física ou Matemáticas.
- Outras titulacións da rama de Ciencias ou Enxeñaría e Arquitectura.
En caso de non se cubriren as prazas dunha das modalidades poderán acumularse á outra
Ademais, será necesario acreditar unhs coñecementos mínimos de inglés correspondentes ao nivel B1 do marco común europeo de referencia. En caso de o estudante, de forma excepcional, non puider acreditarlo no momento da solicitude de admisión, ou aínda da matrícula, poderá acreditalo posteriormente mais sempre antes da obtención do título
Información actualizada en cada convocatoria de matrícula
Competencias básicas
- Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación
- Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo
- Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos
- Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades
- Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en grande medida autodirixido ou autónomo.
Competencias xerais
Os estudantes formados neste máster:
1. coñecerán a arquitectura do computador, dos sistemas multiprocesadores e dos supercomputadores así como as arquitecturas avanzadas
2. utilizarán estes coñecementos para aumentar o rendemento das aplicacións
3. serán capaces de xerar código optimizado e aplicar técnicas de computación concorrente
4. coñecerán os sistemas operativos para sistemas paralelos e distribuídos, a súa estrutura interna e as ferramentas dos mesmos
5. serán expertos en avaliar o rendemento dos computadores e os programas
6. saberán utilizar as técnicas de supercomputación e as ferramentas que proporcionan os supercomputadores para resolver problemas científicos e técnicos da súa especialidade
Competencias específicas
- Definir, avaliar e seleccionar a arquitectura e o software máis adecuado para a resolución dun problema
- Analizar e mellorar o rendemento dunha arquitectura ou un software dado
- Coñecer os conceptos e as técnicas básicas da computación de altas prestacións
- Profundar no coñecemento de ferramentas de programación e diferentes linguaxes no campo da computación de altas prestacións
- Analizar, deseñar e implementar algoritmos e aplicacións paralelas eficientes
- Coñecer as tecnoloxías e ferramentas dispoñíbeis para a computación en sistemas distribuídos sobre unha rede
- Ser capaz de formular, modelar e resolver problemas que necesitan de técnicas de computación de altas prestacións
- Coñecer as arquitecturas emerxentes no campo da supercomputación
Competencias transversais
- Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida
- Estimular a capacidade para traballar en equipos interdisciplinares ou transdisciplinares, para ofrecer propostas que contribúan a un desenvolvemento sustentábel ambiental, económico, político e social
- Capacidade de xestionar tempos e recursos: desenvolver plans, priorizar actividades, identificar as críticas, estabelecer prazos e cumprilos
- Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade
- Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras
Mobilidade
Potenciarase a mobilidade tanto de profesores como de estudantes, a través de programas de intercambio ou convenios con outras universidades do ámbito nacional ou internacional. Procurarase o seu financiamento a través da concorrencia a convocatorias promovidas pola Comunidade Europea, o Ministerio de Educación, o Ministerio de Asuntos Exteriores, a Comunidade Autónoma e diversas fundacións.
A Comisión Académica Interuniversitaria (CAI) terá como función titorizar e asistir nas súas decisións académicas aos estudantes propios e de acollida e planificará, dotará mecanismos de seguimento, avaliación, asignación de créditos e recoñecemento curricular da mobilidade de estudantes tanto entre as universidades involucradas no título como noutras universidades ou centros. A selección de candidatos levarase a cabo, para cada convocatoria ou programa, pola CAI, de acordo con criterios de baremación, previamente estabelecidos, que terán en conta o expediente académico, unha memoria e, de ser o caso, as competencias en idiomas que esixe a universidade de destino.
A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. A través da Oficina de Relacións Exteriores xestiónanse programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS) e extracomunitarios (intercambios con países de América Latina ou países de fala inglesa):
As prácticas vinculadas ao contorno profesional consistirán na execución dun traballo asociado a competencias desenvolvidas no transcurso da titulación. O estudante colaborará no desenvolvemento dun proxecto aplicando e integrando os coñecementos e as habilidades vinculadas ao mestrado. A práctica fixará uns obxectivos xerais, uns resultados de aprendizaxe e un plan de actuación. O número de créditos vinculados ás prácticas profesionais é de 6.
As prácticas serán dirixidas por titores de perfil I+D+i no sector HPC. Asignarase a cada práctica un profesor-titor (interno á universidade) e un titor externo (persoal da empresa ou institución en que se realicen as prácticas) proposto pola entidade colaboradora. Ambos os titores proporán aos estudantes a resolución de problemas vixentes e reais nas institucións ou empresas colaboradoras e guiarán, asesorarán e avaliarán o traballo realizado polos estudantes. A avaliación final será realizada polo profesor-titor a partir dos informes do titor externo e da presentación do estudante da súa memoria de prácticas.
O traballo fin de máster consistirá no estudo dun tema de investigación e/ou desenvolvemento no campo HPC con obxectivos concretos alcanzables nun curto espazo de tempo.
Para o seu desenvolvemento existirán dúas opcións:
a) A realización vinculada a unha práctica desenvolvida no período de prácticas profesionais en institucións ou empresas
b) A realización independente das ditas prácticas, que típicamente permitirá ao alumno introducirse de modo práctico nun traballo de investigación nalgunha das liñas en que traballan os grupos aos que pertence o equipo docente.
En calquera caso, ao finalizar o traballo o alumno ten que presentar unha memoria final e defender o traballo perante unha comisión especializada. O traballo fin de máster só se poderá defender unha vez superados os restantes créditos da titulación.
O cadro docente do Máster en HPC está formado por profesores da ETSE da USC e da Facultade de Informática da UDC. Ademais ofertaranse Traballos de Fin de Máster tutelados por profesionais de empresa.
Número de prazas ofertadas para cada curso académico.
Info da escala: Número enteiro
12,0
12,0
12,0
12,0
12,0
Matrícula
IN02
Matrícula
Número de estudantes matriculados nun curso académico sen contabilizar aos estudantes de programas de mobilidade incoming.
Info da escala: Número enteiro
12,0
14,0
7,0
22,0
7,0
IN03
Matrícula de acceso
Número de estudantes que se matriculan nun plan de estudos por primeira vez. Inclúe ao alumnado que traslada o seu expediente, que accede por validación parcial de estudos estranxeiros ou que se adapta desde plans en extinción.
Info da escala: Número enteiro
12,0
12,0
6,0
16,0
5,0
IN04
Matrícula de novo ingreso por preinscrición
Número de estudantes que se matriculan no primeiro curso dun plan de estudos por primeira vez, é dicir, sen contar aos estudantes que acceden a través de validación parcial de estudos estranxeiros, traslados ou adaptacións desde plans en extinción.
Info da escala: Número enteiro
12,0
12,0
6,0
9,0
5,0
IN05
Variación da matrícula de novo ingreso por preinscrición
Taxa de variación relativa da matrícula de novo ingreso por preinscrición.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
-
0,0
-50,0
50,0
-
Perfil de entrada
IN06
Nota media de acceso por preinscrición
Nota media de acceso por preinscrición dos estudantes que inician estudos. Determina o perfil de entrada.
Info da escala: Número racional con dous decimais. O rango vai desde 0 ata o valor máximo que se pode obter en cada curso académico para a preinscrición (algúns valores históricos foron 10,00 puntos, 12,00 puntos ou 14,00 puntos).
7,832
7,2125
7,727
7,8685
9,1
IN08
Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre matriculados
Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
58,33
50,0
42,86
36,36
14,29
IN09
Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre matriculados
Porcentaje de estudiantes nacionales de fuera de Galicia sobre estudiantes matriculados, sin contabilizar los estudiantes matriculados en programas de movilidad incoming.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
0,0
7,14
28,57
18,18
14,29
IN13
Porcentaxe de matriculados que son titulados da USC
Número de estudantes matriculados no máster que son egresados da USC.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
-
-
0,0
22,73
28,57
Adecuación á demanda
IN12
Tasa de ocupación
Número de estudantes de novo ingreso por preinscrición dividido entre as prazas ofertadas.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
100,0
100,0
50,0
75,0
41,67
Mobilidade
Indicador
2018-2019
2019-2020
2020-2021
2021-2022
2022-2023
Mobilidade allea
IN18
Porcentaxe de estudantes recibidos pola USC de programas de mobilidade sobre o total de matriculados
Número de estudantes recibidos na USC nesa titulación procedentes doutras universidades (programas de mobilidade) dividido entre o número de estudantes matriculados no título.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
0,0
0,0
0,0
0,0
0,0
Prácticas
Indicador
2018-2019
2019-2020
2020-2021
2021-2022
2022-2023
IN22
Porcentaxe de estudantes egresados nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizou as prácticas en empresas e institu
Relación porcentual entre os egresados dun título nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizaron prácticas en empresas e institucións, sobre o total de estudantes egresados nese título e nese mesmo curso académico.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
80,0
83,33
100,0
50,0
100,0
Resultados
Indicador
2018-2019
2019-2020
2020-2021
2021-2022
2022-2023
Abandono
IN41
Taxa de abandono RD 1393/2007
Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de novo ingreso que deberon obter o título no ano académico anterior e que non se matricularon nin nese curso académico nin no anterior.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
-
41,67
50,0
16,67
43,75
Avaliación
IN36
Taxa de avaliación
Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios matriculados.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
87,38
83,53
63,71
81,46
61,47
Duración media dos estudos
IN38
Duración media dos estudos
Duración media (en anos) na que os estudantes tardan en superar os créditos correspondentes ao plan de estudos.
Info da escala: Número racional con dous decimais
1,0
1,0
1,0
1,5
1,3333
Eficiencia dos titulados
IN53
Taxa de eficiencia (rendemento dos egresados
Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que egresou e o número total de créditos nos que se matriculou.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
100,0
100,0
100,0
83,52
92,31
Estudantes por grupo
IN55
Media de alumnos matriculados en materias obrigatorias e de formación básica por grupo de teoría (expositivas)
Relación entre o número de alumnos matriculados en materias obrigatorias materias de formación básica e o número de grupos de teoría desas materias.
Info da escala: Número racional con dous decimais
6,1429
6,0
3,0
7,0
2,5
IN56
Media de alumnos matriculados en materias optativas por grupo de teoría (expositivas)
Relación entre o número de alumnos matriculados en materias optativas e o número de grupos de teoría desas materias.
Info da escala: Número racional con dous decimais
1,75
2,0
1,0
3,0
2,0
Éxito
IN35
Taxa de éxito
Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
91,44
87,79
89,87
87,8
94,03
IN50
Taxa de éxito dos egresados
Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que foi egresado e o número total de créditos aos que se presentou.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
100,0
100,0
100,0
97,38
100,0
Graduación
IN37
Taxa de graduación
Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou nun ano académico máis e a súa cohorte de ingreso. Amosa información sobre o grao de eficacia do alumnado e da institución con relación á súa actividade académica.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
-
41,67
50,0
83,33
50,0
Rendemento
IN34
Taxa de rendemento
Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios en que se matricularon.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
79,91
73,33
57,26
71,52
57,8
Satisfacción
IN19
Satisfacción dos estudantes coas prácticas externas
Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes coas prácticas externas.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
3,9444
-
-
-
-
IN20
Satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas
Valoración media da enquisa de satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
4,8333
-
4,3333
-
5,0
IN21
Academic tutors' satisfaction with external internships
Average rating of the satisfaction survey of academic tutors with external internships.
Info da escala: Minimum 0.00, maximum 5.00
4,88
-
-
-
-
IN42
Grao de satisfacción xeral dos egresados coa titulación
Valoración media das preguntas relativas á satisfacción coa titulación da enquisa de egresados.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
-
-
3,26
3,55
-
IN46
Satisfacción do alumnado coa docencia recibida
Valoración media da enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
5,0
-
-
-
-
IN47
Satisfacción do profesorado coa docencia impartida
Valoración media da enquisa de satisfacción do profesorado coa docencia impartida.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
4,0128
-
-
-
4,1631
IN48
Taxa de resposta na enquisa de satisfacción
Porcentaxe de resposta na enquisa de satisfacción por parte do alumnado.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
8,3333
-
-
-
-
Recursos humanos
Indicador
2019-2020
2020-2021
2021-2022
2022-2023
IN24
Porcentaxe de Persoal Docente e Investigador (PDI) con sexenios
Relación porcentual entre o PDI con sexenios e o PDI total con docencia no título e que pode ter sexenios
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
100,0
100,0
100,0
100,0
IN25
Porcentaxe de PDI doutor sobre o PDI total
Relación porcentual entre o PDI doutor e o PDI total con docencia no título.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
100,0
100,0
100,0
100,0
IN26
Porcentaxe de PDI funcionario sobre o PDI total
Relación porcentual entre o PDI funcionario e o PDI total con docencia no título.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
75,0
75,0
77,78
87,5
Os contidos desta páxina actualizáronse o 22.05.2024.