Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 1 Clase Expositiva: 12 Clase Interactiva: 12 Total: 25
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Produción Vexetal e Proxectos de Enxeñaría
Áreas: Proxectos de Enxeñaría
Centro Escola Politécnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Adquirir a capacidade para a redacción, dirección e execución de proxectos de industrias de desenrolo, aserrío e moble e para o aproveitamento de enerxías renovables.
Adquisición da capacidade para a redacción, dirección e execución de proxectos de industrias de celulosa e papel, industrias de taboleiros de fibras, partículas e contrachapado e industrias de destilación da madeira. Adquirir as capacidades de dirección e xestión sostible de proxectos.
A materia de Proxectos de Enxeñería na Industria Forestal, de carácter eminentemente aplicado, ten como obxectivo que os estudantes da titulación #máster enxeñeiro de montes na especialidade de industrias e enerxías adquiran os coñecementos básicos da profesión mediante a aprendizaxe dos conceptos, terminoloxía, teoría e metodoloxía necesarios para ser capaz de entender, expor e resolver un proxecto enxeñería.
Foméntase tamén o desenvolvemento de habilidades e competencias xenéricas como o traballo en equipo, aprendizaxe autónoma e a capacidade de aplicalos coñecementos á práctica.
Segundo a memoria de título, os contidos da materia son:
Industrias forestais de fabricación de chapa, aserrío, moble, celulosa e papel, taboleiros de fibras, partículas e
contrachapado, e destilación da madeira. Dirección e execución de proxectos de industrias forestais.
Estes contidos desenvolveranse da forma que segue:
1.-DOCENCIA EXPOSITIVA (12 HORAS).
Tema 1 – Que (1.5h)
Enxeñería do proxecto. Programa produtivo. Proceso produtivo. Enxeñería do deseño. Enxeñería das infraestruturas. Enxeñería das obras. Enxeñería das instalacións
Tema 2 – Por que (1.5h)
Orixe e fundamento do proxecto. Misión. Visión. Planificación. Estratéxica. Táctica. Operacional
Tema 3 – Con que (1.5h)
Recursos cos que contamos: Cuestións preliminares. Definición de metas (5 anos). Avaliación de recursos internos. Avaliación de factores externos. Análise do ámbito competitivo. Elaboración de posibles escenarios futuros. Formulación dunha estratexia xeral. Avaliación das alternativas estratéxicas. Instrumentación estratéxica. A xestión de alcance do proxecto. Definición de proxecto.
Tema 4 – Canto (1h)
Mercado. Mercado actual. Conceptos básicos. Factores influentes. Criterios actuais para a realización dun plan de márketing.
Tema 5 – Onde (1.5h)
Localización: Criterios xerais. Macro/micro localización. Factores influentes. Método sinérgico de localización de plantas (Brown e Gibson). Deseño e distribución en planta: Definición. Obxectivos. Métodos de deseño. Tipos de distribución. Cálculo de superficies. Deseño de almacéns e centros de distribución.
Tema 6 – Como (1.5h)
Proceso produtivo. Autorización Ambiental Integrada (AAI). Base Lexislativa. As Mellores Técnicas Dispoñibles (MTD). Industria de taboleiros. Industria da celulosa/papel.
Tema 7 – Cando (1h)
Pasado. Presente. Futuro
Tema 8 – Para quen (1h)
Clientes: Segmentación de mercado. Selección de clientes e provedores. Técnicas para informar sobre a satisfacción do cliente. LUGNASA
Tema 9 – Quen (1.5h)
Relación de postos de traballo (RPT) e organigrama. Lexislación laboral. Selección do persoal. Formación / motivación
2.- DOCENCIA INTERACTIVA (12 HORAS).
Mediante a realización dun caso práctico de proxecto de industrias forestais que servirá de base como documento de prácticas. Os estudantes de forma individual irán traballando de forma simultánea no desenvolvemento do curso teórico nas seguintes prácticas:
Práctica 1.-Que. (1.5h)
Práctica 2.- Por que. (1.5h)
Práctica 3.- Con que. (1.5h)
Práctica 4.- Canto. (1h)
Práctica 5.- Onde. (1.5h)
Práctica 6.- Como. (1.5h)
Práctica 7 – Cando. (1h)
Práctica 8 – Para quen. (1h)
Práctica 9 - Quen. (1.5h)
3.- TITORÍAS EN GRUPO (1 HORA).
Turoría 1.- Programación de actividades e prácticas. (0.5h)
Titoría 2.- Seguimento das actividades e prácticas_1 (0.25h)
Titoría 3.- Seguimento das actividades e prácticas_2. (0.25h)
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA
1. Álvarez, C. J., Amiama, C., Marey, M. F. (2003). Los otros Proyectos. Prácticas. UNICOPIA (Servicio de publicaciones de la EPS-USC). Lugo.
2. Álvarez, C. J., Barrasa. M. y Díaz, F. (1994). Problemas de Programación y Control de Proyectos de Ingeniería. UNICOPIA (Servicio de publicaciones de la EPS-USC). Lugo.
3. Álvarez, C. J., Barrasa. M. y Díaz, F. (1994). Ejercicios de Evaluación Económica de Proyectos de Ingeniería. UNICOPIA (Servicio de publicaciones de la EPS-USC). Lugo.
4. Alvarez, C. J., et al. (1995). Ingeniería del Diseño: una aproximación a la distribución en planta. Publicaciones de la E.T.S.I.A - U.P.M. Madrid.
5. Cano, J. L., Rebollar, R. y Sáenz, M. J. (2003). Curso de Gestión de Proyectos (Manual del Profesor, Manual del Alumno y CD). AEIPRO. Zaragoza.
6. Cos, M. de. (1995). Teoría General del Proyecto. Volumen I. Ingeniería de Proyectos. Síntesis. Madrid.
7. Cos, M. de. (1997). Teoría General del Proyecto. Volumen II Dirección de Proyectos. Síntesis. Madrid.
8. Muther, R. (2006). Edificaciones industriales. Hispano-Europea. Madrid.
9. Romero, C. (2000). Técnicas de programación y control de proyectos. Pirámide. Madrid.
10. Sapag, N., Sapag, R. (2008). Preparación para la evaluación de proyectos (4ª Ed), McGraw-Hill, Bogotá.
11. Trueba, I., Cazorla, A. y Gracia, J. J. (1995). Proyectos empresariales. Formulación y evaluación. Mundi-Prensa. Madrid.
12. Trueba, I., Marco, J. L. et al. (1985). Formulación de Proyectos Agrarios y de Desarrollo Rural (Tomos I y II) Publicaciones de la E.T.S.I.A - U.P.M. Madrid.
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA - POR MÓDULOS
1. Alier, J. L. et al. (2001). La ingeniería de proyectos en España: estado y tendencia. AEIPRO. Valencia.
2. Asimow, M. (1976). Introducción al proyecto. Herrero Hnos. S.A. México, D. F. México.
3. Bertalanffy, L. von. (1979). Perspectivas en la teoría general de sistemas. Alianza Editorial. Madrid.
4. Brand, J. (1990). Gestión de proyectos. Elsevier. Amsterdam.
5. Comisión de la U. E. (1993). Manual Gestión del ciclo de un proyecto. Enfoque integrado y marco lógico. Comisión de las Comunidades Europeas. Bruselas.
6. Corzo, J. L. (1979). Introducción a la ingeniería de proyectos. Limusa. México.
7. Foecke, H. (1977). La formación de profesores de ciencia integrada. En nuevas tendencias en la enseñanza integrada de las ciencias. UNESCO. París.
8. Gómez-Senent, E. (2003). El proyecto. Diseño en ingeniería. Servicio de publicaciones de la UPV Valencia. Valencia.
9. Gómez-Senent, E. y González, M. C. (2008). Teoría y metodología del proyecto. Servicio de Publicaciones de la UPV. Valencia.
10. Sánchez, M. A. (2008). Cuestiones y problemas resueltos de dirección y gestión de proyectos. Universidad Politécnica de Valencia. Valencia.
11. Burkey, S. (1998) People first. A guide to Self-Reliant, Participatory Rural Development. Zbooks. New York.
12. Cernea, M. (1991). Putting people first: sociological variables in rural development. 2ª edición. Oxford University Press. Oxford.
13. Crecente, R., Fra, U. y Álvarez, C. J. (2001). Concentración parcelaria en Galicia. Caracterización y evaluación. Consellería de Agricultura, gandería e política alimentaria, Xunta de Galicia. Santiago de Compostela.
14. Díez de Castro, J. et al. (1997). Ayuda a la decisión. Un nuevo instrumento de gestión. Servicio de publicaciones de la USC. Santiago de Compostela.
15. Francis, R. L., McGinnis, L. F. y White, J. A. (1998). Facility layout and location. An analytical approach (2ª edición). Prentice-Hall, Englewood Cliffs, New Jersey.
16. Gómez Galán, M. y Sainz Otero, H. (1999) El ciclo del proyecto de cooperación al desarrollo. La aplicación del marco lógico. CIDEAL. Madrid.
17. Gómez Orea, D. (2002). Ordenación territorial. Mundi-Prensa. Madrid.
18. Gómez Orea, D. (2007). Consultoría e ingeniería ambiental: planes, programas, proyectos, estudios, instrumentos de control ambiental, dirección y ejecución ambiental de obra, gestión ambiental de actividades. Mundi-Prensa. Madrid.
19. Haugland, C. et al. (1997) El enfoque del marco lógico. IUDC-UCM. Madrid.
20. Martínez de Pisón, F. J., Ordieres, J., Castejón, M., Cos, F. J., Vergara, E. y Alba, F. (2002). La oficina técnica y los proyectos industriales (Tomos I y II). Universidad de la Rioja y AEIPRO. Zaragoza.
21. Neufert, E. (2006). Arte de proyectar en arquitectura (15ª edición). Gustavo Gili. Barcelona.
22. Saaty, T. (1980). The analitical hierarchy process. Mc Graw Hill. New York.
23. Saaty, T. (2005). Theory and aplications of the analytical network process: Decision making with benefits, opportunities, costs, and risks. RWS Publications. Universidad de Pittsburgh. Pittsburgh.
24. Bendicho, J. P. (1983). Manual de planificación y programación para obras públicas y construcción: camino crítico PERT-CPM. Editorial Rueda. Madrid.
25. Castro, M. (2007). Gestión de proyectos con Project 2007. RAMA D.L. Madrid.
26. Cepal Serie Manuales. (2000). Material docente sobre gestión y control de proyectos. Programa de capacitación BID/ILPES Manual nº 7 Serie Cepal. Santiago de Chile.
27. FAO (1998). Guía para la capacitación en la formulación de proyectos de inversión agrícola y rural. FAO. Roma.
28. García Valcarce, A. (2004). Manual de dirección y organización de obras. CIE-DOSSAT. Madrid.
29. González Fernández, F. J. (2002). Manual para una eficiente dirección de proyectos y obras. FC Editorial. Madrid.
30. Merchan Gabaldón, F. (2000). Manual para la dirección de obras. CIE-DOSSAT. Madrid.
31. Martínez, G.; Pellicer, E. (2007). Organización y gestión de proyectos y obras. McGraw-Hill. Madrid.
32. Sule, D.R. (2001) Instalaciones de Manufactura. Ubicación, planeación y diseño, Thomson Editores, S.A. México.
33. Woodson, T. (1966). Introduction to engineering design. MCgRAW-Hill. Nueva York.
34. Barrasa, M. et al. (2009). Evaluación de proyectos agroforestales. Unicopia. Lugo.
35. Berguiños, J. M. (1981). Evaluación empresarial de proyectos agrarios. ETSIA. Córdoba.
36. Davis et al., (2001). Forest Management (4ª Ed), McGraw-Hill. Nueva York.
37. De Rus, G. (2008). Análisis coste-beneficio: evaluación económica de políticas y proyectos de inversión. Ariel. Barcelona.
38. Mokate, K. M. (2009). Evaluación financiera de proyectos de inversión (4ª Ed) . Alfaomega colombiana. Bogotá.
39. Gittinger, J. P. (1987). Evaluación económica de proyectos agrícolas. Tecnos. Madrid.
40. Gregersen, H. M. (1992). Economic assessment of forestry project impacts. FAO. Roma.
41. Humphreys, K. (2005). Project and cost engineers' handbook. Marcel Dekker, Nueva York.
42. Mac Gaughey, S. E. (1984). Análisis del sector forestal: métodos para examinar políticas y programas. FAO. Roma
Dentro do cadro de competencias, coñecementos, contidos, habilidades e destrezas establecidas na Memoria de Título, traballaranse as seguintes:
Competencias específicas:
• CEM1-01 - Capacidade para a redacción, dirección e execución de proxectos de industrias de desenrolo, aserrío e moble e para o aproveitamento de enerxías renovables TIPO: Competencias.
• CEM1-02 - Capacidade para a redacción, dirección e execución de proxectos de industrias de celulosa e papel, industrias de taboleiros de fibras, partículas e contrachapado e industrias de destilación da madeira TIPO: Competencias.
• CEM1-03 - Coñecemento e capacidade para proxectar e dimensionar instalacións de industrias e produtos forestais TIPO: Competencias
Competencias xerais:
• CG03 - Capacidade para proxectar, dirixir e xestionar industrias e instalacións forestais de primeira e sucesivas transformacións. TIPO: Competencias
Coñecementos ou contidos:
• COM1-13 - Os conceptos, a terminoloxía, a teoría e a metodoloxía necesarios para entender, expor e resolver proxectos de enxeñería sobre industrias forestais TIPO: Coñecementos ou contidos
Habilidades ou destrezas:
• HAM1-12 - Identificar, avaliar, redactar, dirixir e executar proxectos de industrias forestais de diversa tipoloxía TIPO: Habilidades ou destrezas.
Leccións maxistrais: 12 horas. Obrigatorio. Traballaranse as competencias: CEM1-01, CEM1-02, CEM1-03, CG03, COM1-13, HAM1-12.
Seminarios, resolución de problemas ou estudos de caso: 12 horas. Obrigatorio. Traballaranse as competencias: CEM1-01, CEM1-02, CEM1-03, CG03, COM1-13, HAM1-12.
Titorías grupais: 3 horas. Voluntario. Traballaranse as competencias: CEM1-01, CEM1-02, CEM1-03, CG03, COM1-13, HAM1-12.
Actividades de avaliación: 3 horas. Obrigatorio. Traballaranse as competencias: CEM1-01, CEM1-02, CEM1-03, CG03, COM1-13, HAM1-12.
Participación do estudante en todas as actividades docentes.
A utilización da plataforma da USC virtual permitirá axilizar o fluxo de información bidireccionalmente entre estudante e profesor, imprimindo axilidade.
• Proba escrita de preguntas obxectivas e/o de desenvolvemento - (50%): competencias avaliadas: CEM1-01, CEM1-02, CEM1-03, CG03, COM1-13, HAM1-12.
• Portafolio consistente nunha memoria de prácticas. Peso na cualificación 50%. Competencias avaliadas: CEM1-01, CEM1-02, CEM1-03, CG03, COM1-13, HAM1-12.
Para superar a materia é necesario obter unha cualificación superior a 4 sobre 10 en cada un dos dous apartados. Estes criterios son válidos para a convocatoria de 1ª e 2ª oportunidade e as cualificacións conservaranse unicamente durante o curso académico.
Os estudantes que teñan concedida dispénsaa de asistencia pola Comisión de Título segundo o disposto no Regulamento de asistencia a clase, deben ter en conta que para aprobar a materia deberán realizar un traballo adicional proposto polo profesor, que terá por obxectivo o adecuado cumprimento dos obxectivos formativos da materia no referente a aqueles contidos con marcado carácter práctico. A avaliación deste traballo poderá ser “apto” ou “non apto”, e non contará para a nota final, pero será condición imprescindible para a superación da materia a obtención de “apto”. Os estudantes con dispensa deberán poñerse en contacto co profesor da materia antes do comezo das actividades docentes para organizar a impartición da materia.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o establecido na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión das cualificacións”.
Lectura e preparación de temas: 24 horas
Realización de exercicios: 3 horas
Preparación previa das prácticas e traballo posterior sobre as mesmas: 5 horas
Elaboración de traballos de prácticas: 10 horas
Preparación de probas de avaliación: 6 horas
Total tempo de estudio e traballo persoal: 48 horas
Asistencia a tódalas actividades docentes.
Consulta da bibliografía recomendada.
Facer uso frecuente das tItorías para calquera tipo de cuestión relacionada coa materia e especialmente coas memorias de prácticas. Levala materia o día.
Unha vez finalizada a lectura dun tema é convinte facer un resumo dos puntos importantes. A resolución de problemas é fundamental para o aprendizaxe desta materia.
Consulta do material bibliográfico.
Manuel Francisco Marey Perez
Coordinador/a- Departamento
- Produción Vexetal e Proxectos de Enxeñaría
- Área
- Proxectos de Enxeñaría
- Correo electrónico
- manuel.marey [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Cesar Perez Cruzado
- Departamento
- Produción Vexetal e Proxectos de Enxeñaría
- Área
- Proxectos de Enxeñaría
- Correo electrónico
- cesar.cruzado [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade