Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego, Inglés
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Filoloxía Inglesa e Alemá
Áreas: Filoloxía Inglesa
Centro Facultade de Filoloxía
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
1. Recoñecer as características principais da narrativa breve.
2. Recoñecer o contexto social e cultural en que foron creadas e publicadas as obras seleccionadas.
3. Capacidade para debater oralmente e por escrito por medio de ensaios críticos.
4. Familiarizarse coas voces máis importantes da narrativa breve inglesa, irlandesa e norteamericana.
5. Dominio das técnicas de análise textual da narrativa breve.
1. Relato curto británico (4 semanas)
Introdución ao relato curto
Virginia Woolf “Kew Gardens”
Katherine Mansfield “The Garden Party”
Alan Sillitoe “The Loneliness of the Long Distance Runner”
Doris Lessing “The Old Chief Mshlanga”
Jean Rhys “Let Them Call It Jazz”
Hanif Kureishi “My Son the Fanatic”
Angela Carter “The Bloody Chamber”
2. Relato curto irlandés (3 semanas)
James Joyce “Eveline”
Frank O’Connor “Guests of the Nation”
Mary Lavin “Lilacs”
Maeve Kelly “Orange Horses”
Fiona Barr “The Wall Reader”
Bernard MacLaverty “Walking the Dog”
3. Relato curto norteamericano (5 semanas)
Edgar Allan Poe “The Cask of Amontillado”
Kate Chopin “Ripe Figs”
Katherine Ann Porter "The Jilting of Granny Weatherall"
William Faulkner “A Rose for Emily”
Ernest Hemingway “Cat in the Rain”
Eudora Welty “Livvie”
Amy Tan “Two Kinds”
Sandra Cisneros “One Holy Night”
Alice Munro “How I Met My Husband”
Lee Maracle "Charlie"
3 semanas restantes: presentacións orais; xustificacións de aprendizaxe autónoma; práctica de exames.
OBRAS PRIMARIAS: A profesora facilitará o acceso do alumnado á selección de relatos curtos de lectura obrigatoria.
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA:
Achilles, Jochen and Ina Bergmann, eds. Liminality and the short story : boundary crossings in American, Canadian, and British writing. N.Y.: Routledge, 2015.
Delaney, Paul and Adrian Hunter, eds. The Edinburgh companion to the short story in English. Edinburgh: Edinburgh UP, 2019.
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA:
Baldwin, Dean. Virginia Woolf: A Study of the Short Fiction. Boston: Twayne, 1989.
Bowlby, Rachel. Feminist Destinations and Further Essays on Virginia Woolf. Edinburgh: Edinburgh UP, 1997.
Harrington, Ellen Burton. Scribbling women & the short story form: approaches by American & British women writers. New York: Peter Lang, 2008.
Head, Dominic. The Modernist short story: a study in theory and practice. Cambridge: Cambridge University Press, 1994.
Howells, Coral Ann. The Cambridge companion to Margaret Atwood. Cambridge, UK ; New York : Cambridge University Press, 2006.
Hunter, Adrian, The Cambridge introduction to the short story in English. Cambridge; New York: Cambridge University Press, 2007.
Iftekharrudin, Farhat (Ed). Postmodern approaches to the short story. Westport: Praeger, 2003.
Ingman, Heather. A history of the Irish short story. Cambridge: Cambridge University Press, 2009.
Kobler, J.F. Katherine Mansfield: a study of the short fiction. Boston: Twayne Publishers, 1990.
Lamb, Robert Paul. Art matters: Hemingway, craft, and the creation of the modern short story. Baton Rouge: Louisiana State University Press, 2010.
Levine, Stuart and Susan Levine (Eds.). The Short fiction of Edgar Allan Poe: an annotated edition. Urbana: University of Illinois Press, 1990.
Lohafer, Susan and Jo Ellyn Clarey (Eds.) Short story theory at a crossroads. Baton Rouge: Lousiana State University Press, 1989.
Malcolm, C.A. & D. Malcolm (Eds.) A Companion to the British and Irish Short Story. Oxford: Wiley-Blackwell, 2008.
May, Charles. E. Edgar Allan Poe: a study of the short fiction. New York: Twayne, 1991.
May, Charles E. The Short story: the reality of artifice. New York: Twayne, 1995.
Reid, Ian. The Short story. London: Routledge, 1991.
Stevick, Philip (Ed). The American short story: 1900-1945: a critical history. Boston: Twayne, 1984.
Storey, Michael L. Representing the troubles in Irish short fiction. Washington, D.C.: Catholic University of America Press, 2004.
BIBLIOGRAFÍA NA WEB
Hühn, Peter et al. (eds.): the living handbook of narratology. Hamburg: Hamburg University. URL = http://www.lhn.uni-hamburg.de/
MLA Academic Style Manual: https://owl.purdue.edu/owl/research_and_citation/mla_style/mla_formatti…
CB1, CB2, CB3, CB4, CB5, CG1, CG8 da Memoria Verificada.
Coñecemento dos rasgos lingüísticos e temáticos da literatura inglesa, irlandesa e norteamericana dos séculos XIX e XX.
Coñecemento do vocabulario crítico necesario para a análise oral e escrita da narrativa breve.
Capacidade de organizar, expresar e resumir ideas en inglés.
Clases expositivas introdutorias alternan con seminarios para analizar as narracións breves e o seu contexto. Titorías individuais e colectivas para solucionar dúbidas.
Requírese aos/ás estudantes a asistencia tanto ás clases expositivas como aos seminarios, así como a participación en clase para a análise dos relatos curtos.
Os/as estudantes farán unha presentación oral final.
Actividades de aprendizaxe autónoma a xustificar no final do curso: lecturas de crítica literaria, visionado de películas ou documentais, asistencia a conferencias, etc.
Uso do Campus Virtual da USC para avisos, material de lectura e realización puntual de tarefas.
Primeira convocatoria:
Exame final: 50% da cualificación final.
Tarefas: 50% da cualificación final: Unha presentación oral (15%), participación en clase (25%) e actividades académicas complementarias de aprendizaxe autónoma (10%). IMPORTANTE: Os/as estudantes deberán aprobar o exame final para poder facer a media coa cualificación en Tarefas.
Segunda convocatoria (xuño):
A nota das tarefas e participación en clase manterase para a segunda oportunidade. Os/as estudantes que non participaron nestas actividades durante o curso perderán o 50% correspondente da nota final.
Os/as estudantes con dispensa oficial de asistencia serán avaliados/-as cun exame cuxa nota constituirá o 100% da cualificación final.
Os/as estudantes en situación de demostrar que teñen unha incompatibilidade horaria ou que repiten o curso, habendo aprobado as Tarefas do curso anterior, poden elixir, antes do 1 de Outubro, se desexan ser avaliados/-as cun exame final que contará o 100% da nota final ou se prefiren a avaliación normal de 50% (exame final) e 50% (tarefas e participación en clase). O/a estudante que repite o curso pode conservar a nota obtida nas tarefas do curso anterior.
Asistencia a clase: Seguirase a normativa da USC no relativo á obrigatoriedade da asistencia a clases expositivas e interactivas, así como á obrigatoriedade de participación nas actividades programadas. No caso de AUSENCIA XUSTIFICADA documentalmente e aceptada pola profesora ou o Decanato, pactarase unha avaliación alternativa da participación perdida. A ausencia de clase non xustificada nunha actividade avaliable implicará a cualificación de 0 nesa actividade. O número máximo de horas con ausencias non xustificadas será de 5; de se ausentaren inxustificadamente máis de 5 horas, os/as estudantes perderán o 40% da nota que corresponde ás tarefas.
Os textos literarios débense ler en inglés e os exames e tarefas deben escribirse tamén en inglés. O uso correcto da lingua inglesa terase en conta na avaliación.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Tempo de estudo estimado (preparación da docencia interactiva, lectura dos textos obligatorios, titorías e preparación de exames): 99 HORAS
Lectura moi atenta dos relatos ata coñecer a fondo os detalles da trama, personaxes, contexto socio-histórico etc.
Consulta de, polo menos, unha fonte crítica de cada relato.
Levar un rexistro de aprendizaxe autónoma para entrega final: lecturas de crítica literaria e do contexto sociocultural dos relatos; visionado de películas e documentais sobre os e as escritoras do programa; asistencia a conferencias e outras actividades relacionadas coa análise cultural e literaria.
A lectura dos textos literarios asignados é obrigatoria antes da celebración da clase.
Non se responderán aqueles correos electrónicos que non procedan do enderezo corporativo do/da estudante (enderezo da USC).
De acordo co establecido no artigo 36 da Ley Orgánica do Sistema Universitario (LOSU), que especifica no seu apartado c) entre os deberes do estudantado: ‘Obervar las directrices del profesorado y de las autoridades universitarias’, as normas de convivencia na aula serán as seguintes:
1- Nas clases tanto expositivas como interactivas non está autorizado o uso de teléfonos móbiles. Poderán empregarse tabletas ou ordenadores portátiles exclusivamente para a toma de apuntes e consulta de material no Campus Virtual.
2- Rógase encarecidamente que os/as estudantes cheguen á aula con puntualidade.
3- Non se poderá consumir comida na aula.
4- Non se poderá saír da aula antes de que o/a docente dea a clase por rematada, agás por indisposición física sobrevida.
Manuela Palacios Gonzalez
Coordinador/a- Departamento
- Filoloxía Inglesa e Alemá
- Área
- Filoloxía Inglesa
- Teléfono
- 881811892
- Correo electrónico
- manuela.palacios [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Luns | |||
---|---|---|---|
11:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Inglés | C03 |
12:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Inglés | C03 |
Mércores | |||
09:00-10:00 | Grupo /CLIS_01 | Inglés | C06 |
12.01.2026 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_01 | D06 |
12.01.2026 09:30-13:30 | Grupo /CLE_01 | D06 |
05.06.2026 09:30-13:30 | Grupo /CLIS_01 | D06 |
05.06.2026 09:30-13:30 | Grupo /CLE_01 | D06 |