Créditos ECTS Créditos ECTS: 5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 2 Clase Interactiva: 0.6 Total: 2.6
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Prácticas Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Xeografía
Áreas: Análise Xeográfica Rexional, Xeografía Humana
Centro Facultade de Xeografía e Historia
Convocatoria: Prácticas en Empresas de Grao e Máster
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Obter experiencia na aplicación dos coñecementos adquiridos en contextos reais.
Ser quen de reflexionar sobre como se desenvolve a aplicación dos coñecementos adquiridos no máster por parte de profesionais con maior experiencia na realidade.
Adquirir experiencia real na toma de decisións.
Obter experiencia na adaptación a novas circunstancias no entorno laboral.
A práctica establecerá uns obxectivos xerais, uns resultados de aprendizaxe e un plan de actuación. O traballo a realizar durante as prácticas profesionais estará relacionado coa dimensión —das seis que articulan a temática do máster— na que o alumno ou alumna cursara as dúas materias optativas do segundo cuadrimestre.
Os contidos son os seguintes:
Coñecer a organización e o funcionamento da institución onde se van realizar as prácticas.
Identificar as principais actividades desenvolvidas, a organización interna para a súa execución e a estrutura de relación coas persoas destinatarias/clientes.
Identificar os problemas máis relevantes na actividade da institución, nunha área específica relacionada coa dimensión elixida para o desenvolvemento do TFM.
Escoller un tema de estudo durante a estadía, co obxectivo de promover solucións para resolver problemas ou optimizar produtos ou servizos e presentar un plan de acción.
BÁSICA
Zabalza, M. A. (2011). El practicum y las prácticas en empresas en la formación universitaria. Narcea Edicións.
Morales, P., & Mena, M. (2008). El practicum y las prácticas externas: Nuevas perspectivas y desafíos. Edicións Aljibe.
Calvo, G., & Martínez, J. (Coords.). (2012). Prácticum y prácticas externas en la universidad: Experiencias innovadoras. Octaedro.
COMPLEMENTARIA
Domínguez, R., & Pérez, L. (2017). Las prácticas externas en la universidad: Aprendizaje experiencial y empleabilidad. Revista de Educación y Desarrollo, (41), 45–53.
Sánchez, M. (2019). El impacto de las prácticas externas en la inserción laboral del estudiante universitario. Educación XXI, 22(1), 215–234. https://doi.org/10.5944/educxx1.22.1.2019.21687
BÁSICAS E XERAIS
CG1 – Ser quen de buscar e seleccionar a información útil necesaria para resolver problemas complexos, manexando con soltura as fontes bibliográficas do campo.
CG2 – Elaborar adecuadamente e con certa orixinalidade composicións escritas ou argumentos motivados, redactar plans, proxectos de traballo e formular hipóteses razoables.
CG3 – Adquirir coñecementos, ferramentas e recursos de alto nivel para cubrir as expectativas investigadoras e profesionais do estudantado e da sociedade no relativo ao estudo da ordenación, planificación e xestión das cidades.
CG4 – Manexar conceptos, métodos e ferramentas propias da investigación na análise urbanística con fins específicos.
CB7 – Que o estudantado saiba aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
CB8 – Que o estudantado sexa capaz de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
CB10 – Que o estudantado posúa as habilidades de aprendizaxe que lle permitan continuar estudando dun xeito que terá que ser en gran medida autodirixido ou autónomo.
TRANSVERSAIS
CT2 – Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e a comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida.
CT3 – Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía respectuosa coa cultura democrática, os dereitos humanos e a perspectiva de xénero.
ESPECÍFICAS
CE1.1 – Comprender e identificar as demandas ou necesidades das persoas, das organizacións e do medio ambiente, a fin de obter conclusións e formular alternativas que respondan aos problemas relacionados coa transformación e organización do espazo físico.
CE5.2 – Manexar instrumentos, ferramentas e tecnoloxía para fomentar a cooperación e coordinación dos diferentes axentes urbanos e realizar procesos participativos.
TITORÍAS: o profesorado atenderá ao estudantado en sesións de titoría individualizadas e/ou en grupo dedicadas á orientación no estudo e resolución de dúbidas sobre os contidos e traballos da materia.
APRENDIZAXE BASEADA EN PROBLEMAS OU ESTUDO DE CASOS: propoñerase ao estudantado un escenario de traballo, real ou ficticio, que presenta unha determinada problemática. O estudantado deberá aplicar os coñecementos teórico-prácticos da materia para buscar unha solución á cuestión ou cuestións expostas. Como norma xeral, o estudo de casos realizarase en grupos. Os distintos grupos de traballo exporán e compartirán as súas solucións.
AVALIACIÓN DE TRABALLOS PRÁCTICOS: avaliaranse as solucións propostas polo estudantado ás prácticas formuladas. A avaliación poderá realizarse mediante corrección por parte do profesorado, defensa da solución por parte do alumnado ou presentación oral.
Ponderación: entre o 60% e o 80%.
SEGUIMENTO CONTINUADO: parte da avaliación poderá basearse no seguimento continuado da evolución e traballo do alumnado no marco da materia, en base á resolución de problemas, participación nas actividades formativas, etc.
Ponderación: entre o 20% e o 40%.
Para o alumnado con dispensa académica concedida ou repetidor, requiriranse entregas equivalentes ás do alumnado sen dispensa e non repetidor, e o exame será obrigatorio.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recolleito na “Normativa de avaliación do rendemento académico dous estudantes e de revisión de cualificacións” da USC.
Elaboración de informes finais: 10 horas (Presencialidade: 0%)
Realización de prácticas profesionais: 100 horas (Presencialidade: 100%)
Titorías: 15 horas (Presencialidade: 100%)
Lectura da bibliografía recomendada.