Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 100 Horas de Titorías: 6 Clase Expositiva: 20 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Ciencia Política e Socioloxía
Áreas: Psicoloxía Organizacional e Xurídico-Forense
Centro Facultade de Relacións Laborais
Convocatoria: Anual
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
- Coñecer o contido da auditoría de recursos humanos
- Coñecer o contido dun informe de auditoría e os seus compoñentes
- Coñecer en que consiste a auditoría dos distintos procedementos en xestión de recursos humanos: contratación, avaliación e selección, formación, avaliación do desempeño, etc.
- Coñecer os distintos métodos de medición dos procedementos de recursos humanos e a súa utilidade económica
-Programa Teórico (clases expositivas).
1. Introdución á auditoria de RRHH: Definición e características básicas.
2. Metodoloxía e desenvolvemento dunha auditoría de RRHH
2.1. O informe de auditoría en Recursos Humanos.
3. Tipos de auditorías (auditoría de prevención de riscos laborais; auditoria de custos)
4. Auditoría dos procesos de Recursos Humanos.
-Programa Práctico (clases interactivas).
•Proxecto I. Proxecto baseado nunha auditoría de Recursos Humanos.
Básica.
Del Bas, E., Calvo, R. y García, M.A. (2015). Auditoría Sociolaboral. Teoría y Práctica de una herramienta para la gestión de los RRHH. Valencia: Tirant Lo Blanch.
Fuentes, F.J. (Director y Coordinador), 2005. Introducción a la Auditoria Sociolaboral. Murcia: Diego Marín.
Saitua, A. & Vázquez, I. 2001. La Auditoría estratégica de la función de Recursos Humanos. En E. Albizu & J. Landeta, (Coordinadores), “Dirección Estratégica de los Recursos Humanos. Teoría y Práctica”, pp. 323-376. Madrid: Ediciones Pirámide.
Bibliografía complementaria
Martínez Moreno, A., Fernández Guerrero, R,, Tarazona LLácer, F. 2016. Auditoria estratégica de la función de recursos humanos. Tirant lo Blanch, primera edición.
Sánchez Pérez, J. 2015. Fundamentos de auditoría de recursos humanos. 101 indicadores claves. Observatorio de Recursos Humanos. McGraw Hill, primera edición
COMPETENCIAS BÁSICAS E XERAIS
Competencias e habilidades necesarias para o desenvolvemento das funcións de avaliación e intervención psicolóxica no ámbito do traballo e as organizacións.
Que adquiran os coñecementos, a un nivel avanzado, que definen a Psicoloxía do Traballo e das Organizacións, incluíndo as súas teorías, métodos e subáreas de aplicación.
Que estean capacitados para tomar decisións dun modo crítico sobre a aplicación e interpretación dos resultados derivados dos procedementos de avaliación e intervención psicolóxica social e forense, así sobre a conduta humana laboral.
Que os alumnos adquiran habilidades e manexen técnicas para a investigación-avanzada nos campos da Psicoloxía do Traballo e as Organizacións
Que mostren interese pola aprendizaxe autónoma e continuada, así como pola actualización dos seus coñecementos nos ámbitos da Psicoloxía do Traballo e as Organizacións
Que saiban orientar a súa actuación profesional a partir do respecto e a consideración dos principios e valores propios da Psicoloxía do Traballo e das Organizacións, así como do Código Deontolóxico da profesión
Que os alumnos adquiran habilidades e manexen técnicas para a investigación-avanzada nos campos da Psicoloxía do Traballo e as Organizacións
ESPECÍFICAS
Ser capaz de elaborar proxectos de intervención nos diversos ámbitos da Psicoloxía do Traballo e as Organizacións
Ser capaz de relacionar os contidos teóricos coa práctica profesional do psicólogo do traballo e das organizacións
Coñecer e interpretar a un nivel avanzado os métodos de medición e avaliación que se utilizan no contexto Organizacional
Ser capaz de establecer as metas da actuación psicolóxica no contexto organizacional
Coñecer valorar e interpretar a relación entre as características de diferenzas individuais (p.e., personalidade, habilidades, destrezas) e o desempeño (individual e grupal), así como establecer a súa influencia sobre a efectividade organizacional
Coñecer e entender diferentes procesos que se producen no ámbito das organizacións e a súa importancia (motivación, comunicación, liderado etc.)/ etc.)
Saber realizar informes técnicos, recomendacións de intervención ou informes sobre o momento da investigación ou programa de intervención
Coñecer e asumir as limitacións da avaliación e actuación en Psicoloxía das Organizacións,axustándose aos requirimentos deontolóxicos e os estándares internacionais (p.e., APA, SIOP)
Orientar a actuación profesional por valores de respecto, igualdade imparcialidade e obxectividade
Ser capaz de divulgar e comunicar de forma eficaz, entre outros, a destinatarios, profesionais, responsables institucionais e a poboación xeral, os resultados das diferentes fases do proceso de avaliación e intervención.
As sesións expositivas e interactivas están dirixidas a formar o alumnado en canto á adquisición de coñecementos relacionados cos contidos da materia.
Nas sesións expositivas o profesor explicará os diferentes temas apoiados en material audiovisual e ferramentas TIC. No caso de que sexa necesario cambiar o escenario e non sexa posible a docencia expositiva presencial, empregarase a plataforma MS Teams, impartindo de forma sincronizada.
En todo caso, utilizarase o Campus Virtual como medio de comunicación co alumnado, tanto para enviarlle toda a información sobre a materia, como os materiais que deban elaborar o alumnado, como para entregar o traballo. formarán parte da avaliación.
As actividades interactivas serán de diversa índole: (1) Análise de casos, exercicios, traballos e simulacións para poñer en práctica os conceptos aprendidos nas clases expositivas e adquirir as competencias específicas (a nivel elemental) necesarias para superar a materia. (2) Dinámicas de pequenos grupos nas que, ademais de desenvolver competencias específicas directamente relacionadas cos contidos da materia, o alumnado practicará habilidades de comunicación oral. Ademais de todo isto, ao longo do curso o alumnado poderá participar na realización de experimentos e estudos relacionados coa materia, así como terá que realizar varias lecturas obrigatorias.
As actividades de avaliación teñen unha dobre vertente; Por unha banda, as actividades de avaliación continua permitirán ao alumnado ter unha retroalimentación constante sobre o seu progreso ao longo do curso, en canto ao seu grao de adquisición de habilidades relacionadas con coñecementos, técnicas e actitudes; mentres que os exames parciais e finais tratarán de avaliar o nivel de coñecementos adquiridos pola materia respecto dos contidos dos temas incluídos no programa da materia.
A asistencia ás sesións expositivas e interactivas é obrigatoria, salvo causa xustificada, para superar a materia.
A avaliación das competencias específicas da materia máis relacionadas coa adquisición de coñecementos teórico-prácticos realizarase mediante o exame final e/ou os exames parciais que terán un valor do 70% da nota final. O exame presencial terá dúas partes, unha parte maior con preguntas tipo test e unha parte máis pequena con preguntas tipo redacción (exercicios estatísticos, desenvolvemento de contidos, etc.). No caso de que non sexa posible realizar un exame presencial, e teña que facerse telematicamente, o exame consistiría só en preguntas tipo redacción.
A avaliación tanto das competencias específicas como das relacionadas coa titulación farase en función do rendemento do alumnado en cada unha das actividades interactivas (proxectos individuais, proxectos en grupo, análise de casos, traballos, lecturas, etc.). Esta parte terá un valor do 30%.
A cualificación final obterase da media ponderada da parte expositiva máis a parte expositiva; A superación da materia implica ter obtido polo menos 4 puntos sobre 10 nas dúas partes, expositiva e interactiva.
O alumno ao que se lle conceda a exención de asistencia, seguindo a Instrución no 1/2017 da Secretaría Xeral sobre a exención de asistencia a clase en determinadas circunstancias, será avaliado mediante un exame final, que suporá o 70 % da nota final. , e coa valoración dos exercicios, informes, etc. referido a temas do programa, o que suporá o 30% da nota final. A cualificación final obterase da media ponderada da parte expositiva máis a parte expositiva; A superación da materia implica ter obtido polo menos 4 puntos sobre 10 nas dúas partes, expositiva e interactiva.
A realización fraudulenta de calquera exame, exercicios, informes, etc., total ou parcialmente, que poidan ser obxecto de avaliación da materia, dará lugar a un SUSPENSO, independentemente do proceso disciplinario seguido contra o alumno infractor.
(DOG no 140, xoves, 21 de xullo de 2011, p. 20529). Universidade de Santiago de Compostela. RESOLUCIÓN do 15 de xuño de 2011 pola que se publica o Regulamento de avaliación do rendemento académico de dous alumnos e revisión de títulos, aprobado polo Consello de Goberno do 15 de xuño de 2011.
Artigo 16. Execución fraudulenta de exercicios ou probas. A realización fraudulenta de calquera exercicio ou proba requirida na avaliación dunha materia implicará a cualificación suspenso na correspondente convocatoria, con independencia do proceso disciplinario que se poida seguir contra o alumno infractor.
Lectura e preparación do material: 42h.
Procura de información, lectura previa, análise e informes: 20h.
Realización traballos: 40h.
Total horas de traballo persoal 102h.
Unha recomendación importante é a asistencia ás clases, tanto teóricas como prácticas, e sobre todo a participación activa nelas. Imprescindible para superar a materia e acadar os obxectivos propostos neste programa.
Unha segunda recomendación é que os contidos da materia se cursen de forma sistemática e regular ao longo do período lectivo e que o material práctico se utilice para afondar nos contidos dalgúns dos temas tratados na teoría.
Realización fraudulenta de exercicios ou probas
(Normativa de avaliación do rendemento académico dos/as estudantes e de revisión de cualificación -Aprobada en Consello de Goberno o 15 de xuño de 2011 e modificada o 5 de abril de 2017).
A realización fraudulenta dalgún exercicio ou proba esixida na avaliación dunha materia implicará a cualificación de suspenso na convocatoria correspondente, con independencia do proceso disciplinario que se poida seguir contra o/a estudante infractor. Considerarase fraudulenta, entre outras, a realización de traballos plaxiados ou obtidos de fontes accesibles ao público sen reelaboración ou reinterpretación e sen citas aos autores e das fontes
A manipulación ou falsificación intencionada dos sistemas de control de asistencia determinará a consideración de non asistencia á actividade e deberá ser comunicada á Reitoría para o inicio das actuacións disciplinarias que puidesen corresponder (Artigo 2.4. do Regulamento de asistencia a clase nas ensinanzas oficiais de grao e máster.
Mario Antonio Lado Campelo
Coordinador/a- Departamento
- Ciencia Política e Socioloxía
- Área
- Psicoloxía Organizacional e Xurídico-Forense
- Teléfono
- 881815164
- Correo electrónico
- mario.lado [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Luns | |||
---|---|---|---|
10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 7 |
Martes | |||
10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 7 |
Mércores | |||
10:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 7 |
Xoves | |||
09:00-14:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | Aula 7 |
Venres | |||
09:00-14:00 | Grupo /CLIL_01 | Castelán | Aula 7 |
02.06.2026 17:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 7 |
08.07.2026 17:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 7 |