Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 5 Clase Expositiva: 38 Clase Interactiva: 10 Total: 53
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física Aplicada
Áreas: Optometría
Centro Facultade de Óptica e Optometría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
Comprender o significado de óptica, óptica-optometría e optometría nos diferentes países e de maneira especial en España.
Comprender o papel da Optometría no mundo académico e profesional dos diferentes países. Plans de estudo en Optometría no mundo.
Coñecer a conexión da Optometría con disciplinas específicas e outras complementarias.
Coñecer o sistema sanitario español e os aspectos básicos relacionados coa xestión dos servizos de saúde, fundamentalmente os que están relacionados coa atención primaria.
Comprender os aspectos psicolóxicos na relación entre o óptico-optometrista e o paciente.
Valorar e interpretar as anomalías refractivos a súa xénese e epidemioloxía: Miopía, Hipermetropía, Astigmatismo, Presbicia.
Coñecer a Prevalencia das anomalías refractivas.
Coñecer e interpretar os parámetros oculares responsables da refracción ocular. Correlacións entre os compoñentes oculares.
Coñecer e interpretar o Mecanismo de emetropización.
Concepto de optometría. Evolución histórica: científica, académica e profesional.
Estrutura xeral da disciplina de optometría. A súa conexión con disciplinas específicas e complementarias. Plans de estudo de optometría de diferentes países do mundo.
Profesións sanitarias titulas e reguladas en España. Funcións da profesión de optometría: Campos de actuación. A mobilidade dos servizos profesionais ao longo das fronteiras internacionais. Diploma Europeo de Optometría.
Concepto de sistema sanitario. Tipos de sistemas sanitarios. Sistema Nacional de Saúde. Características principais. Niveis de asistencia sanitaria. Atención primaria de saúde.
Ametropías. Mecanismo da acomodación. Presbicia.
Miopía. Compensación óptica. Clasificación. Tipos. Prevalencia. Signos e síntomas. Prognóstico. Mecanismos para explicar a progresión da miopía.
Hipermetropía. Compensación óptica. Clasificación. Tipos. Signos e síntomas. Fármacos ciclopléjicos.
Astigmatismo. Compensación óptica. Clasificación. Tipos. Signos e síntomas. Prescrición.
Prevalencia das anomalías refractivas. Epidemioloxía da ametropía: no nacemento, na idade preescolar, na idade escolar, adulto novo, adulto e na vellez. Factores que afectan á distribución dos erros refractivos.
Génesis de los estados refractivos. Emetropización. Parámetros responsables de la refracción ocular. Distribución de las ametropías y de los parámetros oculares responsables de la refracción ocular. Mecanismo de emetropización. Correlaciones entre los componentes oculares.
Normas reguladoras das profesións sanitarias, tituladas e reguladas por lei.
Leis reguladoras da sanidade española.
Plans de estudo de diferentes países do mundo.
Diploma Europeo de Optometría.
Repullo Labrador J.R e Otero Ochoa L.A. Un novo contrato social para un sistema nacional de saúde sostible. Ariel. 2005.
J. M. Borja Devesa. Historia Gráfica da Óptica. JIMS. 1990.
Pierre Marly. Lunettes et lorgnettes. Hoëbeke.1998
Borish’s Clinical Refraction. William j. Benjamin.Saunders. 1998.
Furlan W, García Monreal J, Muñoz Escrivá L. Fundamentos de Optometría. Refracción Ocular. Puertes, S.L. 2000.
Theodore Grosvenor. Primary Care Optometry. Butterworth-Heinemann.2002.
Martín Herranz R e Vecilla Antolínez G. Manual de Optometría. Editorial Médica Panamericana. 2018.
Conocimiento
• Con_19. Comprender los aspectos psicológicos en la relación entre el óptico-optometrista y el paciente.
• Con_53. Conocer los aspectos legales y psicosociales de la profesión.
• Con_55. Conocer los fundamentos y técnicas de educación sanitaria y los principales programas genéricos de salud a los que el optometrista debe contribuir desde su ámbito de actuación.
Habilidades y Destrezas:
• HyD_1. Pensar de forma integrada y abordar los problemas desde diferentes puntos de vista con razonamiento crítico.
• HyD_2. Organizar y planificar el trabajo.
• HyD_3. Interpretar resultados e identificar elementos consistentes e inconsistentes.
• HyD_4. Trabajar en equipo.
• HyD_5. Mantener un compromiso ético, así como un compromiso con la igualdad y la integración.
• HyD_8. Saber analizar datos e interpretar resultados experimentales propios de los ámbitos de la Óptica y Optometría.
• HyD_10. Saber obtener, procesar e interpretar información de las principales bases de datos (bibliográficas, clínicas), emplear herramientas bioinformáticas y obtener conclusiones en temas relacionados con la Óptica y Optometría.
Competencias:
• Comp_1. Que o estudantado teña a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética.
• Comp_3. Que o estudantado desenvolvese aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
• Comp_4. Que o estudantado saiba aplicar os coñecementos teóricos-prácticos adquiridos no grao dunha forma profesional e sexan competentes no formulación/resolución de problemas, así como na elaboración/defensa de argumentos tanto en contextos académicos como profesionais relacionados coa Óptica e Optometría.
• Comp_5. Capacidade de aprender de forma autónoma, de traballar en equipo, de organizar o tempo e os recursos, e de adquirir novos coñecementos e técnicas en Óptica e Optometría.
• Comp_7. Capacidade para xerar experiencias óptimas para a saúde e o benestar.
Clases expositivas de aula: o profesor desenvolverá cada tema na aula, con apoio de medios audiovisuais e informáticos.
Clases interactivas de aula: Clase teórico/práctica na que se propoñen e resolven aplicacións da teoría. Con apoio de medios audiovisuais e informáticos.
Titorías en grupo reducido: Actividades de proposición e supervisión de traballos dirixidos, aclaración de dúbidas sobre teoría, problemas, exercicios, discusión de casos clínicos ou outras tarefas propostas, presentación, exposición, debate ou comentario de traballos individuais ou realizados en pequenos grupos que non necesitan impartirse na aula de informática nin en laboratorio.
A avaliación dividirase nas seguintes actividades:
• Avaliación de contidos teóricos: Realizarase, de acordo ao calendario establecido por Xunta de Centro, mediante exame en formato test, desenvolvemento de preguntas curtas, temas e caso práctico que mostre a habilidade do alumno para aplicar os coñecementos relacionados coa materia. A puntuación obtida no exame de contidos teóricos supoñerá o 70% da cualificación final (7 puntos). O alumno debe alcanzar un nivel mínimo de 3,5 puntos para sumar coas cualificacións correspondentes aos demais apartados.
• Avaliación dos seminarios. Inclúe: Avaliación de contidos teóricos-prácticos: Consistirá na realización dun test de curta duración e/o caso práctico. A puntuación obtida supoñerá un 30% da cualificación final (3 punto). O alumno debe alcanzar un nivel mínimo que se establece na cualificación de 1,5 puntos no total da avaliación dos seminarios para sumar coa cualificación correspondentes ao apartado anterior.
A cualificación global, será a resultante de sumar a obtida na proba dos contidos das clases presenciais (70%), e dos seminarios (30%).
As horas totais de traballo persoal do alumno son 90 distribuídas a seguinte maneira:
Estudo autónomo individual ou en grupo: 55 horas.
Escritura de exercicios, conclusións ou outros traballos: 5 horas.
Programación/experimentación ou outros traballos en ordenador/aboratorio: 10 horas.
Lecturas recomendadas, actividades en biblioteca ou similar: 10 horas.
Preparación de presentacións orais, debates ou similar: 10 horas.
Asistencia a clases (expositivas e seminarios) ao longo do curso, lectura diaria dos temas impartidos. Consultas bibliográficas, e calquera outra actividade prevista na materia.
Manexaranse páxinas Web de organismos e asociacións internacionais e nacionais, así como, Web de Escolas, Colexios e Facultades de optometría de diferentes países do mundo e normativas das profesións sanitarias, tituladas e reguladas por lei.
Eva Yebra-Pimentel Vilar
Coordinador/a- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Optometría
- Teléfono
- 881813522
- Correo electrónico
- eva.yebra-pimentel [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Escola Universitaria
Martes | |||
---|---|---|---|
13:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 3 |
Mércores | |||
12:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 3 |
Xoves | |||
12:00-13:00 | Grupo /CLIS_01 | - | Aula 3 |
13:00-14:00 | Grupo /CLIS_02 | - | Aula 3 |
27.05.2026 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Magna |
08.07.2026 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula Magna |