Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 8 Clase Expositiva: 30 Clase Interactiva: 14 Clínicos EEES: 25 Total: 77
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física Aplicada
Áreas: Optometría
Centro Facultade de Óptica e Optometría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Comprender e aplicar técnicas de selección visual aplicado a diferentes poboacións
-Identificar e analizar os factores de risco ambiental e laboral que pode causar problemas de visión
- Aprender, aplicar e interpretar as exposicións relacionadas con problemas de saúde visuais
- A capacidade de prescribir, de control e de seguimento de correccións ópticas
- Saber como realizar unha anamnese completa
- Adquirir destrezas en probas de avaliación instrumentais de funcións visuais e saúde dos ollos
- Adquisición de competencias para a interpretación e xuízo clínico dos resultados das probas visuais para establecer o diagnóstico eo tratamento máis adecuado.
CONTIDOS OPTOMETRÍA PEDIÁTRICA
TEMA 1: Desenvolvemento Psicomotor
- Concepto
- Áreas do desenvolvemento psicomotor
- Avaliación do desenvolvemento psicomotor en optometría
TEMA 2: Desenvolvemento funcional e psicomotor niño
- Avaliación funcional da visión neno
- Orientación e movimentos
TEMA 3: Dificultades da aprendizaxe
- Conceptos
- Dislexia visual
- Comunicación cos nenos
TEMA 4: Cribado visual
- Conceptos e obxetivos
- Validez e eficacia
- Metodoloxía e probas
CONTIDOS OPTOMETRÍA XERIÁTRICA
TEMA 1: Introducción ao envellecimiento e a xerontología
- Factores que influen no examen, manexo e tratamiento do paciente xeriátrico
- Recursos asistenciais.
- Residencias xeriátricas
TEMA 2: Cambios involutivos sistémicos normais esperados coa idade.
- cambios involutivos no sistema visual.
- Cambios involutivos e alteración neurolóxicas asociadas a enfermidades comunes
TEMA 3: Cambios na visión cromática
- pérdida na sensibilidade ao contraste e á agudeza visual
- Alteracións da motilidade
- Adaptación á oscuridade
TEMA 4: Molestias e incapacidades debidas ao deslumbramiento. Filtros e capas.
- Diseño e localización de luminarias. Fontes de iluminación adecuadas. Uso da cor e contraste para potencia-la visión. Opcións de modificación na casa e no posto de traballo. Ordenadores.
- Risco de caídas e visión
- Requerimentos visuais para á conducción
- Terapia nutricional
CONTIDOS RENDEMENTO VISUAL EN TAREFAS ESPECÍFICAS
TEMA 6: Visión e Deporte
- Agudeza visual e percepción visual
- Sensibilidade ao contraste e percepción
- Accións de mellora
TEMA 7: Pantallas de Visualización (PV)
- Vídeo terminais
- Ergonomía visual
- Semioloxía
- Probas a usuarios de PV.
- Posibles solución
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA:
Principios Básicos y Aplicación Clínica/Robert Montés-Micó/Ed:Elsevier 2011
Aspectos Avanzados y Consideraciones Especiales/Robert Montés-Micó/Ed:Elsevier 2011
Principles and Practice of Pedriatic Optometry. Rosenbloom AA/Morgan MW/ Ed. J:B: Liippincott Company,1990
Manual de Optometría/Martín R, Vecilla G./ Ed: Panamericana. 2010
Optometría de Atención Primaria/ Grosvenor T. / Ed. Masson. 2004.
Atlas de Lámpara de Hendidura/ J. González-Cavada Benavides/Ed: Complutense. 2000.
Optometría/ Edwards K, Llewellyn R./Ed: Masson-Salvat, 1993.
Procedimientos Clínicos en el Examen Visual/ Nancy B. Carlson, Daniel Kurtz, David A. Heath, Catherine Hines./ Ed: Génova 1992.
Refracción : Teoría y Práctica/ Duke-Elder s/Ed: JIMS, 1985.
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA:
Benjamin WJ. Borish,s Clinical Refraction. 2ª edition. Ed. Butterworth Heinemann, 2006.
Borish IM. Clinical Refraction. 4ª edition. The Pofessional Press Inc, 2000.
Pickwell, D., Anomalías de la Visión Binocular: Investigación y tratamiento. Ed. JIMS, 1996.
Scheiman, M. H. y Wick, B., Tratamiento Clínico de la Visión Binocular, disfunciones heterofóricas, acomodativas y oculomotoras. Ed. Ciagami, 1996.
Goss, D. A., Ocular Accommodation, Convergence & Fixation Disparity. Ed. Butterworths-Heinemann, 1995.
Rosenbloom AA y Morgan MW. Vision and Aging. 2ª edition. Ed. Butterworth-Heinemann, 1993.
Zadnik K. The Ocular Examination. Measurements and Findings. Ed. W.B. Saunders Company, 1997.
García G. Manual de Refracción. Ed. Masson-Salvat, 1992.
Belmonte González N. Sobre refracción ocular. Doyma, 1989
Competencias:
• Comp_1. Que el estudiantado tenga la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética.
• Comp_3. Que el estudiantado haya desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía.
• Comp_4. Que el estudiantado sepa aplicar los conocimientos teóricos-prácticos adquiridos en el grado de una forma profesional y sean competentes en el planteamiento/resolución de problemas, así como en la elaboración/defensa de argumentos tanto en contextos académicos como profesionales relacionados con la Óptica y Optometría.
• Comp_5. Capacidad de aprender de forma autónoma, de trabajar en equipo, de organizar el tiempo y los recursos, y de adquirir nuevos conocimientos y técnicas en Óptica y Optometría.
• Comp_10. Interpretar y aplicar juicio clínico de los resultados de las pruebas visuales, para establecer el diagnóstico y el tratamiento más adecuado.
• Comp_11. Realizar una anamnesis completa.
• Comp_15. Identificar y analizar los factores de riesgo medioambientales y laborales que pueden causar problemas visuales
Conocimientos:
• Con_43. Conocer las pruebas instrumentales relacionadas con los problemas de salud visual.
• Con_48. Conocer las modificaciones ligadas al envejecimiento en los procesos perceptivos.
• Con_51. Conocer y aplicar técnicas de cribado visual aplicados a las diferentes poblaciones.
Habilidades y Destrezas:
• HyD_1. Pensar de forma integrada y abordar los problemas desde diferentes puntos de vista con razonamiento crítico.
• HyD_2. Organizar y planificar el trabajo.
• HyD_3. Interpretar resultados e identificar elementos consistentes e inconsistentes.
• HyD_4. Trabajar en equipo.
• HyD_5. Mantener un compromiso ético, así como un compromiso con la igualdad y la integración.
• HyD_8. Saber analizar datos e interpretar resultados experimentales propios de los ámbitos de la Óptica y Optometría.
• HyD_24. Adquirir destreza en las pruebas instrumentales de evaluación de las funciones visuales y de salud ocular.
• HyD_25. Habilidad para prescribir, controlar y hacer el seguimiento de las correcciones ópticas.
• HyD_27. Aplicar e interpretar las pruebas instrumentales relacionadas con los problemas de salud visual
Clase maxistral, Asistencia a conferencias ou outros eventos, Resolucións de problemas, Presentación na aula (dun proxecto, exercicio, etc.), estudos de casos, debate, seminario, prácticas aula informática, prácticas clínicas, saidas de estudos, prácticas de campo, aprendizaxe colaborativo, aprendizaxe basado en proxectos, carpeta / dossier, Aprendizaxe-Servizo, metodoloxía basada en na investigación, Design thinking (pensamento de diseño), aula invertida, gamificación na aula, estudo previo, traballo tutelado, resolución autónoma de problemas, foros de discusión - traballo en grupo.
1.- Parte teórica (clases expositivas e traballo do alumnado) 5 puntos
* Avaliación continua do traballo realizado polo alumnado e exposición final do mesmo (traballo de investigación temas propostos por profesorado da materia)
3 puntos.
* Avaliación por rúbrica de competencias holísticas
* Proba de exame materia de coñecementos 2 puntos (para pasar o examen, e preciso obtener unha nota de 7/10)
2.-Parte práctica (clínica online e presencial) 5 puntos,
* 2 puntos, por traballos de cribado da saude visual en liña na poboación maior (cuestionario xeral – cuestionario FVSQ- cuestionario ADDV) a través de Formularios-Moodle (feedback alumno-profesor). Avaliación por rúbrica. A no realización desta fase, non permite a práctica clínica presencial.
* Elaboración de material divulgativo sobre saude visual a partir de datos do cribado en linea. Avaliación por rúbrica
* 3 puntos, por traballo clínico presencial (2,5 puntos traballo práctico + 0,5 puntos informe optométrico) en fundacións-organizacións-residencias de maiores da nosa comunidade. Avaliación por rúbrica analítica das competencias clínicas.
E obrigatoria a asistencia e realización da parte práctica da materia.
A falta de prácticas sin xustificar, obrigará á realización dun exame práctico.
As horas totais de traballo persoal do alumnado son 73 h, distribuídas:
Estudo autónomo individual ou en grupo: 44 h.
Escritura de exercicios, conclusiónes ou outros traballos: 5 h.
Programación, experimentación ou ootros traballos en ordenador/laboratorio: 8 h.
Lecturas recomendadas, actividades na biblioteca ou similar: 8 h.
Preparación de presentacións orais, debates ou similar: 8 h.
Para poder integrar adecuadamente os conceptos impartidos en Optometría IV, é especialmente
recomendable que o alumnado coñeza e comprenda os conceptos explicados nas materias
Fundamentos de Optometría, Optometría I, Optometría II e Optometría III, así como as súas
relacións co resto das materias.
Luz Maria Gigirey Prieto
Coordinador/a- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Optometría
- Teléfono
- 881813521
- Correo electrónico
- luz.gigirey [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Maria Covadonga Vazquez Sanchez
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Optometría
- Correo electrónico
- mariacovadonga.vazquez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Martes | |||
---|---|---|---|
18:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2 |
Mércores | |||
18:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 2 |
Venres | |||
17:00-18:00 | Grupo /CLIS_02 | Castelán | Aula 3 |
18:00-19:00 | Grupo /CLIS_01 | Castelán | Aula 2 |
13.05.2026 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2 |
13.05.2026 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3 |
03.07.2026 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3 |