Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 2 Clase Expositiva: 21 Clase Interactiva: 10 Total: 33
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física Aplicada
Áreas: Optometría
Centro Facultade de Óptica e Optometría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
1. Proporcionar ao alumnado o coñecemento básico sobre o desenvolvemento e morfoloxía do sistema auditivo nas súas porcións
periférica e central.
2. Introducir ao alumnado no coñecemento do fundamento, e interpretación das diferentes probas de exploración básica da
audición.
3. Desenvolver no alumnado a habilidade para realizar de forma sistematizada e xustificada todo o protocolo de probas de
exploración básica da audición.
4. Proporcionar ao alumnado os fundamentos sobre os trastornos da audición, disfunción e patoloxía auditiva, para que unha vez
detectada calquera alteración solicite do especialista médico un informe clínico que estableza o diagnóstico definitivo.
5. Proporcionar ao alumnado a terminoloxía técnica utilizada habitualmente no campo da Audioloxía.
6. Habituar ao alumnado ao método científico utilizado nas Ciencias da saúde.
7. Fomentar no alumnado as súas destrezas para o auto-aprendizaxe e o
traballo en equipo.
8. Concienciar ao alumnado da responsabilidade ética e profesional na
práctica da Audioloxía.
Fundamentos do función da Vía Auditiva. Manexo de Técnicas básicas e avanzadas da exploración da audición. Análise funcional da audición. Interpretación das pruebas auditivas. Técnicas e guías de exploración de nenos e ancians. Tratamento da disfunción auditiva. Coñecemento e manexo deas pautas de comunicación co paciente.
Introdución of Audiology. J G Clark
Audiology : The fundamentals. Bess and Humes
Medical legal evaluation hearing loss. R A Dobie
Audiology and auditory disfunction. Mencher, Gerber and McCompre
Audiology . Hayes A Newby, Popelka.
Hand book of Clinical Audiology. J Katz. 5ª ed.
Occupational hearing loss. Sataloff and Sataloff
Practica da Audiometría. Lehnhardt
A voz normal. Jackson Menaldi
Handbook of the biology of aging . Birren J E. 3ª ed.
Neuroanatomía. Crossman A.R.
Webs: www// Brithish Audiology Society
www// American Academy of AUdiology
www// American Otology
www// Asociación Nacional de Audioprotesistas.
www// Asociación Española de Audiologia. .
Competencias:
• Comp_1. Que el estudiantado tenga la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética.
• Comp_3. Que el estudiantado haya desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía.
• Comp_19. Capacidad para, una vez detectada cualquier alteración de la audición, disfunción y patología auditiva, remitir al paciente al médico especialista.
Conocimientos:
• Con_58. Proporcionar al alumnado el conocimiento básico general sobre el desarrollo y función del sistema auditivo en sus porciones periférica y central.
• Con_59. Conocer el fundamento básico, e interpretación de las diferentes pruebas de exploración general de la audición
• Con_60. Conocer los fundamentos sobre los trastornos de la audición, disfunción y patología auditiva.
Habilidades y Destrezas:
• HyD_1. Pensar de forma integrada y abordar los problemas desde diferentes puntos de vista con razonamiento crítico.
• HyD_2. Organizar y planificar el trabajo.
• HyD_3. Interpretar resultados e identificar elementos consistentes e inconsistentes.
• HyD_4. Trabajar en equipo.
• HyD_5. Mantener un compromiso ético, así como un compromiso con la igualdad y la integración.
• HyD_37. Desarrollar en el alumnado la habilidad para realizar de forma sistematizada y justificada todo el protocolo de pruebas de exploración general de audición basados en la evidencia científica.
Clase maxistral, Asistencia a conferencias ou outros eventos, Resolución de problemas, Presentacións na aula (dun proxecto, exercicio, etc.), estudos de casos, debate, seminario, prácticas aula informática, prácticas clínicas, saidas de estudos, prácticas de campo, aprendizaxe colaborativo, aprendizaxe basado en proxectos, carpeta / dossier, Aprendizaxe-Servizo, metodoloxía basada na investigación, Design thinking (pensamiento de diseño), aula invertida, gamificación na aula, estudios previo, traballo tutelado, resolución autónoma de problemas, foros de discusión - traballo en grupo.
Realizarase unha evaluación continua por competencias, o longo do desenvolvemento do curso xunto a docencia impartida.
2 puntos: desenvolvemento dun proxecto individual para crear un protocolo de estudo e prevención da perda auditiva en grupos de poboación.
4 puntos (3 puntos traballo escrito, 1 punto presentación e defensa): traballo de investigación e defensa do mesmo realizada en grupo sobre temas propostos polo profesorado e de interés para o grupo de alumnos que o propoña, e que terá relación con poboacions especiais (rúbrica competencias)
2 puntos: cribado auditivo sensorial en poboación, se valorará a participación – informe e resultados (rúbrica competencias)
2 puntos: resolución caso clínico real
O alumno precisará de 20 horas de traballo na preparación ´teórica da materia, e unha dedicación de 10 horas o desenvolvemetno dos traballo científicos .
Recoméndase ter coñecementos de anatomía e fisioloxía xeral e do oido, así como de patoloxía xeral.
Luz Maria Gigirey Prieto
Coordinador/a- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Optometría
- Teléfono
- 881813521
- Correo electrónico
- luz.gigirey [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Martes | |||
---|---|---|---|
10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 1 |
Xoves | |||
11:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 1 |
Venres | |||
10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 1 |
19.12.2025 17:00-19:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 1 |
17.06.2026 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3 |