Créditos ECTS Créditos ECTS: 4.5
Horas ECTS Criterios/Memorias Horas de Titorías: 8 Clase Expositiva: 14 Clase Interactiva: 10 Total: 32
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física Aplicada
Áreas: Optometría
Centro Facultade de Óptica e Optometría
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
1.Introducir ao alumnado no coñecemento do fundamento, e interpretación das diferentes probas de exploración da audición, e as súas particularidades en pacientes especiais.
2.Desenvolver no alumnado a habilidade para realizar de forma sistematizada e xustificada todo o protocolo de probas de pacientes especiais.
3.Proporcionar ao alumnado os fundamentos sobre os trastornos e disfuncións auditivas que nenos e anciáns presenten, para que unha vez detectada calquera alteración solicite do especialista médico un informe clínico que estableza o diagnóstico definitivo.
4.Proporcionar ao alumnado a terminoloxía técnica utilizada habitualmente no campo da Audioloxía especializada.
5.Habituar ao alumnado ao método científico utilizado nas Ciencias da saúde.
6.Fomentar no alumnado as súas destrezas para a auto-aprendizaxe e o
traballo en equipo.
7.Concienciar ao alumnado da responsabilidade ética e profesional na
práctica da Audioloxía con pacientes especiais
Audiología Infantil: protocolos de tratamento e seguimento en neonatos e nenos; Screening de neonatos. Audioloxía Xeriátrica: envellecimiento e audición, adultos con disfuncioes auditivas e desórdenes neuroxénicos; Planning de tratamento e protocolos guía.
Webs: www// Brithish Audiology Society
www// American Academy of AUdiology
www// American Otology
www// Asociación Nacional de Audioprotesistas
www// Asociación Española de Audiologia
Competencias:
• Comp_1. Que el estudiantado tenga la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética.
• Comp_3. Que el estudiantado haya desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grado de autonomía.
• Comp_19. Capacidad para, una vez detectada cualquier alteración de la audición, disfunción y patología auditiva, remitir al paciente al profesional médico.
Conocimientos:
• Con_59. Conocer el fundamento básico, e interpretación de las diferentes pruebas de exploración general de la audición
• Con_60. Conocer los fundamentos sobre los trastornos de la audición, disfunción y patología auditiva.
• Con_61. Conocer los fundamentos sobre trastornos y disfunciones auditivas que niños y ancianos presenten.
Habilidades y Destrezas:
• HyD_1. Pensar de forma integrada y abordar los problemas desde diferentes puntos de vista con razonamiento crítico.
• HyD_2. Organizar y planificar el trabajo.
• HyD_3. Interpretar resultados e identificar elementos consistentes e inconsistentes.
• HyD_4. Trabajar en equipo.
• HyD_5. Mantener un compromiso ético, así como un compromiso con la igualdad y la integración.
• HyD_38. Desarrollar en el alumnado la habilidad para realizar de forma sistematizada y justificada todo el protocolo de pruebas funcionales en pacientes especiales.
• HyD_39. Habilidad para aplicar la terminología técnica utilizada habitualmente en el campo de la Audiología especializada.
• HyD_40. Aplicar protocolos de tratamiento de disfunciones de la audición en población infantil y geriátrica.
Clase maxistral, Asistencia a conferencias ou uotros eventos, Resolución de problemas, Presentación na aula (dun proxecto, exercicio, etc.), estudos de casos, debate, seminario, prácticas aula informática, prácticas clínicas, saidas de estudos, prácticas de campo, aprendizaxe colaborativo, aprendizaxe basado en proxectos, carpeta / dossier, Aprendizaxe-Servizo, metodoloxía basada en la investigación, Design thinking (pensamiento de diseño), aula invertida, gamificación na aula, estudo previo, traballo tutelado, resolución autónoma de problemas, foros de discusión - traballo en grupo
Evaluación continua do traballo do alumno nas clases expositivas:
4 puntos: traballo de investigación e defensa do mesmo realizada en grupo sobre temas propostos polo profesorado e de interés para os grupos de alumnos que o propoñan e que terá relación co poblaciones especiaís (rúbrica competencias)
3 puntos: desenvolvemento dun plan de traballo de detección de problemas de audición en grupos poboación especial (rúbrica competencias)
3 puntos: traballo individual en resolución casos clínicos reaís que aumentarán a sua complexidade dende caso 1 al caso 3.
(rúbrica competencias holística)
serán necesarias 20 horas de estudio de teoría para comprender a materia xunto a 15 horas para o desenvolvemento dos traballos.
Recoméndase ter coñecementos de Fisiopatoloxía e patoloxía xeral.
Luz Maria Gigirey Prieto
Coordinador/a- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Optometría
- Teléfono
- 881813521
- Correo electrónico
- luz.gigirey [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor
Maria Covadonga Vazquez Sanchez
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Optometría
- Correo electrónico
- mariacovadonga.vazquez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Axudante Doutor LOU
Martes | |||
---|---|---|---|
10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 1 |
Xoves | |||
11:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 1 |
Venres | |||
10:00-11:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán | Aula 1 |
16.12.2025 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 2 |
16.12.2025 16:00-18:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 3 |
24.06.2026 10:00-12:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 1 |