Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Física Aplicada, Departamento externo vinculado ás titulacións, Produción Vexetal e Proxectos de Enxeñaría
Áreas: Física Aplicada, Área externa M.U en Enerxías Renovables, Cambio Climático e Desenvolvemento Sustentable, Produción Vexetal
Centro Facultade de Física
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable | 1ro curso (Si)
A materia ten como obxectivo introducir os conceptos e metodoloxías asociadas aos procesos de Desenvolvemento Sostible nos seus diferentes ámbitos (económico, enerxético, ambiental e social) en asentamentos humanos (ODS11 cidades e comunidades sostibles). Na primeira parte da materia introdúcense os conceptos teóricos asociados comezando polo marco de traballo que se centra nun enfoque transversal ou enfoque NEXUS. Estudaranse as tecnoloxías socialmente apropiadas, os novos movementos sociais e os modelos de baixa dependencia externa como factores determinantes no desenvolvemento sostible. Na segunda parte da materia, estudaranse as diferentes técnicas de traballo asociadas, así como os indicadores de valor engadidos. Un apartado específico dedicarase á formación teórica/práctica dalgunhas das ferramentas actuais de modelado (CLEWs, IHOGA, SIGMAPRO, R e outros).
==> Desenvolvemento humano sostible, ODS e aproximación NEXUS.
==> Tecnoloxías Socialmente Apropiadas
==> Economía circular: Modelos de Baixa Dependencia Externa
==> Innovación inversa
==> Permacultura Social e Movementos de Transición
==> Ferramentas de modelado e validación
==> Exemplos de validación: Comunidades Sostibles
==> Agroenerxía
-Burtone, Bernstein, Leitmann, Eige Toward Environmental strategies for cities. Policy considerations for Urban Environmental in Developing Washington 2005.
-UNESCO report. Towards the sustainable city. 2018.
-Frank. The costs of alternative development patterns: A review of the literautre Urban Land Institute (Washington) 2005.
-Blowers Planning for a Sustainable Development (Ed. Earthscan)
-Alberti et al La cittá sostenibile. Analis, scenari e proposte per un'ecologia urbana in Europa (Ed. Franco Agnel)
BÁSICAS E XERAIS
CG01 - Adquirir e comprender os principais aspectos teóricos, prácticos e metodolóxicos necesarios para a dedicación profesional ao campo das enerxías renovables, a sustentabilidade e o cambio climático.
CG02 - Desenvolver a suficiente autonomía para iniciarse na investigación e poder incorporarse a un grupo de investigación ou a unha empresa que efectúen desenvolvementos nos tres ámbitos do mestrado.
CG09 - Utilización das bases científicas aplicables no campo das enerxías renovables, a sustentabilidade e a eficiencia enerxética para comparar e seleccionar as alternativas más eficientes e sustentables en diferentes contextos socioeconómicos.
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados con a súa área de estudo.
CB8 - Que os estudantes sexan quen de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos.
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos que os sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades.
TRANSVERSAIS
CT01 - Traballar eficazmente tanto en equipos interdisciplinares, como de forma autónoma e con iniciativa.
CT02 - Analizar, razoar criticamente, pensar con creatividade e comunicar as súas ideas defendéndoas e discutíndoas asertiva e estruturadamente.
CT10 - Capacidade de análise e de síntese.
ESPECÍFICAS
CE10 - Comprender e establecer metodoloxías para a diagnose, xestión e planificación enerxética sustentable a través da valorización de recursos enerxéticos propios en diferentes tipos de asentamento e aplicar este tipo de procedementos en casos sinxelos.
CE07 - Ser capaz de identificar e discriminar os modelos actuais de transición enerxética e xestionar de forma sustentable o modelo seleccionado usando as mellores tecnoloxías dispoñibles.
Desenvolvemento do programa teórico en clases presenciais nas que se combinan clases expositivas, seminarios-coloquio, resolución de problemas e traballo de laboratorio tanto individual como en grupo. En paralelo, poderanse celebrar seminarios durante as titorías, noutras sesións co profesor e outras actividades formativas que poidan xurdir.
A parte teórica desenvólvese coa axuda de diferentes soportes audiovisuais que xeran unha proposta de contido atractiva e facilitan a súa comprensión. Durante o desenvolvemento da axenda poderanse utilizar programas informáticos e Internet.
Todas as tarefas do estudante (estudo, traballos, lecturas) serán guiadas polo persoal académico en titorías presenciais ou que se poidan realizar a través dos medios virtuais da USC.
En todos os casos, as ferramentas dispoñibles na USC virtual empregaranse para proporcionar aos estudantes o material necesario para o desenvolvemento da materia (presentacións, notas, textos de apoio, bibliografía, vídeos, etc.) e para establecer unha comunicación fluída estudante-docente.
Os obxectivos e as competencias xerais conséguense co conxunto de actividades previstas para o seguimento da materia e son avaliadas a través do exame e de forma continua a través das diversas actividades realizadas na aula.
A nota final será o resultado de realizar a seguinte ponderación:
- Exame final (80%).
- Asistencia a clase e realización de actividades na aula (20%).
Poderanse realizar diferentes probas para verificar a obtención de coñecementos teóricos / prácticos e a adquisición de habilidades e aptitudes.
As actividades interactivas da materia son avaliables. O estudantado que non se someta a esta avaliación continua poderá presentarse ao exame final, pero sabendo que a nota obtida nel será multiplicada por un factor 0.8 para obter a cualificación definitiva da materia.
Dada a natureza experimental dos estudos, a dispensa da asistencia a clase terá carácter excepcional, e só se poderá conceder a falta doutras alternativas viables. O sistema de avaliación alternativo no caso de que na materia se considere a posibilidade de conceder dispensa será presentarse a un exame (que neste caso terá un peso do 100%).
Non se fará ningún tipo de distinción entre a 1ª e a 2ª oportunidade, isto é, calquera estudante que non supere a materia na 1ª oportunidade poderá presentarse ao exame da 2ª oportunidade baixo idénticos parámetros de avaliación.
Obterán a cualificación de non presentado os estudantes que non se presentaron ao exame nin se someteron á avaliación continua.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas, será de aplicación o recollido na “Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións”.
Artigo 16. Realización fraudulenta de exercicios ou probas.
A realización fraudulenta dalgún exercicio ou proba esixida na avaliación dunha materia implicará a cualificación de suspenso na convocatoria correspondente, con independencia do proceso disciplinario que se poida seguir contra o alumno infractor. Considerarse fraudulenta, entre outras, a realización de traballos plaxiados ou obtidos de fontes accesibles ao público sen reelaboración ou reinterpretación e sen citas aos autores e das fontes.
Clases maxistrais 9 h
Docencia interactiva. Seminarios 12 h
Titoría en grupo 3 h
Traballo persoal do alumno e outras actividades 51 h
Linguas nas que se imparte a materia:
Galego (Pilar Brocos) e castelán.
Roque Rodríguez Soalleiro
- Departamento
- Produción Vexetal e Proxectos de Enxeñaría
- Área
- Produción Vexetal
- Correo electrónico
- roque.rodriguez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Jose Antonio Rodriguez Añon
Coordinador/a- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Física Aplicada
- Teléfono
- 881814005
- Correo electrónico
- ja.rodriguez.anon [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Maria Del Pilar Brocos Fernandez
- Departamento
- Física Aplicada
- Área
- Física Aplicada
- Teléfono
- 881813961
- Correo electrónico
- pilar.brocos [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Martes | |||
---|---|---|---|
16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula 130 |
Mércores | |||
16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Castelán, Galego | Aula 130 |
Xoves | |||
16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula 130 |
Venres | |||
16:00-20:00 | Grupo /CLE_01 | Galego, Castelán | Aula 130 |
16.12.2025 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula C |
23.06.2026 09:00-14:00 | Grupo /CLE_01 | Aula C |