Ir o contido principal

Cara a un sistema intelixente de transporte urbano

MaGIST-ELA utilizará a aprendizaxe automática para a monitorización e predición de fluxos de tráfico. FOTO: Santi Alvite
MaGIST-ELA utilizará a aprendizaxe automática para a monitorización e predición de fluxos de tráfico. FOTO: Santi Alvite
Un consorcio conformado por USC, UVigo, UDC e Universidade Carlos III de Madrid definen unha arquitectura que permita a incorporación continua de datos e conte con procesos de aprendizaxe automática
Santiago de Compostela

Diminuír o impacto ambiental e, polo tanto, facer máis sustentable a mobilidade urbana constitúe un dos grandes retos da sociedade actual e require do deseño de sistemas intelixentes de transporte como o que desenvolven investigadores da USC, UVigo, UDC e da Universidade Carlos III de Madrid O proxecto ‘MaGIST’, estruturado en diferentes subproxectos, ten como obxectivo definir a arquitectura dun sistema intelixente de transporte urbano que permita a incorporación continua de datos e conte con procesos de aprendizaxe automática que, entre outras cuestións, permitan predicir os fluxos do tráfico ou detectar aquelas zonas do espazo urbano nas que exista unha “degradación de activos” que poida afectar á mobilidade.

No marco deste consorcio, sitúase o subproxecto ‘MAGIST-ELA: Xeoprocesamento a gran escala para análise exploratorio e baseado na aprendizaxe’, cuxos investigadores principais son os profesores da USC José Manuel Cotos Yáñez e José Ramón Ríos Viqueira. O obxectivo principal de MaGIST-ELA é o desenvolvemento de técnicas eficientes de procesamento de consultas sobre Data Lakes heteroxéneos moi grandes—repositorios de almacenamento centralizado que conteñen big data de varias fontes nun formato granular e sen procesar— e a súa aplicación para a resolución da análise xeoespacial.  

MaGIST-ELA utilizará a aprendizaxe automática para a monitorización e predición de fluxos de tráfico, e para a monitorización e predición da calidade do aire. A aprendizaxe automática utilizarase tamén para estimar a degradación do pavimento a partir de datos obtidos de dispositivos móbiles. A continuación, deseñaranse técnicas de almacenamento e procesamento aproximado para dar soporte á análise exploratoria de fontes xeoespaciais. Finalmente, implementará a aprendizaxe automática sobre datos vectoriais e raster mediante o procesamento de conxuntos de consultas.

Cambio de paradigma

“Os problemas relacionados co tráfico rodado son unha das maiores preocupacións nas cidades, e por tanto retos chave dos Sistemas Intelixentes de Transporte (ITS) urbano modernos. Inclúen a análise do fluxo de tráfico rodado e o seu impacto ambiental e a análise da degradación das infraestruturas”, explican os investigadores. Neste senso, os avances nas tecnoloxías de sensorización e a implicación dos cidadáns a través de aplicacións móbiles de crowdsensing están a desembocar na produción de cantidades de datos con cocientes de xeración sen precedentes. “Identificouse un cambio de paradigma dos tradicionais ITS dirixidos pola tecnoloxía aos modernos dirixidos por datos, que aplican algoritmos de aprendizaxe sobre grandes volumes de datos de sensores”, engaden. O Big Data gañou gran interese aquí, implicando importantes retos en todas as capas de software. “Moitos  destes  datos  teñen  natureza  xeoespacial.  Tradicionalmente,  os  datos  vectoriais  e  raster almacénanse  e  xestiónanse  con  tecnoloxías  distintas”, explican.  Nesta liña,  o  chamado  Data  Lake  xurdiu  como  unha  nova arquitectura de almacenamento de datos pero as súas extensións espaciais deseñáronse tendo en mente só os datos vectoriais. Mentres no modelo vectorial as liñas e puntos son os elementos principais do sistema, no modelo  ráster, é a cela. A principal diferenza con respecto a un arquivo vectorial é que o arquivo  ráster almacena píxel mentres no vectorial almacena coordenadas dos vértices de cada elemento xeométrico.

“A pesar dos avances en tecnoloxías de procesamento a gran escala, e mesmo se nos centramos en datos vectoriais, os tempos  de  resposta  necesarios  para  a  análise  exploratoria  interactiva  de  grandes  conxuntos  de  datos  son  aínda inalcanzables. Doutra banda, as implementacións paralelas da aprendizaxe automática teñen favorecido o seu escalamento, pero  cun  custo  e  impacto  ambiental  frecuentemente  moi  altos”, conclúen os investigadores. O subproxecto está financiado ao abeiro do ‘Programa Estatal de I+D+i Orientada a los Retos de la Sociedad, Ministerio de Economía y Competitividad, PID2019-105221RB-C42’.

Os contidos desta páxina actualizáronse o 02.07.2021.