Esta actividade, organizada polo Grupo de Investigación Esculca (GI-1790), reúne investigadores/as do ámbito das ciencias da educación para debater e reflexionar sobre diversas temáticas clave na investigación educativa. Este Seminario conta coa participación de doutorandos/as que se atopan nunha fase avanzada da elaboración da súa tese doutoral, favorecendo así o intercambio de ideas, metodoloxías e resultados de investigación. O evento persegue os seguintes obxectivos: Facilitar o diálogo académico entre investigadores/as e doutorandos/as sobre a investigación e a innovación educativa. Poñer en valor o traballo doutoral nos Grupos de Investigación que pertencen ás Redes de Investigación (Rede RIES e Rede de Investigación UNIASC), coordinadas dende a USC. Promover a reflexión crítica sobre diversos enfoques metodolóxicos e retos na investigación educativa. Favorecer a difusión dos avances e achados das teses doutorais en curso. Fomentar a colaboración e creación de redes entre especialistas do ámbito educativo para futuras iniciativas e proxectos de investigación. A matrícula deberá formalizarse a través da seguinte ligazón: https://forms.office.com/e/vXtYyFvxmj
Location
Santiago
Modality
Semipresencial
Duration
Face-to-face hours: 10
Total: 10
Desarrollo de la actividad
24/06/2025 - 24/06/2025
Profesor/a
Ana Maria Porto Castro
Profesor/a
Kateline De Jesus Brito Tavares
Profesor/a externo/a
Francisco Manuel Cordero Mesa
Profesor/a externo/a
María Casas Bañares
Profesor/a externo/a
José Manuel Vega Díaz
Profesor/a externo/a
Esther Díaz Romanillos
Profesor/a externo/a
Gloria Soler Burgués
Profesor/a externo/a
Fernando Reimers
Group | Place | Dates | Schedule |
---|---|---|---|
IX Seminario de Doutoramento en Educación. A investigación educativa e a innovación na sociedade dos | Facultade de Ciencias da Educación (Campus Sur), Universidade de Santiago de Compostela | 24 de xuño de 2025 | 9.30 - 19.15 |
- Comprensión sistemática dun campo de estudo e dominio das habilidades e métodos de investigación relacionados con dito campo
- Capacidade para deseñar e desenvolver proxectos de investigación orixinais que contribúan ao avance do coñecemento en educación
- Capacidade de comunicación efectiva en contextos académicos e científicos, favorecendo a difusión do coñecemento
- Fomento da transferencia de resultados de investigación á práctica educativa e a diferentes ámbitos profesionais
- Conferencia inaugural. A experiencia na coordinación do Doutoramento en Educación. Luces e algunhas sombras
- Ponencia 1. O uso de TICs na asignatura Bioloxía e Xeoloxía de Secundaria: Aplicación dun programa de intervención en 1º de ESO
- Ponencia 2. O amor na era dixital: implicacións educativas
- Ponencia 3. Resiliencia comunitaria. Unha historia de vida entre fronteiras
- Ponencia 4. O desenvolvemento da identidade étnica en adolescentes migrantes en Galicia. Variables socioeducativas influíntes
- Ponencia 5. A Escola Vaciada: estudo da (re)construción das novas identidades da escola rural española contemporánea
- Ponencia 6. A formación integral na educación superior do século XXI. Una investigación-acción participativa
- Conferencia de clausura. Animando a innovación na Universidade. O caso de Harvard
A continuación presentamos o programa previsto:
9.30h - 10.00h Inauguración
- Profa. Dra. Mar Lorenzo Moledo (Decana da Facultade de Ciencias da Educación da USC)
- Profa. Dra. Carmen Fernández Morante (Directora do Instituto de Ciencias da Educación da USC)
- Prof. Dr. Miguel A. Santos Rego (Presidente do Comité Científico)
10.00h - 11.00h Conferencia inaugural. A experiencia na coordinación do Doutoramento en Educación. Luces e algunhas sombras - Imparte: Profa. Dra. Ana María Porto Castro (Universidade de Santiago de Compostela)
11.00h - 11.30h Ponencia 1. O uso de TICs na asignatura Bioloxía e Xeoloxía de Secundaria: Aplicación dun programa de intervención en 1º de ESO - Imparte: D. Francisco Manuel Cordero Mesa (Universitat de València)
11.30h - 11.45h Reflexións e suxestións
11.45h - 12.15h Descanso
12.15h - 12.45h Ponencia 2. O amor na era dixital: implicacións educativas - Imparte: Dna. María Casas Bañares (Universidad Complutense de Madrid)
12.45h - 13.00h Reflexións e suxestións
13.00h - 13.30h Ponencia 3. Resiliencia comunitaria. Unha historia de vida entre fronteiras - Imparte: D. José Manuel Vega Díaz (Universidad de Málaga)
13.30h - 13.45h Reflexións e suxestións
16.00h - 16.30h Ponencia 4. O desenvolvemento da identidade étnica en adolescentes migrantes en Galicia. Variables socioeducativas influíntes - Imparte: Dna. Kateline de Jesus Brito Tavares (Universidade de Santiago de Compostela)
16.30h - 16.45h Reflexións e suxestións
16.45h - 17.15h Ponencia 5. A Escola Vaciada: estudo da (re)construcción das novas identidades da escola rural española contemporánea - Imparte: Dna. Esther Díaz Romanillos (Universidad Autónoma de Madrid)
17.15h - 17.30h Reflexións e suxestións
17.30h - 18.00h Ponencia 6. A formación integral na educación superior do século XXI. Una investigación-acción participativa - Imparte: Dna. Gloria Soler Burgués (Universitat de Barcelona)
18.00h - 18.15h Reflexións e suxestións
18.15h - 19.15h Conferencia de clausura. Animando a innovación na Universidade. O caso de Harvard - Imparte: Prof. Dr. Fernando M. Reimers (Harvard University)
19.15h Clausura
Profa. Dra. Ana María Porto Castro (Universidade de Santiago de Compostela)
D. Francisco Manuel Cordero Mesa (Universitat de València)
Dna. María Casas Bañares (Universidad Complutense de Madrid)
D. José Manuel Vega Díaz (Universidad de Málaga)
Dna. Kateline de Jesus Brito Tavares (Universidade de Santiago de Compostela)
Dna. Esther Díaz Romanillos (Universidad Autónoma de Madrid)
Dna. Gloria Soler Burgués (Universitat de Barcelona)
Prof. Dr. Fernando M. Reimers (Harvard University)