Skip to main content

O Plan de Formación para o PDI ofrecerá o vindeiro curso máis de 104 accións formativas

O seu principal cometido será a atención ás necesidades e novas funcións do profesorado derivadas da implantación do EEES

Os novos retos da educación universitaria e a diversidade e novidade das funcións e tarefas do profesorado derivadas da implantación do Espazo Europeo de Educación Superior (EEES) son o punto de partida sobre o que se vertebra o Plan de Formación do Persoal Docente e Investigador da USC para o vindeiro curso 2009-2010. O reitor da USC, Senén Barro, presentou este mércores 8 o Plan de Formación nun acto no que estivo acompañado do vicerreitor de Oferta Docente e Espazo Europeo de Educación Superior, Máximo Pló, e da coordinadora do Programa de Formación e Innovación Docente, Elisa Jato.
O Plan de Formación do PDI para o vindeiro curso prestará especial atención a aquelas funcións que os docentes están chamados a desenvolver pola implantación dun novo modelo educativo centrado na aprendizaxe do alumnado e orientado á adquisición de competencias.
Deste xeito, as liñas prioritarias de acción preocuparanse de ofrecer recursos ao profesorado que favorezan a planificación docente para a aprendizaxe autónoma e o traballo por competencias; as estratexias e metodoloxías centradas na aprendizaxe cooperativa, a aprendizaxe baseada en proxectos e as técnicas de comunicación e participación na aula; a avaliación continua do proceso de aprendizaxe; a creación e emprego de recursos a través das TIC; ou o desenvolvemento profesional do profesorado no ámbito das competencias sociais e persoais, os idiomas, a investigación e a xestión.
As diferentes actividades de formación continua desenvolveranse de xeito presencial, semipresencial ou en liña, agrupadas en itinerarios formativos nos que o profesorado universitario se achegará a cuestión de planificación docente, estratexias de ensino-aprendizaxe, avaliación das aprendizaxes, titoría, TIC aplicadas á docencia ou desenvolvemento profesional. No seu conxunto, a oferta formativa profunda en accións xa emprendidas en cursos pasados e incorpora outras novas, cun total de 104 cursos a impartir en Santiago e Lugo.
Seminario sobre o EEESDe xeito complementario a esta oferta deseñouse tamén un seminario permanente sobre o EEES comprendido como un espazo de formación e intercambio de experiencias centrado en temáticas específicas e na difusión de boas prácticas.
En 2009-2010 estará dedicado á ‘Formación por competencias na universidade: unha oportunidade para a innovación docente’ e celebrarase o 23 de setembro. O seu programa inclue dúas conferencias, a cargo de Amparo Fernández March, da Universidade de Valencia, e de Antonio Rial, da USC, e tres obradoiros nos que se tratarán a planificación por competencias, o deseño de actividades baseadas en competencias e a avaliación por competencias. Completando as actividades a desenvolver neste seminario celebraranse unhas conversas sobre ‘Experiencias en innovación por competencias: retos e dificultades’ coa participación dos profesores Celso Rodríguez, Salvador Carrasco e Abertina Oliveira.
Plan de Formación a DemandaCo obxecto de contextualizar e adaptar á formación ás necesidades específicas dos centros, a USC impulsa ademais un Plan de Formación a Demanda, iniciativa de formación permanente destinada a recoller as accións do PDI propostas polos centros.
Con esta acción preténdese estimular a participación na formulación de accións de formación no ámbito da docencia, a investigación e a xestión de cara a contribuír á estratexia de mellora da calidade docente e investigadora do profesorado. Dúas das súas principais ferramentas serán a concesión de axudas económicas para o desenvolvemento de actividades e o recoñecemento de accións de formación do PDI.
Rexistro de Grupos de InnovaciónA USC pon en marcha, segundo indicou o reitor compostelán, un rexistro de grupos de innovación docente que permitirá a constitución e o rexistro daqueles grupos de profesores que desenvolvan accións dirixidas á formación, á innovación e á mellora da docencia universitaria.
EnquisaPara a adecuación deste plan ás necesidades reais do colectivo docente, a USC desenvolveu unha enquisa que recolle e identifica as percepcións do profesorado sobre as súas necesidades de formación e sobre cuxos resultados tamén se dará conta. Nela achegaron as súas opinións 301 docentes, representando aos dous Campus, maioritariamente das áreas de Ciencias Sociais e Xurídicas e de Ciencias Experimentais, e seguido de Ciencias da Saúde (17,1 por cento), Humanidades (15,4) e Ensinanzas Técnicas (10,4).
O plan presentado forma parte do Programa de Formación e Innovación Docente da USC, que dende 2004-2005 e ata o presente curso desenvolveu 418 accións formativas cunha oferta de 9.986 prazas de formación e unha taxa de ocupación media do 76,8 por cento. “É unha mostra evidente do compromiso do noso profesorado coa mellora permanente”, subliñou Barro.

The contents of this page were updated on 07.08.2009.