Pasar al contenido principal

Estudan a viabilidade da medición da calidade do aire mediante antenas Yagi-Uda

Os dispositivos aquí expostos preséntanse como unha alternativa flexible, económica e eficiente aos métodos de medición existentes
Os dispositivos aquí expostos preséntanse como unha alternativa flexible, económica e eficiente aos métodos de medición existentes
Científicos da USC aplican unha técnica para monitorear os cambios da constante dieléctrica da atmosfera causada pola presenza de contaminación
Santiago de Compostela

Investigadores da USC acaban de desenvolver un estudo sobre a viabilidade de utilización de antenas tipo  Yagi-Uda para medir o nivel de materia particulada na atmosfera. Aarón A. Salas ,  J. Antonio Rodríguez  e  Francisco  J. Ares do departamento de Física Aplicada da USC xunto con Mª Elena López do de Ciencias Morfolóxicas, acaban de publicar na revista  Sensors  MDPI, un estudo no que tamén colaboran investigadores das universidades de  Nápoles e  Trento, baixo o título “Feasibility  Study  on  Measuring  the  Particulate  Matter  Level  in  the  Atmosphere  by  Means  of  Yagi– Uda-Like  Antennas”.

O material  particulado en suspensión no aire (PM) é o compoñente máis daniño da contaminación do aire nos países europeos: ao redor de 400.000 mortes prematuras por ano están directamente relacionadas con el. Este tipo de contaminación afecta os sistemas respiratorio e/ou cardiovascular, e durante a última década, acumulouse a evidencia de que tamén pode afectar ao cerebro. Ademais, a contaminación por partículas foi clasificada pola Axencia Internacional para a Investigación do Cancro como canceríxena. A medida que se agravan os problemas relacionados co medio ambiente, vólvense cada vez máis importante o desenvolvemento de sistemas de medición para cuantificar tamén as variables ambientais.

Este traballo baséase na aplicación dunha técnica para monitorear os cambios da constante  dieléctrica da atmosfera causada pola presenza de contaminación. No marco da teoría electromagnética, ante a presenza dun material  dieléctrico, como poderían considerarse as diferentes partículas polutantes en suspensión no ambiente, espérase que a lonxitude de onda do medio cambie coa denominada constante  dieléctrica. En base a iso, proponse deseñar un sistema de medida radiante (antenas) adaptado á liña de alimentación. Deste xeito, os cambios na contorna onde estea a antena, inducirán cambios na lonxitude eléctrica da mesma e xerarán unha desadaptación con respecto á liña de alimentación, susceptible de ser medida.

Neste estudo a cargo de investigadores do Instituto CRETUS, simuláronse varios deseños de antenas tipo Yagi-Uda. A principal diferenza entre as alternativas analizadas reside nos seus tamaños. Comprobouse que, a maior tamaño do dispositivo, maior será a sensibilidade do mesmo. Unha vez obtidas e analizadas as diferentes aproximacións ao problema, levouse a cabo a construción dunha antena de tamaño moderado e procedeuse á exposición da mesma a unha contorna de polución controlada obténdose resultados moi prometedores. O proceso de exposición consistiu na xeración dun aerosol de partículas, mediante un xerador de aerosois  polidispersos que conta como axente de entrada cunha mestura de aceite  PAO (polyalphaolefin) e partículas de carbon  black, un dos compostos que están presentes neste tipo de suspensións atmosféricas e que adoitan ter a súa xénese na combustión de motores diésel principalmente.

Os dispositivos aquí expostos preséntanse como unha alternativa flexible, económica e eficiente aos métodos de medición existentes e, a nivel tecnolóxico, representaría unha técnica moi simple e fácil de executar, dende o punto de vista da radiofrecuencia. Outro tipo de aplicacións válidas para este sistema poderían ser dende industriais (emisión de factorías) ata de exploración espacial (análise de diferentes atmosferas extraterrestres), pasando polo control de fenómenos naturais extremos (volcáns). Tamén poderían ser facilmente  integrables nunha estación base elevada ou montadas nun aeroplano ou un vehículo aéreo non tripulado (UAV).

Los contenidos de esta página se actualizaron el 02.07.2020.