Pasar al contenido principal

Tecnoloxías intelixentes para unha acuicultura sustentable

A reunión de lanzamento desenvolveuse esta semana en Valencia
A reunión de lanzamento desenvolveuse esta semana en Valencia
Os investigadores do CiTIUS da USC Alejandro Catalá e Manuel Lama Penín asistiron á reunión de lanzamento do novo proxecto europeo ‘AQUATECHInn’, financiado polo programa Erasmus+
Santiago de Compostela

O Centro Singular de Investigación en Tecnoloxías Intelixentes da USC (CiTIUS) participará ao longo dos vindeiros tres anos no novo proxecto europeo ‘AQUATECHInn 4.0: Aprendizaxe dixital en acuicultura 4.0 para a formación tecnolóxica de técnicos de piscifactorías’, un novo consorcio financiado polo programa de axudas Erasmus+ da Unión Europea, no que participan 14 entidades de España, Italia, Portugal, Francia, Turquía e Grecia. Os investigadores da USC involucrados no proxecto son Manuel Lama Penín, Alejandro Catalá, Juan Carlos Vidal e Nelly Condori-Fernández. 

Ao longo do proxecto, que comezou oficialmente esta semana coa reunión oficial de lanzamento celebrada en Valencia, un consorcio formado por actores chave do sector acuícola europeo (asociacións empresariais e empresas de acuicultura, universidades, centros de Formación Profesional e centros de investigación con experiencia no sector) proporá a creación do programa formativo de referencia ‘AQUATECHInn 4.0’, cuxo propósito será aglutinar os adiantos tecnolóxicos e produtivos máis innovadores desenvolvidos para o sector, e adaptados á nova Industria 4.0. Para iso, incorporará avances tecnolóxicos como a realidade virtual e a gamificación, dando resposta así ás novas demandas do mercado laboral.

Un dos obxectivos principais desta nova iniciativa é mellorar a calidade e as competencias desenvolvidas no sector europeo da acuicultura, incluíndo novas competencias e reducindo os desaxustes actuais respecto ás necesidades do mercado. AQUATECHInn tratará tamén de que os profesionais do sector poidan achegarse aos procedementos de diagnóstico dixital para avaliar o estado das diferentes etapas do proceso de cultivo acuícola segundo proceda, transformando así a acuicultura tradicional en acuicultura 4.0 mediante a promoción da aprendizaxe dixital dos procesos.

Por outra banda, desenvolveranse tamén novos métodos educativos para avaliar os factores que afectan os procesos de produción (tales como o crecemento, o desenvolvemento, a saúde e o benestar da produción pesqueira), a través dunha formación dixital probada, recoñecida e innovadora, en virtude da cal promoveranse sistemas educativos eficaces e eficientes que estean conectados, sexan inclusivos e contribúan á innovación (tanto no que respecta á formación profesional como á educación superior). AQUATECHInn pretende proporcionar unha mellor comprensión do uso de enfoques dixitais baseados en recursos como os cursos de formación en liña, a Realidade Virtual ou os escenarios de aprendizaxe gamificados para a formación técnica no sector, así como a súa validación en condicións reais.

Ademais, no marco do proxecto seleccionaranse os mellores procedementos e as mellores prácticas para o desenvolvemento tecnolóxico das explotacións acuícolas en Europa, xerando praxes que melloren o rendemento e fagan da acuicultura unha industria sostible desde o punto de vista ambiental. Todo iso traducirase nun alto impacto validado en todo o sector acuícola europeo, a través do crecemento, a creación de emprego, as achegas positivas á economía e as comunidades locais.

Finalmente, AQUATECHInn servirá así mesmo para deseñar, desenvolver e compartir plataformas de aprendizaxe electrónica que albergarán recursos educativos altamente especializados. Deste xeito, facilitaranse as conexións e sinerxías entre os sistemas de educación e formación profesional e de ensino superior co sector empresarial, a través da creación de novos coñecementos e competencias que permitan unha maior profesionalización do sector e melloren o acceso ao mercado laboral europeo da acuicultura. O último paso será a consolidación dos provedores independentes de servizos de formación.
 

Los contenidos de esta página se actualizaron el 20.07.2023.