Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Facultade de Ciencias da Comunicación
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (En extinción)
Matrícula: Non matriculable (Só plans en extinción)
•O valor estratéxico da información na sociedade conectada.
•Distribución: análise da oferta informativa nunha contorna converxente. Características, evolución e tendencias. O peso da hibridación.
•Novas audiencias: o consumo de contidos informativos. Prosumidores e consumidores de información. As comunidades informativas.
Tendencias nos usos e consumos da información é unha materia incluida nos contidos optativos do máster en Xornalismo e Comunicación: Novas tendencias en Produción, Xestión e Difusión do Coñecemento. No plano de estudos figura no segundo semestre, vencellada á especialidade en Elaboración e xestión de contidos informativos, e que ten 3 créditos ECTS (9 horas de expositivas e 12 de laboratorio).
O principal obxectivo desta materia é que o alumnado profundice no estudo e na análise dos diferentes valores da información e nas novas formas de acceder a ela. Tamén no estudo e na análise das características da oferta informativa e na evolución que experimentan os contidos informativos. Analizaranse, asimismo, os indicadores que permiten anticipar as tendencias do futuro para dar unha resposta oportuna ás necesidades da audiencia nun esceario caracterizado por un cambio constante e cada vez máis competitivo.
O descritor xeral da materia incorpora os seguintes contidos: O valor estratéxico da información na sociedade conectada. Distribución: análise da oferta informativa nunha contorna converxente. Características, evolución e tendencias. O peso da hibridación. Novas audiencias: o consumo de contidos informativos. Prosumidores e consumidores de información. As comunidades informativas.
Conforme a esta orientación xeral da materia, establécense os seguintes contidos teóricos y actividades prácticas.
Contidos teóricos:
Tema 1: Introducción. As redaccións dos medios informativos ante as novas tendencias no uso e consumo de noticias. Perfís profesionais en torno á medición de audiencias.
Tema 2: Xornalismo baseado no concepto "as audiencias, primeiro" ("audiences, first"). Audiencias activas e multiconectadas.
Tema 3: Análise do consumo informativo no actual ecosistema de medios.
Tema 4: Estratexias informativas pensando nos públicos. O xornalismo nos metamedios conectados e móbeis: tendencias.
Contidos prácticos:
Os contidos prácticos da materia organizaranse en torno a un laboratorio de tendencias dos usos e consumos informativos, en consonancia cos contidos teóricos que se imparten. Coa implicación activa das docentes e dos alumnos, traballarase de xeito aplicado coas fontes (bases de datos, informes…) que permitan aproximarse ao coñecemento das tendencias de consumo no entorno converxente por parte dos públicos. Nesta parte aplicada deseñaranse, tamén, instrumentos de análise como enquisas, test, etc, tanto sobre unha mostra predefinida como a partir de propostas abertas, en torno ás ofertas informativas nos distintos soportes.
No caso de ter que afrontar un escenario onde se combine a docencia presencial coa virtual, ou no que predomine a docencia virtual, o alumnado poderá facer estas prácticas a distancia (online), tanto de maneira individual como en grupo, reforzándose tamén os exercicios de análise.
Básica
- Essling. I. (2019). From Viral to Tribal: The Next Frontier of Publishing. Comscore.
- Newman, N.; Fletcher, R.; Schulz, A.; And, S. & Nielsen, R.K. (2020). Reuters Institute Digital News Report. Oxford: Reuters Institute for the Study of Journalism/Universidad de Oxford. http://www.digitalnewsreport.org/
- Newman, N. (2020). Journalism, Media and Technology Trends and Predictions 2020. Reuters Institute/University of Oxford. http://www.digitalnewsreport.org/publications/2020/journalism-media-and…
- Vara-Miguel, A. & Negredo, S. (2020). Digital News Report.Es 2020. http://www.digitalnewsreport.es/
Complementaria
- Barbosa, S. & Seixas, L. (2013). Jornalismo e dispositivos móveis: percepções, usos e tendencias. En Jornalismo e Tecnologias Móveis. Covilha: Livos LabCom
- Bruun, H. (2014). Conceptualizations of the audience in political talk show production. En European Journal of Communication, vol. 29, 3-16
- Callejo, J. (2001). El grupo de discusión: introducción a una práctica de investigación. Barcelona: Ariel
- Campos, F.; Rúas, J.; López, X. & Martínez, V.A. (2016). Impacto de las redes sociales en el periodismo. El Profesional de la Información, v.25, n.3, 449-457.
- Carlson, M. & Lewis, S.C. (2015). Boundaries of Journalism. Professionalism, Practices and Participation. London/New York: Routledge
- Costera-Meijer, I. (2016). Practicing Audience-centred Journalism Research. In Witschge, T., Anderson, C.W., Domingo, D. & Hermida, A. Digital Journalism. Sabiio: Londres.
- Cherubini, F. y Nielsen, R.K. (2016). Editorial Analytics: How News Media are Developing and Using Audience Data and Metrics. Digital News Project 2016
- Dunaway, J. (2016). Mobile vs. Computer: Implications for News Audiences and Outlets. En Shorenstein Center on Media, Politics and Public Policy. Harvard Kennedy School. https://shorensteincenter.org/mobile-vs-computer-news-audiences-and-out…
- García-Galera, M.C. & Valdivia, A. (2014). Prosumidores mediáticos. Cultura participativa de las audiencias y responsabilidad de los medios. En Comunicar, vol. 43, n XXII, 10-13
- García-Jiménez, A.; Tur-Viñes, V. & Pastor-Ruiz, Y. (2018). Consumo mediático de adolescentes y jóvenes. Noticias, contenidos audiovisuales y medición de audiencias. En Icono 14, volumen 16 (1), 22-46.
- Gibbs, I. (2017). “Trust in News”. Study Shows More Trust for Print Publications than Digital. MediaShift. http://mediashift.org/2017/11/trust-news-survey-reveals-risks-publisher…
- Guallar, J.; Suau, J.; Ruíz-Caballero, C; Sáez, A. & Masip, P. (2016). Redistribución de noticias y debate público en las redes sociales. El Profesional de la Información, v.25, n.3, 358-366
- Guzmán, M. (2016). The best ways to build audience and relevance by listening to and engaging your community. American Press Institute. https://www.americanpressinstitute.org/publications/reports/strategy-st…
- Hernández-Serrano, M.J., Pérez-Arellano, P., Graham, G., Greenhill, A. (2017). Del prosumidor al prodiseñador: el consumo participativo de noticias. Revista Comunicar, Vol. XXV, nº 50, pp. 77-88
- Horrigan, J.B. (2017). How People Approach Facts and Information. Pew Research Center. http://www.pewinternet.org/2017/09/11/how-people-approach-facts-and-inf…
- Huertas, A. (2015). Yo soy audiencia. Ciudadanía, Público y Mercado. Barcelona: UOC.
- Huertas, A. (2002). La audiencia investigada. Barcelona: Gedisa
- Igartua, J.J. & Badillo, A. (Eds.) (2003). Audiencias y medios de comunicación. Salamanca: Ediciones Universidad de Salamanca
- Islas, O. (2008). La sociedad de la ubicuidad, los prosumidores y un modelo de comunicación para comprender la complejidad de las comunicaciones digitales. En Razón y Palabra, vol. 13, nº 65
http://www.razonypalabra.org.mx/N/n65/varia/oislas.html
- Jenkins, H. (2012): Piratas de textos: Fans, cultura participativa y televisión. Paidós: Madrid.
- Kaplan, A. & Haenlein, M. (2010). Users of the wold, unite! The challenges and opportunities of Social Media. En Elsevier, n. 53, 59-68
- Kilgo; D.K., Harlow, S., García Perdomo, V. & Salaverría, R. (2016). A new sensation? An international exploration of sensationalism and social media recommendations in online newspapers publications. SAGE. http://journals.sagepub.com/doi/10.1177/1464884916683549
- Krämer, N.; Winter, S., Benninghoff, B. & Gallus, C. (2015). How ‘social’ is social TV? The influence of social motives and expected outcomes on the usage of social TV applications. En Computers in human behavior, v. 51, 255-262
- Krueger, R. (1991). El grupo de discusión. Guía práctica para la investigación aplicada. Madrid: Pirámide
- León, B (coord.) (2012). La televisión ante el desafío de internet. Salamanca: Comunicación Social
- López, X. & Silva, A. (2015). Estrategias para la participación de los usuarios en la producción de contenidos de tres cibermedios de referencia: BBC.com.uk, NYT.com y The Guardian.com. En Estudios sobre el mensaje periodístico, v. 21, n. esp. nov., 145.164
- Lunt, P. & Livingtone, S. (1996). Rethinking the Focus Group in Media and Communications Research. En Journal of Communication, 46(2).
- Masip, P. (2016). Investigar el periodismo desde la perspectiva de las audiencias. El Profesional de la Información, v.25, n.3, 323-330
- Masip, P.; Guallar, J.; Suau, J.; Ruiz, C. & Peralta, M. (2015). News and social networks: audience behavior. En El profesional de la información, v. 24, n. 4, 363-370
- Medina, M. (coord.) (2015). La audiencia en la era digital. Madrid: Fragua
- Meso, K., Agirreazkuenaga, I. & Larrondo, A. (eds.) (2015). Active audiences and Journalism. Analysis of the quality and regulation of the user generated contents. Bilbao: UPV-EHU. https://drive.google.com/file/d/0B2eyawMqcpTyLVpGR0NLQzAtcmc/view
- Meso, K. (2013). Periodismo y audiencias: inquietudes sobre los contenidos generados por los usuarios. En Cuadernos.info, 33, 63-73
- Newman, N. (2019). How Young People Consume News and The Implications For Mainstream Media. Reuters Institute. https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/sites/default/files/2019-08/…
- Newman, N. (2018). Reuters Institute Digital News Report. Oxford: Reuters Institute for the Study of Journalism/Universidad de Oxford. http://www.digitalnewsreport.org/
- Newman, N. & Fletcher, R. (2017). Bias, Bullshit and Lies. Audience Perspectives on Low Trust in the Media. Digital News Project. Reuters Institute. https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/our-research/bias-bullshit-a…
- Newman, N. & Kalogeropoulos, A. (2017). Mapping Online News Discovery for Computer Users in the UK. Reuters Institute/University of Oxford. http://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/publication/mapping-online-ne…
- Nielsen, R.K. & Graves, L. (2017). News you don’t believe: Audience perspectives on fake news. Reuters Institute/Oxford University
https://reutersinstitute.politics.ox.ac.uk/our-research/news-you-dont-b…
- Noguera-Vivo, J. M. (2018). You get what you give: Sharing as a new radical challenge for journalism. Communication & Society, 31(4), 147-158.
- Palau-Sampio, D., Gutiérrez-Lozano, J.F. & Gómez-Mompart, J.L. (2016) “Ombudsman” y lectores activos. La interacción en torno a la calidad periodística. Revista Latina de Comunicación Social, 71, pp. 1.344-1.364.
- Peña, S.; Lazkano, I. & García, D. (2015). European Newspaper’s Digital Transition: New Products and New Audiences. En Comunicar, n. 46
- Pérez-Martínez, V.M. & McMahon, J. (2014). La participación de los nativos digitales en la construcción de la información. E n: Gallardo, J. & Vadillo, N. (coords.). Las nuevas tecnologías audiovisuales frente a los procesos tradicionales de comunicación. Cuadernos artesanos de Comunicación-CAC, 64, 91-104. http://www.cuadernosartesanos.org/2014/cac64.pdf
- Piñuel, J.L. (2011). Periodismo audiovisual en la era del espectáculo y audiencias de la información audiovisual: el caso de las Redes Sociales y las audiencias juveniles. En: Casero, A. & Marzal, J.: Periodismo en televisión. Nuevos horizontes, nuevas tendencias. Salamanca: Comunicación Social.
- Schmidt, T. (2016). Audience Engagement: Now Essential For Journalists (And Politicians). European Journalism Observatory. https://en.ejo.ch/media-politics/audience-engagement-essential-for-jour…
- Steensen, S. (2014). Conversing the audience: A methodological exploration of how conversation analysis can contribute to the analysis of interactive journalism. En New Media & Society, vol. 16, 1197-1213
- Torres da Silva, M.; Figueiras, R.; Brites, M.J.; Amaral, I.; Maropo, L.; Correia-Santos, S.; Jerónimo, P.; Espírito-Santo, P. & Pacheco, L. (2017). Audiências e cross-media: estudo de padroes de consumo de noticias em Portugal. Estudos em Comunicaçao, nº 25, vol. 1, 177-199.
- Van-Damme, K.; Courtois, C.; Verbrugge, K. & De-Marez, L. (2015). What’s APPening to news? A mixed-method audience-centred study on mobile news consumption. En Mobile Media & Communication, vol. 3, 196-213
-Varona-Aramburu, D.; Sánchez-Martín, M. & Arrocha, R. (2017). Consumo de información política en dispositivos móviles en España: caracterización del usuario tipo y su interacción con las noticias. En El profesional de la información, v. 26, n. 4, 641-648
- Villaseñor-Rodríguez, I. (2017). Estudios de usuarios de información. Diseño metodológico e informe final. UOC/EPI. http://www.elprofesionaldelainformacion.com/libros/estudios_usuarios.ht…
- WAN-IFRA (2016). Trends in Newsrooms.
http://blog.wan-ifra.org/2016/06/14/se-presento-el-informe-anual-de-ten…
- Wayne, M., Petley, J., Murray, C. & Henderson, L. (2010). Television News, Politics and Young People. Generation Disconnected? Hampshire/New York: Palgrave MacMillan
- Zalmanson, L. & Oestreicher-Singer, G. (2016). Turning Content Viewers Into Subscribers. MITSloan Management Review. http://sloanreview.mit.edu/article/turning-content-viewers-into-subscri…
BÁSICAS E XERAIS
Non existen datos
TRANSVERSAIS
CT01 - Elaborar e xestionar contidos informativos
ESPECÍFICAS
CE16 - Comprender e utilizar as características da oferta informativa e na evolución que experimentaron os contidos
No conxunto do Máster, esta materia contribúe a reforzar as competencias básicas e transversais propostas, como adquirir coñecementos que aporten unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, tanto no contexto profesional como de investigación; adquirir habilidades de aprendizaxe para continuar aprendendo de forma autónoma.
Como competencias xerais e específicas, o obxectivo prioritario é que o alumno adquira coñecementos que lle permitan detectar, coñecer, interpretar e aplicar as novas tendencias no xornalismo; elaborar e xestionar contidos informativos e coñecer as tendencias dos novos usos e consumos da información en todos os soportes. Debe capacitar, tamén, ao alumno para analizar os novos xéneros e linguaxes do xornalismo que constiúen tendencia social de consumo; comprender a evolución que experimentaron os contidos informativos e incorporar a perspectiva da alfabetización informativa como tendencia a reforzar entre os usos e consumos da información.
A materia debe contribuir a que o alumno teña competencias e habilidades para comprender e empregar as características da oferta informativa e a evolución dos contidos informativos nunha sociedade en rede.
Nota importante: Os alumnos/as matriculados/as nesta materia non teñen dereito a docencia dende o curso 2021-2022 por estar extinguida a materia. Só teñen dereito a exame de acordo cos contidos do programa que se impartiu no curso 2020-2021. Aínda que sexa unha materia sen docencia, o estudante pode solicitar titorías, unicamente para aclarar eventuais dúbidas xurdidas na preparación do exame final. As titorías poden ser presenciais ou telemáticas por medio de MSTeams.
Nota importante: Os alumnos matriculados non teñen dereito á docencia por estar extinguida a materia. Só teñen dereito a un exame, que se realizará segundo os contidos do programa que se impartíu no curso 2020-2021.
Para os casos de realización fraudulenta de exercicios ou probas será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación de rendemento académico dos estudantes e de revisión de calificacións.
O tempo de estudo desta materia é de 75 horas. Distribúense nun total de 21 horas presenciais e 54 de traballo persoal do alumno para a preparación e realización das actividades programadas.
Seguemento dos contidos informativos dos distintos medios, seguemento e búsqueda dos datos de uso (especialmente da participación) e consumo informativos relaciondos coa materia (con especial atención ao que se indica na bibliografía recomendada e aos materiais que se traballarán nas clases expositivas e interactivas). Consulta do material que se actualizará na plataforma do campus virtual da USC.
Nota importante: Os alumnos/as matriculados/as nesta materia non teñen dereito a docencia desde o curso 2021-2022 por estar extinguida a asignatura, só teñen dereito a ser avaliados cos contidos do programa que se impartiu no curso 2020-2021.
Ana Isabel Rodriguez Vazquez
- Departamento
- Ciencias da Comunicación
- Área
- Comunicación Audiovisual e Publicidade
- Teléfono
- 881816542
- Correo electrónico
- anaisabel.rodriguez.vazquez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
25.05.2022 16:00-20:00 | Grupo de exame | Aula 0 |
11.07.2022 16:00-20:00 | Grupo de exame | Aula 0 |