Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Filosofía e Antropoloxía
Áreas: Filosofía
Centro Facultade de Filosofía
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
-Coñecemento das diferentes etapas da Historia do pensamento filosófico do medievo
-Familiarización con traballos de investigación e e xposición oral dos resultados dos mesmos.
-Dominio do léxico filosófico da época.
-Coñecemento das fontes, impresas e electrónicas, do pensamento deste período.
-Amais do seu contexto cultural e histórico: ciencia, arte e literatura.
1.-Neoplatonismo. A Biblia e a súa mensaxe.
2.- Patrística grega.
3.- Patrística latina.
4.- Da patrística a escolástica: de Boecio a Isidoro de Sevilla.
5.- A filosofía do século XI: Escoto Eriúxena, Anselmo de Aosta, as escolas de Chartres e San Víctor.
6.- A filosofía do século XII: o problema dos universais e Pedro Abelardo, Pedro Lombardo e Xoán de Salísbury.
7.- As filosofías xudea e árabe: Avicena, Averroes, Maimónides e outros..
8.- Alberto Magno e Tomás de Aquino.
9.- Buenaventura de Bagnoregio e Xoán Duns Escoto.
10.- Siger de Bravante e o averroismo latino.
11.-El siglo XIV: Ockham, Marsilio de Padua, Wycliff e Huss, filosofía experimental, a ciencia ockhamista, e a lóxica na Idade Media.
--BIBLIOGRAFÍA FUNDDAMENTAL:
-Étienne Gilson: La filosofía en la Edad Media: desde los orígenes patrísticos hasta el fin del siglo XIV. Madrid: Gredos, versión española de Arsenio Pacios y Salvador Caballero, 1958 (1ª ed.). Un clásico imperecedoiro.
--BIBLIOGRAFÍA SECUNDARIA:
La indicada por el profesor en aula, según autor o tema.
Algunos ejemplos:
EN PORTUGUÉS
-Meirinhos, José Francisco: Metafísica do homem : conhecimento e vontade nas obras de psicologia atribuídas a Pedro Hispano. Porto: Afrontamento, 2011.
EN INGLÉS:
-Wolfson, H. The Philosophy of the Kalam. Cambridge: Harvard Univesity Press, 1976.
COMPETENCIAS DE TIPO XERAL
Avaliación continua: CG1, CG4, CB1, CB4, CE1
Exame final: CG2, CB3, CE7
Traballo sobre unha obra: CB2, CB5, CE3, CE6
-Adquisición de experiencia en la presentación oral de las ideas propias.
-Desarrollo de las capacidades de comprensión y análise.
-Desarrollo de la capacidad de composición de textos, en que toca tanto al dominio de la expresión escrita como al de la estruturación de las ideas y de los estándares formales en la escritura de ensayos.
-Que los/as graduados/as posean y comprendan los conocimientos propios de la Filosofía como saber, incluyendo sas doctrinas, teorías, métodos y aplicaciones, al nivel proporcionado poe los textos académicos, con referencia a aportaciones investigadoras recientes.
-Que sepan aplicar esos conocimientos para identificar, formular y resolver problemas en el ámbito de la Filosofía, a un nivel general y no especializado.
-Que estén capacitados para continuar su formación, en Filosofía y/o en otros campos del saber, con un elevado grado de autonomía.
-Que los estudiantes tengan demostrado poseer y comprender conocimientos en una área de estudio que parte de la base de la educación secundaria general, e acostumbra encontrarse a un nivel que, si bien se apoya en libros de texto avanzados, incluye también algunos aspectos que implican conocimientos procedentes de la vanguardia de su campo de estudio
-Que los estudiantes sepan aplicar a sus conocimientos a su trabajo o vocación de una forma profesional y posean las competencias que acostumbran a demostrarse por medio de la elaboración y defensa de argumentos y la resolución de problemas dentro de su área de estudio
-Que los estudiantes tengan la capacidad de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudio) para emitir juicios que incluyan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica o ética
-Que los estudiantes puedan transmitir información, ideas, problemas y soluciones a un público tanto especializado como non especializado
-Que los estudiantes tengn desarrollado aquellas habilidades de aprendizaje necesarias para emprender estudios posteriores con un alto grao de autonomía
COMPETENCIAS DE TIPO ESPECÍFICO
-Adquisición de conocimientos propios de la materia.
-Desarrollo de la capacidad de análise e interpretación de textos filosóficos de la época.
-Dominio del Léxico filosófico de la Antigüedad.
-Iniciación a trabajos de investigación.
-Destreza en la exposición oral de los antedichos trabajos.
-Conocer las disciplinas, las teorías, los métodos, las aplicaciones y las corrientes propias de la Filosofía, siguiendo su historia y en sus formulaciones contemporáneas. Estos conocimientos se indicarán en las fichas de las asignaturas.
-Saber ampliar y poder desarrollar ulteriormente esos conocimientos por medio de la investigación.
-Saber expresarse, comunicar, debatir y dialogar.
-Capacidad para organizar la información, tomar decisiones, plantear y resolver problemas.
1.-Nas aulas expositivas, explícanse os 4 autores, que entran en examen; ainda que iremos redondeado con outros temas, que teñan algún vencellamente con eles.
2.-Nas aulas interactivas, explícanse os 4 textos que entran no examen ainda que iremos redondeado con outros temas, que teñan algún vencellamente con eles.
3.- Préstase moito atención a análise do léxico.
4.- Trabállase basicamente sobre problemas concretos de época.
5. Asistencia a titorías de grupo marcadas polo professor a inicio de curso.
Evaluación continua: asistencia e participación, actividades realizadas (exposicións, debates, comentarios, exercicios, traballos, etc.), controles escritos.
Tres comentarios xerais de 7 páxinas mínimo (Agustín, Tomás y Ockham) =3 puntos (1 por cada, cun mínimo de 0,5 por autor), formato tfg.
Exposición e clase de temas (teórica) e comentario de textos de época (clásica) (ate 6 puntos) (mínimo para aprobar, 3 puntos neste apartado, 1,5 en parte teórica e 1,5 en parte práctica); como se detalla a continuación:
2.1. Parte teórica: Plotino, Pedro Abelardo, Averroes, Juan Duns Escoto. Saen dous temas a sorteo a elexir 1 (=3 puntos)
2.2. Parte práctica: Boecio (Consolación da Filosofía), Anselmo de Aosta, Bec ou Canterbury (Proslogio: el argumento ontológico), Juan Escoto Eriúgena (Peri Physeos; introducción) e Avicena (Comentario al De Anima de Aristóteles e philosophia orientalis). Saen dous textos a sorteo a elexir uno (3 puntos)
Traballo académico sobre El filósofo autodidacto de Ibn Tufayl (Técnos) (=2 puntos).
En relación ao exame, o profesor, dacordo cos alumnos, dará ate 3 opciones e datas, correspondéndose a última coa data do exame final oficial.
Todos estes procesos poderán facerse noutros idiomas modernos europeos.
Traballo académico sobre El filósofo autodidacto de Ibn Tufayl (Técnos) (=1 puntos).
En relación ao exame, o profesor, dacordo cos alumnos, dará ate 3 opciones e datas, correspondéndose a última coa data do exame final oficial.
Todos estes procesos poderán facerse noutros idiomas modernos europeos.
· Horas presenciais semanais: 51 h.
-Titorías: 3 horas.
-Clases expositivas: 24 h.
-Clase interactiva: 24 h.
· Horas non presenciais: 99 h.
(1) Participación nas presentacións
(2) Preparación dos temas/textos marcados seguindo as pautas indicadas
(3) Consulta de dúbidas na clase ou nas titorías
No caso de plaxio ou uso indebido das tecnoloxías na realización de tarefas ou probas: será de aplicación o recollido na Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
Martin Gonzalez Fernandez
Coordinador/a- Departamento
- Filosofía e Antropoloxía
- Área
- Filosofía
- Teléfono
- 881812517
- Correo electrónico
- martin.gonzalez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Titular de Universidade
Luns | |||
---|---|---|---|
09:30-11:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 1 |
Mércores | |||
09:30-11:00 | Grupo /CLE_01 | Galego | Aula 1 |
24.05.2024 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula 1 |
24.05.2024 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula 1 |
24.05.2024 10:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 1 |
05.07.2024 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_02 | Aula 1 |
05.07.2024 10:00-13:00 | Grupo /CLIS_01 | Aula 1 |
05.07.2024 10:00-13:00 | Grupo /CLE_01 | Aula 1 |