Créditos ECTS Créditos ECTS: 6
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 99 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 24 Clase Interactiva: 24 Total: 150
Linguas de uso Castelán, Galego, Inglés
Tipo: Materia Ordinaria Grao RD 1393/2007 - 822/2021
Departamentos: Filoloxía Inglesa e Alemá
Áreas: Filoloxía Inglesa
Centro Facultade de Filoloxía
Convocatoria: Primeiro semestre
Docencia: Con docencia
Matrícula: Matriculable
Esta materia ten un dobre obxectivo: (1) principalmente ofrecer unha introdución á teoría sintáctica en lingua inglesa, prestando especial atención á oración simple e ás súas unidades constituíntes, e (2) introducir ao alumnado aos principios básicos da morfoloxía do inglés, o cal desenvolverá un papel secundario no temario.
Isto levaranos a formular preguntas sobre aspectos destas estruturas que pasan facilmente desapercibidos. Implica tamén o desenvolvemento dunha metodoloxía de análise. E, finalmente, implica que o alumnado sexa capaz de conectar os coñecementos específicos adquiridos cunha reflexión máis ampla sobre a capacidade lingüística humana. Además destas líña xerais, preténdese:
- Que o alumnado lea e resuma adoitadamente a bibliografía científica sobre a gramática e a sintaxe da lingua inglesa.
- Que coñeza e valore axeitadamente a diversidade teórica das diversas aproximacións ao estudo da morfosintaxe inglesa.
- Que desenvolva un interese polo estudo científico da morfoloxía e da sintaxe.
- Que se familiarice coa estrutura da frase nominal, frase posesiva, frase adxectival, frase preposicional e frase adverbial, e que estea en condicións de analizar sintacticamente todas estas construcións.
- Que coñeza a estrutura da oración simple e sexa capaz de analizar sintacticamente secuencias básicas oracionais do inglés.
Os contidos deste curso teñen que ver directamente cos procesos básicos de formación de palabras e de maneira especial coa estrutura da oración simple en lingua inglesa. Esta se describe fundamentalmente en relación aos seus distintos tipos de constituíntes (frases) e ás súas funcións. Por tanto, unha vez que o alumnado distinga axeitadamente as diferenzas entre o léxico e a gramática, e distinga (ie. recoñeza e saiba descubrir científicamente) a estrutura oracional, os constituíntes necesarios (complementos) e accesorios (modificadores), así como as dificultades que hai en trazar esa líña divisoria con precisión, procederán a un estudo detallado da estrutura das distintas frases (nominal, verbal, adxectival, preposicional), especialmente da frase nominal e a frase verbal. Un aspecto fundamental do curso será calibrar a constante relación de forzas existentes entre a codificación formal e a codificación semántica na determinación final da forma das oracións en inglés. O alumnado deberá ser capaz de analizar sintacticamente numerosas secuencias oracionais do inglés. Este curso terá un importante compoñente práctico. A discusión das distintas análises posibles será central.
As unidades serán as seguintes:
1. Introdución. As clases de palabras en inglés e os principais procesos de formación de palabras.
2. A estrutura da cláusula: complementos e modificadores. A frase verbal.
3. A frase nominal.
4. A frase adxectival e a frase adverbial.
5. A frase preposicional.
1. Libros de texto e bibliografía recomendada
Aarts, B. 2001. English Syntax and Argumentation. Basingstoke: Palgrave
Bauer, Laurie. 1983. English Word-formation. Cambridge: Cambridge University Press.
Biber, D. et al. 1999. Longman Grammar of Spoken and Written English. London: Longman.
Biber, D., Conrad, S. & Leech, G. 2002. Longman Student Grammar of Spoken and Written English. Harlow: Longman.
Bloor, Th. & Bloor, M. 1995. The Functional Analysis of English. London: Arnold.
Brown, K. & Miller, J. 1991. Syntax. A Linguistic Introduction to Sentence Structure. HarperCollins.
Burton-Roberts, N. 1997. Analysing Sentences: An Introduction to English Syntax. Second edition. Longman.
* Downing, A. & Locke, P. 2006. English Grammar. A University Course. Second edition. London: Routledge.
Eggins, S. 2005. Introduction to Systemic Function Linguistics. London: Continuum.
Greenbaum, S. & Quirk, R. 1991. A Student´s Grammar of the English Language. London: Longman.
Halliday, M.A.K., & Matthiessen, C. M. I. M. 2004 (3rd ed.). An Introduction to Functional Grammar. London: Arnold.
* Huddleston, R. 1984. An Introduction to the Grammar of English. Cambridge: Cambridge University Press.
* Huddleston, R. 1988. English Grammar. An Outline. Cambridge: Cambridge University Press.
Huddleston, R. & Pullum, G. 2002. The Cambridge Grammar of the English language Cambridge: Cambridge University Press..
Huddleston, R. & Pullum, G. 2005. A Student´s Introduction to English Grammar. Cambridge: Cambridge University Press.
Matthews, P.H. 1991. 2nd edition. Morphology. Cambridge: Cambridge University Press.
Plag, Ingo. 2003. Word-formation in English. Cambridge: Cambridge University Press.
Quirk, R. et al. 1985. A University Grammar of English. London: Longman.
Radford, A. 1988. Transformational Grammar. A First Course. Cambridge: Cambridge University Press.
Radford, A. 1997. Syntactic Theory and the Structure of English. A Minimalist Approach. Cambridge: Cambridge University Press.
Radford, A. 2004. Minimalist Syntax. Exploring the Structure of English. Cambridge: Cambridge University Press.
Radford, A. 2004. English Syntax: An Introduction. Cambridge: Cambridge University Press.
Taylor, J. 2002. Cognitive Grammar. Oxford: Oxford University Press.
Van Valin, R. 2001. An Introduction to Syntax. Cambridge: Cambridge University Press.
Yule, G. 1998. Explaining English Grammar. Oxford: Oxford University Press.
* manuales básicos
2. Enciclopedias e panorámicas da lingüística
Aronoff, Mark & Rees-Miller, Janie (eds.). 2002. The Handbook of Linguistics. Oxford: Blackwell.
Asher, Robert E. (ed.). 1994. The Encyclopedia of Language and Linguistics. Oxford: Pergamon Press.
Brown, Keith (ed.). 2006. Encyclopedia of Language and Linguistics, 2ª ed. Boston: Elsevier.
Crystal, David. 1997. The Cambridge Encyclopaedia of the English Language. Cambridge: Cambridge University Press.
Frawley, William J. 2003. International Encyclopaedia of Linguistics. Oxford: Oxford University Press
3. Websites
- Englicious org: English Language Resources for Schools
http://www.englicious.org/>
- Linguistics Research Digest
lhttp://linguistics-research-digest.blogspot.com.es/>
- Grammar Quizzes. Practice on Points of English Grammar
http://www.grammar-quizzes.com/sentsum.html>
- Clause Analysis for Students
https://aggslanguage.wordpress.com/clause-analysis-for-students/>
- Clause Quiz
http://www.csus.edu/owl/index/sent/clause_quiz.htm
(1) Dominio de conceptos, terminoloxía básica e métodos que incentivan ao alumnado a desenvolver estratexias para a observación do fenómeno nunha linguaxe científica. (2) Utilización dos recursos e fontes de información que permitan ao alumnado adquirir coñecementos sobre os feitos lingüísticos de forma independente. (3) Capacidade de avaliar simultaneamente a posibilidade de analizar os feitos lingüísticos a partir de diferentes perspectivas ou incluso en conflicto. (4) Habilidades para a descrición das unidades lingüísticas, e os seus usos e valores de comunicación. (5) Dominio das técnicas e métodos de análise que lles permitan analizar e comparar a estrutura da linguaxe en diferentes niveis: sintáctico, semântico, léxico, etc.
COMPETENCIAS BÁSICAS: CB1, CB2, CB3, CB4, CB5
COMPETENCIAS XERAIS: CG3, CG6, CG7, CG8, CG9, CE2, CE3
A clases teórico-expositivas utilizaranse preferentemente para presentar o obxecto de estudo do día, discutir conxuntamente como abordalo e, finalmente, expor concretamente os distintos modos de análise. Isto implicará unha avaliación das vantaxes e dos inconvenientes de cada proposta. Esta avaliación será tamén conxunta.
As clases prácticas ou seminarios en grupos reducidos (máximo 20-25 alumnos) abordarán problemas de análises concretas: frases e oracións cuxa estrutura de constituíntes deberá desentrañarse. Así mesmo, nestas clases a miúdo leranse pequenos textos da bibliografía coa intención de promover a súa discusión.
En todo caso, a división entre clases teórico-expositivas e clases prácticas non é total pois tanto nunhas como en outras se abordarán cuestións de carácter teórico e práctico. As titorías serán, dentro do posible, de carácter presencial se ben tamén se poderán realizar telematicamente a través de calquer ferramenta ou aplicación institucional.
No campus virtual estarán dispoñibles diversos materiais adicionais para cada un dos temas do programa.
En el caso de que se decrete alguno de los escenarios de contingencia se aplicará lo indicado en el apartado de observaciones bajo el epígrafe ‘Plan de contingencia’.
A asistencia a clase será obrigatoria. A avaliación da aprendizaxe realizarase en función da participación activa do alumnado e, no seu caso, da entrega de exercicios e traballos prácticos ao longo do curso. O valor deste compoñente na avaliación final será do 30%. Ademais os alumnos terán que realizar un exame final que incluirá cuestións teóricas e prácticas, e cuxa puntuación oscilará do 0 ao 10. Será necesario superar este exame final para obter unha cualificación positiva do curso. O valor deste exame será do 70%. Para a convocatoria de xullo, para os alumnos repetidores que así o soliciten ao profesor e para aqueles que teñan dispensa oficial de asistencia outorgada polo Decanato da Facultade, o exame final constituirá a base única da súa avaliación.
En el caso de que se decrete alguno de los escenarios de contingencia se aplicará lo indicado en el apartado de observaciones bajo el epígrafe ‘Plan de contingencia’.
En caso de realización fraudulenta de ejercicios o pruebas, será de aplicación lo recogido en el art. 16 de la Normativa de avaliación do rendemento académico dos estudantes e de revisión de cualificacións.
SESIÓNS EXPOSITIVAS: 24 (horas presenciais) + 48 (horas non presenciais) = Total 72 horas
SESIÓNS SEMINARIO: 24 (horas presenciais) + 36 (horas non presenciais) = Total 60 horas
SESIÓNS TITORÍA GRUPO: 3 (horas presenciais) + 3 (horas non presenciais) = Total 6 horas
SESIÓNS AVALIACIÓN: 3 (horas presenciais) + 9 (horas non presenciais) = Total 12 horas
TOTAL: 54 (horas presenciais) + 96 (horas non presenciais) = Total 150 horas
Aconséllase ao alumnado ler a bibliografía recomendada, especialmente se consulta a programación das súas lecturas có profesor. Dado o carácter práctico desta materia, é importante que o alumnado leve a cabo un traballo continuado repasando periodicamente os contidos das clases e realizando as tarefas e exercicios prácticos que se lle encomenden.
Plan de continxencia
O sistema de avaliación e metodoloxía de ensino indicados máis arriba serán de aplicación ao "Escenario 1: Normalidade adaptada" de acordo coas "Directrices para ou desenvolvemento dunha docencia presencial segura: Curso 2020-201", aprobadas polo Consello de Goberno da USC o 19 de xuño de 2020.
No caso dun cambio de escenario, o sistema de avaliación e metodoloxía de ensino veranse modificados de acordo co seguinte:
- "Escenario 2: Distanciamento"
Metodoloxía de ensinanza
As clases expositivas levaranse a cabo, de ser necesario, a través de MS Teams ou outra ferramenta institucional. A aula virtual terá a disposición do alumnado materiais como presentacións en power point, páxinas web, exercicios, audios, vídeos, artigos referidos aos contidos de cada un dos temas do programa.
As clases interactivas desenvolveranse, sempre dentro do posible, de xeito presencial de acordo co horario previsto.
As tutorías realizaranse a través do correo electrónico, Campus Virtual, MS Teams ou outra ferramenta ou aplicación institucional.
Sistema de avaliación
30% por participación activa, resolución e entrega de tarefas e traballos. Algunhas destas tarefas poderán ser de corrección automática e de autoevaluación.
70% proba telemática. Será necesario superar esta proba para obter unha cualificación satisfactoria desta materia.
- Escenario 3: "Peche das instalacións"
Tanto as clases expositivas como as interactivas levaranse a cabo a través de MS Teams e do campus virtual que terán a disposición do alumnado materiais como presentacións en power point, páxinas web, audios, vídeos, referidos aos contidos de cada un dos temas do programa.
As tutorías realizaranse a través do correo electrónico, Campus Virtual, MS Teams ou calquera outra ferramenta institucional.
Sistema de avaliación
30% por participación activa, resolución e entrega de tarefas e traballos. Algunhas destas tarefas poderán ser de corrección automática e de autoavaliación.
70% proba telemática. Será necesario superar esta proba para obter unha cualificación satisfactoria desta materia.
No caso de que se detecten prácticas fraudulentas por parte do alumnado na realización de traballos e exames de calquera tipo, será de aplicación o referido á "Normativa de avaliación do rendemento académico dous estudantes e de revision de cualificacións".
Juan Carlos Acuña Fariña
Coordinador/a- Departamento
- Filoloxía Inglesa e Alemá
- Área
- Filoloxía Inglesa
- Teléfono
- 881811900
- Correo electrónico
- carlos.acuna.farina [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Ignacio Miguel Palacios Martinez
- Departamento
- Filoloxía Inglesa e Alemá
- Área
- Filoloxía Inglesa
- Teléfono
- 881811890
- Correo electrónico
- ignacio.palacios [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Catedrático/a de Universidade
Idoya Cancelas León
- Departamento
- Filoloxía Inglesa e Alemá
- Área
- Filoloxía Inglesa
- Correo electrónico
- idoya.cancelas.leon [at] usc.es
- Categoría
- Predoutoral Ministerio
Luns | |||
---|---|---|---|
11:00-12:00 | Grupo /CLE_02 (M-Z) | Inglés | D08 |
12:00-13:00 | Grupo /CLE_01 (A-L) | Inglés | D08 |
Martes | |||
11:00-12:00 | Grupo /CLE_02 (M-Z) | Inglés | D11 |
12:00-13:00 | Grupo /CLE_01 (A-L) | Inglés | D11 |
Mércores | |||
11:00-12:00 | Grupo /CLIL_06 (S-Z) | Inglés | D03 |
11:00-12:00 | Grupo /CLIL_03 (G-L) | Inglés | D05 |
12:00-13:00 | Grupo /CLIL_01 (A-C) | Inglés | D04 |
12:00-13:00 | Grupo /CLIL_04 (M-O) | Inglés | D05 |
13:00-14:00 | Grupo /CLIL_05 (P-R) | Inglés | D04 |
13:00-14:00 | Grupo /CLIL_02 (D-F) | Inglés | D05 |
19.01.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_01 (A-C) | C08 |
19.01.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_06 (S-Z) | C08 |
19.01.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLE_01 (A-L) | C08 |
19.01.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_04 (M-O) | C08 |
19.01.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_05 (P-R) | C08 |
19.01.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_02 (D-F) | C08 |
19.01.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLE_02 (M-Z) | C08 |
19.01.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_03 (G-L) | C08 |
19.01.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLE_02 (M-Z) | C09 |
19.01.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_03 (G-L) | C09 |
19.01.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_01 (A-C) | C09 |
19.01.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_06 (S-Z) | C09 |
19.01.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLE_01 (A-L) | C09 |
19.01.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_04 (M-O) | C09 |
19.01.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_05 (P-R) | C09 |
19.01.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_02 (D-F) | C09 |
19.01.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLE_02 (M-Z) | C10 |
19.01.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_06 (S-Z) | C10 |
19.01.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_03 (G-L) | C10 |
19.01.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_01 (A-C) | C10 |
19.01.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLE_01 (A-L) | C10 |
19.01.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_04 (M-O) | C10 |
19.01.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_02 (D-F) | C10 |
19.01.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_05 (P-R) | C10 |
19.01.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_01 (A-C) | C11 |
19.01.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_06 (S-Z) | C11 |
19.01.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_04 (M-O) | C11 |
19.01.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_02 (D-F) | C11 |
19.01.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_05 (P-R) | C11 |
19.01.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLE_02 (M-Z) | C11 |
19.01.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_03 (G-L) | C11 |
19.01.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLE_01 (A-L) | C11 |
19.01.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_04 (M-O) | C12 |
19.01.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_05 (P-R) | C12 |
19.01.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_02 (D-F) | C12 |
19.01.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLE_01 (A-L) | C12 |
19.01.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLE_02 (M-Z) | C12 |
19.01.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_03 (G-L) | C12 |
19.01.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_01 (A-C) | C12 |
19.01.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_06 (S-Z) | C12 |
14.06.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_04 (M-O) | C10 |
14.06.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_02 (D-F) | C10 |
14.06.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_05 (P-R) | C10 |
14.06.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLE_02 (M-Z) | C10 |
14.06.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_06 (S-Z) | C10 |
14.06.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_03 (G-L) | C10 |
14.06.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLE_01 (A-L) | C10 |
14.06.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_01 (A-C) | C10 |
14.06.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLE_01 (A-L) | C11 |
14.06.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLE_02 (M-Z) | C11 |
14.06.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_03 (G-L) | C11 |
14.06.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_01 (A-C) | C11 |
14.06.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_06 (S-Z) | C11 |
14.06.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_04 (M-O) | C11 |
14.06.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_02 (D-F) | C11 |
14.06.2021 09:30-13:30 | Grupo /CLIL_05 (P-R) | C11 |