O Grao en Medicina busca formar profesionais cunha comprensión das ciencias básicas, clínica e sociais adecuada para a toma de decisións e o xuízo clínico; que respecten a función e a competencia doutros profesionais sanitarios; dispostos a participar no seu desenvolvemento profesional continuo e que respecten os dereitos fundamentais e de igualdade.
PresentaciónPlan de estudos por cursoPlan de estudos por módulosAcceso e admisiónRecursos materiaisObxectivosResultados do proceso de formación e de aprendizaxeMobilidade e prácticasTraballo de Fin de GraoEquipo docenteIndicadores de calidadePresentación
Duración:
6 anos académicos Código RUCT: 2502221 Número prazas: 350
Decano/a ou director/a do centro:
Julián Álvarez Escudero
Coordinador-a do título:
Maria Jesús Tabernero Duque mj.tabernero [at] usc.es
Linguas de uso: Castelán, Galego
Nivel MECES: 3
Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela
Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela
Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia: Decreto 150/2010 do 16 de setembro (DOG 23/09/10)
Data de publicación no BOE: 3 de marzo de 2011
Data da última acreditación: 30/10/2018
Habilitación profesional:
Este título habilita en España para o exercicio da profesión regulada de Médico.
O Grao en Medicina busca formar médicos cunha comprensión das ciencias básicas, clínicas e sociais adecuada para a toma de decisións, o razoamento e o xuízo clínico, que presten unha atención clínica de calidade, asegurando que os doentes non corran riscos innecesarios. Esta titulación tamén busca formar profesionais que amosen actitudes apropiadas coa ética e coas responsabilidades legais, respectando as distintas culturas, opinións, crenzas e costumes do enfermo e da súa familia, e respectando os dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres.
Así mesmo, búscase que coñezan, comprendan e respecten a función e competencia doutros profesionais sanitarios, capaces de establecer unha boa comunicación interpersoal e traballar en equipo, dispostos a participar no seu desenvolvemento profesional de xeito continuo, asegurando un alto nivel de competencia e de coñecementos clínicos.
Aínda que non se contemplan condicións nin probas de acceso especiais, considérase que o futuro alumno de medicina debe posuír vocación pola profesión de médico, espírito de servizo, capacidade de traballo de forma intensa e continua durante un periodo de tempo moi prolongado, capacidade e aptitude para traballar en equipo e comprometido coa xestión dos recursos. Os alumnos que accedan á titulación de grao en medicina deben posuír unha axeitada formación, a nivel preuniversitario, en bioloxía e química. Tamén sería desexábel que adicionalmente a tivesen en física, ademais de soltura no uso das matemáticas.
Número mínimo de créditos ECTS de matrícula por estudante e período lectivo
1.- O alumnado de primeiro curso por primeira vez a tempo completo ten que matricular 60 créditos. Un 15% do alumnado poderá cursar estudos a tempo parcial (30 créditos).
2.- Continuación de estudos : libre cun máximo de 75 créditos.
Acción titorial e acollida
A USC ten un programa de alumnos titores para as titulacións de grao, de forma que alumnos de últimos cursos, logo dunha formación que lles facilita a Universidade, realizan tarefas de orientación aos alumnos que inician os estudos.
Cando se produza a suspensión dun título oficial, a USC garante o adecuado desenvolvemento efectivo das ensinanzas que iniciasen os seus estudantes ata a súa finalización. Para iso, o Consello de Goberno aproba os criterios relacionados, entre outros, con:
• A admisión de matrículas de novo ingreso na titulación.
• A supresión gradual da impartición da docencia.
• Se o título extinguido é substituído por outro similar (modificando a natureza do título), fixa as condicións que faciliten aos/as estudantes a continuidade de estudos no novo título e as equivalencias entre as materias dun e doutro plan.
Criterios de acceso e admisión
Poden acceder a estudos de Grao aqueles estudantes que posúan os títulos, diplomas ou estudos seguintes ou otros declarados equivalentes ou homologados a estes:
A.1. Bacharelato do Sistema Educativo Español, Bacharelato Europeo o Bacharelato Internacional.
A.2. Bacharelato procedente de sistemas educativos de Estados membros da Unión Europea ou de otros Estados cos que se teñan subscrito acordos internacionais.
A.3. Técnico Superior de Formación Profesional, Técnico Superior de Artes Plásticas e Diseño ou Técnico Deportivo Superior pertencente ao Sistema Educativo Español.
A.4. Outros estudos que, nun Estado membro da Unión Europea ou noutros Estados cos que se teñan subscrito acordos internacionais en réxime de reciprocidade, acrediten os requisitos académicos esixidos en ditos Estados para acceder aos seus estudos universitarios.
A.5. Títulos universitarios oficiais de Diplomado, Arquitecto Técnico, Enxeñeiro Técnico, Licenciado, Arquitecto, Enxeñeiro, Graduado ou Máster Universitario.
A.6. Estudos universitarios parciais, estranxeiros ou españois.
Tamén poderán acceder a estudios de Grao:
B.1. Persoas maiores de vintecinco anos que superen unha proba de acceso específica.
B.2. Persoas maiores de corenta anos con experiencia laboral ou profesional en relación cunha ensinanza universitaria.
B.3. Persoas maiores de corenta e cinco anos que superen unha proba de acceso específica.
Do mesmo xeito, poderán acceder a estudos de Grao:
C.1. Persoas que estiveran en condicións de acceder á universidade segundo ordenacións do Sistema Educativo Español anteriores á Lei Orgánica 8/2013, de 9 de decembro.
Recursos materiais
A facultade de Medicina conta con aulas de propósito xeral, cunha capacidade media de 140 alumnos. A Facultade dispón tamén de seminarios, cunha capacidade media para 20 persoas, e así mesmo, de laboratorios, cunha capacidade media de 35 postos, e dunha aula de habilidades de simulación médica, con 36 postos.
Existen tamén espazos habilitados para o alumnado:
Unha aula de informática de acceso libre que está dotada con ordenadores.
Unha aula de informática na biblioteca para o traballo individual.
Unha sala de lectura con 100 postos que se comparte coa Escola de Enfermería no Pavillón Docente.
O centro dispón dunha Biblioteca situada no 2º andar, que consta dunha sala de lectura con 120 postos, unha sala de traballo en grupo, con 12 postos de traballo e unha hemeroteca con revistas de investigación, audiovisuais e un fondo de investigación. Conta con 12 postos de lectura.
Tamén hai que destacar que desde calquera punto da Facultade é posible a conexión sen fíos a Internet.
Ademais durante a docencia clínica, o alumnado emprega instalacións situadas no Complexo Hospitalario Universitario de Santiago, equipadas para programas interactivos e con simuladores avanzados.
Obxectivos
O obxectivo fundamental do título de Graduado en Medicina pola Universidade de Santiago de Compostela é formar médicos:
1. Dende o respecto aos dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres,
2. Cunha compresión das ciencias básicas, clínicas e sociais adecuadas para a toma de decisións, o razoamento e o xuízo clínico,
3. Capaces de establecer unha boa comunicación interpersonal e de traballar en equipo,
4. Con actitudes apropiadas á ética e as responsabilidades legais, respectando as distintas culturas, opinións, crenzas e costumes da persoa enferma e da súa familia,
5. E disposto a participar no seu desenvolvemento profesional continuado.
Resultados do proceso de formación e de aprendizaxe
Competencias básicas
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e normalmente seencontra a un nivel que, ben que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo;
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que normalmente sedemostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo;
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética;
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado;
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
Competencias xerais
1. Recoñecer os elementos esenciais da profesión médica, incluíndo os principios éticos, as responsabilidades legais e o exercicio profesional centrado no paciente.
2. Comprender e recoñecer a estrutura e función normal do corpo humano, a nivel molecular, celular, tisular, orgánico e de sistemas, nas distintas etapas da vida e nos dous sexos.
3. Coñecer e recoñecer as bases da conducta humana normal e as sus alteracións.
4. Realizar unha exame física e unha valoración mental.
5. Ter capacidade para elaborar un xuízo diagnóstico inicial e establecer unha estratexia diagnóstica razoada
6. Indicar a terapéutica más axeitada dos procesos agudos e crónicos máis prevalentes, así como dos enfermos en fase terminal.
7. Plantexar e propor as medidas preventivas adecuadas a cada situación clínica.
8. Adquirir experiencia clínica adecuada en institucións hospitalarias, centros de saúde ou outras institucións sanitarias
9. Comunicarse de modo efectivo e claro, tanto de forma oral como escrita, cos pacientes, os familiares, outros profesionais e os medios de comunicación.
10. Coñecer e recoñecer os determinantes de saúde na poboación, tanto os xenéticos como os dependentes do sexo e estilo de vida, demográficos, ambientais, sociais, económicos, psicolóxicos e culturais.
11. Desenvolver a práctica profesional con respecto a outros profesionais da saúde, adquirindo habilidades de traballo en equipo.
12. Adquirir a formación básica para a actividade investigadora.
Competencias específicas
Coñecer e recoñecer as bases da conduta humana normal e as súas alteracións.
Comprender e recoñecer os axentes causantes e factores de risco que determinan os estados de saúde e o desenvolvemento da enfermidade.
Comprender e recoñecer os efectos do crecemento, o desenvolvemento e o envellecemento sobre o individuo e a súa contorna social.
Comprender e recoñecer os efectos, mecanismos e manifestacións da enfermidade sobre a estrutura e función do corpo humano.
Obter e elaborar unha historia clínica que conteña toda a información relevante.
Indicar a terapéutica máis adecuada dos procesos agudos e crónicos máis prevalentes, así como dos enfermos en fase terminal.
Expor e propor as medidas preventivas adecuadas a cada situación clínica.
Saber utilizar as tecnoloxías da información e a comunicación nas actividades clínicas, terapéuticas, preventivas e de investigación.
Ser capaz de formular hipóteses, colleitar e valorar de forma crítica a información para a resolución de problemas, seguindo o método científico.
Mobilidade e prácticas
Mobilidade
A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. A través da Oficina de Relacións Exteriores xestiónanse programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS) e extracomunitarios (intercambios con países de América Latina ou países de fala inglesa):
Prácticas Externas Optativas
As prácticas externas en período non lectivo poderanse levar a cabo en Institucións Sanitarias de ámbito nacional e internacional recoñecidas pola Comisión de Calidade do Centro e/ou Responsable de Calidade do Centro. A actividade en dedicación a tempo parcial durante un mes implicará o recoñecemento de 3 ECTS, sempre que se xustificou fehacientemente alcanzar as competencias previamente establecidas. O alumno poderá realizar varios destes períodos de prácticas.
Traballo de Fin de Grao
O alumno redactará unha memoria cos contidos propostos como traballo, recorrendo ás fontes de información bibliográfica, consulta de datos clínicos, experimentais, epidemiolóxicos, etc. O alumno recibirá a supervisión para a elaboración do traballo dun Titor.
Para a presentación e defensa do traballo é necesario ter superados todos os créditos da titulación.
Número de prazas ofertadas para cada curso académico.
Info da escala: Número enteiro
360,0
360,0
360,0
360,0
360,0
360,0
Matrícula
IN02
Matrícula
Número de estudantes matriculados nun curso académico sen contabilizar aos estudantes de programas de mobilidade incoming.
Info da escala: Número enteiro
2360,0
2324,0
2316,0
2318,0
2238,0
2232,0
IN03
Matrícula de acceso
Número de estudantes que se matriculan nun plan de estudos por primeira vez. Inclúe ao alumnado que traslada o seu expediente, que accede por validación parcial de estudos estranxeiros ou que se adapta desde plans en extinción.
Info da escala: Número enteiro
383,0
378,0
389,0
389,0
383,0
397,0
IN04
Matrícula de novo ingreso por preinscrición
Número de estudantes que se matriculan no primeiro curso dun plan de estudos por primeira vez, é dicir, sen contar aos estudantes que acceden a través de validación parcial de estudos estranxeiros, traslados ou adaptacións desde plans en extinción.
Info da escala: Número enteiro
340,0
327,0
343,0
349,0
364,0
377,0
IN05
Variación da matrícula de novo ingreso por preinscrición
Taxa de variación relativa da matrícula de novo ingreso por preinscrición.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
2,72
-3,82
4,89
1,75
4,3
-
Perfil de entrada
IN06
Nota media de acceso por preinscrición
Nota media de acceso por preinscrición dos estudantes que inician estudos. Determina o perfil de entrada.
Info da escala: Número racional con dous decimais. O rango vai desde 0 ata o valor máximo que se pode obter en cada curso académico para a preinscrición (algúns valores históricos foron 10,00 puntos, 12,00 puntos ou 14,00 puntos).
12,711
-
12,7659
13,0584
13,1636
13,1077
IN08
Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre matriculados
Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
8,43
-
7,17
7,46
7,69
8,11
IN09
Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre matriculados
Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
16,91
16,91
18,26
21,74
24,04
26,03
Adecuación á demanda
IN10
Relación de estudantes preinscritos en 1ª opción matriculados por 1ª vez sobre as prazas ofertadas
Número de estudantes preinscritos en primeira opción matriculados por primeira vez dividido entre as prazas ofertadas.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
92,22
-
93,89
95,56
98,61
103,33
IN12
Taxa de ocupación
Número de estudantes de novo ingreso por preinscrición dividido entre as prazas ofertadas.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
94,44
-
95,28
96,94
101,11
104,72
Mobilidade
Indicador
2017-2018
2019-2020
2020-2021
2021-2022
2022-2023
Mobilidade allea
IN18
Porcentaxe de estudantes recibidos pola USC de programas de mobilidade sobre o total de matriculados
Número de estudantes recibidos na USC nesa titulación procedentes doutras universidades (programas de mobilidade) dividido entre o número de estudantes matriculados no título.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
3,52
3,24
1,12
2,1
2,6
Prácticas
Indicador
2017-2018
2018-2019
2019-2020
2020-2021
2021-2022
2022-2023
IN22
Porcentaxe de estudantes egresados nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizou as prácticas en empresas e institu
Relación porcentual entre os egresados dun título nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizaron prácticas en empresas e institucións, sobre o total de estudantes egresados nese título e nese mesmo curso académico.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
52,39
54,25
59,22
47,12
30,08
20,41
Resultados
Indicador
2017-2018
2018-2019
2019-2020
2020-2021
2021-2022
2022-2023
Abandono
IN40
Taxa de abandono durante o primeiro curso
Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de ingreso matriculados no título no curso académico X, que non se matricularon nos cursos X+1 e X+2, e o número total de estudantes desa cohorte de entrada que accederon no curso académico X.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
2,97
3,18
5,96
3,77
1,21
5,79
IN41
Taxa de abandono
Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de novo ingreso que deberon obter o título no ano académico anterior e que non se matricularon nin nese curso académico nin no anterior.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
4,3
7,28
4,39
4,67
7,59
7,27
Avaliación
IN36
Taxa de avaliación
Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios matriculados.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
94,75
94,94
98,3
95,22
95,23
94,52
Duración media dos estudos
IN38
Duración media dos estudos
Duración media (en anos) na que os estudantes tardan en superar os créditos correspondentes ao plan de estudos.
Info da escala: Número racional con dous decimais
6,1506
6,1781
6,2132
6,3072
6,3568
6,1627
Eficiencia dos titulados
IN53
Taxa de eficiencia (rendemento dos egresados)
Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que egresou e o número total de créditos nos que se matriculou.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
93,82
94,13
93,29
91,9
91,8
94,35
Estudantes por grupo
IN32
Media de alumnos por grupo de docencia interactiva
Relación entre o número de alumnos matriculados e o número de grupos de docencia interactiva.
Info da escala: Número racional con dous decimais
15,1633
14,448
14,45
14,5668
14,3424
14,4495
IN55
Media de alumnos matriculados en materias obrigatorias e de formación básica por grupo de teoría (expositivas)
Relación entre o número de alumnos matriculados en materias obrigatorias materias de formación básica e o número de grupos de teoría desas materias.
Info da escala: Número racional con dous decimais
-
117,1774
118,6452
112,914
113,7634
114,2742
IN56
Media de alumnos matriculados en materias optativas por grupo de teoría (expositivas)
Relación entre o número de alumnos matriculados en materias optativas e o número de grupos de teoría desas materias.
Info da escala: Número racional con dous decimais
-
52,2
56,6154
81,04
61,08
60,8261
Éxito
IN35
Taxa de éxito
Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
92,1
91,72
98,97
91,91
92,11
93,0
IN50
Taxa de éxito dos egresados
Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que foi egresado e o número total de créditos aos que se presentou
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
93,86
94,18
93,32
94,12
93,91
95,84
Graduación
IN37
Taxa de graduación
Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou nun ano académico máis e a súa cohorte de ingreso.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
89,97
86,27
89,86
89,67
88,78
85,91
IN51
Taxa de idoneidade na graduación
Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou antes e a súa cohorte de ingreso.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
83,95
77,31
84,46
80,33
79,55
79,57
Rendemento
IN34
Taxa de rendemento
Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios en que se matricularon.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
87,26
87,08
97,29
87,52
87,72
87,9
Satisfacción
IN15
Satisfacción dos estudantes saíntes cos programas de mobilidade
Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes saíntes cos programas de mobilidade.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
3,9937
3,528
-
4,51
4,58
3,51
IN19
Satisfacción dos estudantes coas prácticas externas
Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes coas prácticas externas.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
4,28
4,4667
-
-
4,67
4,6067
IN20
Satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas
Valoración media da enquisa de satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
-
3,8364
-
-
-
-
IN23
Satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible
Valoración media da enquisa de satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
3,0859
3,078
-
-
-
-
IN33
Grao de satisfacción dos egresados cos servizos
Valoración media das preguntas relativas á satisfacción cos servizos da enquisa de egresados.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
3,95
3,5747
-
-
-
-
IN42
Grao de satisfacción xeral dos egresados coa titulación
Valoración media das preguntas relativas á satisfacción coa titulación da enquisa de egresados.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
2,8405
-
-
3,39
3,32
-
IN46
Satisfacción do alumnado coa docencia recibida
Valoración media da enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
3,88
3,96
3,82
4,12
3,89
4,12
IN47
Satisfacción do profesorado coa docencia impartida
Valoración media da enquisa de satisfacción do profesorado coa docencia impartida.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
3,7039
4,047
4,0358
3,979
4,1531
4,2826
IN48
Taxa de resposta na enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida
Porcentaxe de resposta na enquisa de satisfacción por parte do alumnado.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
18,0538
18,0681
31,2883
16,4711
6,9482
9,2886
Recursos humanos
Indicador
2017-2018
2018-2019
2019-2020
2020-2021
2021-2022
2022-2023
IN24
Porcentaxe de Persoal Docente e Investigador (PDI) con sexenios
Relación porcentual entre o PDI con sexenios e o PDI total con docencia no título e que pode ter sexenios
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
82,54
84,03
84,62
86,49
88,18
88,46
IN25
Porcentaxe de PDI doutor sobre o PDI total
Relación porcentual entre o PDI doutor e o PDI total con docencia no título.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
76,23
73,17
72,45
73,73
70,86
65,58
IN26
Porcentaxe de PDI funcionario sobre o PDI total
Relación porcentual entre o PDI funcionario e o PDI total con docencia no título.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
35,19
32,01
31,89
31,96
30,06
27,0
Duración:
6 anos académicos Código RUCT: 2502221 Número prazas: 350
Decano/a ou director/a do centro:
Julián Álvarez Escudero
Coordinador-a do título:
Maria Jesús Tabernero Duque mj.tabernero [at] usc.es
Linguas de uso: Castelán, Galego
Nivel MECES: 3
Universidade coordinadora:
Universidade de Santiago de Compostela
Universidade(s) participante(s):
Universidade de Santiago de Compostela
Data da autorización de implantación do título pola Xunta de Galicia: Decreto 150/2010 do 16 de setembro (DOG 23/09/10)
Data de publicación no BOE: 3 de marzo de 2011
Data da última acreditación: 30/10/2018
Habilitación profesional:
Este título habilita en España para o exercicio da profesión regulada de Médico.
O Grao en Medicina busca formar médicos cunha comprensión das ciencias básicas, clínicas e sociais adecuada para a toma de decisións, o razoamento e o xuízo clínico, que presten unha atención clínica de calidade, asegurando que os doentes non corran riscos innecesarios. Esta titulación tamén busca formar profesionais que amosen actitudes apropiadas coa ética e coas responsabilidades legais, respectando as distintas culturas, opinións, crenzas e costumes do enfermo e da súa familia, e respectando os dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres.
Así mesmo, búscase que coñezan, comprendan e respecten a función e competencia doutros profesionais sanitarios, capaces de establecer unha boa comunicación interpersoal e traballar en equipo, dispostos a participar no seu desenvolvemento profesional de xeito continuo, asegurando un alto nivel de competencia e de coñecementos clínicos.
Aínda que non se contemplan condicións nin probas de acceso especiais, considérase que o futuro alumno de medicina debe posuír vocación pola profesión de médico, espírito de servizo, capacidade de traballo de forma intensa e continua durante un periodo de tempo moi prolongado, capacidade e aptitude para traballar en equipo e comprometido coa xestión dos recursos. Os alumnos que accedan á titulación de grao en medicina deben posuír unha axeitada formación, a nivel preuniversitario, en bioloxía e química. Tamén sería desexábel que adicionalmente a tivesen en física, ademais de soltura no uso das matemáticas.
Número mínimo de créditos ECTS de matrícula por estudante e período lectivo
1.- O alumnado de primeiro curso por primeira vez a tempo completo ten que matricular 60 créditos. Un 15% do alumnado poderá cursar estudos a tempo parcial (30 créditos).
2.- Continuación de estudos : libre cun máximo de 75 créditos.
Acción titorial e acollida
A USC ten un programa de alumnos titores para as titulacións de grao, de forma que alumnos de últimos cursos, logo dunha formación que lles facilita a Universidade, realizan tarefas de orientación aos alumnos que inician os estudos.
Cando se produza a suspensión dun título oficial, a USC garante o adecuado desenvolvemento efectivo das ensinanzas que iniciasen os seus estudantes ata a súa finalización. Para iso, o Consello de Goberno aproba os criterios relacionados, entre outros, con:
• A admisión de matrículas de novo ingreso na titulación.
• A supresión gradual da impartición da docencia.
• Se o título extinguido é substituído por outro similar (modificando a natureza do título), fixa as condicións que faciliten aos/as estudantes a continuidade de estudos no novo título e as equivalencias entre as materias dun e doutro plan.
Criterios de acceso e admisión
Poden acceder a estudos de Grao aqueles estudantes que posúan os títulos, diplomas ou estudos seguintes ou otros declarados equivalentes ou homologados a estes:
A.1. Bacharelato do Sistema Educativo Español, Bacharelato Europeo o Bacharelato Internacional.
A.2. Bacharelato procedente de sistemas educativos de Estados membros da Unión Europea ou de otros Estados cos que se teñan subscrito acordos internacionais.
A.3. Técnico Superior de Formación Profesional, Técnico Superior de Artes Plásticas e Diseño ou Técnico Deportivo Superior pertencente ao Sistema Educativo Español.
A.4. Outros estudos que, nun Estado membro da Unión Europea ou noutros Estados cos que se teñan subscrito acordos internacionais en réxime de reciprocidade, acrediten os requisitos académicos esixidos en ditos Estados para acceder aos seus estudos universitarios.
A.5. Títulos universitarios oficiais de Diplomado, Arquitecto Técnico, Enxeñeiro Técnico, Licenciado, Arquitecto, Enxeñeiro, Graduado ou Máster Universitario.
A.6. Estudos universitarios parciais, estranxeiros ou españois.
Tamén poderán acceder a estudios de Grao:
B.1. Persoas maiores de vintecinco anos que superen unha proba de acceso específica.
B.2. Persoas maiores de corenta anos con experiencia laboral ou profesional en relación cunha ensinanza universitaria.
B.3. Persoas maiores de corenta e cinco anos que superen unha proba de acceso específica.
Do mesmo xeito, poderán acceder a estudos de Grao:
C.1. Persoas que estiveran en condicións de acceder á universidade segundo ordenacións do Sistema Educativo Español anteriores á Lei Orgánica 8/2013, de 9 de decembro.
A facultade de Medicina conta con aulas de propósito xeral, cunha capacidade media de 140 alumnos. A Facultade dispón tamén de seminarios, cunha capacidade media para 20 persoas, e así mesmo, de laboratorios, cunha capacidade media de 35 postos, e dunha aula de habilidades de simulación médica, con 36 postos.
Existen tamén espazos habilitados para o alumnado:
Unha aula de informática de acceso libre que está dotada con ordenadores.
Unha aula de informática na biblioteca para o traballo individual.
Unha sala de lectura con 100 postos que se comparte coa Escola de Enfermería no Pavillón Docente.
O centro dispón dunha Biblioteca situada no 2º andar, que consta dunha sala de lectura con 120 postos, unha sala de traballo en grupo, con 12 postos de traballo e unha hemeroteca con revistas de investigación, audiovisuais e un fondo de investigación. Conta con 12 postos de lectura.
Tamén hai que destacar que desde calquera punto da Facultade é posible a conexión sen fíos a Internet.
Ademais durante a docencia clínica, o alumnado emprega instalacións situadas no Complexo Hospitalario Universitario de Santiago, equipadas para programas interactivos e con simuladores avanzados.
O obxectivo fundamental do título de Graduado en Medicina pola Universidade de Santiago de Compostela é formar médicos:
1. Dende o respecto aos dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres,
2. Cunha compresión das ciencias básicas, clínicas e sociais adecuadas para a toma de decisións, o razoamento e o xuízo clínico,
3. Capaces de establecer unha boa comunicación interpersonal e de traballar en equipo,
4. Con actitudes apropiadas á ética e as responsabilidades legais, respectando as distintas culturas, opinións, crenzas e costumes da persoa enferma e da súa familia,
5. E disposto a participar no seu desenvolvemento profesional continuado.
Competencias básicas
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e normalmente seencontra a un nivel que, ben que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo;
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que normalmente sedemostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo;
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética;
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado;
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía.
Competencias xerais
1. Recoñecer os elementos esenciais da profesión médica, incluíndo os principios éticos, as responsabilidades legais e o exercicio profesional centrado no paciente.
2. Comprender e recoñecer a estrutura e función normal do corpo humano, a nivel molecular, celular, tisular, orgánico e de sistemas, nas distintas etapas da vida e nos dous sexos.
3. Coñecer e recoñecer as bases da conducta humana normal e as sus alteracións.
4. Realizar unha exame física e unha valoración mental.
5. Ter capacidade para elaborar un xuízo diagnóstico inicial e establecer unha estratexia diagnóstica razoada
6. Indicar a terapéutica más axeitada dos procesos agudos e crónicos máis prevalentes, así como dos enfermos en fase terminal.
7. Plantexar e propor as medidas preventivas adecuadas a cada situación clínica.
8. Adquirir experiencia clínica adecuada en institucións hospitalarias, centros de saúde ou outras institucións sanitarias
9. Comunicarse de modo efectivo e claro, tanto de forma oral como escrita, cos pacientes, os familiares, outros profesionais e os medios de comunicación.
10. Coñecer e recoñecer os determinantes de saúde na poboación, tanto os xenéticos como os dependentes do sexo e estilo de vida, demográficos, ambientais, sociais, económicos, psicolóxicos e culturais.
11. Desenvolver a práctica profesional con respecto a outros profesionais da saúde, adquirindo habilidades de traballo en equipo.
12. Adquirir a formación básica para a actividade investigadora.
Competencias específicas
Coñecer e recoñecer as bases da conduta humana normal e as súas alteracións.
Comprender e recoñecer os axentes causantes e factores de risco que determinan os estados de saúde e o desenvolvemento da enfermidade.
Comprender e recoñecer os efectos do crecemento, o desenvolvemento e o envellecemento sobre o individuo e a súa contorna social.
Comprender e recoñecer os efectos, mecanismos e manifestacións da enfermidade sobre a estrutura e función do corpo humano.
Obter e elaborar unha historia clínica que conteña toda a información relevante.
Indicar a terapéutica máis adecuada dos procesos agudos e crónicos máis prevalentes, así como dos enfermos en fase terminal.
Expor e propor as medidas preventivas adecuadas a cada situación clínica.
Saber utilizar as tecnoloxías da información e a comunicación nas actividades clínicas, terapéuticas, preventivas e de investigación.
Ser capaz de formular hipóteses, colleitar e valorar de forma crítica a información para a resolución de problemas, seguindo o método científico.
Mobilidade
A mobilidade dos/as estudantes está regulada a través do “Regulamento de intercambios interuniversitarios”. A través da Oficina de Relacións Exteriores xestiónanse programas de intercambio tanto nacionais (SICUE), como europeos (ERASMUS) e extracomunitarios (intercambios con países de América Latina ou países de fala inglesa):
Prácticas Externas Optativas
As prácticas externas en período non lectivo poderanse levar a cabo en Institucións Sanitarias de ámbito nacional e internacional recoñecidas pola Comisión de Calidade do Centro e/ou Responsable de Calidade do Centro. A actividade en dedicación a tempo parcial durante un mes implicará o recoñecemento de 3 ECTS, sempre que se xustificou fehacientemente alcanzar as competencias previamente establecidas. O alumno poderá realizar varios destes períodos de prácticas.
O alumno redactará unha memoria cos contidos propostos como traballo, recorrendo ás fontes de información bibliográfica, consulta de datos clínicos, experimentais, epidemiolóxicos, etc. O alumno recibirá a supervisión para a elaboración do traballo dun Titor.
Para a presentación e defensa do traballo é necesario ter superados todos os créditos da titulación.
Número de prazas ofertadas para cada curso académico.
Info da escala: Número enteiro
360,0
360,0
360,0
360,0
360,0
360,0
Matrícula
IN02
Matrícula
Número de estudantes matriculados nun curso académico sen contabilizar aos estudantes de programas de mobilidade incoming.
Info da escala: Número enteiro
2360,0
2324,0
2316,0
2318,0
2238,0
2232,0
IN03
Matrícula de acceso
Número de estudantes que se matriculan nun plan de estudos por primeira vez. Inclúe ao alumnado que traslada o seu expediente, que accede por validación parcial de estudos estranxeiros ou que se adapta desde plans en extinción.
Info da escala: Número enteiro
383,0
378,0
389,0
389,0
383,0
397,0
IN04
Matrícula de novo ingreso por preinscrición
Número de estudantes que se matriculan no primeiro curso dun plan de estudos por primeira vez, é dicir, sen contar aos estudantes que acceden a través de validación parcial de estudos estranxeiros, traslados ou adaptacións desde plans en extinción.
Info da escala: Número enteiro
340,0
327,0
343,0
349,0
364,0
377,0
IN05
Variación da matrícula de novo ingreso por preinscrición
Taxa de variación relativa da matrícula de novo ingreso por preinscrición.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
2,72
-3,82
4,89
1,75
4,3
-
Perfil de entrada
IN06
Nota media de acceso por preinscrición
Nota media de acceso por preinscrición dos estudantes que inician estudos. Determina o perfil de entrada.
Info da escala: Número racional con dous decimais. O rango vai desde 0 ata o valor máximo que se pode obter en cada curso académico para a preinscrición (algúns valores históricos foron 10,00 puntos, 12,00 puntos ou 14,00 puntos).
12,711
-
12,7659
13,0584
13,1636
13,1077
IN08
Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre matriculados
Porcentaxe de estudantes estranxeiros sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
8,43
-
7,17
7,46
7,69
8,11
IN09
Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre matriculados
Porcentaxe de estudantes nacionais de fóra de Galicia sobre estudantes matriculados, sen contabilizar aos estudantes matriculados en programas de mobilidade incoming.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
16,91
16,91
18,26
21,74
24,04
26,03
Adecuación á demanda
IN10
Relación de estudantes preinscritos en 1ª opción matriculados por 1ª vez sobre as prazas ofertadas
Número de estudantes preinscritos en primeira opción matriculados por primeira vez dividido entre as prazas ofertadas.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
92,22
-
93,89
95,56
98,61
103,33
IN12
Taxa de ocupación
Número de estudantes de novo ingreso por preinscrición dividido entre as prazas ofertadas.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
94,44
-
95,28
96,94
101,11
104,72
Mobilidade
Indicador
2017-2018
2019-2020
2020-2021
2021-2022
2022-2023
Mobilidade allea
IN18
Porcentaxe de estudantes recibidos pola USC de programas de mobilidade sobre o total de matriculados
Número de estudantes recibidos na USC nesa titulación procedentes doutras universidades (programas de mobilidade) dividido entre o número de estudantes matriculados no título.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
3,52
3,24
1,12
2,1
2,6
Prácticas
Indicador
2017-2018
2018-2019
2019-2020
2020-2021
2021-2022
2022-2023
IN22
Porcentaxe de estudantes egresados nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizou as prácticas en empresas e institu
Relación porcentual entre os egresados dun título nun curso académico que ao longo dos seus estudos realizaron prácticas en empresas e institucións, sobre o total de estudantes egresados nese título e nese mesmo curso académico.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
52,39
54,25
59,22
47,12
30,08
20,41
Resultados
Indicador
2017-2018
2018-2019
2019-2020
2020-2021
2021-2022
2022-2023
Abandono
IN40
Taxa de abandono durante o primeiro curso
Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de ingreso matriculados no título no curso académico X, que non se matricularon nos cursos X+1 e X+2, e o número total de estudantes desa cohorte de entrada que accederon no curso académico X.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
2,97
3,18
5,96
3,77
1,21
5,79
IN41
Taxa de abandono
Relación porcentual entre os estudantes dunha cohorte de novo ingreso que deberon obter o título no ano académico anterior e que non se matricularon nin nese curso académico nin no anterior.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
4,3
7,28
4,39
4,67
7,59
7,27
Avaliación
IN36
Taxa de avaliación
Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios matriculados.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
94,75
94,94
98,3
95,22
95,23
94,52
Duración media dos estudos
IN38
Duración media dos estudos
Duración media (en anos) na que os estudantes tardan en superar os créditos correspondentes ao plan de estudos.
Info da escala: Número racional con dous decimais
6,1506
6,1781
6,2132
6,3072
6,3568
6,1627
Eficiencia dos titulados
IN53
Taxa de eficiencia (rendemento dos egresados)
Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que egresou e o número total de créditos nos que se matriculou.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
93,82
94,13
93,29
91,9
91,8
94,35
Estudantes por grupo
IN32
Media de alumnos por grupo de docencia interactiva
Relación entre o número de alumnos matriculados e o número de grupos de docencia interactiva.
Info da escala: Número racional con dous decimais
15,1633
14,448
14,45
14,5668
14,3424
14,4495
IN55
Media de alumnos matriculados en materias obrigatorias e de formación básica por grupo de teoría (expositivas)
Relación entre o número de alumnos matriculados en materias obrigatorias materias de formación básica e o número de grupos de teoría desas materias.
Info da escala: Número racional con dous decimais
-
117,1774
118,6452
112,914
113,7634
114,2742
IN56
Media de alumnos matriculados en materias optativas por grupo de teoría (expositivas)
Relación entre o número de alumnos matriculados en materias optativas e o número de grupos de teoría desas materias.
Info da escala: Número racional con dous decimais
-
52,2
56,6154
81,04
61,08
60,8261
Éxito
IN35
Taxa de éxito
Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios aos que se presentaron.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
92,1
91,72
98,97
91,91
92,11
93,0
IN50
Taxa de éxito dos egresados
Relación porcentual entre o número total de créditos que superou un estudante ao longo da titulación na que foi egresado e o número total de créditos aos que se presentou
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
93,86
94,18
93,32
94,12
93,91
95,84
Graduación
IN37
Taxa de graduación
Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou nun ano académico máis e a súa cohorte de ingreso.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
89,97
86,27
89,86
89,67
88,78
85,91
IN51
Taxa de idoneidade na graduación
Relación porcentual entre os estudantes que finalizaron os estudos no tempo previsto no plan de estudos ou antes e a súa cohorte de ingreso.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
83,95
77,31
84,46
80,33
79,55
79,57
Rendemento
IN34
Taxa de rendemento
Relación porcentual entre o número total de créditos ordinarios que superaron os estudantes e o número total de créditos ordinarios en que se matricularon.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
87,26
87,08
97,29
87,52
87,72
87,9
Satisfacción
IN15
Satisfacción dos estudantes saíntes cos programas de mobilidade
Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes saíntes cos programas de mobilidade.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
3,9937
3,528
-
4,51
4,58
3,51
IN19
Satisfacción dos estudantes coas prácticas externas
Valoración media da enquisa de satisfacción dos estudantes coas prácticas externas.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
4,28
4,4667
-
-
4,67
4,6067
IN20
Satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas
Valoración media da enquisa de satisfacción dos titores profesionais coas prácticas externas.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
-
3,8364
-
-
-
-
IN23
Satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible
Valoración media da enquisa de satisfacción dos egresados coa información pública dispoñible.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
3,0859
3,078
-
-
-
-
IN33
Grao de satisfacción dos egresados cos servizos
Valoración media das preguntas relativas á satisfacción cos servizos da enquisa de egresados.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
3,95
3,5747
-
-
-
-
IN42
Grao de satisfacción xeral dos egresados coa titulación
Valoración media das preguntas relativas á satisfacción coa titulación da enquisa de egresados.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
2,8405
-
-
3,39
3,32
-
IN46
Satisfacción do alumnado coa docencia recibida
Valoración media da enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
3,88
3,96
3,82
4,12
3,89
4,12
IN47
Satisfacción do profesorado coa docencia impartida
Valoración media da enquisa de satisfacción do profesorado coa docencia impartida.
Info da escala: Mínimo 0,00 , máximo 5,00
3,7039
4,047
4,0358
3,979
4,1531
4,2826
IN48
Taxa de resposta na enquisa de satisfacción do alumnado coa docencia recibida
Porcentaxe de resposta na enquisa de satisfacción por parte do alumnado.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
18,0538
18,0681
31,2883
16,4711
6,9482
9,2886
Recursos humanos
Indicador
2017-2018
2018-2019
2019-2020
2020-2021
2021-2022
2022-2023
IN24
Porcentaxe de Persoal Docente e Investigador (PDI) con sexenios
Relación porcentual entre o PDI con sexenios e o PDI total con docencia no título e que pode ter sexenios
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
82,54
84,03
84,62
86,49
88,18
88,46
IN25
Porcentaxe de PDI doutor sobre o PDI total
Relación porcentual entre o PDI doutor e o PDI total con docencia no título.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
76,23
73,17
72,45
73,73
70,86
65,58
IN26
Porcentaxe de PDI funcionario sobre o PDI total
Relación porcentual entre o PDI funcionario e o PDI total con docencia no título.
Info da escala: Porcentaxe con dous decimais
35,19
32,01
31,89
31,96
30,06
27,0
Os contidos desta páxina actualizáronse o 03.07.2023.